Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #100 on: April 30, 2014, 16:02:27 PM »
fiecare tip de motor are punctele lui pozitive si mai putin pozitive.
plus ca "un subaru e un subaru" ca sa citez abtzisul de pe masina mea :), deci avand in vedere faptul ca motoarele sunt atat de diferite intre subaru si cele de care amintesti tu comparatia nu cred ca are relevanta.
La mine cum spuneam incepe sa consume ulei de la 4000km / din momentul in care mirosul de benzina devine foarte puternic in ulei -> adica a inceput sa fie puternic diluat cu benzina. Motorul meu are clar clearance-uri mari si de aici si "contaminarea". De asemenea la motorul de 2.5 turbo subaru cu cateva zeci de mii de km datorita ovalizarii&stuff cum mai ziceam creste de asemenea aceasta diluarea a uleiului -> consumul. Probabil motoarele de care zici sunt mai "smechere" si nu se intampla aceasta treaba.
Oricum si la motorul lui Ratzalarul, asa aratau cuzinetii la desfacerea motorului dar inca nu faceau zgomot sau alte chestii -> a fost un fel de supriza de desfacere a motorului. Probabil ar mai fi mers cateva mii de km :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #101 on: April 30, 2014, 16:08:45 PM »
Am facut curat la KET si am mutat discutia in subiectul deschis cu mai mult timp in urma.

Eu am folosit si 15-50, 5-30, 5-40 si 10-40 si 300v si 6100. Motorul pare sa aiba compresia cea mai buna cu 15w-50 300v dar pornea foarte greu iarna. Acum merg pe 10w-40 si dintre toate pare cel mai fericit motorul. Se incalzeste mult mai usor la prima pornire, nu se subtiaza prea mult la temperatura mare si compresia e sanatoasa.

Cred ca difera de la motor la motor si pana nu incerci, nu stii ce ii place.

Referitor la consumul de ulei incepand cu un anumit nr de km, la mine incepe sa consume ulei dupa 1500km si atunci incep sa simt si miros de benzina in ulei. Pana cand il schimb eu la 2500 sau 3500 km mananca maxim 300ml, ceea ce e foarte ok, avand in vedere ca o garnitura la capacul tachetilor stanga e putin ciupita.
« Last Edit: April 30, 2014, 16:10:46 PM by MihaiFlorescu »

shpan

  • 20
  • Tribeca B9 , Justy
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #102 on: October 02, 2014, 21:07:58 PM »
Salutare din nou! Revenind putin la problema mea referitoare la schimbul de ulei din cutia de viteze automata cu 5 trepte ce echipeaza a mea Tribeca si alte Subaru...intre timp (adica acum 6000 km.) am schimbat uleiul si filtrul la cutie! Cu ce si cum? Cu Fuchs ATF 4400 care indeplineste cerintele subaru inclusiv atf-hp! Am golit simplu baia de ulei de la cutie obtinand 4 l.ulei vechi si am scos filtrul de ulei de sub bara fata in partea stanga! Prin orificiile de la suportul filtrului pe unde circula uleiul am pompat aer din compresor pana am mai obtinut in jur de 2 l.si ceva! E o diferenta sa schimbi 6 l.nu doar 4 parerea mea! Am pus filtrul vechi la loc si m-am plimbat aproape o ora trecand prin toate treptele atat in oras cat si in afara! Am revenit si am repetat procedura doar ca la urma am pus un filtru nou desigur! In felul acesta m-am ales cu aproximativ 90% ulei nou la cutie! La inceput am sesizat o diferenta in bine dupa care cred ca m-am obisnuit si e ok! Eu nu am avut probleme cu cutia dar am facut totul pt. linistea personala! Sper sa foloseasca si altora! Numai bine! ;)

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #103 on: November 27, 2014, 15:37:59 PM »
Verificand ieri, am observat ca am nivelul uleiului scazut.
Am vrut sa cumpar azi 1ltr de Motul Eco-clean 5w30 (cred ca d'asta am pus la ultimul schimb), dar surpriza, in Cta nu are nimeni pe stoc, abia maine ar veni.
Maine insa trebuie sa plec si am decis sa fac schimbul de ulei complet, oricum aveam cam 7k cu uleiul asta deja.
Optasem ptr Motul X-clean, dar cei la care'l gasisem vroiau neaparat sa iau si filtrul de la ei (pe care'l am deja) si, chiar si trecand peste asta, tot nu ma puteau programa azi.

Cu scuzele de rigoare ptr introducerea pe langa subiect, intrebarea mea este: ce alt ulei pot lua, din astea mai "comerciale" pe care sa'l pot gasi mai usor si sa'l schimb maine dimineata la un service oarecare?

Din ce'am gasit, uleiul ar trebui sa respecte specificatiile ACEA C2 sau API SM (probabil sunt echivalente, dar nu am gasit clar scris asta), iar singurul pana acum ar fi Mobil 1 ESP Formula.

Alte sugestii?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #104 on: November 27, 2014, 16:02:50 PM »
ACEA C2/C3 sunt pentru diesel din cate stiu eu. Trebuie sa cauti ACEA A3/B4 pentru benzina.

Iti recomand: http://shop.poldistribution.ro/ulei-de-motor/61-8100-x-cess-5w40.html?sid=09f0980060ace8dbe47b051e182b7d13
« Last Edit: November 27, 2014, 16:05:51 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #105 on: November 27, 2014, 16:19:36 PM »
Motul by Subary este ACEA C2. Aici am gasit explicatii detaliate despre diverse norme ptr uleiuri (disclaimer: le'am luat de bune, nu am verificat si in alte parti) si la ACEA C zice asa


Clasificarea ACEA C
ACEA C2- uleiuri stabile folosite la motoare cu catalizator cu 3 cai si filtru de particule ce au vascozitate scazuta la temperaturi inalte. Ele cresc capacitatea de functionare a catalizatorului pe 3 cai precum si a filtrului de particule. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.
ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.
ACEA C4- uleiuri folosite la motoare diesel si pe benzina echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai si in care nivelul de SAPS (cenusa sulfat, fosfor si sulf) este mai mic sau egal cu 0.5% si HTHS (vascozitatea la temperaturi ridicate) mai mare de 3,5MPa.s. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.

Daca la C3 si C4 vad ca se subliniaza "diesel", C2 pare a fi mai orientat ptr motoarele pe benzina

Xcess 5w40 (ca de altfel orice 5w40) nu apare in lista de recomandari ptr 2.5 turbo

8100 ECO-CLEAN 5W-30 (year-round)
8100 ECO-LITE 5W-30 (year-round)
8100 ECO-NERGY 5W-30 (year-round)
8100 X-CLEAN FE 5W-30 (year-round)
8100 X-CLEAN 5W-30 (year-round)
6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Above -20°C)
4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Above -20°C)
4000 MOTION 10W-30 (Above -20°C)

si nu respecta nici ACEA C2, nici API SM - recomandari ptr Europa/ SUA.

Sunt constient ca alea sunt recomandari, atat normele de uleiuri cat si tipul (5w30, in principal), de aceea am si intrebat ce ati mai folosit, singura problema cu Motul Xcess ala e ca la fel, sunt sanse minime sa il gasesc in Cta in seara asta.

Apreciez totusi raspunsul!

Fab

  • 794
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #106 on: November 27, 2014, 16:46:47 PM »
Eu folosesc recomandarea "best" de pe site-ul Motul si anume ECO-CLEAN 5W30 de vreo 2 ani.
« Last Edit: November 27, 2014, 16:48:29 PM by Fab »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #107 on: November 27, 2014, 18:21:19 PM »
"ACEA C2- uleiuri stabile folosite la motoare cu catalizator cu 3 cai si filtru de particule" - Tu nu ai filtru de particule la benzina.

Acum, am inteles ca foarte mult nu difera si ca oricum Subaru OIL by MOTUL ce baga acum la SMT are o formula universala 5w-30 pe care o baga in orice motor diesel sau benzina.

Eu recomand totusi sa intrebati si la Motul sau de unde cumparati.

4000 si 4100 nu se mai fabrica, iar 6100 este semi-sintetic. Aici ai mai multe detalii despre x-cess: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1389027113. L-au avut mai multi cu 2.5 XT si au fost multumiti. Asta am si eu acum si merge foarte bine cu un consum mic de ulei. Iar nota de subsol in care scrie ca Porsche il recomanda pe toate motoarele, mai putin pe diesel si V6 indica foarte clar ca e un ulei pentru benzinare. Cei de la Motul mi-au spus ca e cel mai bun ulei pentru motoare pe benzina la o folosire normala/de strada.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #108 on: November 27, 2014, 18:33:56 PM »
Andrei, vad ca mai este recomandat pentru Subaru turbo si acesta: MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30
Si uite ce zic baietii pe iwsti despre motoarele de 2.5 turbo:  I'd pick X-cess 5W-40 over Eco-nergy for the track any day and would only use Eco-nergy in a non-tracked, non-modded, easily driven STI during the winter

Ai o multime de posibilitati. Alegerea e a ta.
« Last Edit: November 27, 2014, 18:37:36 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #109 on: November 27, 2014, 20:50:35 PM »
Am gasit pana la urma Xcess 5w40, o sa schimb uleiul maine.

De pe o zi pe alta, in Cta, astazi nu aveam o gramada de posibilitati. Motul nu se gaseste decat in cateva locatii, o eventuala comanda plasata azi dup'amiaza nu o aveam maine la prima ora, iar mai tarziu deja nu mai eram eu in oras. De aceea intrebam de alte variante, de ulei mai "comercial". Dar am rezolvat'o, de data asta.
« Last Edit: November 27, 2014, 21:00:40 PM by andrei0241 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #110 on: November 27, 2014, 21:29:45 PM »
cum uleiu este mai ieftin decat un motor :D eu nu ma risc si bag doar 300v in STI .... IN aspirat poti merge si cu ulei bunica daca mergi relaxat cu masina ... in STi e greu sa mergi relaxat :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #111 on: November 27, 2014, 21:39:00 PM »
300V nu l'as baga decat daca masina ar vedea des forja. Iar la noi nu prea ai unde in afara de circuit.
O fi uleiul mai ieftin decat un alt motor, dar nici are rost sa cad in cealalta extrema

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #112 on: November 27, 2014, 23:12:01 PM »
300V? ala nu era de competitie? Ala l-as baga daca as merge pe circuit apoi sa-l scot si sa pun unu normal dupa ce plec de-acolo.  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #113 on: November 27, 2014, 23:32:41 PM »
Sunt mai multe tipuri de 300V, nu doar Competition, dar tot n'as pune in XT'ul meu asa ceva, nu are nici un rost, ba chiar dimpotriva

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #114 on: December 04, 2014, 13:10:25 PM »
Trebuie sa imi schimb si eu uleiul de 4EAT iar la SMT nu au decat Motul. Am vb cu dl. Florin pe care l-a mentionat Celalalt in acest topic si spune ca are un ulei identic, G052 162 A2 care se mai vinde ca Mobil LT71141. Am cautat pe net si nu am gasit nici un comentariu in legatura cu acest ulei folosit pentru Subaru, doar pagini cu diferite specificatii, de ex:

http://www.tdnparts.com/automatic-transmission-fluid-febi-bilstein-g-052-162-a2/

Voi aveti idee daca intr-adevar este identic cu cel Subaru?
« Last Edit: December 04, 2014, 13:12:28 PM by Anisaz »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #115 on: December 04, 2014, 14:59:46 PM »
Incearca si la Autokino Bv poate au in stoc ulei pt cutii automate. Eu iti recomand ca la cutie automata sa nu incerci altceva in afara de ulei OEM pt ca e foarte bun pentru o masina condusa  zilnic in conditii normale. In cutiile Subaru se recomanda a folosi uleiuri minerale. Daca nu gasesti OEM atunci uleiul pe care il alegi, fie Motul, Titan Fuchs sau Mobil sa fie minerale. Tie iti trebuie norma Dexron 3 daca nu ma insel.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #116 on: December 04, 2014, 15:38:12 PM »
Uite discutii mai vechi aici despre automate: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=716.0


moguai

  • 2814
« Last Edit: December 04, 2014, 16:42:26 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #118 on: December 04, 2014, 17:44:18 PM »
Multumesc! Am sunat la Autokino in Brasov si au ATF HP original, la 72 lei/l. Gasisem si pe EBay dar preferam sa nu ma complic.

In cartea masinii la mine scrie ca trebuie Subaru/Idemitsu ATF-HP, iar Dexron 3 doar temporar, in situatii de urgenta.

Cat despre cantitatea necesara, consensul ramane ca trebuie mai multe schimburi ca sa se ajunga la un procent ridicat de ulei nou? Am citit pe un forum american ca ar fi nevoie de cam 3 schimburi a cate 4l fiecare, asa e? Sau se poate face undeva la noi schimbul cu o pompa care sa elimine complet uleiul vechi?

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #119 on: December 16, 2014, 15:57:25 PM »
Am trimis e-mailuri la Subaru din Australia, SUA si Olanda. Singurul raspuns edificator pe care l-am primit a fost din Olanda:

Your automatic transmission is a electronicaly steered gearshift.
This means that the oilt is pushed thrue very small holes with the possibility of creating bubbles.
The explicit Subaru gear oil has a additive that supresses the making of bubbles when pressed thrue a small hole.
Therefore we only advice:

Fluid
Recommended materials
Item number
Alternative
Automatic transmission fluid
SUBARU ATF
K0410Y0700
IDEMITSU: ATF HP

Acum mai ramane de vazut de cat ulei am nevoie pe un schimb (partial). Cei de la Autokino din Brasov (care au si Subaru ATF) mi-au spus ca 4l, cum zice si lumea pe forumuri. Cei de la SMT zic ca 6l. I-am intrebat si daca e nevoie de mai multe schimburi partiale si amandoi mi-au zis ca lor le recomanda documentatia un singur schimb.
« Last Edit: December 16, 2014, 16:05:20 PM by Anisaz »