bov pe forester 2,5 xt
Subaru club Romania

bov pe forester 2,5 xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #20 on: April 06, 2012, 13:31:42 PM »
Din ce zice eu inteleg ca voia sa se duca fara nimic pe masina, initial... Daca pana la urma se hotaraste sa isi puna si BOV, atunci da, trebuie si soft.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #21 on: April 06, 2012, 14:18:27 PM »
dumpvalve=bov cititi cu atentie postul meu de pe cealalalta pagina, mai mult sa pui bov pe un ej25 e alta prostie, to each theyr own
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #22 on: April 06, 2012, 14:32:14 PM »
STI tu zici ca nu e ok sa pun bov pe masina asta? adica pe mtorul asta de 2 jumate turbo nu e indicat bov-ul?
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #23 on: April 06, 2012, 14:41:05 PM »
exact cel mai bun bov pt 2.5-uri este cel de fabrica
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #24 on: April 06, 2012, 14:51:31 PM »
Am mai auzit eu ca BOV pe Subaru e cam degeaba...dar prostie,nu vad de ce.
Daca nu cauti neaparat performanta cu ce strica?
Subaru Impreza WRX 2001

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #25 on: April 06, 2012, 14:55:29 PM »
avand dbw si sistemul fiind proiectat pt recirculare in momentele de idle (intre schimbari sau cand iei gazul ) motorul se asteapta la o anumita cantitate de aer in admisie care el o compenseaza cu benzina
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #26 on: April 06, 2012, 14:57:01 PM »
dbw=?
+ toate-s proiectate pt recirculare..
« Last Edit: April 06, 2012, 15:27:57 PM by Va`Ru X »
Subaru Impreza WRX 2001

« Last Edit: April 06, 2012, 15:13:52 PM by Va`Ru X »
Subaru Impreza WRX 2001

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #28 on: April 06, 2012, 15:37:13 PM »
thanx
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #29 on: April 08, 2012, 16:58:14 PM »
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !

parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .

In mod cert atunci cand montezi un BOV pe un model de serie se impune o ajustare la setarea electronica.
Asa este orice modificare hardware care induce efecte in functionarea motorului trebuie ajustata din soft.

BOV este o supapa de bypassare a aerului aflat in traseul de admisie intre turbina si clapeta de acceleratie.
In momentul in care pedala de accleratie este inchisa brusc in sarcina, turbina are o inertie de antrenare creeand un debit de aer ce este comprmat fara motiv in acea sectiune de traseu.
Acest aer este scos afara sau intors in admisie inante de turbina cu ajutorul acestei supape de bypaas.
Rolul aceste supape este dublu dar cel mai important fiind cel de protectie al turbinei si evitarea fortarii acesteia datorita unor fenomene pneumatice ce au loc.
Anularea BOV poate rupe paletele de la turbina sau chiar axul.
In acelasi timp are si un mic rol de anti-lag permitand pastrarea unei anumite presiuni in zona respectiva de admisie dar cu siguranta nu foarte periculoasa. Astfel ca daca s-a ridicat si s-a apasat rapid acceleratia la loc instalatia este putin sub presiune si se evita lagul de turbo.
Setarea acestei supape se face mecanic iar din soft se impune un reglaj pentru benjina injectata in acel regim.
BOV lucreaza pe direrenta de presiune dintre presiunea din turbo si cea din galeria de admisie.
BOV are o componenta elastica, cu un modul de elasticitate care mecanic rezista pana la o anumita presiune. La unele este reglabila tensiunea de apasare a supapei.
Este un joc de echilibru astfel incat cand avem presiune pozitiva pe tot traseul de admisie supapa sta inchisa si ne asigura ca tot aerul merge catre supape.
La inchiderea clapetei de acceleratie apare presiune negativa in galerie care comunica cu partea de comanda a BOV si creeaza dezechilibrul dand afara surplusul mare de aer comprimat de pana in clapeta, lasand turbo fara tensiune pe rotorul de admisie. Aerul e dat afara sau bypassat in admisie. Multi prefera sa-l dea afara si nu e rau sa facem asta plus ca suna si spectaculos.

In soft este necesar sa se intervina as spune chiar obligatoriu si o sa explic in trei cuvinte de ce.
Debitmetru are rolul de a masura debitul de aer care este tras de turbina. Se presupune ca acest aer intra in motor si atunci pentru el se introduce o cantiate de benzina astfel incat sa se obtina amestecul dorit AFR. Deci pentru acest aer intra si benzina. Masina nu masoara aerul bypasat ca sa stie sa taie respectiva cantiate de benzina in acel regim astfel introduce benzina fara aer ... amestec bogat nejustificat care poate dauna, cel mai rau putand sa spele pelicula de ulei de pe cilindri. Trecerea de la 200-300cp la ralanti este briusca si cantitatea de combustibil difera enorm.
In soft se fac ajustari ca pentru acele regimuri cantiatea de benzina sa fie controlata si sa nu creeze pericol.
La masinile de serie se compenseaza putin pt ca aerul nu e aruncat afara este bagat in admisie dupa debitmetru si nu e citi din nou... pana la urma ajunge tot in motor.
Nu va jucati cu focul!
« Last Edit: April 08, 2012, 17:03:48 PM by sebastian »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #30 on: April 08, 2012, 20:18:48 PM »
Intrebare de dummy: si stock ce se intampla la 2.5xt? are vreun fel de BOV sau ce se intampla cand decelerez brusc?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #31 on: April 08, 2012, 20:25:50 PM »
Si eu mi-am comandat un BOV HKS pentru WRX-ul meu....dar stiam ca nu trebuie sa fac si alte modificari pentru montare!!!
WRC is for boys. Group B was for men!!!

Ex. 03 WRX
99 STI Coupe Race Car
08 Impreza STI

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #32 on: April 08, 2012, 20:41:53 PM »
Intrebare de dummy: si stock ce se intampla la 2.5xt? are vreun fel de BOV sau ce se intampla cand decelerez brusc?

Masina are supapa de bypass si este situata pe intercooer, foarte aproape de clapeta de acceleratie. Aerul bypassat il duce printr-un furtun de diametru considerabil in tubul de admisie dintre debitmetru si turbina. Acest tub de admisie se afla in partea stanga cum te uti la motor din fata masinii pe sub galeria de admisie.

Corect si civilizat si mai ales la motoarele EJ25, unde inafara de noi Racing Code prin Romania cam nimeni nu a stiut sa le faca sa mearga mult si bine, este sa ajustezi softul sau sa lasi cu recirculare.

Voi faceti ce vreti, cum vreti dar sa stiti la ce riscuri va expuneti. Usor usor incepem sa-i intelegem pe aia de la reprezentante de ce sunt atat de rigizi cand e vorba de modificari. De fapt nu pe ei ii intelegem ci pe producatori care impun asta si sunt foarte putine firme al caror tuning este acceptat in garantie la Subaru.

Pe vremuri cand Radacini se ocupa de import acreditare pt a interveni la soft pt tuning aveau in Romania doua firme care nu afectau garantia: Prodrive si Racing Code, dar erau alti oameni cu un alt nivel de cunostinte la decizie.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #33 on: April 08, 2012, 23:55:40 PM »
multumesc pentru toate informatiile oferite.

Sebi, f profi, ca de obicei.

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Graf

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #34 on: June 19, 2012, 12:53:34 PM »
Am si eu nevoie de putin ajutor, va rog.
Vreau sa inlocuiesc intercoolerul normal cu cel de STI pe un Forester 20 XT, dupa ce l-am dat jos, am observat ca bov-ul stock nu se potriveste pe intercooler-ul de STI. OK, am lasat intercoolerul stoc pana am facut rost de un bov after market de STI, pe care nu am apucat sa-l montez. Dar acum dupa discutia de mai sus nu stiu ce sa fac. Nu vreau neaparat bov aftermarket, dar cum pot monta intercooler-ul de STI pe care il am in garaj, fara complicatii? A facut cineva modificarea asta pe Forester? Necesita resoftare? Multumesc 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #35 on: June 19, 2012, 13:49:10 PM »
Cand zici bov stock te referi la cel de XT? Daca da, atunci poti incerca un bov stock de STi si nu ar trebui sa ai probleme.

Graf

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #36 on: June 19, 2012, 18:15:09 PM »
Da, ma refeream la cel de pe 20XT.
Deci cu un bov stock de STI, rezolv problema? Oare se potriveste si cel de WRX, sa stiu ce caut.
Prin urmare, montez noul intercoler de STI cu bov de STI(stock) si totul e ok, fara resoftare?

Multumesc

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #37 on: February 20, 2013, 13:43:33 PM »
m-am hotarat ! imi iau si eu BOV   ;D
l-am comandat in State, e un BOV reglabil care face si recirculare si ventilare si il setez cum vreau de la 0% la 100%...
e de la Go Fast Bits (Australia)

04-08 Subaru Forester XT Go Fast Bits Respons Bypass Valve

http://www.gfb.com.au/products?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=240&category_id=79
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #38 on: February 20, 2013, 15:18:29 PM »
Bravo!
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #39 on: February 20, 2013, 17:19:26 PM »
il stii? crezi ca am ales bine?
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R