wrx sti '08
Subaru club Romania

wrx sti '08

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #560 on: April 15, 2015, 17:07:06 PM »
Vad ceva HKS race suction air. E cumva carcasa de debitmetru sau filtrul de aer? Ca e posibil atunci sa ai nevoie de inevitabilul soft. Sau poate cunoscatorii de GRB stiu sa zica daca ECU asta mai nou stie sa se adapteze pe o plaja mai larga de valori si sa poti merge asa fara sa intre in limp mode.

Oricum, misto piese. Sa te bucuri de ele si sa ne pui poze cu totul pe masina.
« Last Edit: April 15, 2015, 17:08:37 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #561 on: April 15, 2015, 17:30:18 PM »
inevitabilul soft intradevar  ;D

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #562 on: April 15, 2015, 17:38:25 PM »
Mda, lista pare sanatoasa si lunga. Aia cu inevitabilul soft suna infricosator, dar iti doresc sa nu ai probleme. Poze cu ele pe masina!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #563 on: April 15, 2015, 17:50:42 PM »
trimiteti toti copii la culcare, incuiati usile si ferestrele ca vine ...  inevitabilul si infricosatorul soft  ;D

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #564 on: April 15, 2015, 17:56:12 PM »
:)) ce nebunie e pe aici, multa bafta la modificat
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #565 on: April 15, 2015, 19:38:00 PM »
Frumoasa lista !!! Sa-ti traiasca. HKS suction-ul ala e un boner giver :). Cred ca eu as dormi cu el in pat...

Taxele vamale nu au o valoare fixa pentru toate piesele auto, ci fiecare piesa se taxeaza in functie de sub-categoria la care se incadreaza. La mine am vazut valori de la 2% la 8%.

Cu softul o sa fii ok, daca eviti amatorii !!!  :D

Asteptam poze  ;D
STI 2008

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #566 on: April 16, 2015, 10:04:25 AM »
Mor cu softul de gat dar nu ma ating de el :)
Taxele vamale apar frumos la gramada in factura de la TNT.
Ce ma oftic e ca au trecut doar 3k km de la ultimul schimb de ulei si iar trebuie sa il fac :)
Oare pe unde am pus cartea de service...?! N-am mai folosit-o de cand am schimbat distributia la 35k km....
Cred ca ma paste un kit de ambreiaj in curand.
Placutele de frana nu mai zic de ele, sunt consumabile.
Bujiile la cat timp se schimba? Astea fac 2 ani in curand.

1. https://www.japanparts.com/parts/detail/20604
2. https://www.japanparts.com/parts/detail/37484
3. https://www.japanparts.com/parts/detail/24871
4. https://www.japanparts.com/parts/detail/24919
5. https://www.japanparts.com/parts/detail/24920
6. https://www.japanparts.com/parts/detail/24921
7. https://www.japanparts.com/parts/detail/42324
8. https://www.japanparts.com/parts/detail/46544
9. https://www.japanparts.com/parts/detail/46546
10. https://www.japanparts.com/parts/detail/41924 - n-au poza, dar sunt astea : http://www.hks-power.co.jp/en/product_db/hipermax/db/13829

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #567 on: April 16, 2015, 10:28:13 AM »
Mmmmm, ce e acolo!
2,3,4,5 si 6 ma intereseaza si pe mine. In viitorul apropiat sper sa incep sa umplu si eu cosurile de cumparaturi pentru STi, din nou. Sa dai feedback de la instalare, te rog.
Ti se pare ca schimbi repede uleiul la 3k km? Mai bine mai repede, daca tot isi ia gusi. Daca au trecut doi ani de cand ai schimbat bujiile, ar fi bine sa le schimbi si pe alea. Kit de ambraiej ai putea sa-ti iei un Exedy Stage 1. Eu sunt foarte multumit de el.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #568 on: April 16, 2015, 10:40:16 AM »
man nu e f recomandat sa pui admisia aia hks fara soft, pentru ca carcasa de debitmetru are un diametru mai mare decat cel oem si o sa il dea peste cap, cred ca cel mai bine ar fi sa o pui pe dreapta si astepti parerea mea. misto chestiile de sasiu sa te bucuri de piese
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #569 on: April 16, 2015, 11:11:04 AM »
Fiind kit, are un regulator fix pentru modelul asta de sti. E drept ca abia acum am vazut, nu inainte sa cumpar. Tot raul spre bine.
http://www.hks-power.co.jp/en/product_db/intake/db/12722
Pacat ca importatorul oficial HKS are preturile duble d.ex. 774 usd (pretul include transport+taxe) la oil cooler la japanparts vs 7300 ron (1770 usd) si nu raspunde la emailuri decat cand are chef.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #570 on: April 16, 2015, 17:14:56 PM »
"Regulatorul" ala este de fapt un soi de piggy back, intercepteaza si modifica "semnalul" trimis de MAF (debimetru) catre ECU si este o Prostie cu P mare -  fara suparare :)  - "pacaleste" ECU sa creada ca primeste o anumita cantitate de aer cand de fapt primeste alta .. adica amestecul final va fi ???? ... brilliant :)

Tot in aceeasi idee, sa montezi un astfel de filtru de aer fara sa fie ajustat maf scalingul din rom este de asemenea o prostie - poti merge la exelixis, la racing code, la cine vrei tu dar MERGI si rezolva maf scalingul, poti merge la oricare si sa le ceri doar sa faca acest maf scaling, sa nu se modifice in rest nimic daca asa vrei.

Permite-mi sa iti fac un mic preview la ce se vaintampla daca nu il faci: vei monta noul filtru, vei vedea ca masina merge mai bine ca inainte, vei fi multumit si satisfacut si apoi peste cateva mii de km ... iti va parea foarte rau :)

Dupa cum probabil stii, maf-ul este doar o rezistenta (in mijlocul tzevii de la filtru) incalzita de ECU si racita de aer-ul care trece peste ea. Pentru a o incalzi ECU consuma current si in functie de acest voltaj "estimeaza" aerul care a trecut prin toata tzeava - adica si  prin spatiul de pe langa rezistenta. In momentul in care se schimba aceasta tzeava, chiar daca are acelasi diametru cu tzeava stock, aer-ul poate trece cu viteza mai mare pe o anumita latura a tzevii (imagineaza-ti o curbura a tzevi inainte de maf - aerul va veni cu viteza pe exterior)  - oricum cu siguranta va circula in mod diferit fata de tzeava stock adica ecu va estima in mod GRESIT cat aer a trecut pe langa rezistenta.

Ca urmare:
 - ori va intra mai putin aer decat inainte la acelasi voltaj primit de ecu  - deci ecu va pune benzina pentru 100g/s de aer intrat cand in realitate au intrat doar 80g/s si va rezulta un amestec mai bogat - vei simti masina mai lenesa (acesta este cazul mai putin probabil oricum)
- ori va intra mai mult aer decat inainte, sa zicem ca 120g/s aer intrat iar ecu va crede ca a intrat doar 100g/s, va pune benzina pentru 100 si va rezulta amestec mai slab - vei simti masina ca trage mai bine, dar nu vei vedea ca ai detonatii/knock si/sau egt-uri mari si in cateva mii de km .... engine rebuild :(

Pun si o imagine mai jos sa intelegi mai clar cum calculeaza ecu aer-ul intrat - pur si simplu se uita in aceasta tabela si ia (interpoleaza) valoare de g/s aferenta unui anumit voltaj primit de la maf



Valorile din dreapta (g/s) fiind cele care trebuie ajustate sa fie conforme cu noua admisie. Pentru a face asta este necesara o sonda aditionala wideband cu care se masoara / se vede diferenta dintre AFR-ul efectiv realizat de ECU si target AFR (AFR-ul care ar fi trebuit realizat) si astfel se calculeaza noile valori de g/s.

Deci ma repet, NU monta filtrul fara sa faci maf scaling, crede-ma ca am un pic de experienta, nu ma intereseaza personal ce faci cu masina ta dar e pacat ... studiaza si pe net, intreaba pe cine vrei ....

Pun mai jos si niste linkuri de pe net  - la orice cautare de genul "Subaru intake without tune" gasesti gramada - si sa stii ca nu este o conspiratie a tunerilor de a lua banii clientilor ...
http://www.clubwrx.net/forums/engine-modifications/134366879-intake-faq.html
http://www.clubwrx.net/forums/engine-modifications/134454145-intake-without-tune.html
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2149141
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2667992
http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/215593-does-cold-air-intake-really-merritt-tune.html
...etc...

si sa pun un citat care mi-a placut:

"You'll be completely safe if you add an after-market intake to your '15 WRX, without a tune.
 I've never heard of it affecting the car in any negative way, so long as you make sure to not run the engine afterwards.
 But, if you intend to actually drive your new car...tune it."

LE: ma gandeam la "regulatorul" de AFR -> stii ca maf scaling-ul de JDM (motor de 2l) este totusi diferit de al nostru ? stii ca respectivul produs este facut pentru JDM-uri nu ? :)

« Last Edit: April 16, 2015, 17:43:33 PM by andea79 »

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #571 on: April 18, 2015, 21:00:28 PM »
Andea, mersi de informatii. Dupa cum se spune, fiecare pasare pe limba ei piere :)
Au sosit bujiile, filtrul si stergatorul spate de pe epiese. Stergatorul s-a potrivit la fix. Doar 18 ron :) Multumesc colegilor pentru recomandarea magazinului. Data viitoare iau doua.
Inca nu ma prind la ce e bun un H brace si daca o sa il pot pune dupa ce schimb scuturile ... mai studiez problema.
In curand la vanzare bara de rigidizare spate de la Cusco.
« Last Edit: April 18, 2015, 23:28:58 PM by kinderjoy »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #572 on: April 18, 2015, 22:15:20 PM »
nu pot sa mai zic decat bafta si distractie maxima oricum faci pana la urma :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #573 on: April 19, 2015, 15:43:36 PM »
In speranta ca nu ma considera lumea prea obsedat :) si avand un pic de timp liber am gasit pe net un maf scaling de la un 08 edm sti cu acelasi filtru hks si am facut o mica "analiza" :)
Nu zic ca acest maf scaling este ok/acelasi si pentru tine dar este un exemplu strict teoretic din care se poate vedea cum diferente de airflow de pana in 5% pe zone diferite se pot cumula si au in final un efect mai mare.

Am pus fisierul excel aici http://www.clicksoft.ro/hks_oem_maf_scaling.xls

Se vede in excel ca pana la 3.24V filtrul OEM are flow mai bun.
1. Daca tinem cont ca fuel trim-ul D pe calibrarea stock este intre 40g/s si 80g/s rezulta ca ECU va invata sa scoata benzina cu un procent aproximativ de 4.5%.
(g/s intrate cu HKS-ul sunt mai putine decat cu OEM deci in closed loop ECU va vedea prin intermediul lambda 1 ca amestecul este mai bogat - doar a intrat mai putin aer - si va invata sa scoata benzina)
Acest fuel trim D este cel aplicat si in open loop, adica orice corectie invata ECU aici o aplica si pe boost cand nu mai foloseste lambda 1 pentru verficare .. ci realizeaza amestecul doar in functie de cantitatea de aer intrata ( valorile de g/s din maf scaling ) + corectiile invatate

2. Pe zona de "boost" se vede ca HKS-ul are flow mai bun decat OEM-ul cu aprox. 2.5%
Asta inseamna ca pe zona de boost motorul va primi mai mult aer decat stie ECU (cu 2.5%) si in acelasi timp va si scoate 4.5% din benzina deoarece asta ii spune fuel trim-ul D.

Prin urmare pe boost ECU va reduce cantitatea de benzina injectata cu un 7.5% adica in loc sa realizeze un AFR de 10.7 (o valoare "medie" de pe harta de target AFR OEM) va realiza un AFR de 11.56
(AFR-ul fiind cate parti de aer la o parte de benzina adica la 10.7 parti de aer se injecteaza o parte de benzina adica daca reducem benzina cu 7.5% rezulta 10.7 parti de aer cu 0.925 parti benzina adica 10.7 / 0.925 = 11.56 )

Asadar, prin urmarea urmarii :) vom avea pe boost AFR de 11.56 adica un AFR foarte lean care va genera putere/cuplu mai mare dar si knock si EGT mare adica bubaaa .

Repet , toata povestea de mai sus este doar o chestie teoretica :) si tu vei avea oricum si acel AFR regulator si ... bafta :)
(si in locul tau mi-as face rost de o scula oridecare sa verifici fuel trims-urile sa te asiguri ca cel putin al 4-lea nu are valori negative prea mari)
« Last Edit: April 19, 2015, 15:48:34 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #574 on: April 19, 2015, 16:36:10 PM »
ERATA:
hmm, cred ca am gresit un pic la calcule dar rezultatul si idea este aceeasi oricum :)
deci:

1. daca flow-ul HKS este cu 4.5% sub cel OEM in zona 40-80g/s din closed loop => in loc de 14.7 parti aer vor intra de fapt 14.7*0.955 = 14.038 parti aer deci ecu va compensa cu -4.5% benzina pentru a ajunge la 14.7AFR, adica va invata valoarea de -4.5 in fuel trim-ul D

2. daca flow-ul HKS este cu 2.5% peste OEM pe boost si avem un target AFR de 10.7 => de fapt vom avea 10.7*1.025 = 10.96 parti aer la care se adauga corectia de -4.5% la benzina deci va rezulta un AFR total de
10.96 parti aer / 0.955 parti benzina adica 11.47 :)

celalalt

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #575 on: April 19, 2015, 19:34:53 PM »
Pfiu.M am linistit.Credeam ca era bine prima oara. ;D

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #576 on: April 20, 2015, 11:15:47 AM »
Andea, cum am spus, multumesc de chestiile tehnice, insa nu's atat de perfectionist.
Avand in vedere cum folosesc eu masina, nu imi fac nici o grija. Cand/daca vreodata va fi vorba sa ma interesez ca am -2 cai sau pot sa dau cu virgula nu stiu ce, atunci da.
Pana una alta, nu este de raliu (orice fel ar fi el), inclusiv ala de la semafor. Asa ca daca la 3-4k ture baga 0.x mai mult nu stiu ce, sa fie sanatoasa ca nu ma intereseaza. Ce se strica se schimba.
Cum spuneau batranii, in frane, fiare si femei sa n-ai niciodata incredere.
« Last Edit: April 20, 2015, 14:06:57 PM by kinderjoy »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #577 on: April 20, 2015, 12:28:01 PM »
scuzee :), nu am vrut sa "poluez" topicu' , doar ca mi se pune cateodata piticu' si scap de el greu ... :)

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #578 on: April 20, 2015, 15:18:01 PM »
Comanda plasata pe 3 martie seara, a durat o luna pana au adunat toate piesele (fiarele de la Laile au intarziat un pic) si pe 2 aprilie pleca din Tokyo. Sosire in Bucuresti pe 9 aprilie, formalitati vamale+weekend+paste pana pe 14 aprilie. Eu am facut plata pe urgent pe 10 aprilie dimineata.

Sa stapanesti cu folos "arsenalul" , man!
Zi-mi o chestie, te rog : am inteles eu gresit sau la achizitia pieselor nu ai platit in avans contravaloarea lor, ci au fost achitate la livrare, in vama, odata cu plata comisioanelor...?M-as mira, dar  ??? intreb si eu...

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #579 on: April 20, 2015, 16:45:13 PM »
N-am scris comanda plasata si platita. Asa trebuia sa scriu.
Totul a fost achitat in avans (cand am plasat comanda) prin paypal.
Plata urgenta a fost catre TNT sa se miste mai repede in vama.