Reductor Subaru
Subaru club Romania

Reductor Subaru

cristibna

  • *
  • 723
  • FUN
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #20 on: May 11, 2012, 22:13:35 PM »
Multam Alex pentru scanuri :)
Dau o d'aia fara filtru cand ne strangem :D
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #21 on: July 04, 2013, 11:05:34 AM »
Eu am Forester 2.5 XT, fara reductor. Cu toate astea sunt convins ca este foarte util mai ales ca intentionez sa-mi achizitionez o rulota asa ca daca intrebarea mea dovedeste ca sunt varza din punct de vedere tehnic va rog sa ma scuzati. Asadar, se poate monta reductor after market? Este costisitor?

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #22 on: July 04, 2013, 12:08:38 PM »
Nu se poate.Reductorul face parte din cutie.Si la cata putere are XT ul s ar rupe in bucati transmisia cu reductor.Cu rulota stresezi mai mult ambreiajul la plecarea de pe loc...Dar cred ca te poti obisnui cum sa faci plecarea de pe loc corect fara patineze prea mult discul.

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #23 on: July 04, 2013, 14:59:11 PM »
Nu se poate.Reductorul face parte din cutie.Si la cata putere are XT ul s ar rupe in bucati transmisia cu reductor.Cu rulota stresezi mai mult ambreiajul la plecarea de pe loc...Dar cred ca te poti obisnui cum sa faci plecarea de pe loc corect fara patineze prea mult discul.

Ba se poate!Se schimba cutia cu tot si se fac "mici" modificari si costuri la fel de "mici"!Am gasit pe un forum, nu mai stiu pe care!Era prezentat cu detalii amanuntite chiar!Dar ai dreptate cuplul XT-ului rupe transmisia!Zicea gajiul ca e mult mai simplu un 6mt swap.
Pe de alta parte au facut niste australieni o cutie cu L/R pentru XT.

LE: http://www.subarutransmission.com.au/index.php/dual-range
« Last Edit: July 04, 2013, 15:01:56 PM by Dragosh10 »

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #24 on: July 09, 2013, 10:58:12 AM »
Multumesc mult pentru raspunsuri. Cred ca e mai intelept sa upgradez jocul de picioare decat cutia  :).

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #25 on: July 09, 2013, 11:13:57 AM »
Exact...

AlinI

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #26 on: July 17, 2013, 10:30:27 AM »
Am o mica nelamurire legata de reductor.... Daca plec de pe loc cu el pe low si accelerez pana pe la vreo 50-60 in treapta a 3-a, sau de exemplu 80 in treapta a 5-a si apoi il trec pe high, in momentul in care il trec pe high se aude un carait scurt, ca si cum nu ar fi calcat bine ambreiajul. nu face mereu, dar destul de des, cam 80% din cazuri. Daca o trec pe liber, si apoi pe high este ok. Schimba foarte ok si silentios vitezele, nu caraie niciodata la schimbarea vitezelor, nu patineaza ambreiajul.....
'09 Subaru Impreza 2.0 Hatchback

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #27 on: July 17, 2013, 11:20:11 AM »
Am o mica nelamurire legata de reductor.... Daca plec de pe loc cu el pe low si accelerez pana pe la vreo 50-60 in treapta a 3-a, sau de exemplu 80 in treapta a 5-a si apoi il trec pe high, in momentul in care il trec pe high se aude un carait scurt, ca si cum nu ar fi calcat bine ambreiajul. nu face mereu, dar destul de des, cam 80% din cazuri. Daca o trec pe liber, si apoi pe high este ok. Schimba foarte ok si silentios vitezele, nu caraie niciodata la schimbarea vitezelor, nu patineaza ambreiajul.....

Mai mult ca sigur nu apesi ambreiajul pana la capat.Asa pateam si eu!Poate vreun pres/covor opreste pedala.....
Eu, spre exemplu, il folosesc doar maxim pana in treapta 3 si undeva la 40-50 km/h.Nu e regula dar asa il folosesc eu.Si la borduri sau off-road.Asigura-te ca apesi ambreiajul pana la capat in momentul cand treci de pe High pe Low si invers, nu conteaza daca esti in miscare sau stationezi.
Il mai folosesc pe Low la semafor cand stiu sigur ca stau de mai multe ori.Il dau pe Low si misc masina usor doar din ambreiaj  ;D
M-am obisnuit cu reductorul asa de bine ca in momentul in care sunt in alta masina mi se pare aiurea......

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #28 on: July 17, 2013, 14:36:39 PM »
In carte scrie sa fie in punct mort . Eu tin ambreajul minim 3 sec apasat

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #29 on: July 17, 2013, 16:15:52 PM »
In carte scrie sa fie in punct mort . Eu tin ambreajul minim 3 sec apasat

La ce te referi cand spui punct mort?

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #30 on: July 17, 2013, 17:15:24 PM »
Schimbarea treptei la reductor se face ca la viteza.Practic se muta de pe un set de pinioane pe altul la intrarea in cutie.Eu schimb si high si low cand vreau cum vreau cu ambreiajul apasat.Evident nu la viteze de peste 90 km/h.Desi am desfacut o cutie cu reductor,nu mai retin sa fi avut si sincroane pe ax.

AlinI

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #31 on: July 17, 2013, 17:27:23 PM »
Mai mult ca sigur nu apesi ambreiajul pana la capat.Asa pateam si eu!Poate vreun pres/covor opreste pedala.....
merci mult de sfat..... covorasul cica era problema...  ;D
Eu ma gandeam ca probabil mai trebuie reglat cablul de ambreiaj ... :)
Acum nu mai caraie nici de pe low pe high... si nici invers..... :)
Manualul meu este in spaniola si in cel pe care il am de pe net nu zice nimic de reductor, dar din cate am mai citit nu cred ca este vreo problema cu schimbatul in mers, decat in cazul in care treci de pe high pe low la turatii de peste 4000.
'09 Subaru Impreza 2.0 Hatchback

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #32 on: July 17, 2013, 18:43:41 PM »
Ambreiajul e cu pompa nu e cu cablu.

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #33 on: July 19, 2013, 20:58:03 PM »
Eu am Forester 2.5 XT, fara reductor. Cu toate astea sunt convins ca este foarte util mai ales ca intentionez sa-mi achizitionez o rulota asa ca daca intrebarea mea dovedeste ca sunt varza din punct de vedere tehnic va rog sa ma scuzati. Asadar, se poate monta reductor after market? Este costisitor?
La cat are raportul, reductorul este un fel de apa de ploaie, dupa parerea mea. El a fost pus ( pe Forester, cel putin) ca sa suplineasca cuplul scazut la turatii mici (la motorul de 2.0 aspirat) cand tractezi o rulota, de exemplu, ca sa nu omori cutia. Presupun ca motorul de 2.5 este suficient de " musculos" cat sa nu aiba nevoie de reductor.
La motorul de 2.5 nu cred ca vei simti nevoia de reductor.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #34 on: July 19, 2013, 22:35:02 PM »
Reductorul este pus ca atunci cand mergi pe coclauri sa poti avea o turatie la care motorul sa si fac ungerea dar viteza sa fie mica si sa poti controla masina fara sa freci ambreiajul.Nu suplineste o lipsa ci aduce un aport de cuplu pentru teren accidentat sau tractari.O masina buna pt tractari de ex e Dacia Duster care are treapta a1a by default cam cum e la noi cu reductor.

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #35 on: July 19, 2013, 23:32:53 PM »
Reductorul este pus ca atunci cand mergi pe coclauri sa poti avea o turatie la care motorul sa si fac ungerea dar viteza sa fie mica si sa poti controla masina fara sa freci ambreiajul.Nu suplineste o lipsa ci aduce un aport de cuplu pentru teren accidentat sau tractari.O masina buna pt tractari de ex e Dacia Duster care are treapta a1a by default cam cum e la noi cu reductor.
Cu tot respectul, insa rolul oricarui reductor ( fie ca este el de autoturism, camion, etc sau de alt echipament) este sa amplifice cuplul. Nu are nicio legatura cu ungerea. La autoturismele 4x4 aduce avantajul unei viteze foarte mici, care permite trecerea mai usoara peste obstacole ( in plus fata de cuplu) cea ce se poate traduce, intr-adevar, printr-un control mai bun.
Cat despre IMS si Aro M461 (nu sunt unul si acelasi lucru), din cunostintele mele legate de aceste modele (poate ma insel eu) nu au avut niciodata reductor din fabrica.
« Last Edit: July 19, 2013, 23:34:45 PM by dan popa »
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #36 on: July 20, 2013, 06:50:36 AM »
Noi mai si glumim.Eniuei.Aia cu ungerea a fost un exemplu.Nu am vrut sa spun ca e un motiv al existentei reductorului.Dar dacaergi sub 1000 rpm pe un drum. nedrum s ar putea la un moment dat sa faca motorul poc si sa apari pe 4T ca nu ti ai facut soft unde trebuie.

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #37 on: July 20, 2013, 07:24:50 AM »
Si reductorul este super util cand tractezi o remorca incarcata, cu prune sa zicem, si vrei o pornire usoara, fara socuri pentru incarcatura si fara ambreiaj patinat.
Forester my09 4Q

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #38 on: July 22, 2013, 18:42:57 PM »
Nu mai lua totul mot-a-mot...  ;)
Nu luam mot-a-mot.  ;) Ideea era, de fapt (ca de aici am plecat), ca, obisnuit fiind cu reductoarele de pe masini ceva mai de teren,  mi se pare ca reductorul de pe 2.0 MT5 (doar pe asta am avut ocazia sa-l experimentez) nu ajuta foarte mult (cel putin nu pentru off-road) si incercam sa "gandesc cu voce tare" la ce s-au gandit japonezii cand l-au pus pe masina asta.
In rest, numai de bine (nu-mi plac polemicile si nu intentionez sa inflamez vreun spirit pe-aici) si ma gandesc cand si cum sa-mi fac drum prin Maramu'sa ma inflamez cu niste licoare de prune (mere si-aia de caise, ca sa fiu sincer). :)
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

celalalt

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #39 on: July 22, 2013, 23:09:22 PM »
Rapoartele sunt bune pentru cutie.Dar de multe ori nu poate motorul mai mult.Sau ne asteptam noi la.prea multe de la o masina.E mecanica simpla nu nava spatiala ca la Defender sau altele de genul...