Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #380 on: September 29, 2015, 12:32:16 PM »
D2R Vision (e adevarat, nu e "Plus"), este acum la 224 RON la emag (astia vand de la ingaraj.ro).
Tot de la aia, insa doar pe situl emag, am gasit minunatul pret de 170 RON pentru Osram - codul de mai sus - si 20 RON transportul.
Doo becuri HID si transport = 361,59 RON

Culmea e ca ingaraj vinde pe propriul site mai scump decat prin emag. :)
Oricum, 100 eur pe un HID nu imi vine sa dau. Asa, le schimb pe amandoua si am aceeasi temperatura de culoare la 40% de pret.
Acu' cat o tine ... dumniezo cu mila!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #381 on: September 29, 2015, 12:59:57 PM »
Daca masina este folosita des, in special drumuri dese si scurte, 5 ani e cam viata ei normala.

Dar nu va agitati la prima ezitare, nu moare chiar asa de brusc. E suficient sa va uitati la "ochiul" martor ca sa vedeti starea ei.
Si un incarcator cu functie de desulfatare ajuta la prelungirea vietii (dar nu va reinvia o baterie moarta definitiv)
Scuze pt raspuns la un mesaj mai vechi. Is ardelean :)
Funny. Eu, Fiat Grande Punto. motorina, din 2007. In vara lui 2014 dau sa pornesc cu masina. Bag cheia, se aprind becurile in bord, dau la automat si nimic. Nici macar becurile nu s-au mai aprins. Nici  mai functiona nici inchiderea centralizata. Am pornit-o cu cabluri de pornire, curent de la o alta masina. Am plecat, dar cand sa iau prima curba, surpriza: volan beton. Noroc ca pe atunci mai mergeam la sala si m-am prins iute ca poate sa se blocheze directia, doar sevo-ul si am tras cu putere de volan. Are servodirectie electrica. Sa nu mai zic ca toate ceasurile, din 10 in 10 secunde se resetau. Pomul de Craciun in bord. Am mers pe jos de mi-am cumparat baterie si am schimbat-o. Cred ca a murit destul de brusc. Mergeam cu ea zilnic.

Revenind,
edit:
am gasit si specs-urile: 35 W / 85 V / D2R / P32d-3 / 4300k
compatibile: Philips SKU 85126 / 85126+; Osram SKU 66250

Pana acum, Osram sunt mai ieftine: 170 RON/bucata.


Tulai, da are filament de aur?
(Stiu ca Xenonu e cu descarcare, adica nici filament nu are)
« Last Edit: September 29, 2015, 13:05:07 PM by florio »
Forester SH 2.0D 2011

ipman

  • 137
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #382 on: September 29, 2015, 15:22:59 PM »
Sigur masina nu a dat nici un semn inainte de episodul cu "muritul subit"?
Adica e relativ normal sa ti se aprinda bordul, dar cand incerci sa pornesti sa moara, cam asa se manifesta.
Dar in cazul tau a fost ceva anormal, bateria se sulfateaza in timp si treptat, nu brusc odata. N-as putea spune ce, ar fi fost interesant sa te uiti la bateria veche ca-ti dadeai seama. Se vede usor electrolitul lipsa, sulfatarea excesiva (apar cristale albicioase care acopera placile de plumb) si in cazuri extreme crapa carcasa din cauza asta.
Norocosii ne pot relata despre baterii explodate si alte minuni, dar astea se intampla foarte rar in ziua de azi.

Una peste alta, va recomand baterii cu AGM, sunt mult mai durabile, ce-i drept si la pretul corect.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #383 on: September 29, 2015, 16:48:10 PM »
Am auzit destule cazuri de baterii moarte subit, dar numai in cazul motoarelor diesel. Imi daduse cineva o explicatie dar nu mai tin minte, ceva legat de curentul mare si se intrerupe nu stiu cum un element parca.
Legat de becuri, aveti idee ce slot este? Adica, Foresterii au acelasi tip de bec la toate generatiile (la cele cu xenon ma refer, evident)?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

ipman

  • 137
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #384 on: September 29, 2015, 17:22:10 PM »
Da, motorul Diesel are nevoie de curent mai mare la pornire din cauza compresiei mai mari. In cazuri extreme se poate scurt-circuita o celula (element).
Philips zice D2R/D4R la Foresteri si D2S la Impreza (pentru xenon, evident).
« Last Edit: September 29, 2015, 17:44:18 PM by ipman »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #385 on: September 29, 2015, 19:29:50 PM »
[...]
Tulai, da are filament de aur?
[...]

Vorba lui ipman mai sus: e ... pretul corect! Io ma mir ca sunt asa de ieftine ... astept sa le vad maine. Noroc cu dreptul de returnare, ca daca nu sunt ok, cica le primesc inapoi fara sa puna intrebari.


[...]
Una peste alta, va recomand baterii cu AGM, sunt mult mai durabile, ce-i drept si la pretul corect.

Io ma tot uit la modelul de la EXIDE: EA754 Premium (capacitatea 74Ah / 630A, 261x175x220mm, incadrandu-se perfect in tava bateriei). Citeam undeva ca specsurile bateriei Panasonic 95D26L care e acum pe masina sunt 70Ah / 540A.
Pentru cei interesati, am gasit aici un selector EXIDE in functie de modelul masinii:
http://ows-cdn.tecdoc.net/exide/home.jsp?server=8&time=29/9/2015-19:25:34#b1ea24afdab83498548fa80fe6f82565


[...]
Legat de becuri, aveti idee ce slot este? Adica, Foresterii au acelasi tip de bec la toate generatiile (la cele cu xenon ma refer, evident)?

Vezi aici un selector de la Philips unde se poate lista tipul becului, asa il afli mai usor:
http://www.philips.co.uk/c-m-li/car-lights/product-selector.html

edit:
si selectorul de la Osram:
http://www.osram.com/osram_com/tools-and-services/tools/vehicle-lamp-replacement-guide/
« Last Edit: September 29, 2015, 19:50:16 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

ipman

  • 137
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #386 on: September 29, 2015, 19:57:13 PM »
In general specificatiile pentru bateriile afthermarket si mai noi sunt mai bune decit OEM-ul.
Poti sa o pui linistit pe masina.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #387 on: October 06, 2015, 19:21:11 PM »
Aerul curat de Bucuresti, dar si aerul minunat de prin tara.
O masuratoare empirica la circa 5000 km de la ultima schimbare de filtre.

Sa ne fie batranetea usoara!





Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #388 on: October 06, 2015, 21:58:44 PM »
Ma, ceva e dubios. Tot cam 5k are si al meu si l-am schimbat astazi. Era putin prafuit si mai negru intr-o parte, dar nimic wow! Era cam de 3 ori mai curat ca ce vad la tine.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #389 on: October 06, 2015, 22:15:12 PM »
Ala e filtrul de polen, corect? Sigur despre acelasi filtru vorbesti si tu Mihai?  :)
Si la mine, schimbat cam la 7-8000km este la fel de varza, ultima oara nici nu mai trecea aerul prin el. Cum se intampla pentru prima oara la Forester, initial am crezut ca mi se stricase a/c-ul!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #390 on: October 06, 2015, 22:42:01 PM »
Greseala mea. Am crezut ca e cel de la motor, vazand ceva matze prin background.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #391 on: October 06, 2015, 23:35:58 PM »
Sunt ambele, doo cu doo. Am simțit nevoia de a face poze și  de aproape. Ambele filtre sunt pline de praf și alte goange după 5k km.
Va dati seama ce este în plămânii noștri.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #392 on: October 06, 2015, 23:48:26 PM »
Eu le'am schimbat la ~10k, nu mai erau curate, dar in nici un caz nu se apropiau de starea celor de mai sus

ipman

  • 137
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #393 on: October 07, 2015, 08:32:31 AM »
Depinde pe unde mergeti.
Si eu am gasit filtrul din habitaclu cam in aceeasi stare, dar filtrul de aer de la admisia motorului era incomparabil mai curat.
Daca parcati aproape sau sub pomi, cam asta se intampla cu filtrul de aer.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #394 on: October 07, 2015, 13:08:51 PM »
Io merg mai mult de jumatate din km anuali prin Bucuresti si cu predilectie in zona Muncii - Iancului - Stefan cel Mare. Pentru cei care nu sunt din Bucuresti, trebuie zis ca de 2 ani in Iancului sunt modificari interminabile de infrastructura, cu praf foarte mult. Poate si de asta.
Asa ca ... schimbam / scurtam durata de utilizare a filtrelor de aer. De acum le schimb la 3k km. La 45 RON bucata nici nu e vreun efort deosebit.

FtlMrț-lor de  idioti cum au facut zob traficul din Bucuresti.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #395 on: October 08, 2015, 12:12:50 PM »
Referitor la becuri:

Mi-au crapat ambele pe faza scurta la distanta de 2 saptamani.
Am pus Philips Vision cu 208 RON/buc de la emag.
Si cele originale tot Philips erau asa ca faza asta cu becuri OEM Subaru mi se pare trasa de par.
Nu cred ca FHI face si becuri si ca sa dau 700 RON/buc la SMT pe un Philips branduit Subaru mi se pare putin deplasat.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #396 on: October 08, 2015, 18:00:34 PM »
Referitor la becuri:

Mi-au crapat ambele pe faza scurta la distanta de 2 saptamani.
Am pus Philips Vision cu 208 RON/buc de la emag.
Si cele originale tot Philips erau asa ca faza asta cu becuri OEM Subaru mi se pare trasa de par.
Nu cred ca FHI face si becuri si ca sa dau 700 RON/buc la SMT pe un Philips branduit Subaru mi se pare putin deplasat.

Un MARE +1 de la mine.

De data asta m-am zgarcit mai rau si desi nu am vrut sa iau chiar becuri "guangshing" de treijdelei, am luat totusi cele mai ieftin gasite Osram uri, tot la emag, cum ziceam si mai sus.
Asta numai dupa ce l-am pus pe om sa imi citeasca prin telefon daca scrie "made in Germany" pe ele. Nu ca asta ar atesta ca sunt facute in Germania neaparat, dar ajuta la moralul pacientului! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #397 on: October 09, 2015, 10:24:59 AM »
De data asta m-am zgarcit mai rau si desi nu am vrut sa iau chiar becuri "guangshing" de treijdelei, am luat totusi cele mai ieftin gasite Osram uri, tot la emag, cum ziceam si mai sus.
Asta numai dupa ce l-am pus pe om sa imi citeasca prin telefon daca scrie "made in Germany" pe ele. Nu ca asta ar atesta ca sunt facute in Germania neaparat, dar ajuta la moralul pacientului! :)

Stai linistit, si eu tot Osram am vrut sa iau initial, tot pt ca erau mai ieftine. :)
Problema a fost ca era intr-o vineri si sambata plecam la munte, asa ca trebuia neaparat sa schimb becul.
Philips este vandut direct de emag si mi l-au adus in aceasi zi, de asta l-am luat.
La al doilea a fost mai simplu: l-am luat  fel, ca sa nu fie diferenta de luminozitate intre ele.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #398 on: October 13, 2015, 17:16:29 PM »
Revizie 55 luni sau +10.8k km. (70.6k km)
Prestator: SMT – Bucuresti

REVIZIE 70k incluzand schimb ulei motor, filtre, verificare baterie, frane.
Bateria mai are cca 55% viata (dupa mai bine de 4.5 ani). Nu prea e de intrat in iarna cu ea.

Ulei motor Motul 8100 EcoClean 5W-30 (6l+1l de rezerva) = 257.6 RON
Filtru ulei Mahle Original (Knecht) OC982 = 30.2 RON
Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672 = 45.5 RON
Filtru Combustibil Mahle Original  (Knecht) KC83 = 59.9 RON
Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461 = 93.5 RON

[ total consumabile: 486.7 RON ]

Manopera revizie SMT 287.5 RON (!!!)

Subtotal = 774.2 RON

Din cauza unui bec ars, am schimbat ambele HID Xenon cu model Osram Xenarc Standard D2R 35W P32d-3 (cod 66050) = 361.6 RON
In plus, au trebuit schimbate bucsele de bara stabilizatoare fata-spate (2 seturi plus manopera) = 229 RON

Total revizie = 1364.8 RON


Xenonurile Osram au o culoare o idee mai "calda" fata de originalele de fabrica, vazut la ochiometru.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #399 on: October 13, 2015, 21:40:55 PM »
Teoretic manopera la revizie presupune si inspectii, diverse gresari, insa am mari dubii ca face vreo reprezentanta de la noi mare lucru in plus fata de simplele schimburi de ulei/ filtre, astfel incat manopera devine nejustificat de scumpa