Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri
Subaru club Romania

Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #40 on: February 09, 2016, 00:23:40 AM »
dar imi place ce fac si la lucru "normal" :)

asta este doar hobby si relaxare amatoriceasca bineinteles :)

calcul simplu si imposibil de realizat oricum : 1 masina pe zi taxata cu 500 euro, 22 zile lucratoare pe luna, un an de zile =>  132 000 euro pe an, adica .... mai bine nu ma fac profesionist ...

LE: sa nu fiu inteles gresit, dar un business care la modul absurd de optimst ar genera astfel de venituri pe an minus cheltuieli si taxe si amortizarea investitiilor ... etc ... nu prea are sanse de dezvoltare ...
« Last Edit: February 09, 2016, 00:27:55 AM by andea79 »

Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #41 on: February 09, 2016, 00:27:25 AM »
E imposibil de realizat sau faci mai mult pe an :D

Anyway, scrie in continuare , chiar de nu înțeleg tot eu te urmăresc cu foarte mare  plăcere....și mai și învăț una altă pe deasupra!

andea79

  • *
  • 4007
am facut un mic update la arhiva din primul post, contine versiunea 5 care are in plus:

- 2 tabele de compensari pentru target afr si ignition timing in functie de EGT
- hartile 5 si 6 se schimba automat pe harta 4 in caz de knock peste "FBKC Severe Knock threshold"

andea79

  • *
  • 4007
verificat si pe AZ1L100G si AZ1L100K deci extindem compatibilitatea rom-ului din primul post pana in 2013

si cine mai doreste cine mai pofteste am in lucru si versiune pentru 2014-2017 STI (AZ1N100G, AZ1N100M, AZ1P000G, AZ1P000L, AZ1P000M,  AZ1Q010M, AZ1S000G ) -> merg toate feature-urile doar check engine-ul nu vrea sa clipoceasca inca ... inca ... :) 

andea79

  • *
  • 4007
Re: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri
« Reply #44 on: September 30, 2018, 22:46:42 PM »
Versiune noua 30.09.2018 http://www.clicksoft.ro/V5-2018.zip

Am crescut dimensiunile tabelelor pentru Target AFR de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm),
Base Timing de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm) si
Volumetric Efficiency de  la 24(manifold pressure)x24(rpm) la 34(manifold pressure)x29(rpm)
pentru cine doreste rezolutie mai mare ...

andea79

  • *
  • 4007
sa mai sterg prafu' pe aici :)

tocmai am finalizat testele, am implementat si un soi de downshift rev match / auto blip - cum vrei sa-i zici :)
adica la apasare frana+ambreiaj cresc turatia la o valoare calculata pentru matching cu treapta inferioara

"m-am distrat" un pic pana am reusit sa controlez clapeta independent de pedala de acc ... dar in final seems to be working :)

revin cu detalii :)

 

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Suna interesant, in special vara când compresoarele de ac mai vechi papa toată puterea.
Evident ca pe circuit e mai utila.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
cateva detalii despre cum functioneaza:

Activare: daca pedala de acc nu este apasata + ambreiaj apasat +frana apasata + viteza masina peste o valoare configurabila  + treapta de viteza la activare peste o valoare configurabila (minim tr. 2 dar probabil o folosesc/setez cu minim tr. 3 ca prea tare se agita de la 2 in 1) + feature activ (momentan e activ pe S# dar o sa il pun la ceva combinatie de butoane)

Dezactivare: inversul la una din conditiile de mai sus

Functionare:
- la activare pe baza rpm curent + tr. viteza curenta + tabel gear ratios (acelasi folosit si la FFS) calculez turatia "target" (presupunand evident ca se retrogradeaza 1 treapta, la mai multe ... :( )  + valoare delta (configurabila) si mut practic redline-ul la aceast turatie target
- cat timp este activ am override pe clapeta de acc., o ajustez/deschid continuu cu o valoare calculata in functie de diferenta dintre target rpm si turatia din acel moment (de exemplu daca se activeaza la 2800rpm in tr.3 si calculez 3800rpm pt. tr.2 in prima iteratie deschid clapeta 40%, a doua iteratie sa zicem ca sunt la 3000rpm reduc deschiderea la 35% -> valori doar ca exemplu)
- valoarea procentului calculat de deschidere este configurabila   - am zis ca poate unele motoare urca in ture mai usor sau mai greu
- cat timp este activ am override si pe fueling deoarece in mod normal cu acc 0 injectoarele sunt oprite dar am nevoie sa functioneze "normal"

ceva de genul ... :)



« Last Edit: August 07, 2021, 23:24:36 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
si sa nu uit :) daca tot am inceput mai lucrez si la un soi de rolling launch/antilag/something si la un als "clasic"

la rolling  scenariul ar fi:
mergi constant cu acc. la 20% sa zicem, apesi un buton  (unul dintre cele de cruise de pe volan de exemplu) si se activeaza si ramane activ cat timp tii pedala constanta (cu un interval acolo de variatie), se dezactiveaza cand lasi acc sau o apesi de tot

cat timp este activ mentin constant rpm de la momentul activarii prin mutare redline "in zona" dar deschid in acelasi timp clapeta (100% sau configurabil) si modific AFR & timing astfel incat sa "umflam turbina" (similar cu LCul)

andea79

  • *
  • 4007
ma gandeam azi ca as putea sa mai adaug o chestie la revmatch-ul asta adica:

acum se activeaza la brake+clutch pentru downshift pe franare daar as putea sa il activez si in cazul in care este clutch + acc 100% (sau configurabil) dar la un rpm sub o anumita valoare configurabila (3000 rpm ca exemplu)  - pentru cazul in care se merge in coloana in tr. mare subturat si se retrogradeaza pt. depasire
« Last Edit: August 08, 2021, 21:13:42 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
sii :) ma sacaie in continuare retrogradarea cu mai multe trepte pe franare, ma gandesc ca as putea sa folosesc cumva si viteza de deplasare a masinii si cumva in momentul in care turatia calculata pt. tr inferioara nu mai este "acceptabila" vs. viteza masinii sa presupun ca se retrogradeaza 2 trepte ... hmm

daca/cine are idei ... sunt deschis :)
« Last Edit: August 08, 2021, 21:37:22 PM by andea79 »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Teoretic vorbind - mai ai vreo intrare nefolosita la ECU? Presupun ca nu, odata ce te legi de tot felul de butoane de prin masina :)
Fara inca un input suplimentar de la sofer, imi pare cam riscant.
Care e ideea pana la urma cu rev match-ul asta? - ca as putea da drumul ca badaranu' la ambreiaj? :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
:) nu e vorba sa fii badaran , e vorba sa nu mearga masina in bot in frana de motor cand retrogradezi ... sa fie totul smooth... alternativa la clasicul heel/toe, feature care apare mai nou de fabrica pe multe masini - mai putin subaru normal :)

si il folosesti de obicei cand mergi mai sportiv - adica ideal nu stai sa apesi butoane (de care sunt destule de altfel, ca doar se pot folosi combinatii :) )

Muttley

  • 4913
De sters
« Last Edit: August 11, 2021, 07:37:11 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
1) Combinatie de frana + ambreiaj pentru retrogradare e ok, doar ca ajustarea de turatie se face in momentul in care incepi sa calci ambreiajul. Ridicarea ambreiajului va avea loc in 90% din cazuri la o cu totul alta turatie decat cea asociata combinatiei viteza+raport treapta noua. Asta functie de cat de tare se franeaza, cat de repede se face manevra. Deci ar fi un rev match grosier, si n-ai ce face in privinta asta. Dar ar fi clar mai util decat nimic.

2) Combinatie de acceleratie plina + ambreiaj e inutila. Aia pentru ca insasi acceleratia plina iti realizeaza rev matchul. E probabil cea mai simpla manevra de rev match, iese oricui. Chiar nu vad rostul.
Iar combinatia asta (gaz plin si ambreiaj) se regaseste si la flat shift, desi ideea in sine e aceeasi pe parte de turatie.

3) Retrogradarea de mai multe trepte, de exemplu din 5 in 2 direct e o badaranie oricum, n-as acoperi-o si p-asta. Ar fi user fault.

Si ca o observatie personala, volantul de Subaru e extreeeeeem de greu, si cu o inertie imensa, iar motorul e fantastic de lenes la ajustari de viteza de rotatie. Mie unuia, imi convine, imi place, m-am obisnuit si il prefer astfel, mai ales ca fac manevrele de schimbare de treapta relativ lent din considerente de sincroane. Doar ca ce incerci tu sa faci mizeaza pe un motor foarte responsive. Civic Type-R, care are rev match din fabrica la retrogradare, am o banuiala ca reactioneaza foarte rapid.

Deci ajustarea de la p1 o gasesc suficienta si mai mult decat laudabila ca reusita. Felicitari!

1. da, conteaza viteza manevrei si de asta simt ca ar trebui sa folosesc cumva si viteza de deplasare a masinii, pe care o am si care este in corelatie cu viteza transmisiei deci as putea calcula teoretic ceva ajustare la rpm

si ce am testat pana acum, cu delta =0 si cu volantul meu usurat am simtit ca ma impinge un pic in fata - probabil cu delta -100rpm sau -200rpm adica cu rpm un pic mai mic ar fi numai bine

2. da din nou :) ar fi un soi de chestie complementara FFS-ului, activata sub un anumit prag rpm vs. FFS activat peste un prag rpm, se poate activa nu doar la 100% acc ci pur si simplu  acc apasata oricat + clutch + rpm sub prag
ideea ar fi sa eviti totusi acc 100% si urcat pana in limitare

iar 3... ce sa zic ... eu o iau ca pe o provocare :)

Muttley

  • 4913
De sters
« Last Edit: August 11, 2021, 07:37:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
La mers subturat in coloana si tasnit din retrogradare, la un motor de subaru ai nevoie de vreo 2 secunde bune de ambreiaj apasat ca sa sari in limitare.

hmm, la mine nu-i asa :) poate e volanta poate e 2.5ul sau altceva ... dar cu ambreiaj si acc jos e in limitare rapid ... sa zicem 1sec si un pic daca pornesc de la relanti dar daca pornesc de mai sus ....

andea79

  • *
  • 4007
am mai pus o compensare procentuala a turatiei target pt. revmatch calculata in fct. de viteza de deplasare a masinii din momentul activarii revmatch vs. viteza curenta -> cred ca de aici simteam ca ma impinge usor in fata cand lasam ambreiajul (fiind si pe frana viteza scadea) ... cred :) ...

andea79

  • *
  • 4007


cam astea sunt setarile pentru revmatch - am mai testat si azi si pare ca merge :)

Rpm err vs. throttle Angle -> procentul de deschidere al clapetei in functie de diferenta dintre turatia curenta si turatia target (cat tip revmatch este in uz acest procent este re-evaluat continuu)

Per Gear Target Rpm Delta -> valoare rpm care se poate adauga/scadea la turatia target in fct. de treapta de viteza

Per Gear Timer -> ultima adaugare :) , se poate seta per gear in sutimi de secunda cat sa fie activ revmatch-ul, in sensul ca se dezactiveaza cand se elibereaza ambreiaj sau frana sau expira timpul de fata -> mi se pare super ok pentru momentele cand ramai cu pedalele apasate voluntar sau nu :)

Blip Min Gear -> treapta de viteza curenta cea mai mica pentru care se poate utiliza revmatch

Blip Max Target Rpm -> nu stiu daca are sens neaparat dar este o limitare a rpm max calculat

VSpeed Comp. Enabled -> se aplica sau nu compensarea turatiei target in functie de viteza de deplasare

Blip Minimum Speed Threshold -> viteza minima de deplasare pentru care se poate utiliza revmatch-ul

in rest, revmatch-ul se poate seta sa fie utilizabil pe care dintre setarile S/S#/I se doreste si se utilizeaza clutch+brake+defogger pentru enable/disable urmat de un CEL flash lung de confirmare

LE: sa nu uit sa zic mersi domnului @cia :) ca a avut si are curajul sa testeze :)
« Last Edit: August 21, 2021, 21:40:33 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
pentru setarea rotational cut (fuel in prima faza si apoi spark) ma gandesc sa las configurabila o tabela de genul:

1 3 2 4 1 3 2 4 1 3 2 4 1 3 2 4 1 3 2 4
0 1 0 1 1 0 1 0 0 1 0 1 1 0 1 0 0 1 0 1

unde 1 3 2 4 sunt cilindrii si 0/1 semnifica cut sau nu pe respectivul cilindru
ar trebui sa permita configuratii mai agresive sau mai "blande" ... alte ideas cineva ? :)