STI 2008
Subaru club Romania

STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #100 on: April 10, 2014, 16:27:55 PM »
sa mai incerc o intrebare timida :) : ai inteles sigur bine tot ce au trebaluit aia pana acum ? :)
si din ciclul fi optimist: comparativ cu deformarile/blow by-ul la presiune/temp. mare pe EJ257 stock nu are cum sa fie mai naspa cu camasi....

Parafrazez: "a trebuit sa construim un sistem de prindere pentru camasi ca sa le putem aleza si honui inainte de montare".

Chiar daca sunt FOARTE MESERIASI (a se citi INCOMENSURABIL DE NOROCOSI) si iese totul perfect la final, ma deranjeaza de si innebunesc ca desi am specificat cum vreau sa fie facute, si desi m-am inteles cu ei ca vom discuta dupa ce ajunge motorul la ei, s-au apucat de inventii fara sa ma sune. Hell, eu sunt clientul, eu platesc, eu vreau sa fie facute intr-un anume fel. Nu vreau sa fac teste pe motor, vreau sa il fac ca lumea.

Metoda folosita de ei probabil era ok pentru motoarele din anii 70, cand limitarile tehnice impuse de aparatura erau de asa natura incat motoarele se construiau luand in considerare acele erori de prelucrare, dar cand arborele si cuzinetii si pistoanele sunt cu eroare la nivel de sutimi de mm (!?), ce au facut ei acum se cheama operatie pe creier cu cutitul de bucatarie.


Later edit: chiar sunt profesionisti... mi-ar fi placut sa ma sune dinainte sa ma intrebe daca e ok sa procedeze cum au procedat, dar au facut o treaba deosebita. La fel a fost facut si motorul lui Vali (andea79) si e juuuuuuuuust fine ;)


« Last Edit: April 17, 2014, 00:35:49 AM by Ratzalaru »
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #101 on: April 10, 2014, 16:33:55 PM »
daca mai vorbesti cu ei si se poate, intreaba-i te rog la mine cum au facut ca tare m-ai facut curios :)
de asemenea intrebarea cu daca le trimiti un bloc normal de subaru nu pot sa il honuiasca ? ca mie tot nu imi este clar ce si cum ii impiedica sa honuiasca dupa montarea camasilor..ca nu este nimic in plus acolo fata de un bloc stock ...

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #102 on: April 11, 2014, 14:54:17 PM »
Am zis ca iti trimit poza cu diferentele dintre j255 si j257 :)
« Last Edit: April 12, 2014, 02:24:26 AM by Cristi »
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #103 on: April 11, 2014, 23:25:53 PM »
daaa, poza este elocventa :)

later edit: acum ca chiar se vede ceva poza (ca ieri nu se vedea) -> nu mai este elocventa :)
« Last Edit: April 12, 2014, 10:43:31 AM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #104 on: April 15, 2014, 10:09:25 AM »
Multumesc Cristi !
STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #105 on: April 16, 2014, 09:49:38 AM »
Multumesc Cristi !

Nu ai de ce Mihai! :)
Ceva vesti de la satu mare?
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #106 on: April 16, 2014, 18:57:08 PM »
Am povestit eu azi cu Mihai -> din pacate zicea ca s-a stricat :)

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #107 on: April 16, 2014, 21:34:19 PM »
Am povestit eu azi cu Mihai -> din pacate zicea ca s-a stricat :)
Nu suna bine...imi pare rau sa aud asta.
Ce anume mai exact s-a stricat?
Subaru Forester 2,5xt

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2008
« Reply #108 on: April 16, 2014, 21:47:22 PM »
 :( pfff, ne dati detalii?

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #109 on: April 17, 2014, 00:31:56 AM »
Intr-un final reusesc sa postez noutatile zilei de azi. De stricat s-a stricat doar vremea, eu am vesti bune :)

In primul si in primul rand, tin sa va anunt ca voi rescrie posturile mele anterioare aferente Comautoprest ! My bad ! Imi cer scuze celor de la Comautoprest si tuturor celor care au citit posturile mele anterioare aferente lor, au fost posturi de om crizat cu sindrom nf.

Azi, dupa ce am ajuns la Comautoprest, Satu-Mare, am petrecut mai bine de trei ore in compania unor oameni extraordinari, profesionisti, pasionati, foarte mandri de munca lor, cu foarte multa experienta aferenta tuturor operatiilor pe componentele de motor. Am fost profund impresionat de ce am vazut acolo, mi-au fost explicati si aratati toti pasii prin care a trecut motorul meu (da, aveau motoare si chiulase si arbori in toate stadiile de lucru in care va puteti inchipui, de la chiulasa cu gaura cat pumnul, care era in proces de reconstructie, pana la bloc gripat de Porsche Cayenne care astepta reconditionarea completa). Cel mai mult mi-a placut rectificarea de scaune de supape pe masina cu comanda numerica :P.
Am inteles si de ce ordinea operatiilor aferenta camasilor mele a fost cea care a fost: limitare impusa de capul de honuit, care e ok pentru toate motoarele, mai putin pentru ale noastre :) . In conditiile date, ce au facut ei a fost mai mult decat best effort !!!

M-am simtit acolo ca un copil la DisneyLand...

So... mai jos sunt doua poze aferente celui mai dificil proces, montarea camasilor (poze facute de ei, aferente documentarii procesului):








Maine voi avea grija sa fac poze si la blocul final si la chiulase.


Well, toate bune si frumoase, arborele e ok, chiulasele imi sunt ok, doar cu blocul este o situatie mai particulara: in urma montarii camasilor conform fisei tehnice primite de la Darton, camasile sunt usor mai inalte decat blocul (se numeste "step deck"). Unii dintre constructorii de motoare recomanda ca dupa montare acestea sa fie cu 0.0010” +/– 0.0005” (0.0254 mm +/ 0.0127 mm) mai inalte decat blocul. In momentul strangerii chiulaselor, camasile se vor mai aseza si la final vor fi (a se citi "ar trebui", ca nu poate garanta nimeni) doar o idee mai inalte decat blocul. Scopul step deck este dublu, diferenta nu reprezinta doar o "rezerva" pentru coborarea camasilor ci si asigura o mai buna izolare a zonei cu cea mai mare presiune, cilindrul.

Daaaaaaar, dupa ce am ajuns la Cluj si am studiat blocul mai indeaproape, cred ca sunt mai mult de 0.038 mm diferenta de nivel. Maine voi obtine de la Comautoprest exact valoarea acelei diferente (mi-au spus-o si azi dar eram prea exultat...... si am uitat-o) - vom incerca oricum si noi sa o masuram - si daca e sensibil mai mare il voi duce la rectificare planeitate...doar cat sa cobor acea diferenta de nivel in limitele trecute mai sus.
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #110 on: April 17, 2014, 00:42:22 AM »
:) pai vreme am zis si eu, sau nu ? :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #111 on: April 17, 2014, 00:59:38 AM »
:) pai vreme am zis si eu, sau nu ? :)

:) Vreme dara ;) Partea buna ca s-a stricat vremea e ca nu imi vine sa merg sa ma dau cu masina :D

STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #112 on: April 17, 2014, 11:33:48 AM »
Ma bucur sa aud ca totul e cum ar trebui sa fie  :)
Sa auzim numai de bine ;D
Subaru Forester 2,5xt

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #113 on: April 18, 2014, 18:45:04 PM »
Dupa cum am promis, imagini cu blocul dupa bucsarea camasilor:







Aici se vede diferenta de nivel intre camasi si bloc (stiu ca pare IMENSA, dar e "doar" de 0.15 mm) - blocul va fi dus la rectificare planeitate unde nu se va trage plan, voi cobora doar acea diferenta la 0.025 - 0.038 mm





Imagine cu alezarea blocului la baza bielei - biela Cosworth are prinderea pe biela mai putin inalta decat cea stock dar bolturile sunt mai inalte - exista riscul sa atinga blocul...



Chiulasele reconditionate:



... sa stiti ca le am pe amandoua !!! :)
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #114 on: April 18, 2014, 19:04:12 PM »
Am reusit sa gasesc bielele originale.

Pozele de mai jos ar trebui sa ne bantuie pe toti cei care nu schimbam uleiul cand trebuie zicand: "nu am timp acum sa merg sa schimb uleiul, las ca mai merge o vreme..."





Si marele Bau-Bau:





(ma trec fiori reci pe sira spinarii de fiecare data cand ma uit la pozele astea)
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #115 on: April 18, 2014, 19:06:58 PM »
Si pe o nota mai vesela, a venit si intercooler-ul ETS... e un monstru:




STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #116 on: April 18, 2014, 21:31:08 PM »
Si pe o nota mai vesela, a venit si intercooler-ul ETS... e un monstru:





Frigider :D
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #117 on: April 18, 2014, 22:48:29 PM »
cu atatea poze cu chestii interesante mi se face si mie chef de shurubareala :)

celalalt

Răspuns: STI 2008
« Reply #118 on: April 18, 2014, 23:04:54 PM »
Pai tine cont de pozele cu cuzinetii,uita sa schimbi uleiul si pofta vine mancand ;D
Stiu...nu se fac astfel de glume cand e vorba de Subaru. ;)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2008
« Reply #119 on: April 18, 2014, 23:19:44 PM »
pai din pacate too late :) tocmai ce am schimbat uleiul dupa ce mi-am facut oricum de cap cu el tura asta -> l-am tinut 100km peste 5000 :)
mai am totusi o sansa sa ajung la cuzineti din astia cu niscaiva detonatii eventual :)