Reductor Subaru
Subaru club Romania

Reductor Subaru

Aldos

  • 276
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #40 on: July 23, 2013, 12:08:10 PM »
Ma bag si eu in seama, chiar daca nu ma prea pricep la acest aspect.
Ca si consideratie personala, Forester Diesel se descurca foarte bine in treapta 1 la turatii joase.
In momentul in care reduci acceleratia, masina face un fel de frana de motor, se reduce turatia dar fara a se opri motorul.
Ulterior poti sa accelerezi si tot asa.
Si asta fara interventia ambreiajului.
Ceva similar cu ce s-a spus despre Duster.
Senzatia mea este ca din aceasta cauza nici nu are nevoie de reductor.

Nu stiu daca am fost suficient de explicit, dar eu nu am nevoie de ambreiaj cat sunt in treapta 1, cu exceptia urcatului pe borduri !
Daca a reusit cineva sa urce bordurile fara ambreiaj, va rog sa impartasiti acest secret.

« Last Edit: July 23, 2013, 12:12:39 PM by Aldos »

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #41 on: July 23, 2013, 12:23:57 PM »
Daca a reusit cineva sa urce bordurile fara ambreiaj, va rog sa impartasiti acest secret.
Urcat borduri fara ambreiaj varianta cu reductor:
Subaru Forester 2004 X (2.0, 125 cp), te apropii de bordura cu reductorul cuplat pe low, motorul la relanti, pedala ambreiaj nu se atinge si la borduri mici si medii masina urca singura.La borduri mari apesi putin pedala de acceleratie!Viteza de apropiere este infima, vitezometrul nici macar nu indica ceva(banuiesc undeva pana in maxim 4-5 kmh).Cu spatele este si mai usor! ;D ;) :D

zahei

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #42 on: December 26, 2016, 10:25:34 AM »
ce stiu eu de la alte masini cu reductor este ca nu folosesti niciodata reductorul pe low, in afara situatiilor in care ramai blocat. si mai stiu ca reductorul nu se foloseste pe low decat cu rotile drepte si se pune pe high imediat ce ai depasit obstacolul. in opinia mea, nu ai nici un motiv de exemplu sa folosesti low ca sa parchezi pe bordura, nu pentru asta a fost facut ci pentru a face fata acelor conditii unde high nu e suficient. nu sunt specialist, asta am invatat si eu pe langa altii.
Subaru Forester 2.5

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #43 on: December 26, 2016, 10:49:36 AM »
Eh, uite ca la Subaru nu e asa.  :D
Poti sa folosesti reductorul in ce treapta vrei, pana la ce viteza vrei. Evident, cu cateva precautii de bun simt, adica daca esti intr-a 5-a la 160km/h NU bagi reductorul, pentru ca a 5-a + reductor are viteza maxima undeva la 120-140 km/h. E ca si cum ai baga intr-a doua de la 160.

In rest, cand aveam aspiratul si era zapada mare in Bucuresti era chiar foarte misto sa merg numai cu reductorul, 2.0 cel putin avand trepte destul de lungi astfel incat devenea suparator sa merg doar 1-2. Asa, cu reductorul mergeam 1-2-3 poate chiar si 4.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #44 on: December 26, 2016, 11:05:14 AM »
Serbane!!! Scrie cum ai mers la Ranca in spatele lui Mihai de i-a stat ficatu in loc :)))

PTR

  • 570
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #45 on: December 26, 2016, 19:49:48 PM »
Outback 2.5i pus pe Low in a5a are cam 200 pe bord pe la 6k rpm.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #46 on: December 26, 2016, 20:29:44 PM »
Atat de mult??? Stiam ca are reductie mai slaba decat forester 2.0, dar totusi! La forester a 5-a cu reductor, redline la 7500, era cam pe la 140km/h. Asta in timp de a 3-a fara reductor ajungea la 160!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #47 on: December 26, 2016, 21:21:38 PM »
Pe High/normal 1-60 , 2-100, 3-140, 4-180, 5 limitarea de la natura
Low 1-50 , 2-80, 3-120, 4-160, 5-200
Valori in limitare sau aproape, viteza afisata pe bord, anvelope standard. Multe testate pe autobahn, bineinteles.
Outback 2.5i 2005

UXE

  • 1731
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #48 on: December 26, 2016, 21:37:41 PM »
Ce-i ala reductor?  ;D

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #49 on: December 26, 2016, 21:53:25 PM »
Un pinion care reduce viteza de rotire a rotilor.
Lucrul mecanic efectuat de motor ramane acelasi dar creste cuplul prin cresterea distantei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #50 on: December 26, 2016, 21:59:30 PM »
Pe High/normal 1-60 , 2-100, 3-140, 4-180, 5 limitarea de la natura
Low 1-50 , 2-80, 3-120, 4-160, 5-200
Valori in limitare sau aproape, viteza afisata pe bord, anvelope standard. Multe testate pe autobahn, bineinteles.
Outback 2.5i 2005

Da, corespunde aproximativ cu valoarea de 1.2, cat stiam ca e valoarea de la 2.5
Doar ca nu mi-am dat seama cum se traduce in viteza.
La 2.0 reductorul este 1.45, deci mult mai semnificativ.

Ce-i ala reductor?  ;D

O chestie care mai umfla cuplul la cei ce nu au suficient  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Reductor Subaru
« Reply #51 on: December 27, 2016, 08:31:19 AM »
Da, e slaba reductia dar pare sa corespunda diferenta de 20km/h. Eu am testat la 2000 in 3 si 4 si era diferenta asta de 20.

L-am mai folosit in oras uneori pentru ca in traficul bara la bara face inaintarea posibila si la viteza de melc. Pe high e cam greu sa inaintezi la 1000 ture fara ambreiaj si fara sa dea in nas sau sa te dea pe spate.

Nu-mi place insa ca e zgomotoasa cutia cu reductorul pus.

Re: Reductor Subaru
« Reply #52 on: August 07, 2017, 16:17:51 PM »
Buna tuturor!

Am si eu o intrebare cu privire la reductor - din ce stiam, reductorul este echipare standard la toate Outback-urile cu 2.5i MT (cel putin pe Gen.4).

Dar am gasit doua anunturi - unul din 2005 si unul din 2009 - in care cel mai vechi nu are reductor, iar cel mai nou are...




Imi scapa ceva?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Reductor Subaru
« Reply #53 on: August 07, 2017, 16:54:33 PM »
Prima poza e cu un model pentru America. Posibil sa fi fost variante fara reductor la ei.

Re: Reductor Subaru
« Reply #54 on: August 08, 2017, 10:25:39 AM »
Makes sense...

Multam!

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Reductor Subaru
« Reply #55 on: August 16, 2017, 12:22:43 PM »
Inca un plus la reductor e faptul ca poti sa cobori pante mai abrupte doar cu frana de motor.
Masinile 4x4 mai serioase nu au diferential intre fata si spate, asa ca nu se recomanda cuplarea 4x4+low decat in conditii de aderenta scazuta si viteza mica, la viteza mare si/sau aderenta buna s-ar forta transmisia din cauza diferentei de viteza dintre roti, mai ales in curbe.
Eu am folosit destul de des reductorul la foresterul aspirat, in momentele cand trebuia sa merg mai incet(coborari sau urcari grele, noroi sau zapada, coloana lenta etc) si uneori cand voiam sa plec mai repejor de la semafor :)
Cu XT-ul nu prea am simtit nevoia de reductor, dar nu cred ca ar fi stricat...oricum, eu consider aspiratul mai potrivit pentru offroad. XT automat cred ca e mai util pentru asa ceva decat XT manual.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Reductor Subaru
« Reply #56 on: August 16, 2017, 12:29:27 PM »
2.5 aspirat cu reductor FTW! Va scriu cu experieta inca fierbinte, nu calda. Sunt in Grecia. Ieri am fost la o plaja retrasa la care se ajunge pe un drum de pamant rosu, azi la Marble beach prin munti de marmura si mi-a placut drumul mai mult ca locul.

Da, erau si seria 3 acolo si Smart, dar eu urcam la putin peste 1000 ture fara efort si la coborari aproape ca se oprea masina singura desi au fost portiuni ca in filmuletul de la noul xv in campusul de testare.

Cred ca este a doua oara cand folosesc masina la adevaratul potential in combinatia reductor + suspensie ridicata, dar imi place de mor, chit ca nu este cea mai sprintena pe autostrada.

Nu stiu cu ce altceva as putea sa o inlocuiesc decat cu un outback mai nou. Deci fericit posesor pana acum.
« Last Edit: August 16, 2017, 12:33:35 PM by MihaiFlorescu »

Re: Reductor Subaru
« Reply #57 on: March 02, 2022, 09:52:05 AM »
Salutare, am si eu o intrebare: este normal ca pe low sa fie transmisia mai zgomotoasa?
Eu il folosesc iarna, am de traversat o padure si uneori e drum foarte alunecos, iar pe low am frana de motor foarte buna.
If you don't look back at your car after you park it, you've bought the wrong car!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Reductor Subaru
« Reply #58 on: March 02, 2022, 09:52:58 AM »
Da