Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #260 on: August 22, 2016, 11:39:41 AM »
Am certitudinea ca nici Mihai nici Dan NU SI-AU APLICAT STICKER-ul "SUBARU FAN CLUB" intr-o zona vizibila a masinilor lor.

Daca am dreptate, propun ca cei doi sa fie tratati cu o raceala demna de un asemenea comportament delasator iar intreaga comunitate sa se manifeste impotriva lor cu dezaprobari energice timp de 2 minute!  ;D :) :D

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #261 on: August 26, 2016, 11:13:01 AM »
Nimic important de raportat. Inca adun km incet incet. In acelasi ritm si banii pentru urmatoarele interventii :D

Acum 2 saptamani am comandat pad-uri pentru pedalele de ambreiaj si frana. Cea de ambreiaj nu o mai am si cea de frana tocita.
Am gasit in Rusia cu 40 lei :D Ambalaj original, piese OEM :) Ajung ieri la posta, le iau, eticheta made in Japan, pe spate scrie Made in Thailand.

Zic: "Eh! La banii astia nu aveau cum sa fie originale". M-am dus acum la masina sa le pun, dau jos pad-ul de frana tocit (cel original de pe masina) si ma uit pe spate si vad... "Made in Thailand".

Clar din acea perioada au inceput sa mai externalizeze din productie fata de ceea ce stiam eu la WRX unde si ultima bucata de plastic avea gravata MADE IN JAPAN pe interior. Clitatea este net inferioara. Tot ce este 2008-2015 este sub ceea ce inseamna calitatea Subaru pe care o avem in minte.

   
« Last Edit: May 22, 2018, 11:25:59 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #262 on: August 26, 2016, 11:59:01 AM »
Sunt niste plasticuri cauciucate amarate. Se fixeaza bine si nu fac zgomot? Pot sa fie facute si in China, chiar nu conteaza atat timp cat isi fac treaba.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #263 on: August 26, 2016, 12:10:04 PM »
S-au fixat perfect si au schimbat total imaginea pe care o aveam cand ma urcam in masina si vedeam o pedala de metal roasa si una cu un cauciuc tocit.
Ideea e ca WRX-ul avea pedalierul acela sport cu mult mai multi km, dar arata excelent.
« Last Edit: August 26, 2016, 12:11:56 PM by MihaiFlorescu »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #264 on: August 26, 2016, 12:50:51 PM »
@Mihai dar si @Cosmin: cum este calitatea receptiei radio la voi?
Stiu ca Mihai are unitate audio model mai nou (model pe negru) decat am eu (argintiu), dar in principiu a lui Cosmin este la fel.

Va intreb fiindca desi cablajul rupt a fost reparat la AutoKino, receptia posturilor de radio tot nu este buna, adica mergand in oras se schimba calitatea, chiar si pe posturi cu putere de emisie mare *de ex. Europa FM).
Deja pe la Otopeni am probleme cu receptia statiilor locale din Bucuresti...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #265 on: August 26, 2016, 12:55:15 PM »
La fel. M-am obisnuit deja. Sau inca sunt in faza in care sunt cu urechea mai mult la motor si la suspensii :) Este proasta solutia dupa parerea mea.

Cu Impreza prindeam unele posturi si in parcarea subterana la -2. Cu Outback pierd semnalul de cum am inceput sa cobor rampa de intrare in parcare. Intre BV si Predeal nu prindea altceva decat Digi FM, ca incercam sa-mi setez si eu posturile in ordinea in care eram obisnuit sa le am.
« Last Edit: August 26, 2016, 12:57:08 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #266 on: August 26, 2016, 13:05:34 PM »
La mine receptia este buna pe posturile cu emisie puternica gen Europa FM, Radio Romania Actualitati (nu au reclame!)...dar proasta pe radiourile din trustul RDS si anume Dance FM, Digi FM si Pro FM. Noi avem antena in luneta, daca era antena pe plafon era alta discutie. Caroseria este o cusca Faraday pana la urma.

@Okezs: E posibil sa ai probleme cu alimentarea amplificatorului de banda larga de la baza antenei/lunetei. A ta fiind break ajungi foarte usor la el, dai capitonajul portbagajului jos si o sa iti sara in ochi. Verifica daca ai tensiune de 5V sau 12V la intrarea lui.
« Last Edit: August 26, 2016, 13:08:54 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #267 on: September 05, 2016, 15:16:21 PM »
Ne pregatim. With #dan.pavel

« Last Edit: May 22, 2018, 11:27:04 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #268 on: September 05, 2016, 18:05:15 PM »
Tu nu schimbasesi de curand oloiul??
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #269 on: September 05, 2016, 19:20:18 PM »
Sunt cu uleiul asta de 650km, dar pentru ca este rodaj, o sa il dau afara pe la 750. Initial am vrut sa-l schimb mult mai devreme dar multi avizati mi-au spus ca pot sa merg lejer 1000-1500 cu primul ulei dat fiindca nu am schimbat prea multe in el.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #270 on: September 08, 2016, 14:39:43 PM »
Ma simt prost, ca si cand as fi furat ceva :D Jante originale de Outback pe 16, echiparea H6 pentru modelul 2004 si apoi pe 2.5i pana in 2007 pe anumite versiuni.

Si cu ocazia asta mi-am adus aminte de ce mi-am luat Outback. Cand m-a sunat curierul am coborat sa las bancheta jos, imi faceam planuri cum le pun si cand colo...










« Last Edit: May 22, 2018, 11:28:10 AM by MihaiFlorescu »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #271 on: September 08, 2016, 14:42:43 PM »
Faine rau, sa le rulezi fara incidente!
Intrebarea care se pune, totusi: daca ai "tavita" de portbagaj de ce-ai mai pus si "carpita"?  ;D ;D ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #272 on: September 08, 2016, 14:58:44 PM »
Omfg, zici că-i butelie de GPL  ;D

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #273 on: September 08, 2016, 21:02:08 PM »
Arata super bine jantele si le-ai luat la un pret destul de mic. Sa se invarta cat mai mult fara probleme.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #274 on: October 26, 2016, 11:53:42 AM »
Luati o cafea, niste floricele pentru ca urmeaza un update interesant. Nu intamplator am facut pauza de peste o luna si jumatate, mai ales cand imi sta in fire sa scriu mereu vrute si nevrute.

La aproximativ 3 saptamani de la rebuild in vizita la Gabi de la Pol Distribution (fost angajat SMT) curios de noua mea masina a observat un fel de fum alb la pornirea motorului pe care nu il observasem personal, mai ales ca aparea pentru 5-10 secunde si disparea. Am dat vina pe evacuare sau pe uleiul din catalizator cauzat de vechea problema dar intr-un colt al mintii ma rodea tare acest aspect.

In primul weekend am dus-o la curte, dat jos scutul si acolo incep sa vad putin ulei in jurul filtrului, putin ulei pe langa baia de ulei si o picatura de ulei ce statea sa-mi cada in ochi de pe un surub al galeriei de evacuare.
Prima reactie a fost.. condens si ceva de la montaj, apoi mi-am dat seama ca tocmai facusem 30km dintr-o bucata si nu avea ce condens sa fie acolo sau ceva mai vechi, deci era recent.

Dupa 4 zile reusesc sa gasesc o fereastra la SMT pentru o evaluare autorizata pentru ca in gandul meu problema era grava si nu ma puteam gandi la ceva banal.

De ce iti e frica de aia nu scapi.





Cilindrul 3 scuipa ulei in evacuare in loc de gaze arse. In 700km a mancat ~500ml de ulei. Apoi Bucuresti-Brasov inca 200ml. Deci 1000km si 1000ml.
Check engine in bord pe la Comarnic si era clar ca le ajunsese si catalizatoarelor cat ulei mancasera de nu a iesit nimic pe evacuare.

Peste cateva saptamani se gaseste loc la Autokino pentru mine sa se faca evaluare si diagnosticare. Dupa cam o saptamana de contrari cu atelierul care a lucrat chiulasele se ajunge la concluzia ca problema vine de la ghidajele de supape. Acestea nu fusesera schimbate initial si nici nu mi s-a spus ca ar fi o problema.
Mai trec inca 2 saptamani si sunt anuntat ca masina este gata.

Deja nu stiam daca o mai vreau sau nu. Fundul meu se plimbase cu noul Forester si noul Outback in tot acest timp si parca ma obisnuisem cu ele. Faine masini pe care le recomand. In acelasi timp total diferite, dar cu un caracter tipic Subaru.

Revenind cu picioarele pe pamant, cu aceasta ocazie am trecut si la Amsoil Signature Series 5w-30 si am schimbat din nou antigelul cu acelasi Hepu G12+. De data aceasta culoarea lui este cea normala. Cand am lasat masina era putin inchisa, diluata, laptoasa culoarea antigelului? sau doar mudaria era scoasa din instalatie impreuna cu depunerile de calcar.

Una calda, una rece. Masina m-a asteptat curata, frumoasa si ardeam de nerabdare sa o conduc si sa incep sa o invat, pentru ca in 6 luni nu am facut nici 1000km cu ea si a stat la mine nici mai mult, nici mai putin de 4 saptamani. Masina a mers ok, consum de 6.6 pana la autostrada la Ploiesti. Mi-am reamintit cum Pedders face suspensii bune si coborat fiind din noile modele, Outback-ul meu m-a facut sa ma simt ca intr-o Impreza. Atat de ferma este suspensia si la fel de dreapta sta pe viraje.
Acum sper doar sa mearga bine in continuare si doar timpul o sa-mi spuna daca e ok. Am pus 100ml de ulei pentru a ajunge la semnul full pe joja, dupa 200km dar nu am verificat nivelul cand am luat-o si nu stiu daca era chiar acolo. Un mic consum este acceptat si normal cu segmenti noi, dar deja lucrurile arata mai bine.

Rece a fost si inima mea cand mi s-a prezentat factura cu piese pe care le schimbasem initial, manopera la rectificat chiulase din nou si altele. Am considerat ca este corect sa platesc doar piesele care au generat problema si care nu fusesera schimbate initial si pentru restul sper sa raman prieten cu AK si ca atelierul respectiv sa-si asume cu adevarat raspunderea pentru greseala facuta sau lipsa competentelor. Cred ca termenul "garantie" trebuie sa acopere orice greseala sau scapare din vedere a celor care au garantat ca acele chiulase odata iesite pe usa atelierului sunt certificate, verificate si complet functionale. Au cerut supape, le-am dat supape. Daca cereau ghidaj, le duceam si aia, eu sau AK.
Eu personal nu voi mai lasa ateliere specializate din zona Ardealului sa se atinga de un bun personal. Am vazut si turbine cu joc mai mare dupa reconditionare si ambreiaje sparte in cateva mii de km facute de atix si nu in ultimul rand niste chiulase facute de amatori la preturi mult mai mari ca in Bucuresti sau Ploiesti avand exemple de pe forum.


Cumva consider ca am trecut de PONR (point of no return) si daca am mers pana aici, o sa merg pana la capat.
Am in plan sa schimb lichidul de servo si am luat ieri ulei de transmisie intrucat se aud zgomote urate de acolo.

Emil a venit la marele fix cu o cerere pentru anvelopele vechi de iarna si la schimb am primit  ceva ce imi doream tare mult dar nu era prioritar, o bara de rigidizare (strut bar) cusco pentru fata, data jos de pe un legacy 3.0.

Luna viitoare urmeaza anvelopele de iarna si sper ca pana la primavara sa nu mai am absolut nimic de facut la ea urgent.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:31:41 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #275 on: October 26, 2016, 12:23:04 PM »
nasol un pic, dar zi  si atelierul care a lucrat la chiulase macar sa-l stie lumea ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #276 on: October 26, 2016, 12:33:03 PM »
Nu stiu numele dar am sugerat la AK sa se renunte la colaborare intrucat le strica imaginea si le aduce cheltuieli inutile. Poate cunosc alti colegi numele atelierului.

Sa fiu eu acel 1/1000 cantitate neglijabila? Nu stiu, dar de 2 ori la rand???...
« Last Edit: October 26, 2016, 12:35:10 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #277 on: October 26, 2016, 12:47:34 PM »
fum alb la pornirea motorului pe care nu il observasem personal, mai ales ca aparea pentru 5-10 secunde si disparea.

Acest fum alb aparea intotdeauna (motor rece sau cald) sau doar la rece?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #278 on: October 26, 2016, 12:51:52 PM »
Mai astepata putin pentru test. Am mers Bv-Bucuresti maxim 3000 rpm, acum am inceput sa urc pana in 3500 cu acceleratia mangaiata si astaptat sa urce in ture.

Curand o sa cresc la 4500 tot asa mangaiata din acceleratie si peste 1500km asa incep sa pun niste temperatura in motor daca totul este ok.

Am uitat sa-ti multumesc si tie malakay pentru glume, exemple si misto-ul legat de decizia despartirii de WRX.


@AndreiP. Si cald si rece. Nu avea miros si erau momente cand nu aparea deloc. Si uleiul da alt fel de fum, de aici si nedumerirea. Antigelul era la nivel. Dar se pare ca cele 3 catalizatoare au oprit cat de mult au putut si pe teava iesea ce nu se putea filtra.

EDIT: Interesant este ca am facut ITP-ul imediat ce am luat masina prima data si nenea de acolo a zis ca in ture da noxe de 3 ori mai mult si nu e vorba de carburant, este ca si cand as avea ulei in evacuare. Eu si restul am tratat atitudinea lui ca si cand ar astepta o atentie, dar se pare ca omul a fost onest si chiar era o problema la motor. Imi pare rau acum ca nu am trecut pe la el sa ii las o extra atentie pentru onestitate.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:32:28 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #279 on: October 26, 2016, 13:16:30 PM »
pt asta sunt prietenii , sa faca mistouri :D !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae