Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #460 on: September 03, 2021, 13:21:24 PM »
A schimbat toate curelele si pompa de apa.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #461 on: September 03, 2021, 14:06:45 PM »
ok ... deci distributia ..doar stii ca la subaru poate fi tricky cateodata, in teorie trebuie sa se alinieze semnele dar in practica ai mici diferente si trebuie sa stii daca o lasi in stanga sau in dreapta :)

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #462 on: September 03, 2021, 15:45:45 PM »
De 2 ori a montat pe Conti și a 3 a oara la semnele de pe cureaua Subaru.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #463 on: September 03, 2021, 16:48:32 PM »
si daca ar face de 7 ori de fiecare data la fel inseamna ca face bine ? :)
ai numarat dintii curelei dintre role cf. manualului ? ca semnele mai dau cu virgula :)
« Last Edit: September 03, 2021, 16:49:56 PM by andea79 »

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #464 on: September 04, 2021, 14:21:03 PM »
Nu am numărat pentru că eu muncesc în alt domeniu și nu mă dau mecanic :)O sa- i transmit '' chirurgului''
Mulțumesc!

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #465 on: September 13, 2021, 13:44:40 PM »
cine a mai avut probleme cu radiatorul de racire al motorului?
tocmai mi-a explodat pe autostrada ieri, la 120 km pe tempomat, chiar unde este busonul de umplere si furtunul gros care vine de la motor ( parte pasager). plasticul acela a plecat de catre motor, aproape de linia de imbinare si a mers pe diagonala catre fata masinii. 
stie cineva cauzele ? ( vasul de expansiune avea lichid in el, ca m-am uitat zilele trecute).
cine a mai aptit cu ce a inlocuit, aluminiu complet sau tot hibrid(al+plastic)?
Multumesc !

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #466 on: September 13, 2021, 14:06:26 PM »
cine a mai avut probleme cu radiatorul de racire al motorului?
tocmai mi-a explodat pe autostrada ieri, la 120 km pe tempomat, chiar unde este busonul de umplere si furtunul gros care vine de la motor ( parte pasager). plasticul acela a plecat de catre motor, aproape de linia de imbinare si a mers pe diagonala catre fata masinii. 
stie cineva cauzele ? ( vasul de expansiune avea lichid in el, ca m-am uitat zilele trecute).
cine a mai aptit cu ce a inlocuit, aluminiu complet sau tot hibrid(al+plastic)?
Multumesc !

din pacate :( :) alea nu crapa fara motiv
in 9 din 10 cazuri crapa pe motiv de presiune mare in sistemul de racire ca urmare a ... ghici...garnituri de chiuloasa :)
daar... poate tu esti norocos daca se poate spune :)

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #467 on: September 13, 2021, 15:26:18 PM »
din pacate :( :) alea nu crapa fara motiv
in 9 din 10 cazuri crapa pe motiv de presiune mare in sistemul de racire ca urmare a ... ghici...garnituri de chiuloasa :)
daar... poate tu esti norocos daca se poate spune :)

pai da, dar atunci supapa de suprapresiune ptr ce este, nu trebuie sa declanseze? garnitura nu depaseste dimensiunea partii metalice,deci e functionala.
 In lichidul de racire din radiator nu am vazut ulei, nu spuma pe capac, ceva albicios,nimic, verificat periodic la 1-2 luni de zile si nici un vasul de expasniune, nici acuma nu se vede pelicula sau in trecut sa fie murdar vasul pe interior.
Pe capacul de ulei sau pe joja de ulei nu este ceva albicios,ca o maioneza sau spuma,doar culoarea maronie a uleiului, cu pelicula subtire.
Acul de temperatura a fost permanent la mijloc, normala r fi trebuit sa se incalzeasca,mai ales la mersul in oras, nu ?

marr

  • 2208
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #468 on: September 13, 2021, 15:36:32 PM »
I s-o fi urât cu viața ...
Pune unul noua, fa-ti o cruce si da-i bice !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #469 on: September 13, 2021, 15:45:26 PM »
pai da, dar atunci supapa de suprapresiune ptr ce este, nu trebuie sa declanseze? garnitura nu depaseste dimensiunea partii metalice,deci e functionala.
 In lichidul de racire din radiator nu am vazut ulei, nu spuma pe capac, ceva albicios,nimic, verificat periodic la 1-2 luni de zile si nici un vasul de expasniune, nici acuma nu se vede pelicula sau in trecut sa fie murdar vasul pe interior.
Pe capacul de ulei sau pe joja de ulei nu este ceva albicios,ca o maioneza sau spuma,doar culoarea maronie a uleiului, cu pelicula subtire.
Acul de temperatura a fost permanent la mijloc, normala r fi trebuit sa se incalzeasca,mai ales la mersul in oras, nu ?

no ... ce sa mai zic :) daca te pricepi te pricepi nu te contrazic :)
"pune unul noua" , o lumanare la biserica si mergi inainte ca inainte era mai bine :)

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #470 on: September 13, 2021, 16:25:14 PM »
In aceeasi situatie sunt si eu.
Acu cateva saptamani, urcand spre Piatra Arsa, am simtit miros de antigel. Sursa: un por in capacul de plastic al radiatorului. Provizoriu, am largit gaura si am lipit cu poxipol insa pe drum inapoi spre casa am observat ca pierde si pe la imbinarea dintre plastic si aluminiu.
Am comandat un radiator de aluminiu Koyo de pe ebay.com
Pana soseste, subarica sta la umbra.
Schimb si furtunele de la radiator si termostatul cu ocazia asta.
Am insa un mic morcovel vis a vis de garnituri :(
« Last Edit: September 13, 2021, 16:26:59 PM by Ilie »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #471 on: September 13, 2021, 16:52:21 PM »
Ilie, din ce an si luna este SG-ul tau? Este manual?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #472 on: September 13, 2021, 16:58:11 PM »
In aceeasi situatie sunt si eu.
Acu cateva saptamani, urcand spre Piatra Arsa, am simtit miros de antigel. Sursa: un por in capacul de plastic al radiatorului. Provizoriu, am largit gaura si am lipit cu poxipol insa pe drum inapoi spre casa am observat ca pierde si pe la imbinarea dintre plastic si aluminiu.
Am comandat un radiator de aluminiu Koyo de pe ebay.com
Pana soseste, subarica sta la umbra.
Schimb si furtunele de la radiator si termostatul cu ocazia asta.
Am insa un mic morcovel vis a vis de garnituri :(

bine ca mi-0ai amintit de termostat,il schimb si ala daca tot umblu la radiator.hm, si bine zici de furtune,unul sigur il schimb,ala langa care a puscat,sa ma uit si la celelalte.
pai tot as asunt si eu cu morcovelul, sa nu fie de acolo, doar ca celelalte simptome nu sunt prezente.... cautand posibile cauze am vazut pe youtube ca in timp e problema la radiator, imbinarea intre aluminiu si plastic...of.. :(
Cat ai dat pe radiator pe Ebay?
acuma si sa vreau sa ma uit la garnituri ca nu prea am ce vedea,ca e totul plin de antigel,sa ii fac baitza si dupa aia.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #473 on: September 13, 2021, 17:04:27 PM »
Ilie, din ce an si luna este SG-ul tau? Este manual?
08.2005, cred ca prima luna de Facelift?
Automat. De asta am comandat si radiator separat pentru uleiul din cutie. Am avut noroc si am gasit un radiator de ulei cutie Mishimoto nou pe OLX la pret bun :)

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #474 on: September 13, 2021, 17:08:35 PM »
Cat ai dat pe radiator pe Ebay?

Radiatorul a fost 330 USD acolo. Plus transport catre RO care va fi undeva la 30-40 USD cu tot taxe.
La care adaug costul radiatorului pentru AT.

Legat de garniturile de chiulasa, nu cred ca se vede nimic pe exterior. Si fiind Subaru, inteleg ca nu prea apar simptomele clasice de antigel in ulei, spuma pe joja, etc. Doar presiune marita in sistemul de racire, bulbuci in vas, din astea.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #475 on: September 13, 2021, 17:11:34 PM »
08.2005, cred ca prima luna de Facelift?
Automat. De asta am comandat si radiator separat pentru uleiul din cutie. Am avut noroc si am gasit un radiator de ulei cutie Mishimoto nou pe OLX la pret bun :)
Bun! ideea este ca si cei cu cutii manuale pot avea surprize, cum am avut si eu - sa constate ca au circuit suplimentar de racire in radiator. In cazul meu, raspunsurile de pe un grup international au mentionat un circuit de racire pt ulei motor(!). Acest feature se pare ca a disparut de pe XT-urile manuale dupa 2006.
« Last Edit: September 13, 2021, 17:12:23 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #476 on: September 13, 2021, 20:18:49 PM »
bine ca mi-0ai amintit de termostat,il schimb si ala daca tot umblu la radiator.hm, si bine zici de furtune,unul sigur il schimb,ala langa care a puscat,sa ma uit si la celelalte.
pai tot as asunt si eu cu morcovelul, sa nu fie de acolo, doar ca celelalte simptome nu sunt prezente.... cautand posibile cauze am vazut pe youtube ca in timp e problema la radiator, imbinarea intre aluminiu si plastic...of.. :(
Cat ai dat pe radiator pe Ebay?
acuma si sa vreau sa ma uit la garnituri ca nu prea am ce vedea,ca e totul plin de antigel,sa ii fac baitza si dupa aia.

Te-ai uitat sa vezi unde e termostatul? Dacă tot schimbi radiatorul?... Poate ii faci și distribuția cu ocazia asta ;D
« Last Edit: September 13, 2021, 20:19:29 PM by MihaiFlorescu »

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #477 on: September 13, 2021, 20:28:46 PM »
Te-ai uitat sa vezi unde e termostatul? Dacă tot schimbi radiatorul?... Poate ii faci și distribuția cu ocazia asta ;D

daca nu a fost mutat de nimeni in alta parte, ar trebui sa fie tot acolo :))) daca tot dau jos radiatorul si am acces mai bun. e jos de tot ,langa distributie , asta mai asteapta pana la anul .

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #478 on: September 13, 2021, 20:40:48 PM »
Citind pe subaruforester.org, am vazut ca unii spun ca este necesar sa dai cureaua de distributie jos pentru a schimba termostatul.

Altul spune:
You should be able to replace the Thermostate without removing the timing cover. just follow the big rad hose from the Radiator to the block. remove the hose (catch the coolant) and replace the thermostat. A few important items:
1. proper orientation of the thermostat! If its backwards, it won't work!

Deeeci, dau cureaua jos?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #479 on: September 13, 2021, 22:59:28 PM »
La ce e pe acolo de înghesuială și cum probabil sunt furtunasele de apa îmbătrânite și rigide și garnitura pe pompa de apa, șuruburile care au văzut apă și ele.. mai bine îl lași pentru când faci distribuția și schimbi și pompa de apa. E mult mai ușor după părerea mea. Am făcut asta de câteva ori. Nu as încerca altfel.

Dar poate găsești mecanic cu răbdare și posibil sa fie mai ușor cu groapa/ elevator.
« Last Edit: September 13, 2021, 23:06:41 PM by MihaiFlorescu »