2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #60 on: November 20, 2013, 10:26:10 AM »
Super misto :) Cat a costat ultimul motor ?
Strict utimul motor : camasi AEBS aprox. 400$ plus instalarea lor aprox. 1200 RON plus set complet garnituri motor aprox 300$ + manopera desfacere/asamblare motor aprox 5000Ron + set cuzineti si segmenti .... cred ca in total in jur la 10 000 Ron partea asta.

Nu am mai pus radiator de apa si ulei plus restul chestiilor anterior montate care nu au necesitat schimbari ....

Răspuns: 2008 STI
« Reply #61 on: November 20, 2013, 10:33:01 AM »
Pfiu... ma tot bate gandul :) Ma mai gandesc dupa ce schimb evacuarea si mai platesc o rata :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #62 on: November 20, 2013, 10:52:07 AM »
Kinder, te trec idei?  :D Eu zic sa te linistesti. Intreaba-l cat a mers masina pana a ajuns la set-up-ul asta... Daca te apuci sa modifici un astfel de motor, trebuie sa fii pregatit psihic sa ai masina pe bara perioade lungi de timp. Si sa bagi o groaza de bani in ce altceva mai crapa. Nu-i asa Andea?

Pai in general cam la fiecare rebuild am avut aprox. 5-6 saptamani de pauza, partea financiara totala probabil as putea sa o calculez dar nu vreau :)
Oricum eu am facut asa pe rand, si pe masura ce am inaintat au crapat chestiile care nu au fost schimbate. Daca schimbam tot de la inceput cu siguranta era mai ieftin chiar daca numai din reducerea manoperei (in loc de 4 operatiuni numai 1 plus seturile de garnituri plus .. etc) ...
Personal nu am avut o problema cu timpii de asteptare (un engine rebuild l-am combinat cu o suspendare de carnet oricum :)) pentru ca intotdeauna am avut aprox o sapt. desfacerea motorului, apoi 2-3 saptamani asteptare piese apoi 1-2 saptamani refacerea.

sco

  • 736
Răspuns: 2008 STI
« Reply #63 on: November 20, 2013, 10:53:45 AM »
Ce masina de rezerva ai?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #64 on: November 20, 2013, 10:59:12 AM »
Pfiu... ma tot bate gandul :) Ma mai gandesc dupa ce schimb evacuarea si mai platesc o rata :D
Din punctul meu de vedere trebuie sa stii clar ca iti asumi un risc dpdv financiar si al timpului de asteptare si probabil al altor probleme ce pot sa apara dar fiecare cum considera :)
Daca iti face placere si te implici si inveti chestii despre motor si participi (cum a fost si cazul meu)  nu iti pare rau ... daca vrei doar sa "platesti" fara sa te implici nu stiu ce sa zic -> eu nici nu pot concepe abordarea asta :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #65 on: November 20, 2013, 10:59:43 AM »
Ce masina de rezerva ai?
De rezerva si de oras zilnic: Peugeot 107 benzina :)

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #66 on: November 20, 2013, 11:10:48 AM »
Din punctul meu de vedere trebuie sa stii clar ca iti asumi un risc dpdv financiar si al timpului de asteptare si probabil al altor probleme ce pot sa apara dar fiecare cum considera :)
My point exactly... ;)
« Last Edit: November 20, 2013, 12:11:23 PM by KET »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #67 on: November 20, 2013, 11:19:56 AM »
Deci se poate putere si rezistenta in acelasi timp pe un 2.5 de STi.. sau ce a mai ramas din el :D

Eu zic sa o lasi asa. Ai destui caluti acolo. Era si o vorba pe aici pe forum pe la inceputuri cand se apucasera baietii cu GC-uri sa mestereasca la ale lor cotete, cica mai bucura-te si de masina. Ai facut-o, merge bine, bucura-te de ea cat mai mult! Pune frane, centuri, scuane, ce vrei tu, mergi pe circuit in afara etc. dar lasa motorul in pace. Si asa e miracol ca te tine 2.5-ul la ce putere scoate si cati km ai facut.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Răspuns: 2008 STI
« Reply #68 on: November 20, 2013, 11:26:30 AM »
Deci se poate putere si rezistenta in acelasi timp pe un 2.5 de STi.. sau ce a mai ramas din el :D

Eu zic sa o lasi asa. Ai destui caluti acolo. Era si o vorba pe aici pe forum pe la inceputuri cand se apucasera baietii cu GC-uri sa mestereasca la ale lor cotete, cica mai bucura-te si de masina. Ai facut-o, merge bine, bucura-te de ea cat mai mult! Pune frane, centuri, scuane, ce vrei tu, mergi pe circuit in afara etc. dar lasa motorul in pace. Si asa e miracol ca te tine 2.5-ul la ce putere scoate si cati km ai facut.

Faza cu bucuratul asa este -> inca ma bucur de ea asa cum e si de asta e in aceeasi configuratie de un an :) In momentul in care ma plictisesc .. mai trebuie surubarit :)
Iar legat de miracol, aici nu sunt de acord :) imi place sa consider ca se poate face motor de 2.5 sa reziste ... cu piese alese cu grija, cu soft facut ok si monitorizat relativ des .. etc :)

sco

  • 736
Răspuns: 2008 STI
« Reply #69 on: November 20, 2013, 11:38:59 AM »
Subaru a la Cluj, cum ar veni.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #70 on: November 20, 2013, 11:42:46 AM »
Subaru a la Cluj, cum ar veni.
exact :), e o varza a la Cluj cu piese din US si UK, montate in Cluj si la Satu-Mare si cu soft facut in Bucuresti :)
« Last Edit: November 20, 2013, 11:55:04 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #71 on: November 20, 2013, 12:00:54 PM »
si cel mai important, obsesia mea - cei din Cluj stiu :), monitorizat parametrii masinii (fuel trims-uri, knock, etc ....)
(cel mai important pentru ca asta  fac eu normal :) )

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #72 on: November 20, 2013, 12:25:31 PM »
oricat de mult ai vrea sa nu ii mia faci nimic.... dupa o perioada o sa se aprinda iar beculetu si iar te apuci de modificat ... nicioadata nu o sa fie indeajuns de multa putere....
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #73 on: November 20, 2013, 12:27:26 PM »
asa este, dar ce putem face ? cum ne putem impotrivi destinului ? :)
ce faina ar fi o optiune de backup/sau check in ca la source control sa poti reveni la versiunea anterioara daca este cazul :)
« Last Edit: November 20, 2013, 12:28:58 PM by andea79 »

gabit

  • 172
Răspuns: 2008 STI
« Reply #74 on: November 20, 2013, 16:33:06 PM »
asa este, dar ce putem face ? cum ne putem impotrivi destinului ? :)
ce faina ar fi o optiune de backup/sau check in ca la source control sa poti reveni la versiunea anterioara daca este cazul :)

... Sau un motor stoc de backup si altul pentru experimente...$$$ sa fie
ex 03 WRX
ex 06 XT STI
ex 03 STI
ex 04 STI spec C
...
04 STI PETTER SOLBERG EDITION

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #75 on: November 20, 2013, 17:10:34 PM »
Si nervi, si timp, etc....

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #76 on: November 20, 2013, 17:17:22 PM »
Sa mai pun un grafic din asta ca vad ca are priza :)
Este o comparatie intre softul actual si cel vechi, care a fost facut la dyno project budapesta.
Pe masuratorile din budapesta (pe un dyno dynamics) aveam tot 420 de cai ... dar sincer de cand am plecat din Budapesta nu am simtit mare diferenta fara de softul cu care m-am dus incolo (care era un stage 2 shurubarit de mine, estimat de mine la aprox. 360-370 de cai). Nu trebuie sa mai spun ca am simtit diferenta clara dupa softul facut dupa alte cateva luni in Bucuresti ....



Asta asa ca si chestie legata de diferentele de masuratori intre diferite dyno-uri .... :)
« Last Edit: November 20, 2013, 17:22:09 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #77 on: November 20, 2013, 20:07:58 PM »
stie Okan ce face
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #78 on: November 20, 2013, 22:28:38 PM »
stie Okan ce face
Da , eu sunt un client multumit :)
Chiar daca se mai intampla scapari -> si la mine a trebuit sa fac eu o mica ajustare/patch fara de care imi apareau knock-uri dupa o perioada .... noroc cu  sculele de modificat si soft-ul scris cu ecutek :)
dar de asta trebuie logat/verificata starea cat de des ...
« Last Edit: November 20, 2013, 22:30:49 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #79 on: November 25, 2013, 17:30:18 PM »
In spiritul "Ce am mai facut la masina mea azi " scriu si eu aici ce am mai facut la masina in weekend.

Mai exact in incercarea de a scapa de cunoscuta "ezitare/mers in nas" de la 2800-3200 de turatii am modificat fuel pump duty cycle-ul la 67% pentru "low" si 100% pentru medium -> sa vedem poate scap de rezonanta de la 2800 - 3200 rpm .

Am incercat mai demult si modificarea cu 1 metru de "conducta" (http://www.iwsti.com/forums/how-install/254372-fuel-line-extension-stumble-fix-mod-19.html) dar doar mi-a mutat rezonanta mai sus  - undeva peste 4000rpm. Deocamdata totul pare ca functioneaza dar trebuie vazut daca nu invata "prostii" dupa cateva sute de km.

Chiar asa, dintre posesorii de STI din 2008 incoace de pe forum sunt care simt aceasta problema ? Stiu ca apare relativ rar pe masina in config. stock dar pe cele modificate (mai ales injectoare mai mari)  sunt toate sansele sa apara.