2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1400 on: May 28, 2019, 00:36:24 AM »
La 3 psi are punctul de contact? Pai, clar, too late. Senzorii ce se gaseau pe piata romaneasca pe vremuri, faceau contactul pe la 1.7 bar, daca erai pe faza, motorul era salvat. Doar ca lucrau pe circuit direct. Dar 3 psi !? Cu dop acolo, tot aia e.

am exagerat, am verificat in manualul de service: 2.1psi :)
si la relanti cald poti avea lejer sub 1.7bar ... deci nu-i bun nici ala :)

LE: garantat il doare pe ECU la basca de presiunea de ulei ... in orice moment al functionarii ...
si senzorul ala e de fapt un c***t on/off la 2.1 psi, nu e senzor in sensul sa citeasca alte valori (in caz ca nu s-a inteles)
« Last Edit: May 28, 2019, 00:39:00 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1401 on: May 29, 2019, 22:25:54 PM »
~130km cu noul motor ... pana acum se pare ca improvizatia rezista :)
am schimbat uleiul de rodaj la 50km (presiunea mi s-a parut prea jos), am trecut pe rivanolul de care ziceam, no boost so far evident dar apa si uleiul nu se misca ... presupun deci ca macar partea cu aranjarea inelelor am nimerit-o :)
motorul este muuult mai silentios ca inainte - dar inca nu stiu daca este o chestie pozitiva sau negativa :)
(clearance-ul la pistoane este 0.09 vs 0.12 inainte)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1402 on: May 29, 2019, 23:41:02 PM »
De ce ar fi o chestie negativa silentiozitatea?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1403 on: May 30, 2019, 00:06:14 AM »
:) paaai....daca vreodata/candva/hopefully never se gripeaza pistoanele in camasi datorita clearance prea mic ... nu este negativa ? nu mai bine clearance suficient chiar daca mai suna un pic ?

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1404 on: May 30, 2019, 09:57:38 AM »
Aha, inteleg punctul tau. Dar daca nu s-au gripat pana acum, de ce ar mai face-o de aici inainte? Teoretic cleareance-ul ala va tot creste incet incet...  :D
Cat crezi ca va fi diferenta de temp a uleiului intre motorul cald acum, in rodaj, si motorul in viitor la forja?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1405 on: May 30, 2019, 10:26:41 AM »
eu clar nu vreau sa o faca dar ...

temperaturile vor fi clar diferite, nu la apa (unde poti avea variatie de ~10 grade C) sau ulei (again variatie de ~10-20 grade) ci temperatura din camera de ardere  - momentan doar pe vacuum si low rpm am EGT max 700C - dar dupa ajunge si la 950C ...
evident nu toata aceasta temperatura se transfera pistonului dar ... sunt ceva diferente :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1406 on: June 20, 2019, 15:12:47 PM »
un mic update:

600km so far, pana acum nu s-a imprastiat nimic :) oricum inca nu am trecut de cativa psi boost si ~4500rpm (temporar si fara SC pe masina)
dupa cum cred ca am mai scris, am facut primii 50-60km cu uleiul de rodaj, apoi schimbat filtre si ulei cu ravenol rcs 5W40

in ture presiunea de ulei este ok (la cald ~70-75psi de la 2500-2700rpm in sus) dar la relanti cald parca mi-ar place sa fie mai sus cateodata in sensul ca incalzit bine scade spre 17-18psi in conditiile in care relanti-ul este oricum urcat la 900rpm (cu pompa de 11mm si cu o shaiba in plus la arcul de la bypass, in general sta la ~22-23psi la relanti)

deci si prin urmare sambata cand schimb ulei&filtru voi trece la ravenol rrs 5w50 sa vedem cum este :)
« Last Edit: June 20, 2019, 15:14:27 PM by andea79 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1407 on: June 20, 2019, 15:49:18 PM »
Intrebare: nu e o mica pacaleala, din faptul ca vei obtine o presiune mai mare cu un ulei mai gros? adica nu stiu cat din cresterea presiunii nu se datoreaza faptului ca impingi o miere mai groasa decat acum, dar fara garantii ca ajunge mai bine/unge mai bine prin toate cotloanele.
(Mierea este o exagerare, evident, dar pentru a-mi sublinia ideea).
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1408 on: June 20, 2019, 15:54:52 PM »
ba da, poti privi si asa, ideea este sa ai un echilibru intre flow si presiune, degeaba ai presiune mare daca uleiul nu circula/pelicula nu se improspateaza/raceste  sau invers, degeaba ai flow maretz daca pelicula este slaba si nu rezista  - dar acest echilibru trebuie cautat ... si voi evalua cum se comporta cu 5w50 si voi decide daca ramane asa sau revin la 5w40 sau ... la altul :)

LE: daca ai fi inventat ulei cu vascozitate de tipul 0W20 si HTHS de ulei de tipul 20W60 .... ar fi fost o idee ... dar nu egzista :)
« Last Edit: June 20, 2019, 15:59:46 PM by andea79 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1409 on: June 20, 2019, 16:15:45 PM »
Eh, asta as fi curios, cum iti vei da seama daca e mai bine sau nu cu uleiul mai gros. Temperatura poate fi un indiciu dar nu cred ca foarte sigur. Presiunea va fi probabil mai mare. Complicat.
Succes si tine-ne la curent.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1410 on: June 20, 2019, 16:20:39 PM »
pai as vrea sa fiu un pic peste presiunea din manualul de service  - care este oarecum minimul: la STI 2008 in manual scrie 14psi/600rpm si 56.8psi/6000rpm la 80C temp ulei
(cu relanti normal si eu as fi  pe acolo la 600rpm probabil)

si este clar legat de temp, cu AC pornit / stat la relanti cu 32C afara /probabil 40C la nivel asfalt mai coboara cum spuneam la ~18psi, in rest sta la ~23psi -> as vrea doar sa nu o vad ca scade sub 20-21psi la relanti :) si sa fiu pana in 80psi in ture mari :) e simplu :)

LE: am scris mai sus ca am schimbat si uleiul de rodaj pe motive de presiune dupa ~60km desi planuiam sa-l tin un pic mai mult pentru ca la relanti cald scadea presiunea sub valorile din manual si me not like it ...
oricum comparativ cu vechiul setup (pompa de 12mm + ulei 15W50) pare mai ok dpdv al presiunii in sensul ca am valori foarte similare - cu siguranta contribuie si cuzinetii noi but still ... 

LE2: ultima si gata :)
"Presiunea va fi probabil mai mare" - sper :) , pt ca asa ar zice indicii de vascozitate al uleiului dati de producator , dar am vazut si motoare cu ulei xW50 cu presiune mai mica la cald decat acelasi motor cu ulei xW40 de la alt producator :)
(evident uleiul respectiv xW50 se cam "taia" ca maioneza la temperatura :) )
« Last Edit: June 20, 2019, 16:33:58 PM by andea79 »

Re: 2008 STI
« Reply #1411 on: June 20, 2019, 19:27:52 PM »
................................................................................
LE: daca ai fi inventat ulei cu vascozitate de tipul 0W20 si HTHS de ulei de tipul 20W60 .... ar fi fost o idee ... dar nu egzista :)

0W20  este  bagat in a mea. La livrare  mi-au atras atentia  ca daca fac schimbul la alt service  sa  cer sa bage  tot de-ala.
Dar ce vascozitate ,...... ce HTS .,.....  ce culoare sau ce gust ,...  habar nu am.    :-\
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1412 on: June 20, 2019, 19:55:02 PM »
ii buuun ... poti zice ca a ta merge pe baza de apa ... :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1413 on: June 20, 2019, 22:27:39 PM »
Chiar asa, crezi ca la motoarele "moderne" care merg cu pisswasser d-asta, au compensat in vreun fel acest neajuns? au schimbat materiale, mod de ungere, au reinventat motoarele? Sau ajungem sa schimbam motoarele odata cu uleiul... long life, fuel efficiency, low friction, all-in-one marvel?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1414 on: June 20, 2019, 23:12:05 PM »
ce sa compenseze ? este necesar ? :)

Re: 2008 STI
« Reply #1415 on: June 21, 2019, 13:23:53 PM »
ii buuun ... poti zice ca a ta merge pe baza de apa ... :)

Nu pot zice nimic     :-\   .   Oricum cand implineste 10k  km  tot  ei il vor schimba uleiul.  Si daca crapa motorul,  tot ei il schimba ca e pe garantie.  Basca ca fiind in leasing masina e a lor , nu a mea,  deci imi vor da ori masina noua, ori motor  nou.  Cum le-o  fi norocu'    :o
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1416 on: June 21, 2019, 13:28:05 PM »
da.... asa este ... cu masina lor fac ce vor :)

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1417 on: June 22, 2019, 00:31:10 AM »
Egzista 0w30 și 0w40, nu de la mulți producători, dar este. E pentru start-stoape și mega ECO.
Pentru andea nu e bune ca nu ajung la 4 cu hths.andea sa aștepte 0w50.:)
 Pentru restul muritorilor ar fi de încercat deși nu se pune pe ele tbn mai mare ca la 0w20.
Nu am înțeles niciodată de ce Subaru a aprobat 0w20 pe troace. Adică la rece sa se frece duios dar la cald ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: 2008 STI
« Reply #1418 on: June 22, 2019, 03:37:57 AM »
Poate ca 0w20 e numai pentru Canada. Aici nu e  cald niciodata   ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1419 on: June 22, 2019, 11:46:32 AM »
teoretic este sustina 0w50, practic este un soi de w40 la cald ...