Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #160 on: July 03, 2015, 18:20:37 PM »
Voi completati ulei intre schimburi?
4 ani cu Legacy-ul si aproape 3 ani cu Forester-ul (ambele aspirate si motoare de 2,5 ) nu am completat nici o picatura de ulei pentru ca nu a fost nevoie.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #161 on: July 03, 2015, 22:38:55 PM »
Sa nu faceti confuzie intre a fi nevoie ca e sub minim si a completa cum completam noi ca nu mai este la maxim.

Am cam 3000km si uleiul e la maxim pe joja. Am completat cam 100 parca pe la 2000km. Si peste 500-1000 o sa il schimb. Deci nu e rau.

E drept ca vara completez cam 300 ml. Caldurile fac sa dispara mai mult ulei intre schimburi.

dann

  • 160
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #162 on: July 03, 2015, 23:26:55 PM »
Eu schimb la 8-10k km. Mananca in jur de 400ml, completat din cand in cand ca sa fie mereu la maxim. 2.0 aspirat 2007

celalalt

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #163 on: July 03, 2015, 23:47:49 PM »
2.0 NA 193k km si uleiul sta acolo desi fac schimbul tot la 15k.Ca uit mereu...

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #164 on: July 04, 2015, 08:52:21 AM »
Eu nu cred ca o sa fac 10k pe an, ca mai merg si cu cealalta masina, iar uleiul am decis sa il schimb la inceputul sezonului friguros si la sfarsitul lui.. deci cam de 2 ori pe an.  Eu zic ca e bine asa, mai ales ca e un motor uzat >150k

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #165 on: August 04, 2015, 11:13:41 AM »
Trebuie sa schimb uleiul.
Am vazut intr-un poster pe google+ la colegii de la Motul Rusia ca promoveaza Motul 8100 X-Power 10w-60. Nu e din gama 300v, deci e prietenos cu emisiile/catalizatoarele/sondele.
Stiti ceva de el? Nu apare pe pagina motul.com si nici nu l-am vazut prin Romania.

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/engine-oil/motul-8100-x-power-10w60-synthetic-engine-oil

Am vazut in acelasi timp promovat de colegul Mirea ca la racingNick au ulei millers la oferta:
http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-cfs-10w-60nt-5litri

Ceva experiente cu cele de mai sus?
Sau mai bine o tin in continuare pe X-cess care vad ca e OK de 2-3 schimburi si vara si iarna?

PS: La mine nu merge ok cu 300v fiindca e uzura mare, dilutie mare si dupa nici 1000km pute tot a benzina. Cu x-cess incepe joja sa miroasa a benzina dupa 2000km.
« Last Edit: August 04, 2015, 11:16:58 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #166 on: August 04, 2015, 11:17:30 AM »
10w-60 ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #167 on: August 04, 2015, 12:04:56 PM »
Pai 10w e foarte ok si iarna, mai ales ca de 1 an am garaj incalzit si acasa si la munca, deci pornirile la sub 0 grade sunt destul de rare comparativ cu anii trecuti. Si la cati km are motorul asta, chiar e ok un 10w. Mai sus de 10 mi se pare ca e prea gros si trebuie sa stau cam mult sa se incalzeasca. Pana la urma e masina de zi cu zi.

Si -60 cam da avand in vedere ca de fiecare data cand merg cu masina vede cel putin o data 7000rpm. Si apoi mers prin 35-37 grade pe autostrada, iar cam da. Poate e putin extrem si ar merge extraordinar de bine un -50, dar o varianta ok nu gasesc la Motul cu indice -50.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #168 on: August 04, 2015, 13:59:57 PM »
la 60 ma refeream, cu 10-le nu am treaba :)

ma refeream in sensul ca personal mi se pare cam "grosutz" - avand in vedere ca eu folosesc 10w40 - si la mine cam sta tot timpul intre 4000 - 6500 de ture si motorul e cu clearance-uri destul de mari ... din punctul meu de vedere ar fi ok si 60 daca ai merge constant /in mod normal la ture mari dar daca in mod normal mergi pana in 4-5000 s-ar putea sa pierzi mai mult din flow - stii povestea cu "e important ca uleiul sa circule, sa transporte caldura si sa nu ramana acelasi ulei pe cuzienti..etc.." si 60-ul din punctul asta de vedere nu pare stralucit

dar verifica HTHS-ul, pentru ca standardele astea 10W50 , 15W40 ... sunt destul de "largi" si poti avea uleiuri incadrate de producator la un standard dar care in realitate sa aiba un hths mai mic/mai mare decat un ulei din alt standard

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #169 on: August 04, 2015, 14:23:27 PM »
Ce ulei folosesti 10w-40?

Vascozitatea la 100 grade si TBN sunt primele doua lucruri la care ma uit si apoi la HTHS. Pentru motul de care spun eu mai sus nu am gasit fisa tehnica, de asta intrebam pe aici daca a auzit cineva ceva sau daca a folosit.
Pe foaie millers pare mai bun decat echivalentul 300v.

Cum spuneam, X-cess se potriveste destul de bine pentru mine, dar verificand uleiul la cald (fierbinte) mi se pare ca e cam subtire pentru un ulei, dar nu am sesizat probleme. Stii cum e, mai frica sa iti fie de nevazut, decat de ceea ce stii.
Si ideea e sa incerc sa imi ating obiectivul de 200k km fara sa desfac motorul/turbina :) De asta caut variante cat mai sigure pentru motor, dar fara sa renunt la distractie.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #170 on: August 04, 2015, 14:52:13 PM »
eu folosesc 300V 10w40 vara si 5w40 iarna cu schimburi la 5000km ...
dar in rest, no idea ce sa mai zic .... ca fiecare e cu propria filosofie a uleiurilor :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #171 on: August 10, 2015, 11:40:41 AM »
O sa merg pe x-cess in continuare :)

Ca o paranteza, am intrat de curiozitate pe aplicatia Motul: https://www.motul.com/fr/en/products/recommendation
Nu prea am incredere in ea fiindca mie imi recomanda de exemplu ulei pentru diesel cu standardele C2 (conform standardelor ACEA, acestea se folosec in motoarele cu filtru de particule de obicei Euro 4).
Deci pentru cei care folosesc aplicatia respectiva sau o recomanda altora pe forum, eu nu prea am incredere in ce scrie acolo.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #172 on: August 10, 2015, 11:57:00 AM »
Eu recunosc, ca in lipsa altor idei, fix pe recomandarea lor merg, adica in cazul meu 8100 5W30 EcoClean. Il schimb pe la 7-8000km, sper ca e ok. N-am idee pe ce principii sa aleg alt ulei, daca ar fi cazul.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #173 on: August 10, 2015, 12:09:44 PM »
Ala mi-l recomanda si mie si pe acelasi il folosesc colegii cu forester Diesel.
Acum stiu ca sunt versatile uleiurile si se pot folosi in mai multe tipuri de motoare, dar eu prefer varianta dedicata.

ipman

  • 137
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #174 on: August 10, 2015, 12:15:02 PM »
Marketingul lor spune ca acum e o piata buna pentru turbodiesel mari. Nu dupa marketing ne ghidam, ci dupa specificatii.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #175 on: August 10, 2015, 13:13:09 PM »
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100%20Eco-clean%205W-30%20(GB).pdf?1329497525

Some Asian OEMs require for their most recent Diesel engines (since 2006) an ACEA C2 lubricant to guarantee the maximum performance and durability. Examples of MOTUL 8100 Eco-clean 5W-30 possible use for these OEMs : TOYOTA 2.0L and 2.2L D4D ; HONDA 2.2L CDTI and DTEC ; and SUBARU 2.0L D.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #176 on: August 10, 2015, 15:28:56 PM »
Din descriere pare ca pune mult accent pe diesel. Dar intrebarea ramane - care ulei ar fi OK, sau mai indicat pentru benzinara mea? Astea sunt toate recomandarile Motul:
    :    8100 ECO-CLEAN 5W-30 (year-round)
     :    8100 ECO-LITE 5W-30 (year-round)
     :    8100 ECO-NERGY 5W-30 (year-round)
     :    8100 X-CLEAN FE 5W-30 (year-round)
     :    8100 X-CLEAN 5W-30 (year-round)
     :    6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Above -20°C)
     :    4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Above -20°C)
     :    4000 MOTION 10W-30 (Above -20°C)

In manual imi cere clasificarea API SL sau SM, sau specificatii ACEA A1, A2 sau A3.
Pt EcoClean gasesc ca este API SN/CF si ACEA C2 - cum dracu sunt astea? sunt acoperitoare pt ce imi cere in manual sau nu?
De ex pt EcoNergy 5W30 scrie ca este API SL/CF si ACEA A5/B5.

Intre astea doua care e mai potrivit? E altul mai bun?
Niciodata nu am patruns tainele acestor uleiuri, fir-ar viscozitatea sa le fie.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #177 on: August 10, 2015, 15:33:50 PM »
Nici unul din cele mentionate la 8100.

ACEA A3 este motul 8100 X-cess, 8100 x-max sau 8100 x-power. Am mai folosit si e ok 6100, atat 10w-40 cat si 15w-50 (desi asta e cam gros si are capacitate mica de rezistenta la dilutie => se degradeaza mai repede =>isi pierde proprietatile => interval de schimb redus).

Mai multe informatii despre clasificari si ce inseamna aici:
http://www.oilspecifications.org/acea.php
« Last Edit: August 10, 2015, 15:43:06 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #178 on: August 10, 2015, 16:07:09 PM »
Din manual rezultat totusi ca e indicat sa pun 5W30:


iar X-cess nu pare sa aiba aceste vascozitati.
Studiing specificatiile, imi pare ca Eco-Nergy pare mai aproape - ACEA A5/B5 pare sa fie destul de acoperitor pt A1-A3, iar dupa API este SL, care pare mai indicat decat SN din ce citesc pe forumuri (SN-ul are mai putini nu stiu ce compusi de Zn si inca ceva, care ar fi buni pt motor dar probabil bad pt eco-shit, si chipurile SN ar compensa cu alti aditivi, dar unii sunt sceptici ca e chiar asa).

Frustrant este si faptul ca pana nu demult pentru Hyundai site-ul Motul imi recomanda X-cess 5W40 (pe care l-am si pus mereu pana acum) dar dintr-o data in capu' la lista a aparut EcoClean 5W30, in timp ce X-cess-ul acum e listat ultimul in categoria 8100.

Anyway, o fi bine, o fi rau, pana la alte pareri si argumente o sa trec pe Eco-Nergy la subaru. Problema e ca doar ce am facut schimbul, nu am mai mult de 1500-2000km de la schimb.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #179 on: August 10, 2015, 16:19:43 PM »
Eu am observat ca Xcess 5W40 nu mai dispare asa repede ca Ecoclean 5W30