Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #220 on: November 24, 2015, 07:55:49 AM »
Cine poate sti ?
Om vedea cand tragem linie si adunam .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #221 on: November 24, 2015, 12:27:03 PM »
cotul de la intercooler se poate face din unul mai mare, siliconic. la fel si celelalte "standard", fara rasuciri specifice.
rezista mai mult si iesi considerabil mai ieftin.
eu am pus unul de genul astuia dupa ce l-a ajustat Nelu la cotele piesei originale (era mai lung).

m-a costat undeva la 170 ron cu tot cu montaj.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #222 on: November 24, 2015, 12:29:42 PM »
Merci !
 Dar le-am comandat deja "pe original".
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #223 on: November 24, 2015, 12:31:49 PM »
Avea un mare vanzator de Subaru (in viata) o replica maxima: "pe banii tai dansezi cum vrei!" :)
Io nu as da dublu cu atat mai mult cu cat stiu ca nu tin cat astea siliconice. Ce conteaza ca ai dat comanda? Se mai razgandeste omu'.

edit
uite-acilea:
http://www.racingnick.ro/furtunuri-siliconice
« Last Edit: November 24, 2015, 12:41:57 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #224 on: November 25, 2015, 11:27:16 AM »
Ma tenta si pe mine sa schimb furtunele de la intercooler cu unele siliconice, dar nu stiu ce diametru trebuie. Nu am gasit nici un fel de informatii despre diametrul furtunului original.
@Foreste
Stii cumva diametrul?
O chestie este destul de clara ca trebuie un furtun de 90(grade) - turbo -> intercooler si unul de 45(grade) - intercooler -> clapeta.
Ceva nu e bine oricum!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #225 on: November 25, 2015, 13:00:06 PM »
exact cu modelul asta l-am schimbat eu.
"Cot 45 S-Hose 70mm - Cod: E45-70SH, Silicon in 3 straturi. Foarte robust, durabil și de înaltă performanta. Aplicatii: Turbo, radiator, apa, aer. Temperatura de operare de la -50°C la 180°C."
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #226 on: November 26, 2015, 08:22:11 AM »
.... Ce conteaza ca ai dat comanda? Se mai razgandeste omu'.

.....

Scuze pentru intarzierea reaspunsului !
Pentru mine conteaza faptul ca am dat comanda.
Am lasat masina cu dispozitii clare ce si cum sa schimbe la Trakia Sibiu. Sunt oameni cu care lucrez de muuuult si nu pot sa le zic dupa ce au adus piesele - "stiti, mie nu-mi mai trebuie, am gasit asta mai ieftina !" Pur si simplu, dpmdv nu se face !

Oricum, merci pentru sugestie.
Poate sunt alti colegi carora le va fi de folos informatia oferita de tine !

PS: Daca tot sta masina in service, le-am spus sa-mi comande si sa monteze si parbrizul pentru care aveam deschis dosar de CASCO de prin aprilie-mai anul asta ...
Sper - ca tot ninge la noi intr-o veselie !- ca zilele astea sa fie gata machineta si, mai mult decat atat, sa mearga ”ca-n zilele bune ” !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #227 on: November 26, 2015, 11:47:56 AM »
Suit yourself! Era o simpla opinie.
Hai cu fieru pe roate ca sta deja de multa vreme! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #228 on: November 27, 2015, 12:33:53 PM »
... si halatu' ?

Mda ....
Iaca si halatu' (partial):
- Dozator admisie aer - 365 lei
- Storage (!?) - 2* 25 = 50 lei
- Furtun combustibil ( aici intra si furtunele mai mici de pe la turbina, etc) = 4 * 13 = 52 lei
- Set placute frana fata = 142 lei
- Set placute frana spate = 141 lei
- Bucsa brat fata spre spate = 4*64 = 256 lei
- Bucsa bara stabilizatoare = 2*45 = 90 lei
- Bieleta directie = 145 lei
- Semibieleta = 2*142,50 = 285 lei
- Cap bara = 81 lei
- Manopera (total - si pe ce inca nu-i montat/executat) = 500 lei
Total ( fara TVA) = 2107.50 lei
TOTAL cu TVA = 2613,30 lei

Mai trebuie sa vina asa:
- bucsi brate spate;
- inca niste bucsi tot pe spate ( nu mai stiu care / cum)
- un furtun pentru intercooler
Ca atare mai urmeaza montajul celor de mai sus + verificare si curatare intercooler si EGR.
Cand or fi toate gata - facem cruce si ne rugam sa fie totul OK !

In plus, a fost comandat si urmeaza sa fie montat si parbrizul ( pentru asta aveam deschis dosar CASCO din primavara - dupa cum am mai spus).

Sper ca pe finalul saptamanii viitoare sa ajung si la Brasov pentru o ultima verificare si un final fine tunning !
Si sper ca dupa toate astea sa fie totul in buna regula si sa punem din nou masinuta la produs, ca anul asta a consumat destul !!

Doamne Ajuta !

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #229 on: November 30, 2015, 00:21:17 AM »
Mersi de informatii @Foreste. Banuiesc ca cel de 90 de grade, ar trebui sa fie de acelasi diametru.
Iar tie @marr bafta sa ai sa iti mearga masina mai bine ''ca inainte''  ::)
Ceva nu e bine oricum!

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #230 on: December 02, 2015, 08:24:18 AM »
Merci !

Doamne Ajuta !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #231 on: December 05, 2015, 10:26:04 AM »
URAAAA !!!

In sfarsit, masinuta merge ca noua !
Ieri am fost la Autokino si am stat de dimineata pana spre seara ( merci Calin pentru rabdare si profesionalism !).

S-a verificat TOT - calculator de bord, debitmetru, turbina ( vacuum, geometrie ) mufe cu toti pinii aferenti, firele de masa .....
Problema 1:
- Senzorul MAP era eferctiv colmatat !
Curatat senzorul, verificat si mufele - all OK !
Am facut un drum de test ( Brasov - Predeal - Paraul Rece si retur). Masina mergea OK ( nu nemaipomenit, dar OK).
Am revenit pentru o reglare a directiei si, pana sa intre la stand, am dat o fuga in oras sa manac ceva.
Cand am repornit masina - BANG ! Iar becurile buclucase ( Check Engine + VDC Off aprinse ).
Codul de eroare P101 ( Mass Air performance out of range).
Reluat verficarile ( acum inclusiv turbina, vacuum, etc).
Cand colo, dupa vre-o 3 ore de cautari si teste .... furtunul de la admisie la intercooler crapat ! Dar nu fisurat, crapat pe aproape intreaga lungime de intra lejer mana !
Schimbat furtunul cu unul nou ( noroc ca aveau pe stoc asa ceva) si ... voila !
Masina merge asa cum nu a mers de cand era noua !
De unde, ieri dinimeata ma gandeam sa o dau si analizam variantele cu ce as putea lua in locul ei ( PS: aveau la Autokino o super oferta la KIA Sportage 2.0 diesel, 184 CP, cutie automata, piele - ce mai, super dotata - la putin peste 25k Euro) - pe drumul de intoarcere de la Brasov la Sibiu mi-am amintit de ce iubeam masina asta !

PS: Dupa cum am mai spus, masina a stat ultima saptamana la Trakia Sibiu pentru inlocuit bucsi, semibielete, placute frana, etc si, bineinteles, furtune compartiment motor !
Ghinionul a facut ca, pana alataieri, sa le fe venit doar 2 din cele 3 furtune de la intercooler ! Si cel ce nu le venise era exact cel cu probleme !
Ghinion de nesansa !!!

Dar bine ca totul e bine si ne putem bucura din nou de masinuta !

PPS: Eram sigur ca la cauza problemei e un cacatis ! I-am si spus lui Calin ca sigur e vorba despre un rahatis !
Problema a fost sa-l gasim !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #232 on: December 05, 2015, 16:45:33 PM »
Felicitari!! Chiar ma bucur ca ai rezolvat, desi a durat ceva timp, in sfarsit ar trebui sa mergi ceva ani fara dureri de cap.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #233 on: December 11, 2015, 10:56:43 AM »
Am facut ieri un drum Sibiu - Cluj si retur.
Aglomeratie, mazga, ceata .... da' masina, MASINA mi-a facut drumul o placere !

Mi-am reamintit cu placere de ce iubeam masina asta !  ;D

Wellcome back Subaru !
« Last Edit: December 13, 2015, 14:43:45 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #234 on: December 24, 2015, 12:07:38 PM »
S-au adunat putin peste 1000 km cu noul motor in stare perfecta de functionare.

Acum pot spune cu mana pe inima: " I LOVE THIS CAR !"

Mai urmeaza niste mici retusuri:
- bucsile alea de la bratele spate ( au venit da' n-am apucat sa le montez);
- parbrizul comanda si probabil si ajuns in service( cu dosar CASCO deschis de vre-o 6-7 luni);
- mai e de rezolvat problema banchetei spate .....
- in primavara deschis alt dosar CASCO si revopsita machineta pe toate partile;
- dupa vopsire, montat folie de protectie pe bot ( m-am saturat de ciupituri de pietre);
- un detaling interior cum scrie la carte ( tot in primavara).
Daca nu iese cum trebuie dupa detailing, comand un set de huse dedicate ( am vazut ca este o firma prin Targu Mures ce confectioneaza asa ceva, customizete in functie de model, poti opta pentru alcantare, culori - nu-s foarte ieftine, da-s mishto de tot !)

Si iac-asa, masina va fi din toate punctele de vedere ca noua !

Si cum sotia este indragostita iremediabil de Suby - mi-a "interzis" sa o vand !
Prin urmare, daca ma musca piticii de fund, in cel mai rau caz dau Honditza si iau un XV 2.0 benzina ( sau un Levorg ....... ).
Vom vedea - sanatosi sa fim !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #235 on: December 30, 2015, 11:53:17 AM »
N-am nimic de spus decat:

A VENIT IARNA SI GERUL
SE BUCURA FORESTERUL !!!
 ;D ;D


« Last Edit: December 30, 2015, 14:14:06 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #236 on: January 17, 2016, 10:49:56 AM »
Mda ....
Tocmai am aflat ca unui coleg ( de pe alt forum - nu stiu daca este prezent si aici) i-a decedat turbina !
Si al a avut motorul inlocuit anul trecut ( un Legacy) si lui i-a fost "reconditionata" turbina ....

Adevaru-i ca si eu am un stres legat de trubina - dupa asa-zisa rectificare / reconditionare a turbinei, se aude un suierat continuu din zona din fata a masinii ( doar la rece face asa).
Motorul trage bine, nimic de zis da' mie nu-mi place ce aud !
Am suspectat ca zgomotul ar veni de la cureaua / rolele de accesorii - suieratul se aude si cu motorul la relanti ( repet - doar cu motorul rece).
Zilele trecute am fost in service Trakia si am rugat sa se uite la asta - pare-se ca nu-i de la accesoorii: au tensionat / detensionat cureaua - tot se aude.
Am dat jos cureaua si am incercat si asa - suieratul persista.

Mecanicul meu s-a uitat la turbina si spunea ca i se pare ca ar avea un joc cam mare la axul turbinei ....
Acu' m-a pus pe ganduri.
Nu stiu ce sa fac !
Cred ca am sa vorbesc cu cei de la Trakia sa o dea jos si sa o trimitem in alta parte la verificat si (eventual) reparat daca este cazul.

PS: Are coneva un cod al turbinei ?
Eu am gasit aici  https://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/   cum ca, la motoarele EE20 Euro 4, turbina ar fi IHI RHV4 - dar nu stiu cat este de corect.
Da, pare-se ca-i corect - uite aici un anunt  cu poza ( http://olx.ro/oferta/turbina-subaru-forester-impreza-diesel-euro-5-ID37utL.html  )  pentru o turbina (SH) pentru Subaru Diesel ( dar el spune ca-i Euro 5).
Se vede in fotografie IHI RHV4 si codul 14411AA810.
In alte parti,. am vazut ca ar fi si in varianta IHI VF55 ( este acelasi lucru, in poze sa vede ca para ambele coduri VHV4 si VF 55)

Ar fi interesant de stiut codul corect al turbinei - poate merge comandat un kit de reparatie ( turbo core cum este, de exemplu, aici: http://www.turborebuild.co.uk/shop/search.php?q=subaru&searchbutton=Search )

Toate cele bune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #237 on: January 27, 2016, 21:28:08 PM »
Te salut marr,

Si a mea a suierat destul de puternic dupa schimbarea motorului si reconditionarea turbinei. Acum dupa 1200km se aude suierand doar cand accelerezi brusc de la 2000 de rpm. Daca esti mai sus in ture nu se aude indiferent de cum apesi pe pedala.
Legat de coduri pentru modelul nostru asta am gasit eu https://infopart.org/subaru-14411aa720-part pe https://infopart.org/subaru-forester-sh-20dawd-car/10972. Este IHI VF50 si pleaca de la 300 euro una folosita , de la 420 euro una reconditionata si in jur de 2000 de euro una noua pe site-urile germane. Multe siteuri/firme de profil nu doresc sa o repare si recomanda schimbarea.

Daca iti face foarte urat nu prea ai incotro.

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #238 on: January 28, 2016, 08:17:39 AM »
@Xander - si la mine s-a "potolit" !
Se mai aude un suierat doar cu motorul rece.
Dupa ce se inccalzeste, suieratul este imperceptibil. Nici la accelerari violente nu mi se pare sa faca altfel decat facea iinainte.
Am fost atent si la fum in cazul accelerarilor bruste - se se vede gram de fum !
Oricum, la ultima vizita la Autokino - atunci cand a stat Calin o zi intreaga sa descoperim problema ... furtunului - a fost verificata inclusiv presiunea de la turbina si totul era OK.
Nu ma pricep la turbine si alte alea, da bunul simt tehnic imi spune ca este posibil ca suieratul ( mai pregnant la inceput) sa fie ca urmare a curatarii turbinei si inlocuirii garniturilor si oringurilor. Pana s-au "asezat' si pana si-a refacut ungerea .... eu stiu !?
Oricum, am vorbit la AK si Calin zicea ca la primul drum in Brasov sa-i fac o vizita sa vada ce si cum. Si, daca este cazul, sa apelam la garantia aferenta reconditionarii turbinei.

In orice caz, de ce nu scap, este inlocuirea injectoarelor !
Urmeaza sa sun la AK si sa le cer o cotatie de pret pentru aceasta operatiune ....

In rest, in ultima saptamana am mai "bobinat" 1000 km - masinuta merge foarte bine.
Probabil dupa inlocuirea injectoarelor voi spune ca merge SUPER !

Toate cele bune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #239 on: February 04, 2016, 11:57:37 AM »
Booon !

Ieri am scos masinuta din service ( Trakia Sibiu) !
Am reusit, intr-un final, sa-i schimb si bucsile de brate pe spate ( luate din decembrie) si cuplajul cardanic de la volan ( avea ceva joc si, fiind vorba despre directie, nu am vrut sa-l las asa !).

Cu ocazia asta s-a constatat ca si o bieleta antiruliu decedase -  la propriu !
Ce-i drept, am sesizat eu in ultima vreme ca troncane ceva pe drumuri cu denivelari !
A rugat baietii sa arunce un ochi si pe la turbian sa verifice daca au aparut ceva scurgeri de ulei - totul este OK ( mai putin acel suierat ce ma streseaza in continuare) !
La primul drum in Brasov trec pe la Autokino sa verifice inca odata acest aspect - in final, daca-i cazul, apelam la garantia lucrarilor executate la ea !

Acu' a mai ramas sa ma decid ce fac cu injectoarele - iau unele noi sau incerc sa le repar pe cele vechi .... diferenta de pret ar fi in jur de 1000 Euro.
Depinde doar de garantia oferita la reparatie .
Mai studiez problema.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020