Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #80 on: June 09, 2014, 16:08:39 PM »
In ultima sapatamana ( de fapt de la recalibrarea injectoarelor - asta-nseamna 10 zile inclusiv week-end-urile) a trebuit sa "recuperez" faptul ca am "stat pe bara" saptamanile dinainte.
Ca atare, am facut asa:
1) Sibiu - Cluj N - Sibiu;
2) Sibiu - Baia Mare - Sibiu;
3) Sibiu - Brasov - Sighisora - Medias - Sibiu;
4) Sibiu - Arad - Sibiu;
5) Sibiu - Cluj N - Sibiu;
+ ceva fataiala prin oras si imprejurimi.

Total = 2704 km  !
Din care, autostrada cca. 650 km ( cu viteza medie de 140-150 km/h)
In oras vre-o 150-200 km - restul pe DN-uri si DJ-uri ...

Impresii dupa drum, in urma diverselor operatiuni de reparatii, inlocuiri, optimizari:
Consumul indicat de CB = 6,4 l/100 km ( cand scadea spre 6 zbanggg, inca o tura pe bucatele de autostrada din zona ...).
Din acest punct de vedere ( al reducerii consumului), se simte efectul recalibrarii injectoarelor.

Vitezele se schimba muuult mai usor de cand cu schimbarea abreiajului.

Franele prind foarte bine si progresiv. E ceva mai bine decat cu franele stock. + 1 EBC
Totusi, placutele "scartatie" cateodata ( mai ales la rece) si fac ... praf !
E prima data de cand am masina cand vad jantele innegrite de praful de la placute ( mai ales alea de pe fata). - 1 EBC !

Si intr-adevar, ce a sesizat si @Foreste - "butucul" discurilor e predispus a rugini ...

Una peste alta, dupa drumurile astea, s-a reaprins dragostea !!!
Acum, la 160k km ( trecute fix) machineta merge ca-n prima tinerete !!!
Trage frumos, nu scartaie, nu trosneste, nu cloncane !

PS: Sper ca saptamana asta sa-i rezolv si fundul !

PPS: Si trebuie schimbate (again) bucsile de la bara stabilizatoare.
Da' cu astea deja m-am obisnuit: anul si bucsile ( daca nu anul si 2x bucsile ...). Macar sunt ieftine.
Si, conform vorbei " nu-i roman ca japonezu' ", si semibieletele de directie ( schimbate prima data anul trecut, la pestte 130k km) sunt "terminate".
Asta am observat deja: reperele ce au echipat masina din fabrica au tinut fara sughituri peste 100k km. Tot ce am schimbat ulterior, au dus in jur de 30k km ...
Pe principiul: "gura lor sa nu mananca !?".
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #81 on: June 09, 2014, 18:29:22 PM »
Surprins sa vad ca rezista dieselul asa mult. Exista sperate si pentru boxer diesel :) Ca daca te uiti pe site-urile de vanzari auto din Europa, mai tot ce inseamna Subaru Diesel 2008-2010 pe la jumatate din ele scrie ca au motorul nou schimbat cu garantie etc.

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #82 on: June 25, 2014, 14:15:41 PM »
Am revenit dupa o "fuga" pe urmatorul traseu: Sibiu - Medias - Sighisoara - Balauseri - Sovata - Praid - Gheorgheni - Lacul Rosu - Bicaz - Piatra Neamt si retur.
Total km parcursi ( din poarta-n poarta) 615.4 km.
Consum mediu conf. CB = 5,8 l/100 km

No, asta-i un traseu pentru Subaru !
Mai ales portiunea Praid - Gheorgheni ( ca pe Gheorgheni - Lacul Rosu - Bicaz nu prea poti merge omeneste din motive de gropi naturale sau frezate in asfalt ...).
Drum usor denivelat, virajat, destul de liber ! SUPERB !!!
M-am indragostit din nou se Suby !
Uitasem ce fain e sa mergi fara a fi contra cronometru si pe drumuri mai "de tara", virajate, denivelate, libere - ultimii vre-o 3000 km facuti de vre-o luna-ncoace au fost in majoritate pe DN1/DN7 si franturile de autostrazi din dotare ....

PS: 161.680 km la bord.

PPS: @Mihai - dupa reviziile din ultima vreme, merge de parca abia a iesit din rodaj !
Deci, de ce n-ar fi sperante !!??
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #83 on: August 03, 2014, 09:08:22 AM »
Marr te rog frumos sa-mi spui la citi kilometri/ani se schimba cureaua de distributie? Multumesc anticipat!

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #84 on: August 03, 2014, 09:57:18 AM »
La diesel parca e pe lant distributia nu?

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #85 on: August 03, 2014, 12:06:36 PM »
Buna ziua! Este pe curea.

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #86 on: August 03, 2014, 12:10:34 PM »
.....din cite stiu eu......

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #87 on: August 03, 2014, 12:17:23 PM »
Posibil.Cred ca am confundat cu altceva.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #88 on: August 03, 2014, 12:27:47 PM »
E ca la bicicleta Pegas, cu lant, de fapt cu doua lanturi.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #89 on: August 03, 2014, 12:50:16 PM »
Sa fie deci cu lanț?.... Ar fi super!....

khnemu

  • 94
  • Eat, Sleep, SUBARU.
    • Servicii Training IT & Consultanta
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #90 on: August 03, 2014, 13:00:35 PM »
Salut. Este cu lant.
Multumesc si sa auzim de bine.
Khnemu
---------------------------------
Subaru - my first love

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #91 on: August 03, 2014, 13:48:27 PM »
Mulumesc. O zi buna va doresc!

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #92 on: August 07, 2014, 17:58:10 PM »
Am revenit din Tzatziki land !
Prea frumos, prea scurt !!

Km parcursi in "scurta" iesire = 1777,8 ( din poarta-n poarta).
N-am mai scris pe-aici ca, inainte de plecarea in concediu, am schimbat PRIMUL bec de far.
Philips D2R + ( "conform" cu originalul) = 411 lei.
Si ghidajele de la etrierii fata ( incepusera sa cloncane pe stanga mai ales la franarea in viraje si am zis sa le schimb "simetric).
Aaaa - si am schimbat si filtrele de aer si polen - la cca. 7000 km de la revizie erau "colmatate".

Toata "distractia": schimbat bec far, ghidaje etrieri, filtru aer, filtru polen, verificari, alea-alea = putin sub 1000 lei.


In alta ordine de idei, am trecut cu bine de 165.000 km !

PS: Pe motiv de incarcatura ( 4 oameni + bagaje) + caldura ( recte AC ON) + tapla grea - pe drumul asta mi-am depasit "recordul" de consum = 7,6 l/100 km !
I-o fi placut motorina bulgareasca si cea greceasca ....

PPS: La greci ( ca la bulgari se stie) motorina e mai ieftina ca la noi !
1,36 Euro/l la BP !
Si un prieten mi-a spus ca a alimentat saptamana trecuta in Austria cu .... 1,24 Euro/l !!!
Da' noi sunt belgravistaveni ce pana mea !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #93 on: August 08, 2014, 10:52:40 AM »
Philips D2R + ( "conform" cu originalul) = 411 lei.

Salut.
Nu stiu de unde reusesti sa le iei mai scumpe chiar decat in Buc. ! :)
Eu stiam ca in zona ta sunt de regula mai ieftine decat aici.

Este ceva diferit de cele din link-ul asta: http://www.philips-shop.ro/d2r-1865.c.html  ?

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #94 on: August 08, 2014, 12:15:37 PM »
Nu le-au luat "de aici".
Le-au adus pe comanda - comanda a fost facuta conform codului de pe becul "vechi" ( l-au dat jos inainte de a face comanda).
Inainte s-au uitat la "n" variante de becuri ( multe semnificativ mai ieftine), dar am tinut neaparat sa fie pe acelasi cod ca sa nu am diferente de culoare/intensitate.
Daca luam doua identice ( alt model / producator) ... costa mai mult.

Dar in final, asta sa fie toata paguba dupa 5,5 ani si 165k km !

PS: Pe "original" becul costa .... 700 lei !!??
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #95 on: August 11, 2014, 10:35:45 AM »
Probabil asa se explica !

Mai ai cumva codul becului original ?

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #96 on: August 11, 2014, 12:35:39 PM »
Mai am becul vechi.
Sa vad pe unde l-am "ascuns" - cand il gasesc, transcriu aici codul de pe el.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #97 on: September 27, 2014, 11:15:07 AM »
Booon !
Ieri am "implinit" 170.000 km !

Totul absolut OK cu o mica exceptie - un scartait la plecarea de pe loc, de undeva din fata.
Trebuie sa-mi fac timp sa trec pe la service sa verificam bucsaraia si suportii motor, cutie, diferential, etc.
Recte - tot ce-i cauciuc. O fi imbatranit si el ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2204
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #98 on: November 27, 2014, 12:57:01 PM »
Yeap !

Am "comis" revizia la 173.000 km ( bine, daca e sa o luam "ca la carte" ar fi cea de 180k km, dar eu le-am facut toate ceva mai devreme).
Cu ocazia asta, am aflat ca masina asta are o multime de bucsi si articulatii !

Sa rezum:
Revizie "normala":
- ulei Mobil 1 ESP Formula - 4 l = 190 lei;
- Filtru ulei = 26 lei;
- Filtru combstibil = 65,64 lei
- Filtru aer = 39,68 lei
- Filtru polen = 53,32 lei
- Manopera revizie 1,5 h = 102,30 lei;

Pe urma:
- Bucsa brat spate = 2 buc = 72 lei;
- Bucsa brat fata spre spate (!?) - 2 buc. = 185 lei;
- Articulatie bara stabilizatoare - 2 buc = 243 lei;
- Bucsa bara stabilizatoare - 2 buc. = 80 lei;
- Manopera ( 2,5 h ) = 170 lei

TOTAL GENERAL ( revizie + bucsaraie) = 1238,21 lei !

Pret VIP ce pana mea !!!

PS: Executat la TRAKIA Sevice Sibiu !

Mai nasol e ca ... a-nceput de ieri sa cada ....
Am constatat ca si bieletele de directie sunt pe moarte ( astea nu-i grav ca mi-au gasit la 120 Lei buc. fata de 390 lei ... pe original ).
Mai nasol e cu pivotii spate ( nici n-am stiut ca are si din astia !!) care-s dusi. Si nu pot fi schimbati decat cu tot cu brat. Si pana acum am gasit doar pe original si costa de-ti vine sa versi = 1600 lei bucata !
Si mie-mi trebuie ... 2 bucati !

Am rugat un prieten sa-mi caute si prin ceva depozite din Germania, poate acolo gasim ceva la preturi mai ... umane !

In rest, toate bune !
Motorul trage bine, a venit si frigul, nitel polei, putina mazga, asteptam si zapada ca sa ne simtem bine  ....  ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #99 on: November 27, 2014, 13:54:17 PM »
Salut,
am vazut ca ziceai mai sus ceva de recalibrarea injectoarelor. ma gandesc daca nu cumva trebuie sa fac si eu. in special de cand a venit frigul parca merge cam neregulat la ralanti. dimineata face cam urat motorul.
referitor articulatii. am tot schimbat dar recunosc ca nu prea ocolesc gropile. am schimbat asta vara si un rulment pe spate. numai acela a costat vreo 450 lei. vine cu tot butucul pe care se prinde roata.
mentionez ca am doar 70.000km.