2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1560 on: February 24, 2017, 12:32:08 PM »
Cazanul are o restanta mai veche pe rigidizarile motor/transmisie.

Reamintire: pe fata am suporti motor si cutie Cusco, pitch-stopper Perrin, tampoane cadru cutie Super Pro. Nu ma leg de rigidizarile timoneriei cutiei, alea-s altceva.
Pe spate, mai precis pe diferential... nimic.
Exemplu sugestiv aici, prima parte.
De fapt mint, nu e chiar "nimic" pe spate, am deja lockdown bolts pe cadru, insa alea intervin asupra miscarilor diferentialului putin spre deloc. Grosul e altundeva.

Introducere, pentru cine ar putea fi interesat... Diferentialul se fixeaza de sasiu la capete, adica in spate si in fata. Privit de sus, sunt 4 puncte, dispuse in trapez isoscel.

In spatele masinii se fixeaza pe cadru printr-un suport intermediar, fixat rigid pe diferential, care la randu-i se fixeaza elastic pe cadru. In poza, bucsele elastice sunt deasupra capetelor de planetara verzi. Unite, dau baza mica a trapezului.
Diferentialul e atasat si unui suport mai mare, cu 2 brate laterale lungi, ce se prind elastic de caroserie la capete. Se vad in poza bucsele elastice, sunt baza mare a trapezului. Ele sunt si protagonistele in filmuletul de mai sus.

Toate aceste 4 elemente, 2 bucse spate si 2 bucse fata sunt, by default, extrem de moi si permit foarte multa miscare. Lumea se plange de socuri si zgomote oribile la plecari de pe loc in forta si schimbari violente de treapta. Eu, cum nu fortez masina in treptele inferioare si nici dupa atata timp nu stiu cum pleaca cazanul tare de pe loc, n-am experimentat asa ceva. Doar o data, de curand, in zapada uda, cand patinam sacadat, am auzit loviturile, insa a fost o situatie exceptionala.

Atunci de ce le schimb? Simplu, pentru ca toata flexarea, care original se imparte intre atatea componente, fata si spate, acum a ramas doar pe spate.

Ce se inlocuieste? Logic, bucsele din spate ale diferentialului si bucsele din fata. Optional, lockout bolts, ca sa fie totul complet, iar astea sunt deja.

Cu ce? Aici intervin dilemele.
- spate: alte bucse. Sau, mai hardcore, exista niste bride care elimina complet orice miscare;
- fata... solutia eleganta, alte bucse. Din ce am gasit eu, doar Whiteline face asa ceva. Doar ca par a fi extrem de rigide, induc mult zgomot si vibratie in caroserie, si s-ar preta in opinia mea pentru masini foarte puternice, de care se trage fara mila. A mea e lesinata si e nechinuita, o folosesc la drumuri lungi, deci nu. Sunt scumpe, se monteaza destul de greu, trebuie presa.
Solutia a 2-a, un soi de carpeala, insertii. Practic, niste miezuri de poliuretan care se indeasa in spatiile goale ale bucselor OEM si le limiteaza acestora din urma miscarile. E carpeala pentru ca raman bucsele originale la locul lor, care pot fi vechi si uzate. Ca avantaje - mai putin zgomotoase, mai ieftine, mult mai usor de montat.

Efectele inlocuirii acestor bucse:
- pozitiv - dispar socurile si loviturile - nu e cazul la mine;
- pozitiv - masina raspunde mai rapid la accelerare pentru ca intarzierea provocata de deformarea acestor piese e diminuata;
- negativ - zgomot, vibratii;
- negativ - in caz de bruscari, socurile se vor duce altundeva, gen ambreiaj, transmisie, caroserie.

Optiuni: multe. Cum am zis deja, ca un exemplu, din ce am citit, Whiteline le face rigide rau. Super Pro, din experienta cu tampoanele de suport cutie, sunt mai moi. Pe astea doream sa le cumpar, dar n-am de unde. Kartboy, pentru cele din fata, ofera 2 versiuni, race si soft. Turn In Concepts, pentru cele din spate, la fel, race si soft. Asa ca mi-am comandat Kartboy soft si TIC soft. Ajung cam in 2 saptamani.
Iar daca la alte minuni aveam o curiozitate asa, aproape indiferenta in privinta efectelor, aici chiar sunt nerabdator, pentru ca ar fi "ultimul ingredient".

Reiau la montaj.


WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1561 on: March 04, 2017, 12:52:05 PM »
Din prima clipa mi-a displacut aspectul de burlan supradimensionat al evacuarii. De curand ma deranja intrucatva si zgomotul. Asa c-am zis sa incerc si a 4-a si ultima combinatie de evacuare.
1) intermediara si finala standard;
2) intermediara teava si finala burlan;
3) intermediara standard si finala buran - ce am avut pana azi;
4) intermediara teava si finala standard - ce am acum.





Aspectul e la fix, decent.
Zgomotul e praf, nu se aude nimic.
Am sa revin la 3, dar dupa ce caut un atelier care sa-mi taie burlanul si sa sudeze in loc o teava de diametru mai mic, care sa nu bata atat la ochi.

Ah, am pus saptamana trecuta rotile de vara. Culoarea imi displace maxim, experiment esuat. Gri stock ar fi fost la fix.
Si pentru ca efectul de caruta inalta e mult mai deranjant acum, mi-am comandat arcuri.
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1562 on: March 04, 2017, 15:19:53 PM »
Tu esti din categoria cum sa-mi dau cu tesla-n stii tu ce. Si parca nu ma doare suficient, vreau o tesla mai mare. Si-o nicovala. Conectata la curent electric. Alternativ. In timp ce... dezvolta tu mai departe.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1563 on: March 04, 2017, 15:30:11 PM »
Mi-am satisfacut curiozitatea cu evacuarea, am incercat si ultima combinatie. Ramane s-o aleg pe cea mai buna din cele 4, cu o mica ajustare care s-o faca apropiata maxim de idealul meu.
Experimentele-s de durata, si implica efort (tavaleala pe sub masina). Eu nu vad nicio tesla :)

Sau, daca-i vorba de arcuri, am peste juma' de an in care-am intors-o pe toate partile, cu bune si rele. Am luat o decizie, dar sunt sanse mari sa plang pe aici ca nu-i aia buna  :D

Daca-i vorba de jante, ca arata ca nuca-n perete, aia e. Trifazic.
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1564 on: March 04, 2017, 16:03:27 PM »
E din toate...  :D

Cum ti se pare acest tricou?

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1565 on: March 04, 2017, 16:17:32 PM »
Nu stiu, zi odata!  >:(
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1566 on: March 04, 2017, 16:47:11 PM »
Pai era importanta parerea ta, daca iti place sau nu.
Ideea era ca mie de exemplu imi place masina ta, gri cu jante gri ceva mai inchis, mergeau chiar si mai inchise putin.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1567 on: March 04, 2017, 16:55:37 PM »
Masina a iesit foarte bine. Nu are elemente stridente, nu atrage atentia si nici nu polueaza fonic.

Las-o cat mai apropiata de original, nu ii pune neoane albastre dedesubt si nici CD antiradar.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1568 on: March 04, 2017, 17:38:25 PM »
Dap, de acord, mergeau o idee mai inchise jantele, asa sunt foarte aproape de nuanta caroseriei. Perfect ar fi fost daca le faceam gri deschis, da' daca nu-i minte, nu-i nici janta cum trebuie.
Asta-i clar vopsea pe viata. Ma consolez cu ideea ca atunci cand jantele de WRX n-au sa incapa, astea vor deveni de iarna.

Wrangler... asa e, nu polueaza fonic. Zici ca nici nu-i pornita  :'(
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1569 on: March 04, 2017, 22:22:21 PM »
Este ca ti'a placut mult lucrul manual cand erai mic? :D

Si mie mi se pare ok culoarea jantelor, ceva mai inchis ar fi facut sa se vada mai repede cauciucurile murdare, asa e la fix :)
Sunt electrostatic sau de ce zici ca e ultima lor vopsea?

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1570 on: March 04, 2017, 22:33:08 PM »
Poate apucam sa ne intersectam cumva , sa auzi turbo back 70mm (teava goala) si final custom freeflow , sunt foarte surprins cat de silentioasa poate sa fie cand trebuie si cat de ok se aude , iarasi cand e nevoie . Venind dupa evacuarea blitz care se auzea foarte tare fara silencer si cam anemica cu silencer  ;)
Detoate , STI sa fie

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1571 on: March 04, 2017, 23:07:52 PM »
asa e, nu polueaza fonic. Zici ca nici nu-i pornita  :'(
Asa e si a mea si intr-adevar nu "degaja" putere. Insa e foarte liniste cand porneste si e la relanti, probabil ca-mi place din cauza varstei  ;D ;D
Jantele sunt faine, poti sa schimbi vopseaua mai incolo, sigur nu le vezi in mers  :)
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1572 on: March 04, 2017, 23:17:17 PM »
Da-le dr**u de evacuari! Important e sa traga masina!
Jantele sunt ok dar mergeau dark gun metal  :P
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1573 on: March 05, 2017, 21:34:56 PM »
Las-o cat mai apropiata de original, nu ii pune neoane albastre dedesubt ...

Are deja LED-uri in mai toate soclurile  :o, tehnologic vorbind a evoluat asa ca la ce i-ar trebui neoane  ???, vrei sa semene cu magazia de lemne?  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1574 on: March 05, 2017, 21:47:10 PM »
@Muttley: cand am vazut cele doua elemente de evacuare am simtit nevoia sa-mi administrez imunoglobulina tetanică. Pe tine nu te doare cand vezi atata rugina pe teava si pe toba finala? Sa-ti trimit masina de slefuit, cateva perii circulare, o pensula si o cutie de vopsea sau m-astepti pană la Pasti?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1575 on: March 05, 2017, 21:52:16 PM »
Daca e tabla oxidabila, n-ai ce-i face. Esapamentul se incinge, se raceste, si tot asa. In plus, iarna e pus la saramura. Deci n-ai ce-i face decat sa astepti sa se dizolve complet.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1576 on: March 06, 2017, 14:21:43 PM »
Eu abia acum am vazut ca diametrul este aproape identic sau chiar este identic? In cazul acesta e normal sa nu fie notabila diferenta. Gandeste-te bine ce vrei de la masina: Sunet, putere sau confort.

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1577 on: March 06, 2017, 14:37:43 PM »
Diferentele de diametre dintre esapamente?
Sunt aproape la fel, vreo 4mm diferenta la interior, din amintiri. Doar ca finala stock are teava mai sinuoasa si interiorul amortizorului de zgomot e mai restrictiv.
Clar vreau zgomotul. Adica am incercat fara el si e oribila masina, n-are niciun farmec  :D

Finala de inox ar trebui sa ajunga diseara la un baiat care s-o modifice. Capatul actual e pe la 5 inchi diametru, m-am decis pe 3.5. Daca se va estompa putin din zgomot, bine. Daca nu, asta e, cum am zis, fara sunet e degeaba, deci ramane sunetul. Iar sa experimentez si cu alte tobe ar fi stupid, consumator de bani si de timp. Nu-i momentul, raman cu ce am, fara regrete.

Later: 4.5" burlanul. Ramane 3.5" cel nou, maine i-o duc tipului.
« Last Edit: March 06, 2017, 19:18:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1578 on: March 08, 2017, 15:05:27 PM »
...
Clar vreau zgomotul. Adica am incercat fara el si e oribila masina, n-are niciun farmec  :D
...
Later: 4.5" burlanul. Ramane 3.5" cel nou, maine i-o duc tipului.

E clar, Muttley sta bine cu nervii si are si o viata boema  ;D ;D ;D
In ceea ce priveste "burlanul" iti pot trimite cateva esantioane din burlanele ce imi vor drena apa din gradina. Tipo dimensiuni generoase  ;)  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1579 on: March 08, 2017, 15:16:07 PM »
Cum spuneam, conteaza mult si materialul din care este facut si astea low cost sunt de obicei din tabla foarte subtire, fie ea si inox. Acum ce ti-a sudat nenea ala pare nu doar mai mic in diametru dar si mai "sanatos" avand parca ceva mai multa carne. Sau poate e doar poza. Eu zic ca o sa se auda la fix.