2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1540 on: October 13, 2022, 01:03:05 AM »
si daca tot scriu pe aici, za niu enjin a pornit de la un long block de XT - renunt la exhaust AVCS ( chiuloasele vechi erau game over si ele si motorul de rezerva nu il desfac ... inca :) )

deci camasi darton, biele manley, vilbrochen oem, pistoane manley, rata de compresie de ~8.9 (cf. calcule si masuratori cu pistoane de 8.5 la 56cc dar chiuloase de 51cc si garnituri de 0.95mm) cu quench area 1.2mm , prezoane 14mm, arcuri supape manley, axe cu came GSC S1 sa mai scada compresia dinamica si bineinteles chestia de mai sus cu bypass extern de ulei :)

Re: 2008 STI
« Reply #1541 on: October 13, 2022, 09:31:15 AM »
Chiar curios ce o sa zica kinugawa power la final !
Detoate , STI sa fie

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1542 on: October 18, 2022, 16:22:01 PM »
tuning :)


andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1543 on: October 18, 2022, 17:11:20 PM »
Cristi stie?  ;D

bineinteles ca nu, doar nu le poate tine minte pe toate :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1544 on: November 11, 2022, 15:50:22 PM »


facut si presiune de ulei ... numai trebuie aruncat in sasiu :)

avea 6bar @ 300rpm cu 5w40 LiquiMoly rece evident cu bypass-ul in pozitia in care a venit, ajustat la 1.5bar sa nu explodeze la pornire :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1545 on: November 11, 2022, 18:03:48 PM »
Arată ca nou :)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1546 on: November 11, 2022, 18:07:47 PM »
full fara piele da :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #1547 on: November 11, 2022, 18:20:39 PM »
Racordul acela flexibil e de test sau asa ramane? Curios de etansare.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1548 on: November 11, 2022, 18:26:57 PM »
Racordul acela flexibil e de test sau asa ramane? Curios de etansare.
asa ramane, aia e linia de bypass , bypass-ul intern al pompei de ulei fiind blocat, iar chestia neagra din dreapta e supapa externa de bypass
sunt furtunuri/racorduri de hidraulica, rezista la mult mai multi bar decat vor vedea pe motorul asta

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #1549 on: November 11, 2022, 18:46:54 PM »
De fittinguri imi fac griji, nu de furtun in sine. Ca ma tot gandesc daca merita sa risc sa merg pe un ceas cu senzor mecanic :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1550 on: November 11, 2022, 18:59:44 PM »
De fittinguri imi fac griji, nu de furtun in sine. Ca ma tot gandesc daca merita sa risc sa merg pe un ceas cu senzor mecanic :)

nu au nimic, nu bate nu troncane, am avut similare facute la acelasi centru hidraulic vreo 6-7 ani la radiatorul de ulei ...

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1551 on: November 17, 2022, 23:46:23 PM »


facut si presiune de ulei ... numai trebuie aruncat in sasiu :)

avea 6bar @ 300rpm cu 5w40 LiquiMoly rece evident cu bypass-ul in pozitia in care a venit, ajustat la 1.5bar sa nu explodeze la pornire :)

cateva modificari mai tarziu :) am facut primii 50km, presiune la 105Celsius 42-44psi relanti 1000rpm, 75psi la 2000rpm, 85 psi la 3000rpm -> mai sus in ture nu am ajuns inca dar probabil va fi prea mare presiunea - va mai trebui ajustat shurubelul

a trebuit sa schimbam furtunul si cateva fitinguri din poza cu altele cu diametru interior mai mare (era 5.5mm minim acum este 10mm) deoarece la pornire la rece (1500rpm) presiunea urca la 130psi cu bypass deschis maxim si la relanti 105Celsius 1000rpm era 15psi
 
« Last Edit: November 17, 2022, 23:50:22 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1552 on: December 16, 2022, 23:39:52 PM »
am pus carton la radiator ... ca nu trecea uleiul de 80 grade de cand cu frigul



este de fapt un plastic negru, zici ca-i de acolo :)

LE: nu cred ca am mentionat, de ce ti-e frica nu scapi : presiunea mare de la primele incercari a invins semeringul de pe vilbrochen din spate deci a fost data jos cutia/inlocuit ... inca rezista :)
« Last Edit: December 16, 2022, 23:43:37 PM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #1553 on: December 16, 2022, 23:40:43 PM »
Mai rar sa vezi fix pe dos :))

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1554 on: October 27, 2023, 21:33:12 PM »
latest in Dallas:

- motorul inca merge :) presiunea la ulei in continuare super ok/mare si in general motorul pare stabil somehow

- am trecut la o alta varianta de Kinugawa, un mix admisie g30-770 cu evacuare td05 AR mic, castig 300rpm la boost threshold si 30 de cai din avion sus in ture, cealalta turbina e pe raft, la o adica se pot mixa - cea veche are AR mai mare

- se simte ca motorul este usor sufocat de hotside sus in ture dar merge asa de fun pe plaja 3400rpm-7400rpm ca o vreme asa ramane

- utilizez totusi si wastegateul intern al turbinei impreuna cu cel extern pentru un smoother boost line :)

- de cateva zile am repornit si injectia apa-alcool ... extra fun as expected :)

LE:
- am pus si un filtru de aer BMC in carcasa de carbon cu aductie prin proiectorul de ceata (pe care le-am dat jos si inlocuit cu niste capace/grile de diesel :) )
« Last Edit: October 28, 2023, 09:22:58 AM by andea79 »