Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #120 on: December 19, 2014, 10:37:31 AM »
Cartof mi a zis că are alt ulei care se potrivește,  nu cel original. Am să merg pe cel Subaru, să fiu sigur.

celalalt

-
« Reply #121 on: December 21, 2014, 17:38:05 PM »
  -    ,       6.
 
    ,   ,       ?        .       .               .
 
                  .
 
        -      online                   9000     .       ,       .                .    ,     .
 
  ,    «»         ,    .     , ,         .
 
 
 echo   -   echo 
« Last Edit: October 09, 2018, 23:28:32 PM by celalalt »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #122 on: January 16, 2015, 12:00:17 PM »
I-am mai cerut o parere despre schimbul de ulei managerului de service de la Subaru Olanda, cu care mai corespondasem. Mi-a zis ca singurul motiv pentru care trebuie schimbat uleiul de transmisie este ca sa se elimine depozitele de pe fundul tavii de ulei (oilpan) si deci nu recomanda mai multe schimburi.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #123 on: January 16, 2015, 13:26:19 PM »
Intreaba-l daca a fost cu uleiul la laborator.
Sunt convins ca se bazeaza pe un buletin de analiza, nu pe intuitia de manager.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #124 on: January 16, 2015, 19:10:30 PM »
Nu stiu de unde stie dar se pare ca documentatia de service de la Subaru tot asa zice. Asa mi-au zis si cei de la SMT si de la Autokino. In fine, am sa ii fac un schimb acum si in functie de ce mai aflu ii mai fac unul.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #125 on: February 09, 2015, 14:16:10 PM »
Salut concrion,
Am citit aseara ce ai postat mai demult in 2013 pe acest topic
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?action=printpage;topic=1697.0

Am incercat mai devreme sa iti dau PM, dar nu ma lasa, zice ca ai casuta plina.

Ma intereseaza de unde ai reusit sa cumperi ulei Amsoil din Romania si la ce pret. Vreau si eu sa il achizitionez

Stiu si eu ce pacaleala e Motul300v, m-a uns pe suflet ce am citit, legat de ce ai scris pe 21 Mai 2013
Cand am folosit eu perioada 2006-2012, schimbat la 1 an sau 1,5 ani in funtie de km facuti, mi-a lasat depuneri sludge foarte mari in motor si pe la chiulase/capac de culbutori
Mafia Motul era foarte mare la vremea aia si minteau pe fatza sa tii uleiu in motor 2 ani, ca este de curse,ulei cu esteri  si ca rezista cu brio in orice motor
Oamenii de la Motul nu sunt deloc pregatiti, ei au doar interesul sa isi vanda uleiul lor si atat
Am folosit numai 300v  15w50 2 schimburi, dupa care 300v 5w30 si 300v 5w40, in functie de cum gaseam sa cumpar cand se apropia de facut schimbul de ulei.
Multumesc
ps: am mers si cu redline 0w40  1,4 ani cam 6000km   si acuma am in motor Renewable Lubricants 5w40. Nu fac multi km pe an,de prin 2011.
cu Redline am reusit sa curat sludge-ul de prin motor lasat de 300v de-a lungul a 6 ani de utilizare,  am scos uleiul foarte ingrosat.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #126 on: February 09, 2015, 14:49:20 PM »
300V nu e ptr motoare obisnuite, chiar tu ai spus ca stii ca e ptr motoarele folosite in regim de competitie si nu se tine mai mult de 5000km! Normal ca daca'l tii 10-15k te trezesti cu surprize.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #127 on: February 09, 2015, 15:38:01 PM »
nu am zis nici ca am mers 5000km, nici ca l-am tinut 10-15mii km. Nu imi mai baga te rog frumos vorbe in gura
Multumesc

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #128 on: February 09, 2015, 17:54:43 PM »
Daca l'ai tinut chiar si un an jumate, zi'mi te rog cati km ai facut de nu te'ai indurat sa'l schimbi la un an, cum e recomandat, indiferent de kilometraj?

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #129 on: February 09, 2015, 19:51:13 PM »
de curiozitate in ce motor ai folosit 300v?
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #130 on: February 09, 2015, 20:25:00 PM »
Salut concrion,
Am citit aseara ce ai postat mai demult in 2013 pe acest topic
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?action=printpage;topic=1697.0

Am incercat mai devreme sa iti dau PM, dar nu ma lasa, zice ca ai casuta plina.

Ma intereseaza de unde ai reusit sa cumperi ulei Amsoil din Romania si la ce pret. Vreau si eu sa il achizitionez

Stiu si eu ce pacaleala e Motul300v, m-a uns pe suflet ce am citit, legat de ce ai scris pe 21 Mai 2013
Cand am folosit eu perioada 2006-2012, schimbat la 1 an sau 1,5 ani in funtie de km facuti, mi-a lasat depuneri sludge foarte mari in motor si pe la chiulase/capac de culbutori
Mafia Motul era foarte mare la vremea aia si minteau pe fatza sa tii uleiu in motor 2 ani, ca este de curse,ulei cu esteri  si ca rezista cu brio in orice motor
Oamenii de la Motul nu sunt deloc pregatiti, ei au doar interesul sa isi vanda uleiul lor si atat
Am folosit numai 300v  15w50 2 schimburi, dupa care 300v 5w30 si 300v 5w40, in functie de cum gaseam sa cumpar cand se apropia de facut schimbul de ulei.
Multumesc
ps: am mers si cu redline 0w40  1,4 ani cam 6000km   si acuma am in motor Renewable Lubricants 5w40. Nu fac multi km pe an,de prin 2011.
cu Redline am reusit sa curat sludge-ul de prin motor lasat de 300v de-a lungul a 6 ani de utilizare,  am scos uleiul foarte ingrosat.

Din pacate concrion nu mai poate sa iti raspunda, amsoil gasesti la exelixis (http://www.exelixis.ro/ams-oil-prin-exelixis-motorsport/) si probabil racing nick daca nu vrei sa iti comanzi direct de afara/de pe net.
Eu am folosit Motul 300V diverse variante de vascozitate (15w50, 5w40, 10w40) din 2008 / 98 000 km pe STI-ul meu si nu am avut sludge/alte probleme cu conditia ca uleiul sa fie schimbat in aprox. 5000 km. NU este ulei de tinut mult in motor si conteaza motorul in care este utilizat - se contamineaza usor cu benzina/vapori de apa si alte chestii deoarece nu are detergenti ca uleiurile "normale".
Cat timp se intelege clar ca este un ulei bun dar pe un interval scurt de km/timp totul este ok ... pentru alte utilizari nu il recomand nimanui.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #131 on: February 09, 2015, 21:55:59 PM »
motoru este EJ255  , masina este o impreza wrx, achizitionata de noua in 2006
Fac cam 4000-4500km pe an in ultima perioada, nu merg daily use. De aceea mi-am permis sa tin uleiul mai mult in motor
In 2006 nu mi-a spus nimeni sa tin uleiul 300v in motor 5000km sau cateva luni. Chiar si omul de la racingnick care vindea asa ceva mi-a zis ca sa nu imi fac probleme, duce peste 1 an categoric si ca sa nu imi fac probleme, ca este un ulei esteric foarte bun
Acuma am 39700km in total.
In 2011 masina a stat pe dr in parcare cam tot anul fiindca circulam cu masina de la serviciu mereu
Am sa contactez pe cei de la firma Exelis care aduce uleiul Amsoil. Aveti idee cat costa quartz-ul?
« Last Edit: February 09, 2015, 22:02:37 PM by teob »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #132 on: February 09, 2015, 22:03:33 PM »
no bine :), asta este clasic la noi ... pe principiul orice este "racing" este mai bun decat ce este "normal" dar se omit anumite alte detalii/conditii ... plus ca vanzatorul va spune tot ce vrei tu sa auzi ca sa-i cumperi marfa  - e in fisa postului :)

si exemplele pot continua: placute de frana "racing" care sunt clar mult mai bune ca cele normale DAR fac galagie, fac mizerie, unele functioneaza mai prost ca alea normale daca nu le incalzesti, altele uzeaza discurile ... etc ... sau lichid de frana racing, clar mai bun :) - rezista la temperaturi mai mari dar ce sa vezi absoarbe umiditate si trebuie schimbat des sau ... multe altele :)

eu zic ca daca nu folosesti masina des si motorul nici nu este impins peste puterea stock/nu lucreaza la temperatura/presiune mai mare mai bine folosesti ulei "normal"/costa mai putin si il schimbi mai des, oricum si cei care folosesc amsoil nu prea il tin mult prin motor ....
« Last Edit: February 09, 2015, 22:16:52 PM by andea79 »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #133 on: February 12, 2015, 12:33:30 PM »
Uleiuri exotice precum Amsoil sau RedLine gasiti deasemenea la Boutique Oils. http://syntheticoil-europe.eu/en/

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #134 on: February 12, 2015, 13:21:48 PM »
Am simulat o comanda de 5 quart Red Line (~90 euro), livrarea costa doar 6 euro, ma asteptam sa fie mai scumpa

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #135 on: February 12, 2015, 19:57:12 PM »
Pai magazinul este la Alba-Iulia....la ce te asteptai?

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #136 on: February 12, 2015, 21:23:41 PM »
Sa'i frec, d'unde reiese ca magazinul e in .ro? Mai ales ca site'ul e'n engleza si preturile'n euro ... de parca toti in tara sunt platiti in euro
Abia acum, dupa ce ai zis, m'am uitat mai atent si am vazut fontul ala mic cum ca magazinul e'n Romania. Trebeau sa faca si ei un scan dupa IP si la IP de .ro sa bage automat limba romana

KET

  • 3921
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #137 on: February 13, 2015, 15:45:37 PM »
[ Invalid YouTube link ]

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #138 on: February 27, 2015, 10:33:36 AM »
Cum baietii de la ENEOS sunt chiar langa mine la munca, le-am facut o vizita sa ii intreb de Sustina 0w-50
Iata ce am aflat:
densitate la 20 grade C: 0,847
vascozitate 40 grade C: 104
vascozitate 100 grade C: 18
HTHS: 4.0
TBN: 6.4
pour point: -45 grade C
flash point: 232 grade C
Ambalaje: 1l si 4l
Pret: ~220 lei pentru 4l  si ~57 pentru 1l = total 5l cat are nevoie Subaru undeva la 270 lei



Initial chiar am vrut sa il incerc, dar cu un TBN asa mic e clar ca trebuie schimbat la 3 luni si 1500km. Cum la mine se simte miros de benzina in ulei dupa ce fac niste km, e clar ca am nevoie de ceva mai rezistent (de, e si motorul vechi).

Ca si comparatie o sa pun detaliile pentru trei dintre cele mai utilizate uleiuri de la Motul pe care le-am avut si eu in Motor si confirm ca au fost bune pentru anotimpul/conditiile utilizarii:

300v 15w-50
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 SAE 15W-50
Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.868
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 122.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.3 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 164
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 238°C / 460.4°F
TBN ASTM D2896 8.25 mg KOH/g



300v 5w-40
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 180
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 216°C / 420°F
Sulfated ash ASTM D874 1.17% weight
TBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g


X-cess 4w-40
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g



Am mers pe X-cess iarna asta si a fost foarte bine ca s-a incalzit repede. In primii 1500km nu a mancat nimic. Acum cred ca am cam 2500 km sau peste si am completat 200ml si miroase deja a benzina.

Cred ca il schimb cu 300v 5w-40 dupa cum scrie in fisa tehnica, utilizat de SWRT, WRC, Renault Cup. Fata de X-cess are un TBN mai mare (sunt putin surprins, fiind un 300v totusi), dar si un HTHS mai bun, cum era de asteptat fiind ulei pentru "motoare de curse". 15-50 clar exceleaza la HTHS, dar nu ma coafeaza prin TBN-ul scazut si ar trebui sa il tin mai putin, probabil doar cele 3 luni de vara. Iar mie imi trebuie ceva sa ma tina din Martie pana in Octombrie.

Sper ca aceste informatii sa ii ajute si pe cei care nu sunt hotarati ce sa foloseasca.

Definitii:
HTHS = (High Temperature High Shred) rezistenta/ungerea oferita de ulei la temperatura inalta (150 grade C) si presiune/solicitare/frecare agresiva/abraziva. Importanta pentru canalele inguste prin care trece uleiul in conditiile de maxima utilizare.

TBN = (Total Base Number) capacitatea uleiului de a absorbi (neutraliza) factorii deterioranti ai uleiului (benzina, apa) care l-ar face sa isi piarda proprietatile de ungere. Se mai cunosc si sub denumirea de "detergenti". Daca mai stiti de la chimie cum baza neutralizeaza acidul. Cam asta e aici, cu mentiunea ca si baza se consuma si daca este 10 cand uleiul e nou, daca ajunge la 3 deja trebuie schimbat fiind in pericol sa nu mai protejeze motorul.
« Last Edit: February 27, 2015, 11:07:35 AM by MihaiFlorescu »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #139 on: February 27, 2015, 12:11:10 PM »
multumim pentru info si detalii!
eu folosesc motul x cess 8100 5w40, si sunt ok, il schimb de 2 ori pe an (la 5-6 mii km) si de la schimb la schimb nu completez mai mult de 300-400 grame.
ideea e ca diferenta de pret intre x-cess si 300 v e foarte mare ... si pentru cum merg eu cu Foresterul nu cred ca merita...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R