Problema cumparare Legacy 2.0D
Subaru club Romania

Problema cumparare Legacy 2.0D

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #20 on: May 26, 2015, 15:22:09 PM »
Multumesc! Bineinteles. Ieri a fost si ploaia aia prafuita...

marr

  • 2205
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #21 on: June 01, 2015, 16:56:23 PM »
Felicitari pentru achizitie !
Te asteoptam cu un Jurnal de Bord !!

....
cum ziceam de coduri: se pare ca masinile cu codul la mijloc Y38G au scapat de problema motoarelor .....
Codurile ce necesita schimbare la un anumit nr de km...YG8G. Este una pe autovit cu codul Y38G care are 210.000 si nu a trebuit schimbat.

Daca nu e un secret, de unde ai informatia cu privire la aceste coduri ? Este ceva oficial, verificat sau doar o presupunere ?
Din cautarile mele, probleme cu vilbrochenul la diesel a aparut la masinu cu coduri diferite:
- Subaru Outback 2008 ( Rusia) - YE8G;
- Subaru Forester 2010 ( Romania) - Z3AG;
- Subaru Legacy MT2009 ( Algeria) - Y39G;

Avem si aici pe forum cativva colegi ce au avut probleme si au schimbat motoarele - poate ne spun si ei codurile masinilor ca sa vedem daca intr-adevar exista o "serie" sau "cod" cu probleme.

De exemplu, eu am un Forester diesel 2008 (MY2009) cu 183k km la bord fara probleme pana acum.
Codul despre care faceai vorbire, la mine este: Z39G ( VIN: JF1SHDLZ39G044861 )

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #22 on: June 01, 2015, 20:38:02 PM »
nu exista nici un cod :) degeaba cautati :)
problema a fost una de conceptie/constructie nu probl pe linia de fabr care sa apara doar la unele serii ..... dar speranta moare ultima :)


marr

  • 2205
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #23 on: June 02, 2015, 08:47:42 AM »
Asa ma gandeam si eu, DAR:
1. Vezi ce a declarat un "oficial Subaru" - este o problema cunoscuta, a carei cauze ar fi totusi anumite erori pe linia de fabricatie, desi montarea necorespunzatoare a unor rulmenti - recte prea strans - mi se pare mai degraba o eroare de proiectare ( in cel mai bun caz, o limita prea mare a tolerantelor dimensionale fie pentru arbore, fie pentru rulment). Aia cu picaturile de siliocn ... nu stiu ce sa zic - este posibil sa apara si astfel de probleme, dar ar fi doar in situatii exceptionale si extrem de rare.

2. Eram curios de unde a "scos" @dacos02 acele coduri - are vre-o informatie de incredere "din interior" sau e un zvon cules de pe net.
 Daca este prima varianta, ar putea fi o legatura intre o anumita serie a reperului ( recte vilbrochen / rulment)  si anumite coduri VIN .... desi mi-e greu sa cred dat fiind faptul ca problemele au aparut la masini cu date de fabricatie intinse pe o perioada destul de lunga de timp.
Ar sta in picioare acesta ipoteza doar daca au fabricat "en gros" motoare si apoi le-au montat pe masini in urmatorii ani .... cum le-a venit la mana ! Si atunci are mai putina importanta data fabricatiei masinii cat data de productie a motorului / "sarja" de piese montate pe acesta.
« Last Edit: June 02, 2015, 11:56:08 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #24 on: June 02, 2015, 09:24:09 AM »
Chiar daca nu conteaza, hai sa vedem niste VIN-uri cu motoare crapate. Al meu este: JF1SHDLZ39G039483.
Ceva nu e bine oricum!

marr

  • 2205
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #25 on: June 02, 2015, 12:42:58 PM »
Nu cred totusi ca VIN-ul masinii are vre-o relevanta.
Mai degraba ar fi posibil ( desi putin probabil) sa fie relevant codul motorului - in ipoteza enuntata de mine anterior, ca au produs motoare diesel la foc automat si le-au montat apoi pe masini de-a lungul vremii, fara o legatura directa intre data de productie a motorului si data fabricarii masinii pe care acesta este montat ( de exemplu, a fost o problema cu o anumita cota la vilbrochen fabricat intr-un anume interval de timp, vilbrochen ce s-a montat pe motoarele fabricate in perioada de timp XX-YY; iar acest motoare s-a pus apoi pe masini produse intre 2008-2010, fara a se tine cont de data de fabricatie a motorului - masina produsa in ianuarie 2009 cu motor fabricat in mai 2008 de exemplu).
Desi nici asta nu prea ar sta in picioare pentru ca ar fi trebuit sa-si dea seama daca seria de motoare 122345XYZ este cu probleme si sa transmita o circulara / rechemare in service pentru masinile dotate cu respectivele motoare.

Adevarul este mai degraba ca nici cei de la Subaru nu stiu care anume lot de motoare este cu probleme - accepta doar faptul ca cele produse intr-un anumit interval de timp pot avea probleme. Si de aia si inlocuiesc motoarele chiar daca masinile sunt iesite din garantie ( bine, asta si de frica unor actiuni in instanta).

Dar putem totusi incerca sa facem o astfel de lista cu VIN-uri - cine stie de unde sare iepurele !

Daca de exemplu vad ca sunt multe cazuri de masini cu un cod similar cu al meu, poate ma gandesc ca-i mai ieftin si mai putin stresant sa nu astept eu sa crape si sa schimb preventiv vilbrochenul.
Am vazut de exemplu aici ca nu-i chiar atat de scump ( cca. 400 Euro) un vilbrochen nou, de o generatie mai noua, teoretic fara problema ( cod 12200AA381)  : http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-subaru-dizel-boxer-motorun-krank-mili-12200aa381-110923533/detail/

Din ce am gasit, ultima varianta de vilbrochen pentru motoarele Euro 4 ar avea codul 12200AA480 ( asta cica ar fi cel mai "tare").
Asta il gasim pe e-bay intre 415 si 785 GBP.
In Germania l-am gasit la ~ 900 Euro inclusiv TVA ( http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/subaru/12_/12200AA480-kurbelwelle_(subaru).htm )

Deci, in jur de 1000 Euro +/- se poate ( in principiu, daca doar vilbrochenul e problema) rezolva problema pentru linistea noastra !
Sa fie 1500 cu manopera, shipping & stuff dar tot nu stai cu masina 6 luni "pe bara" + cheltuieli de transport ( daca decedeaza la mama zmeului) + stress + varianta ca din varii motive sa nu-ti accepte schimbarea motorului. Si un motor nou sare bine de 7000 - 8000  Euro !!! Zic si io !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #26 on: June 02, 2015, 13:13:58 PM »
Numai ca nu e doar atat. Din start un motor desfacut inseamna toate lichidele schimbate, inseamna garnituri, inseamna bolturi (si astea sunt cateva sute de euro). Si nu cred ca e careva sa schimbe vibrochen fara sa schimbe biele, cuzineti, sa verifice pistoane si sa se verificie chiuloasele, eventual refacuta planeitatea.

OK, lista lunga si nu ajungi la 7-8k euro dar fara 3000 eu zic ca nu se poate in varianta cea mai fericita. Eu zic ca e mai ieftin si sigur sa schimbe motorul decat anumite piese cu problema, chiar daca inseamna sa astepti.

+ ca la tine, marr, deja ai multi km si este uzura, deci clar trebuie pistoane noi si cine stie ce altele. Daca vrei sa fii precaut, du-te la reprezentanta si roaga-i sa iti faca o lista de piese necesare pentru refacere/reconditionare motor. Si apoi decizi ce merita pentru tine... cumparate piesele din timp sau motor second hand sau motor nou, sau alta masina.
« Last Edit: June 02, 2015, 13:17:57 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #27 on: June 02, 2015, 13:55:22 PM »
Nu stiu de motoarele de forester sau Outback dupa 2009...sunt in 6 trepte; ma refer NUMAI la Legacy sau outback in 5 trepte

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #28 on: June 02, 2015, 13:56:31 PM »
La cei cu motoare schimbate, devizul pe factura era de aproapte 14.000E (schimb motor cu unul nou)

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #29 on: June 02, 2015, 14:01:42 PM »
Apropo, voi ce antigel folositi? Ati pus altceva diferit fata de ce are masina din fabrica? nu stiu ce sa comand si in Craiova nu mai este dealer.
Nu stiu exact ce culoare are...verde sau albastru..?!
Pot pune orice are culoarea mea ?

Stefan

  • 620
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #30 on: June 03, 2015, 14:42:12 PM »
sal. ai incercat sa vezi daca INUGEL Optimal de la Motul corespunde specificatiilor motorului? parca este albastru. https://www.motul.com/00/en/products/recommendation
« Last Edit: June 03, 2015, 14:44:35 PM by Stefan »

Fab

  • 794
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #31 on: June 03, 2015, 14:55:21 PM »
Apropo, voi ce antigel folositi? Ati pus altceva diferit fata de ce are masina din fabrica? nu stiu ce sa comand si in Craiova nu mai este dealer.
Nu stiu exact ce culoare are...verde sau albastru..?!
Pot pune orice are culoarea mea ?
Eu am pus RedLine G12+, de aici: http://www.antigel-auto.ro/red_line.

Explica Andea intr-un post mai vechi cum sta treaba cu antigelul folosit de Subaru:

La culori din pacate nu exista un standard global si in concluzie este o varza :)
Subaru de asemenea este mai ciudat dpdv al antigel-ului:

- modelul vechi folosit de Subaru era de tip G11 -> de tip anorganic
- Super Coolant-ul nou este de tip G12+  -> foloseste un soi de mix organic / anorganic ( HOAT)

mai exista G12 care este doar organic -> ar trebui evitat deoarece daca se amesteca cu G11 sau G12+ creeaza precipitati
G11 cu G12+ in schimb pot fi ametecate chiar daca este clar ca se pierde din durata de viata a lui G12+

de asemenea Subaru zice ca antigelul lor nu contine fosfati, silicati si amini :)

daca o sa cauti antigel la benzinarii/piese auto o sa fie o adevarata distractie sa gasesti toate chestiile scrise pe etichete :)

si de fapt am mai scris aceleasi chestii pe aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1879.msg47529#msg47529



« Last Edit: June 03, 2015, 14:58:42 PM by Fab »

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #32 on: June 04, 2015, 14:02:24 PM »
Chiar sunt in ceata !!
Cand aleg masina si anul, imi arata numai legacy 2009+ (adica cel in 6 trepte cred) . Si recomanda INUGEL rosu !!

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #33 on: June 04, 2015, 14:03:23 PM »
FAB, tu ai legacy diesel ? sau ce Subaru ?

Fab

  • 794
Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #34 on: June 04, 2015, 14:13:10 PM »
Impreza 2.0 benzina.

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #35 on: June 04, 2015, 14:27:06 PM »
hmm...poate nu este acelasi lucru...

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #36 on: June 11, 2015, 08:12:21 AM »
Pna ala urma am completat cu Motul Inugel (este un rosu deshis)

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #37 on: June 26, 2015, 09:13:35 AM »
Ce am mai facut: am constatat la o verificare de rutina ca in zona turbo era umezeala de la ulei. Verdict: etansare turbina (nu era grav, un inceput, se ducea o garnitura). Asa ca am obtinut cel mai bun pret in Timisoara, unde am fost si etansat turbina cu un material THREEBOND. Este destul de scump (300lei). Curatat, acum este uscat

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #38 on: July 10, 2015, 12:26:14 PM »
A rezistat foarte bine pana acum...uscat, fara scurgere de ulei

Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
« Reply #39 on: July 10, 2015, 13:38:00 PM »
nu imi dau seama cum pot adauga poze...