Subaru Levorg - conceptul
Subaru club Romania

Subaru Levorg - conceptul

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #220 on: July 16, 2015, 00:03:53 AM »
:) concluzia cu haterii e mega meserie :)


marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #221 on: July 16, 2015, 09:14:52 AM »

Multumesc Marr, asta incercam sa spun si eu.

.......

Si Marr, motoarele din seria FB, cele turnate in aliaj de aluminiu, cele cu filtrul de ulei sus- ca sa ma exprim ca un mecanic-, exista la Subaru din 2011. S-a facut o fabrica noua pentru asta. Evident, in toate configuratiile, 1,6, 2,0 si 2,5.
Turbo s-a pus pe 2,0 din 2012. Er normal si firesc sa ajunga si pe 1,6. Nu e nimic nou la motorul asta. Sunt trei blocuri motor, cu sau fara turbo, cu injectie directa sau semi ( BRZ ).

Nimic care sa te faca sa te sperii. .....
.....
Cu toate astea, cu corectitudine, FHi a recunoscut problema si ofera aceasta culanta aproape tuturor clientilor pana la niste perioade si kilometrii pe care nu le ofera nimeni altcineva. .......



@Sese - nu ai de ce sa-mi multumesti.
Pur si simplu mi-am expus parerea din postura de potential cumparator care a testat piata auto la un buget de 25-30k Euro.
Si care are niste "pasarele" - benzina, tractiune integrala, confort si siguranta.

Din aceasta postura - de potential cumparator ( chiar daca nu in viitorul apropiat) - este bine de stiu ca nu-i un motor 100% nou si netestat.
Totusi, imi rezerv dreptul sa mai astept sa vedem efectiv "la lucru" Levorgul. Bine, aici apare - pe langa rezonabila retinere a unui ce a "muscat-o" cu un motor complet nou - si asptectul legat de necesitatea si eficienta investitiei.
Nu am apucat sa vorbim prea multe la ultima intalnire ( am si venit neanuntat si v-am si prins intr-un moment aiurea) - dar tocmai am facut o mica achizitie ( o Honda Civic sedan) pentru a ma putea misca pana la momentul "reinvierii" Foresterului. Asa ca, ar fi complet aiurea sa dau Foresterul cu motor nou ( peste 3 -4 luni, cand o fi sa fie gata) si sa mai pun 20k Euro ca sa cumpar inca o masina noua ! La mine cel putin, masina este o unealta care trebuie sa produca bani nu sa-i pape ! Nu am ajuns (inca) la faza unei achizitii auto doar pentru "fun" !
Cu toate astea, abia astept sa vad "live" Levorgul - si, daca om gasi timp, sa fac si un drive-test. Pentru mine ramane o optiune viabila pentru proxima achizitie !
In septembrie spuneai ca se poate vedea "minunea" ?

PS: Cu toate plusurile si minusurile ( reale sau subiective) trebuie apreciata la maximum culanta FHI in ce priveste inlocuirea motoarelor diesel.
Eu unul nu am prea auzit nici la firmele "cu staif" sa inlocuiasca ceva gratuit la masini iesite bine din garantie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #222 on: July 16, 2015, 15:19:43 PM »
Eu cred ca nu se vand subaru in Romania din mai multe motive.
In primul rand, ei fac doar 4x4 si aici apare prima problema. Nu spun ca e rau dar dupa boom-ul de acum 7 ani lumea e mai cumpatata. Si atunci nu e usor sa dai cateva mii de euro in plus pe 4x4, care pana la urma nu e o necesitate in cele mai multe cazuri.
Daca skoda, ca parca ea a fost numita mai sus, ar avea la vanzare doar octavia 4x4, superb 4x4 etc, probabil ar fi in aceeasi situatie.

Apoi reprezentantele, care in multe locuri sunt doar de forma. Eu nu pot veni din Timisoara sa-mi intretin masina la 4-500km distanta. Am fost si la BV dar nu pot merge acolo oricand.
Cei din Tm vand acum masini second multi marca si si-o merita cu prisosinta.

Eu am forester 2007 si sunt foarte multumit, in 150k km a avut aprins check engine pentru sonda lambda. Si atat.
Saptamana trecuta am schimbat ambreiajul, care a tinut iata 150k km si probabil mai mergea. Daca ar fi fost sa iau acum o masina noua, probabil un outback 2009 ar fi fost in calcul.

Modelele noi, nu stiu. Nu spun ca nu sunt mai bune, dar la ce ochii bulbucati am vazut in service-uri cand mi-au vazut masina, ar fi foarte riscant sa prind o masina cu probleme. Iar modelele noi sunt mai complicate, asadar inevitabil cu mai multe potentiale probleme.

Oricum, imi place marca si, daca va fi sa mai fie o masina noua, sigur as trece si pe la reprezentanta subaru.

GeorgeGhimpu

  • 7
  • Subaru Outback 3.0
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #223 on: July 18, 2015, 16:42:11 PM »
Desi citesc saptamanal toate posturile, nu sunt un user activ. Totusi, acest post mi-a atras atentia pentru ca am vazut multe pareri legate de tema la care m-am gandit de multe ori: de ce nu se vinde Subaru in Romania?

Urmaresc evolutia brand-ului pe alte continente si vad cum vanzarile au explodat, iar compania mama FHI trebuie sa faca acum fata riscurilor de crestere brusca pe care le infrunta companiile mici (insuficienta capacitatii de productie, necesitatea relocarii unor facilitati, stocuri insuficiente la dealeri si altele). Nu cred ca in SUA sau in Canada exista profilul de client mai adecvat pentru masinile Subaru decat in Europa. Poate doar ca acolo in statele cu ierni mai grele, e ceva mai usor de vandut. Cred ca profilul clientului auto american sau canadian este in continuare orientat spre truck-uri si sedan-uri generoase, chiar daca poate criza i-a determinat sa se uite mai atent si la motoare mai mici. Si totusi Subaru sta din multe puncte de vedere in acesta perioada in top-ul ierarhiei auto din SUA (singura companie care a crescut in criza si si-a mentinut profitabilitatea). E adevarat, abia au intrat in TOP 10 al marcilor acolo, sunt sub KIa, sub Honda si probabil Mazda, dar la ritmul de crestere cu siguranta ca vor musca tot mai adanc din cota celorlalte branduri din fata.

Revenind la Romania, cred ca Subaru nu se vinde pentru ca nu are resursele de care are nevoie orice business sa (re)intre pe piata. Intr-un post anterior, cineva preocupat de aducerea in mod oficial a brandului in Romania se interesa de profilul clientului Subaru. Cred ca profilul clientului de Subaru trebuie creat pe piata romaneasca. Un target realist de 1,000 masini vandute pe an nu inseamna ca toata populatia din Romania trebuie sa isi cumpere Subaru, ci ca trebuie formata, educata si fidelizata o masa de clienti potentiali care sa achizitioneze acest volum. Si cred ca, chiar daca puterea de cumparare este extrem de scazuta iar romanii se lasa foarte greu convinsi sa investeasca in masini noi, exista totusi o patura a clasei medii (corporatisti, intreprinzatori, oameni activi, oameni cu familii care sunt responsabili pentru siguranta transportului acestora) care poate readuce Subaru in atentia pietei auto locale. Sigur, nu ma refer aici la fanii marcii, ci la noii clienti. O alta statistica din State arata ca Subaru este in ultimul an brandul cu cei mai multi clienti noi, care nu au avut pana acum un model al aceluiasi brand.

Resursele despre care vorbeam ca trebuie mobilizate pentru asta sunt, in opinia mea, urmatoarele:

- cunoasterea, invatarea pietei despre ce ofera detinerea unui automobil Subaru. Asta presupune o investitie in marketing, asumarea aducerii macar a cate unei masini din lineup pentru a fi aratate, testate. Un client nou nu poate deveni cumparator al unei masini aratandu-i niste poze si niste specificatii pe net. Tot aici intra prezentarea si mizarea pe avantajele comparative ale marcii ca o compensare pentru pretul peste medie: motorul boxer si amplasarea lui pentru o stabilitate excelenta in viraje la viteze, sistemul simetric de tractiune integrala care nu te ajuta sa urci pe munti (cum imediat fac legatura multi clienti) ci iti ofera siguranta pe drum drept cand pierzi aderenta pe o pelicula de apa sau pe gheata, valoarea mare de revanzare (aici Subaru iar este pe podium in State) si pe langa toaate aceste caracteristici tehnice concrete, trebuie adaugata si povestea care sa starneasca emotia si motivatia in sensul dorintei de a deveni posesorul unui autoturism Subaru. Eu cred ca de fapt Subaru s-a impus acolo tocmai prin povestea cu care au stiut sa ambaleze produsul, masina achizitionata facand parte din familie, fiind partasa la toate momentele speciale din viata familiei, fiind si o gazda buna pentru membrii necuvantatori si transmitand pasiunea pentru Subaru din generatie in generatie.
Nu in ultimul rand, au creat un profil de consumator activ, preocupat de sport pe care Subaru il ajuta sa ajunga in siguranta la orice destinatie sportiva isi doreste

- o retea de vanzari pro-activa prin care povestea de mai sus trebuie transmisa in piata, formata din oameni pasionati de job si de brand, buni comunicatori, bine platiti si pregatiti;
- o retea de servicii pre- si after-sale care sa faca diferenta fata de alti competitori prin calitatea serviciilor oferite. Va asigur ca exista si la noi oameni care sunt dispusi sa plateasca mai mult un serviciu premium, care sa le confere statut si recunoastere. Am inteles dintr-un post anterior ca timpii de livrare pentru un Subaru in Romania nu sunt mari, deci iata un avantaj competitiv.  

Mai sunt multe de spus, dar nu vreau sa va pierdeti rabdarea, asa ca ma opresc cu concluzia (convingerea) mea : Subaru poate vinde in Romania daca cineva va fi dispus sa investeasca intr-un business aflat oarecum la inceput, sa il creasca cu rabdare, pasiune si rigoare si sa astepte payback-ul dupa un numar de 4-5 ani. Masinile Subaru sunt un produs cu care nu iti e rusine sa te duci in piata, numai ca trebuie sa iti creezi nisa care sa te diferentieze.
« Last Edit: July 18, 2015, 17:17:46 PM by GeorgeGhimpu »

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #224 on: September 04, 2015, 10:01:06 AM »
Vad ca au aparut preturile pentru Levorg si Elvetia ( http://www.subaru.ch/fr/1220/Prix-Specification.htm ), dar au disparut de pe site-ul Subaru.de !!??
La Elvetieni sunt 4 versiuni de echipare, prima ( de baza) fiind Advantage la un pret de 27.900 CHF ( cca. 25.600 Euro).
Cea mai echilibrata mi se pare varianta a doua de echipare - Swiss - la 31.900 CHF ( ~ 29.300 Euro).
Versiunile superioare sunt Swiss S ( 34.400 CHF / 31.600 Euro) si Luxury S ( 37.700 CHF / 34.600 Euro).
Diferenta dintre Swiss si Swiss S consta in sistem de navigatie si pachetul Swiss S ( ce, in afara scaunelor sport cu suport lombar reglabil,  contine doar elemente de design - pedale cu design din aluminiu, aspect fibra de carbon pe bord, etc.).
Nu pot face o comparatie intre versiunile de echipare pt. Elvetia si Germania ( nu le-am gasit pe site-un german), dar avand in vedere faptul ca TVA-ul in Elvatia este de 8 % ( cel putin asa stiu), pare-se ca pretul fara taxe este ceva mai mare decat in Germania.

Ce m-a "socat" totusi la Levorg este garda la sol - doar 13 cm !!!
Daca iau unul, voi fi NO 1 la troznit borduri !!!

Si este o masina GREA ( dupa standardele actuale) - greutatea la gol ( inclusiv sofer de 75 kg) = 1636 kg ( veriunile de baza) / 1652 kg ( versiunile superiorare de echipare) !

PS: @Sese - pe cand ziceti ca o sa aveti unul in showroom ?
Sunt taareee curios sa-l vad pe viu !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

ipman

  • 137
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #225 on: September 04, 2015, 14:49:19 PM »
13cm este garda la sol la majoritatea masinilor noi (de strada). Si este mai mult decit suficienta in conditiile acelor tari cu apa calda din vest.

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #226 on: September 08, 2015, 10:06:29 AM »
Impreza, cel putin modelul precedent (MY2008), avea garda la sol de 15 cm.

Mie, la 13 cm, mi se pare joasa. FOARTE joasa pentru conditiile de exploatare in care as utiliza eu masina.
Dar, probabil, pe asfalt bun, asta ajuta la tinuta de drum, consum, etc !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

ipman

  • 137
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #227 on: September 08, 2015, 12:42:56 PM »
Asa e, si eu am Impreza MY2008 si e listata ca avand garda la sol de 15.
Da, ajuta la aerodinamicitate, implicit consum, si stabilitate.

Intr-adevar, alegerea depinde de ce vei face cu automobilul ulterior. Dar deh ... nimeni nu-i perfect, nici Subaru, e greu de gasit masina ideala.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #228 on: September 25, 2015, 15:14:02 PM »


Mai sus un video de la japonezi cu varianta 2.0. Am mai citit pe net si se pare ca au imbunatatit CVT-ul. La 30% din cursa acceleratie trece automat pe "stepped mode" unde simuleaza niste trepte de viteza, deci nu trebuie neaparat sa o treci tu pe manual sau pe S mode.

Cea mai buna oferta pe net e 27.500 euro, varianta de baza. Singura diferenta este practic interiorul din material textil si cusatura alba. Restul variantelor nu adauga nimic in plus, decat cusatura albastra sau interior de piele. Si mai sunt variantele cu elemente aerodinamice STi, care au pret de pornire pe net de pe la 30k.
Diferenta de pret e data in unele cazuri si de vopseaua aleasa.

Maine e lansarea oficiala in Germania, dar pe subaru.de au deja preturi de catalog si prezentarea.

Abia astept testele video pe net. Si sunt foarte curios de cum se descurca un ampatament lung cu garda la sol redusa.
« Last Edit: September 25, 2015, 15:20:31 PM by MihaiFlorescu »

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #229 on: September 25, 2015, 16:51:29 PM »
Al nostru vine undeva pe la sfarsitul lunii. Echiparea cea mai buna, Sport, in Pure Red. Pret client 34000 cu TVA.

In alta ordine de idei, Mihai, tot ce inseamna CVT de generatia a doua, deci si pe Forester si Outback si imediat si XV are softul programat in asa fel incat la o apasare mai puternica a acceleratiei sa "treaca" dintr-o simulare de treapta in cealalta. La mers se simte foarte placut, schimbarile desfasurandu-se intr-o zecime de secunda.
Oricum, cutia e foarte bine realizata din punctul de vedere al software-ului, invata stilul de mers al soferului, nu schimba treapta in plus sau minus in panta sau rampa, nu se muta dintr-o treapta presetata inapoi in drive in viraje, samd. In plus nu e grea si mai ales nu creste pe ansamblu consumul si noxele asa cum fac cutiile automate conventionale.
 

Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #230 on: September 25, 2015, 17:02:45 PM »
Sunt destule pe mobile.de disponibile deja, dar toate cu motorul de 1.6.
Din ce vad, singura chestie ce lipseste la nivelul de baza care'ar fi fost misto erau scaunele sport, in rest nivelele superioare nu aduc mult in plus care sa merite banii

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #231 on: September 25, 2015, 17:09:45 PM »
@sese:

Masina mea e la vanzare si tintesc la un Levorg.

Poate ajung sa il vad si eu pe cel de la voi, mai ales ca imi place cum arata pe rosu cel mai mult dintre culorile disponibile.
Pacat ca nu vine si cu un albastru de STi. Ar fi fost interesant, dar poate ca pastreaza vopseaua pentru o editie limitata pe viitor.

La interiorul de piele cel mai enervant este ca dai 2500 euro pe pachet si nu poti macar sa primesti o cusatura asortata cu exteriorul. Doar cusatura albastra???  Cel putin asa am vazut la nemti pe site.

Te pomenesti ca si japonezii tin cu Steaua? :D :D :D :P

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #232 on: September 25, 2015, 18:05:33 PM »
Al nostru vine undeva pe la sfarsitul lunii. Echiparea cea mai buna, Sport, in Pure Red. Pret client 34000 cu TVA.

......
 

Adica saptamana viitoare ???
Atunci CLAR trebuie sa-mi fac drum la Brasov !
Mai vorbim de-ale noastre ( poate pana atunci avem si ce discuta ), mai mangaiem Levorgu' ....
De cand am vazut masina asta in pozele de la lansarea din Tokio mi-a cazut cu tronc !
De regula, un Subaru arata muuult mai bine in realitate decat in poze. Sper ca nici acum nu se vor dezminti !

PS: @Sese - pe sfarsitul lunii va ajunge la voi. OK.
Acum intrebarea intrebatoare: va fi masina de show-room sau de drive-test ?
Daca va fi de drive-test, cand va fi disponibila "pe sosea" ?
Daca e prima ajunsa in RO, nu trebuie omologata la RAR ? Ca asta dureaza ceva .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #233 on: September 26, 2015, 09:11:57 AM »
Diferenta intre Confort si Sport consta in tapiseria de piele, scaunul soferului reglabil electric si sistemul de navigatie cu ecran de 7". Este o diferenta semnificativa de pret pentru aceste lucruri, vreo 3500 de euro. Mai mare decat diferenta intre primul si al doilea nivel unde doar pentru 2000 de euro lipsesc trapa, rotile mari, keyless-ul si o gramada de multe alte optionale.
Pe de alta parte, noi ca dealeri trebuie sa cumparam intotdeauna masinile cele mai echipate pentru a le putea expune. Nu e un lucru care sa ne bucure intotdeauna, financiar vorbind. :). Mai ales daca clientul face drive-test cu masina noastra si apoi si-o cumpara din Germania.

Marr, masina va ramane in showroom iarna asta si probabil ca o vom duce si la SMT spre sfarsitul anului s-o expuna si ei. O vom inmatricula si va fi masina de drive-test doar la primavara. Doar sa nu ma apuce nerabdarea... ;D

Sper sa putem sa-ti dam si niste vesti bune cand ne vedem, cred ca lucrurile se vor rezolva. Piesele sunt deja pe drum.

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #234 on: September 26, 2015, 12:12:29 PM »
Deci echiparea Comfort care pare mai mult decat ok va fi ~30k? De la anul cica mai scade si TVA ul...

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #235 on: September 26, 2015, 15:23:32 PM »
Diferenta intre Confort si Sport consta in tapiseria de piele, scaunul soferului reglabil electric si sistemul de navigatie cu ecran de 7". Este o diferenta semnificativa de pret pentru aceste lucruri, vreo 3500 de euro.....
Pe de alta parte, noi ca dealeri trebuie sa cumparam intotdeauna masinile cele mai echipate pentru a le putea expune. Nu e un lucru care sa ne bucure intotdeauna, financiar vorbind. :)......

Marr, masina va ramane in showroom iarna asta
.....
Sper sa putem sa-ti dam si niste vesti bune cand ne vedem, cred ca lucrurile se vor rezolva. Piesele sunt deja pe drum.


Mda - dupa cum am mai spus pe-aici, si mie echiparea de mijloc ( recte Confort) mi s-a parut cea mai echilibrata.
De altfel, cam la toate marcile japoneze echiparea medie ofera cel mai bun raport dotari/pret.

Stiu ca nu-i tocmai "placut" sa fii nevoit sa cumperi versiunea de top pentru a o expune / pentru drive-ttest. Pe de alta parte, e mai uspr sa-i explici unui ponetial client ca versiunea pe care vrea sa o cumpere nu o sa aiba aia si ailalta decat sa-i povesteti in fata unei versiuni "chel line" ca la versiunea superioara acolo va fi nustiuce ecran, tapiseria va fi nustiucum, jantele nustiudecare, sistemul cutare va reactiona asa si celalat pe-acolo, etc

Sunt tare curios sa o vad "pe viu". Anunta rogu-te cand a ajuns la voi si se poate viziona !

Cat despre cealalta problema - sper sa fie de bine ! Astept un semn de la tine cand stii ceva sigur.

PS: Nu se aude nimic despre o cutie manuala ? Sau despre motorul de 2.0 ?
Asa, peste-un an-doi ....


PPS: @moguai - da, daca nu se modifica nimic, de la 1 Ianuarie va fi un TVA de 20 % ( asta, la o masina ce acum ar costa 30k Euro inseamna o reducere de ceva mai mult de 1000 Euro - cca. 1200 Euro ).
Dar daca o iei pe firma ( cum ar fi cazul meu si al altor colegi) nu prea conteaza cat e TVA-ul ca oricum nu-i al nostru ci al statului !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #236 on: September 26, 2015, 15:41:32 PM »
Mie imi pare ciudat ca n au pus si dieselul in oferta...

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #237 on: September 27, 2015, 14:13:54 PM »
S-or fi gandit ca le-a dat destule batai de cap .... :)

Sa nu uitam ca este un model absolut nou si, vanzarile de diesel reprezinta un procent mic din tottalul vazarilor Subaru ( sa nu uitam ca piata principala este cea Norad Americana si cea interna).
Ca sa puna un motor diesel, ar fi insemnat cheltuieli de dezvoltare  suplimentare ( alta ranforsare a sasiului, alta setare a suspensiilor, cutie de viteze diferita, etc) si cel putin decomadata, cred ca si-or fi facut ei niste socoteli si le-a dat cu "-" !

Probabil peste o vreme, va aparea in prima faza si o variante cu transmisie manuala si, daca va fi cerere, si cu motorizare diesel.
Asta daca nu cumva, dupa ultimul scandal cu TDI-ul, se vor impune niste restrictii atat de dure incat dieselul efectiv nu va mai fi rentabil pentru ei.

Dar asta-i ultima mea problema vis-a-vis de Levorg !
Daca va fi sa fie la mine, va fi clar benzina !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #238 on: September 28, 2015, 11:55:27 AM »
Pe de alta parte, noi ca dealeri trebuie sa cumparam intotdeauna masinile cele mai echipate pentru a le putea expune. Nu e un lucru care sa ne bucure intotdeauna, financiar vorbind. :). Mai ales daca clientul face drive-test cu masina noastra si apoi si-o cumpara din Germania.

Nu vad de ce s-ar duce sa o cumpere de acolo, sa plateasca drumul, legalizari de acte, bariere lingvistive etc.
Presupun ca daca vine cineva si va spune ca ii place echiparea Sport+ dar vrea de la voi una in echiparea Confort, ii puteti aduce. Mai ales ca probabil toti vor apela la diverse institutii financiare pentru plata si e mai greu sa faci asta peste hotare. Ca doar nu vad sa se duca cineva cu 30k euro sa ii puna pe masa neamtului. Si chiar sa fie in cont bancar, tot ar pierde la cursul valutar si la transfer.

Deci totul depinde de voi pana la urma si disponibilitatea voastra de a le importa dupa specificatiile clientului.

Ca o gluma, va ajuta si Subaru prin limitarea la un motor cu o singura transmisie si 3 echipari.

Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #239 on: September 28, 2015, 13:01:15 PM »
       Nici noi nu vedem de ce s-ar duce in alta tara sa ia masina atata timp cat oferta e sensibil diferita iar la noi logistica e asigurata (inclusiv omologare RAR si daca e nevoie chiar procesare dosar inmatriculare). Nu mai spun de consiliere si tot ce mai implica activitatea de dealer. E o practica des intalnita sa probezi la magazin si sa cumperi de pe net; asa e si aici. Dar ce te faci cand ai nevoie de garantie? Bati cu pumnul in masa la dealer ca esti cetatean european bla bla...? Cat de romaneste suna asta? Lucru bine facut indeed! Ne-am mai tot lovit de astfel de situatii.
       
       Piata libera are traducere strict mot-a-mot. Dar pentru noi e mai dificil, pentru ca tocmai atunci cand oferi servicii si te straduiesti sa o faci cat mai bine (vezi mai ales situatia actuala Subaru in Ro) e mai simplu sa fii lasat la o parte tocmai pt ca nu faci destul. Pentru cine?? Daca nu mai exista importator, dar un dealer declara ca ia masinile de unde e mai bine si mai ales autorizat de fabrica-mama, tot va furniza piedici in decizia clientului, pentru ca nu face imposibilul. Cu cat esti mai betonat cu autozizatii si omologari fel de fel, cu atat mai simplu cineva se va gasi sa reclame ceva...pentru ca in general n-ai niciun motiv sa gasesti interes si sa cauti cusur acolo unde mediocritatea se vede de la strada.

       Si din nou, Levorg-ul il vom aduce noi in premiera, va fi Pure Red, va fi echiparea de top, si va veni la finele lui Octombrie, deci nu luna asta. Drive-test doar la anul, iar expunere aici si la SMT, asa cum s-a lamurit deja mai devreme. Si din nou, ne dam tot intereseul ca masina asta extrem de asteptata (se pare) si extrem de vanata deja, sa aiba itinerariul si impachetarea ideale pentru oricine doreste sa stie totul despre ea, iar apoi sa i-o aducem, de unde credem si garantam noi ca e cel mai bine.