Frane pt Subaru
Subaru club Romania

Frane pt Subaru

celalalt

Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #20 on: April 09, 2012, 23:12:28 PM »
Sa ma iertati,dar am intrebat si eu toate directiile si mi s-a spus ca rodajul care se face asa cum scrie acolo,e pentru curse,circuit samd.In niciun caz pentru masina de strada de zi cu zi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #21 on: April 09, 2012, 23:32:00 PM »
Mai intreaba! :D E un proces logic pana la urma. Cele doua materiale trebuie sa creeze o legatura intre ele si sa elimine imperfectiunile si substantele in care sunt invelite. Pentru asta trebuie sa ajunga o data la temperatura maxima de operare si apoi esti ok. Se creeaza un model comun intre placuta si disc, suprafata de contact este maxima, substantele uleioase (anticorozive) de pe disc sunt inlaturate etc.

Sunt unele placute care scartaie daca nu trec prin acest proces.

celalalt

Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #22 on: April 10, 2012, 08:49:17 AM »
Dã acord cu tine.Dar si cu o gagica creezi un model comun treptat nu deodata. ;)Mi s-a spus chiar ca nu e bine de facut asta la o masina de zi cu zi.Treaba aia se face la niste frane care iti trebuie acum si dupa ce te dai le arunci.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #23 on: April 10, 2012, 09:15:44 AM »
inclin sa-i dau dreptate lui Serban, adica franele de pe masini de strada (obisnuite) nu trebuie rodate ca cele de curse... nici materialul din care sunt facute discurile si palcutele pentru masini obisnuite nu sunt la fel ca cele de curse... asadar trebuie tratament diferit.

binenteles ca trebuie sa se duca materialul care acopera discurile si palcutele atunci cand sunt noi, altfel nu franeaza bine, dar acel material de protectie se duce in max 100 km si cu un mers normal (poate putin mai agresiv pe franare).
si asezarea placutelor pe discuri (crearea modelului comun) se face oricum ai merge... nu trebuie  sa la incingi sa le ia dracu'...

totusi, cu siguranta ca postul lui Mihai (tutorialul cu rodarea franelor) este foarte util pentru cei care au frane "race" si merg mai agresiv... dar repet pentru o masina de zi cu zi... o masina obisnuita... nu e cazul de astfel de operatiuni.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #24 on: April 10, 2012, 10:02:14 AM »
:) Banuiesc ca toata lumea stie ca dupa ce schimbi placutele de frina trebuie sa le rodezi. Adica sa mergi prudent un nr de km si sa nu te bazezi f. tare pe frine. In plus in cutia placutelor avem un sticker pe care scria sa circul mai prudent 200km pina rodez placutele. Iar in instructiunile de monataj ale placutelor ziceau ca acel stiker trebuie agatat la oglinda.
Nici eu nu cred ca acel tratament este recomandat in cazul discurilor de frina de strada.  Daca as fi avut un bolid care ia suta <5-6s poate.
La VW stiu ca discurile vin acoperite cu un strat subtire de vopsea, si cind ti le schimba nu-ti recomanda sa faci ceva special pt inlaturare. Doar sa mergi prudent un nr de km.
Forester MY 2007 2.0 X MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #25 on: April 10, 2012, 10:03:20 AM »
Tutorialul nu face referire la franele de curse, dar fiecare face cum doreste. Eu prefer sa am frane la maxim din prima zi, nu peste cateva sute de km. In plus, procedeul nu se aplica doar pentru placutele/discurile noi, ci trebuie repetat la un anumit interval de timp. Eu am testat asta, nu vorbesc din carti. Cu franele mele vechi de cel putin 2 ani care desi aveau carne la greu pe ele nu mai franau bine decat daca ma aruncam cu piciorul de frana pana la limita intrarii ABS-ului. Dupa ce le-am trecut din nou prin procesul de formare s-a simtit o imbunatatire usoara a franarii. Muscatura initiala este la fel, dar masina se oprea mai repede fara a fi nevoie sa apas la fel de tare pedala.

Diferenta dintre franele obisnuite si franele de curse cum spuneti voi este la capitolul intervalul de temperatura pentru operare eficienta. Asadar, la franele de strada poate ca aveti nevoie de 5-6 franari repetate pentru a ajunge la temperatura maxima, in timp ce la unele de curse ai nevoie de 10-12 franari ca sa le aduci la acelasi stadiu de ineficienta.

Drumuri bune va doresc!

Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #26 on: April 10, 2012, 15:41:13 PM »
Un pic  off,  dar sper ca` e elocvent cu privire la problema prudentei !

.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Frine fata SG 2.0 aspirat 158 cp
« Reply #27 on: April 10, 2012, 15:46:57 PM »
din potriva serbane, ala e rodajul cel mai bun pentru orice fel de masina ca sa ai maximul din franele tale, doar ca in loc sa faci 10 franari agresive faci 5
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!