Harta mea :) -> 2008 STI cu turbina Blouch DOM 3.0 XTR si altele ....
Subaru club Romania

Harta mea :) -> 2008 STI cu turbina Blouch DOM 3.0 XTR si altele ....

andea79

  • *
  • 4007
Tot din ciclul sa pun harti pe net sa fie material de studiu pentru cine vrea (daca chiar vrea cineva) :)
am pus la http://www.clicksoft.ro/mymap.zip o arhiva cu harta personala.

Masina are : interne forjate/camasi, turbina DOM 3.0 XTR, ETS TMIC, AEM CAI, downpipe invidia catted, injectoare ID 1000cc, pompa de benzina DW65, radiator ulei ... si alte chestii nesemnificative dpdv al softului...

Soft-ul este "shurubarit" de mine, are la baza o harta facuta de Exelixis si masurata la vremea respectiva la 420 hp , eu zic ca acum masina trage mult mai bine fata de respectiva harta dar nu am mai fost sa masor nimic niciunde ....

Nu mai scriu din nou detalii dar daca chiar este cineva interesat ii pot da toate detaliile :)

« Last Edit: August 30, 2014, 12:19:52 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
De aproape 2 saptamani de cand am pus versiunea de harta de mai sus am mai facut diverse modificari la ea  - in principal pe partea de AVCS dar un pic si pe partea de afr/timing/boost cu scopul de a imbunatati "feeling-ul" intre 5500 - 7000 rpm.
Ceva ceva se simte (sau poate e doar placebo ?!?! ) - oricum mai rau cu siguranta nu merge deci mai lasam asa o vreme  ...

http://www.clicksoft.ro/mymap2.zip

andea79

  • *
  • 4007
O versiune mai noua :)
Sunt tare mandru de ea in sensul ca am reusit sa-mi reduc turatia la care se creeaza boost-ul maxim cu 300rpm - adica mai putin turbo lag :)
La sugestia primita pe romraider.com am crescut WGDC-ul si pe zona de pana la 15psi unde anterior aveam un WGDC mic deoarece am considerat ca daca wastegate spring pressure-ul este de 15 psi inseamna ca wastegate-ul nu se deschide pana la 15 psi.
Totusi se pare ca se fasaia un pic si inainte de 15 psi si cu ajutorul unui WGDC mare acum nu se mai fasaie :)

http://www.clicksoft.ro/mymap3.zip

De aproape 2 saptamani de cand am pus versiunea de harta de mai sus am mai facut diverse modificari la ea  - in principal pe partea de AVCS dar un pic si pe partea de afr/timing/boost cu scopul de a imbunatati "feeling-ul" intre 5500 - 7000 rpm.
Ceva ceva se simte (sau poate e doar placebo ?!?! ) - oricum mai rau cu siguranta nu merge deci mai lasam asa o vreme  ...

http://www.clicksoft.ro/mymap2.zip


Este foarte indicat sa pui masina pe dyno, ca sa vezi ce ai facut sau ce ai stricat, doar asa poti sa evoluezi altfel e greu de spus cum este mai bine.
Poate ca nu strica sa pui harta Exelixis, la care probabil a lucrat turcul Okan, ca sa testezi cum era si apoi sa incarci harta care era in regula, asta doar daca nu ai facut si alte modificari mecanice sau setari mecanice care pot influenta buna functionare.
Nu stiu cine a putut cuantifica cu adevarat performantele acestei masini, eventual pe strada, insa cred ca sunt mari sanse sa fie putin mai lenta ca un STI cu motor stock EJ20 bine remapat care are in plus doar o admisie, un intercooler si o evacuare generoasa. Fara nici o rautate, obiectiv privind da-mi voie sa ma indoiesc de rezultatele muncii tale analizand si alte posturi la care nu m-am obosit sa-ti raspund dandu-mi seama ca ai dirijat discutia prea mult in jos, in plus nu ne esti client si plus de asta noi modificam masini nu tratam persoane.
Vezi sa nu strici motorul !  ;)
« Last Edit: October 14, 2014, 16:14:56 PM by Seby72 »

andea79

  • *
  • 4007
am pus aici http://www.clicksoft.ro/mymap4.zip ultima versiune "stabila" a hartii mele de amator daca vrei sa o studiezi un pic :)
sa nu uiti sa tii cont de compensatiile de boost per gear si de timing per gear daca vrei sa iti faci o idee mai clara

in general schimb 3-4 versiuni pe saptamana pentru ca imi place sa testez una alta, printre altele si modificari de soft pe bune adica modificari la partea de logica ...

din punct de vedere al cuantificarii performantelor ma limitez la feelingul propriu si la dyno-uri virtuale - presupun ca stii cum functioneaza: se fac cateva loguri pe drum drept in treapta a 4-a de viteza cu pedala 100% de la 2000 la 7000 rpm si se poate genera exact cum faci si tu un grafic cu puterea/cuplu/rpm chiar pe baza unei medii a datelor din log-uri
(de fapt se fac log-uri per gear si se reprezinta grafic mai multe informatii dar ar trebui sa stii despre ce vorbesc si astfel nu are rost sa intru in prea multe detalii)

Procedeul se aplica cu versiunea de rom de referinta si apoi cu versiunea de rom de teste , datele ce rezulta nefiind semnificative in cifre absolute ci doar in ideea variatiei   - aspectul curbelor ....

in rest ce sa mai zic, sunt intradevar toate sansele sa fie mai lenta decat orice ej20 remapat de voi  - mai ales cele cu multiple maps :) ... dar e jucaria mea si mie imi place de ea :)

si daca vrei putem discuta la concret sa stii ... te uiti frumos la harti (daca nu le gasesti  / nu ai definitii iti dau eu) , pui print screen-uri, eu pun si log-uri, tu spui unde crezi tu ca se pot imbunatati chestiile si cum ... si vedem ce iese :)



« Last Edit: October 14, 2014, 16:35:34 PM by andea79 »

setare pe dyno
« Reply #5 on: October 14, 2014, 17:00:24 PM »
Sigur ca nu o sa ne pierdem timpul cu asa ceva, este suficient ca am inteles oarecum logica, dar apreciem chestiunile astea care tin de hobby, ii incurajam pe pasionati, mai mult decat atat le oferim conditii sa incerce folosind conditii ideale, sa-si quantifice singuri opera. Nu ne intereseaza sa intram in dialoguri sterile, dar iti putem face un pret foarte bun la inchirierea de dyno cu rugamintea sa ne anunti din timp si sa confirmam ca este liber in perioada dorita.
Lasa testarile on / off 2k -7k si apleacate asupra sarcinilor partiale care-ti dau eleganta si confortul la condus.
Nimic din ceea ce am spus nu este rau si probabil ca multi de aici care se uita la joaca ta sunt curiosi sa vada adevarul. ???

andea79

  • *
  • 4007
nici nu ma asteptam sa intri in dialoguri sterile :) - mai ales ca nu iti aduc nici bani si altii care citesc poate invata sa va puna prea multe intrebari dupa :)

iar legat de sarcinile partiale si confortul la condus - sa stii ca am observat de multa vreme ca un timing total "smooth" si in general treceri smooth pe afr , pe boost  iti dau senzatia de "troleu"... din pacate tocmai aceste detalii am vazut ca lipsesc in rom-urile de la voi  :)

in rest apreciez oferta cu dyno-ul dar acesta nu ajuta in cazul meu, dupa cum iti spuneam si am mai scris pe alte thread-uri nu alerg dupa o setare anume ci testez diverse strategii de tuning pe de o parte si pe de alta parte particip cum pot la dezvoltarea comunitatii opensource (http://romraider.com/forum/) testand modificari pe partea de cod a ECU-ului (diverse buid-uri de MerpMod de exemplu), cautand adrese si generand definitii pentru rom-urile a caror definitii sunt incomplete/nu exista ... si altele de genul :)

probabil v-ar ajuta si pe voi sa priviti mai indeaproape ce ofera open source-ul mai ales ca exista in adevaratul sens al cuvantului "multiple maps"  -> cu harti/tabele distincte pentru afr / boost / timing ... si multe alte chestii interesante
si ati putea furniza pe bune chestiile astea clientilor :)

andea79

  • *
  • 4007
si bineinteles in totala dezaprobare a lui Sebastian mai vreau sa zic ca in timpul liber pregatesc cu placere si for free harti "de baza" pentru cine are nevoie , conditia principala este sa aiba un cablu tactrix si un pic de timp , conditia secundara este sa punem aici pe forum rom-urile ... sa le vada/foloseasca si altii daca vor
(si sa primim feedback negativ de la tunerii "profesionisti" bineinteles :) )

cine nu stie si vrea il pot ajuta sa invete cum sa faca log-uri, sa citeasca si sa scrie rom-ul si apoi ce si cum sa isi monitorizeze/ajusteze la harta de baza

am si pus vreo 2 astfel de rom-uri aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2133.0
si aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2147.0
ambele au CEL flash on knock /CEL flash on EGT pentru o monitorizare facila a evenimentelor de evitat ...

sau poate lumea doreste doar sa invete cum sa-si verifice/monitorizeze propriile harti .....

LE: si astept un review si de la racing code pe aceste 2 harti :)
« Last Edit: October 14, 2014, 19:42:15 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
si eu am fost ajutat de andea79 cu ecu meu ... mi-am refacut harta si am pus si eu LC moca ... si am ajutat si alt coleg de pe forum FXT2.5 cu o harta de baza si mici patch-uri dupa multe logari si pasi marunti , am facut un soft decent !
 Felicitari Man , om de nota 10 !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Daca voi sunteti multumiti si motoarele va tin asta e important.
Malakay - ce presiune face la viteza zero maisna ta cand beneficiezi de LC?

andea79

  • *
  • 4007
eu as raspunde la intrebare cu un filmuletz sau o poza colorata :)

Ceva de genul asta nu e asa?

andea79

  • *
  • 4007
exact asa, cu filmuletz :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13896
  • Life is too short to drive a boring car!
Niste detalii interesante dezvaluite de un tuner cu renume tot pentru un 2.5 cu blouch XTR. Cred ca e bun pentru incepatori sa stie ce sa urmareasca si unde sa fie numerele intr-un interval de siguranta.


andea79

  • *
  • 4007
mda, interesant video ... mai multe detalii scrise sunt si aici
http://blogs.cobbtuning.com/2015/02/27/bucky-laseks-subrina-sti-build/

cu toate astea ceva nu este 100% ok cu masuratorile pe dyno  - ei zic ca este vorba de putere la roata pe un dyno mustang dar personal mi se par exagerate - de fapt seamana mai degraba cu putere la motor nu la roata ... si de asemenea, daca valorile ar fi la roata  - un motor doar cu pistoane drop-in cum zic ei ca este ala ... nu cred ca rezista prea mult ...

anyway, pacat ca nu fac accessport-ul compatibil si cu masinile non-US ... cu siguranta ar gasi clienti si altfel s-ar familiariza lumea cu tuning-ul ...  

LE: iar turbo-ul, 1.5 XTR este rated de producator la 49lb/min adica teoretic are potential de 490hp (la motor)  adica in zona lui 390 cai la roata (brutal calculat)
(http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-Dominator-15XT-R-Ball-Bearing-Turbocharger_p_25.html)
« Last Edit: March 30, 2015, 20:22:32 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007