Relatia dintre engine knock si ignition timing (advance/retard)
Subaru club Romania

Relatia dintre engine knock si ignition timing (advance/retard)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Stiu ca o sa fie un deliciu pentru Andea acest subiect. :D

Am descoperit pe OBD reader ca pot citi acest ignition timing in grade. Ma intereseaza sa aflu niste intervale de referinta daca stiti pentru EJ205.
Gen ce valori ar trebui sa vad la ralanti, la mers de croaziera, la acceleratie full, frana de motor etc. (evident cu motorul cald).
In baza intervalelor de referinta vreau sa vad cum sta motorul meu si cum isi ajusteaza timing-ul de unde sper eu sa deduc riscul la knock. Din pacate nu are si functie de logare ca sa vad eventuale "scapari" pe reluare, asa ca totul o sa fie live, dar sper sa reusesc sa vad ceva, fara sa stau cu ochii lipiti de aparat.


Poate unii va intrebati ce legatura este intre cele doua? O sa ii las pe cei cu mai multe informatii sa ne spuna detaliat, dar logica e foarte simpla.

Merci!
« Last Edit: July 01, 2015, 15:59:22 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
mda, deci :)



acestea sunt hartile de timing in configuratia OEM pentru 2001 WRX

Mai exact, timingul total aplicat de ECU = valoarea luata din tabela de base timing + valoarea luata din tabela de knock correction advance + alte compensatii (in functie de temp. aerului, in functie de temperature lichidului de racier, etc ...)

Valorile sunt luate din tabele prin interpolare in functie de turatia motorului si engine load (unde engine load pot sa il privesti simplu ca fiind cantitate de aer intrata in motor).

Ideea este ca nu vei putea sa urmaresti live pe odb reader ce se intampla cu timing-ul nici daca ai sta pe locul copilotului cu ochii lipiti de ecran (daca ai avea loguri salvate ai vedea ca timingul se poate modifica cu 5-10 grade sau mai mult in decurs de cateva zeci/sute de milisecunde -> nu ai cum sa urmaresti visual asa ceva) si chiar daca ai reusi acest lucru nu te ajuta cu nimic daca nu stii si rpm-ul si engine load-ul la fiecare valoare de timing :)

Uite aici http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20141025_150259.xls ceva log de la mine la nimereala dar poti vedea in el prima coloana "Time (msec)" si coloana Ignition Total Timing ca sa vezi mai exact despre ce vorbesc.

Iti recomand (as usual :))  daca vrei sa verifici astfel de chestii sa iti iei macar un cablu vag pe care sa il folosesti cu romraider logger si astfel vei putea sa iti salvezi logurile ...


MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Pot urmari si engine load si turatia sii citirea din maf cu g/s de aer intrat.

In mintea mea era de la inceput problema cu citirile si ajustarile foarte rapide, dar speram sa vad un ralanti stabil fara variatii mari si eventual un mers constant la 2000 ture pe drum drept.

andea79

  • *
  • 4007
pai daca scopul tau final este sa vezi daca / in ce conditii ai knock si sa ajustezi in consecinta ai nevoie sa inregistrezi date pentru "procesare/analiza" ulterioara oricum o iei

pe de o parte knock-ul periculos apare pe boost / la turatii > 3000rpm si ECU reduce timingul si revine apoi foarte rapid (cel putin pe "primul nivel" de protectie la knock) si ai nevoie sa vezi exact combinatia de rpm si engine load la care a aparut knock-ul pentru ca exact celula (sau celulele) respective din tabela de timing ar trebui ajustate  - sau mai exact exemplificativ sa zicem ca ai knock pe linia 5 din log, ECU reduce timingul si il tine redus 15 linii si apoi revine la timingul normal -> trebuie ajustati doar parametrii aferenti acelei linii 5 unde a aparut knock-ul, restul de 14 linii pot fi ok .... si totul se petrece in sub 1 secunda

pe de alta parte trebuie luati in considerare si alti parametrii aferenti momentului in care apare knock-ul, de exemplu AFR-ul si boost-ul. Poti reduce knock-ul intr-un anumit punct si printr-un afr un pic mai bogat sau prin reducerea boost-ului sau invers knock-ul a fost de fapt generat de un AFR prea lean si/ sau boost prea mare.

te poti gandi de fapt ca exista 3 componente principale : afr, boost si timing care trebuie sa fie cumva complementare pentru a obtine cuplul/puterea optima si/sau pentru a reduce knock-ul.

si vizavi de ce spui: daca bine retin engine load = g/sec * 60 / rpm deci iti poti calcula engine load-ul daca ai rpm si g/s, si cel mai probabil pe un drum drept la mers constant la 2000rpm vei vedea date relativ stabile dar absolut irelevante (la 2000rpm nu se intampla nimic interesant :) )

trebuie neaparat sa gasesti o solutie prin care sa  poti inregistra datele intr-o forma sau alta ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Am inteles. Merci! Momentan am renuntat la cablul tactrix si ce discutasem fiindca vreau sa strang piese pentru exterior si o revopsire care sper eu sa aiba loc vara asta sau anul asta candva.

Dar se pare ca pana la urma tot aia e solutia orice si oricat de multe citeste OBD-readerul.

andea79

  • *
  • 4007
sau cum ziceam - strict pentru logare - se poate folosi si un cablu vag (eventual modificat si pentru citire/scriere rom) care costa cateva zeci de lei ...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Am si eu o intrebare mica, nu prea stiu la care topic s-ar potrivi si parca n-are rost sa deschid altul.

M-am mai jucat in dimineata asta cu porcarioara aia de OBD reader si ma uitam la fuel trim-uri. Am gasit ca pot citi Fuel Trim Long & short term si un Fuel trim sensor 2, toate astea doar pentru bank1.

LTFT a oscilat intre -5.5% si -6.25%, desi dupa ce motorul s-a incalzit a stat practic numai pe -5.5%. STFT oscila mai mult, la motor rece era ceva gen -7%, apoi la motor cald oscila intre 0/0.8/1.6%, cu scurte incursiuni spre +4-5% si odata ceva cu minus, -6% poate.

Spun ceva toate aceste valori sau sunt useless fara corelari cu alti parametri, load, turatii etc?  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4920
Valorile astea sunt exclusiv la relanti, da?
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Nu, si din mers dar mers lejer ca deh, bucuresti dimineata in drum spre serviciu, rareori dau mai mult de a doua.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Pe scurt: rule of the thumb spune ca daca ai valori sub +-5% pe LTFT totul e in regula.

STFT e normal sa tzopaie mai mult decat LTFT - el e reglarea instant, cand ECU adapteaza combustibilul in functie de AFR-ul citit de sonda lambda.
Daca cumulul valorilor STFT pe o perioada e pe plus/minus, ECU va creste/scade LTFT, scopul fiind un STFT pe zero. Never gonna happen.

Da... eu am zis +-5% si tu ai zis ca ai avut inclusiv -6.25%... No worries, si cu soft stock iesi din +-5%.

LE:
Vezi "Learning View"-ul: http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=4899
Foarte simplu si foarte tare!

« Last Edit: July 06, 2016, 13:51:27 PM by Ratzalaru »
STI 2008

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Relatia dintre engine knock si ignition timing (advance/retard)
« Reply #10 on: July 06, 2016, 13:02:30 PM »
Multumesc pentru raspuns - ca o precizare, eu am soft-ul stock  :)
Voiam doar sa imi fac o idee de sanatatea motorului.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008