2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #620 on: July 06, 2016, 17:40:17 PM »
;D mersi mersi, asta e toata ideea ... to go where only a few have gone before :)

IC-ul ramane top mount, ETS-ul care il am de mai multi ani ... minim invaziv totul ...

daca merge tzigania cu SC-ul nu trebuie twin scroll.. eventual o turbina cu hot side mai mare ca se ocupa SC-ul de turele mici :)

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #621 on: July 06, 2016, 21:18:18 PM »
ah ok, nu stiu de ce traiam cu impresia ca esti pe i/c stock. da corect si asa eu ma gandeam doar la explozia de jos... oricum bafta, apropo intrebare aerul din compresor il rutezi in traseu de i/c?
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #622 on: July 06, 2016, 21:22:38 PM »
da, traseul aerului va fi filtru -> turbina -> supercharger -> intercooler -> clapeta -> etc ...
si daca va fi nevoie voi muta injectia de apa intre turbo si supercharger, voi monitoriza temperaturile si voi vedea ... dar daca tin turbina pana in 15psi conform planului sper sa pot lasa injectia unde este acum adica pe iesirea din IC

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #623 on: July 06, 2016, 21:32:40 PM »
mai bine muti injectia intre turbo si compresor, asa apa va mai racii aerul si internele compresorului, o sa fie mai treaba zic eu
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #624 on: July 06, 2016, 21:36:32 PM »
da, exista aceasta posibilitate... o sa am oricum senzori de temp si pres intre turbo si compresor si dupa ca sa imi dau seama mai exact ce se intampla...si vedem ce iese pentru ca planul este foarte flexibil ... ca nu are cum fi altfel ca nu am prea multe info despre setup-uri asemanatoare pe subaru

Răspuns: 2008 STI
« Reply #625 on: July 07, 2016, 23:08:15 PM »
Cu ceva intarziere vreau sa-ti urez si eu mult succes in montarea "tocatorului". De departe cel mai interesant subiect!  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #626 on: July 08, 2016, 09:34:36 AM »
mersi mersi  :)

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #627 on: July 13, 2016, 23:19:49 PM »
stie cineva cumva ceva coduri de fulii 6pk cu diametrul de 120 - 130mm ? :)

ceva de genul 038145255b , doar ca asta are doar 112 mm ...

nu ma intereseaza prinderea ca se face ulterior ...

Muttley

  • 4946
Răspuns: 2008 STI
« Reply #628 on: July 14, 2016, 08:55:32 AM »
Candva aveam nevoie de un filtru de aer cilindric. Stiam diametrul exterior si inaltimea. Am incercat la multe magazine de piese import, ridicau din umeri, si-ntr-un sfarsit, niste baieti au petrecut o ora cautand intr-un program prin sute de coduri, si mi-au gasit un filtru de Rover Vitesse (un model al anilor '70, nu cred sa existe in tara noastra vreunul). Pur si simplu au fost de treaba.

In concluzie, magazin cu usa, vanzator dispus sa ajute.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #629 on: July 14, 2016, 09:44:13 AM »
mda, magazine & dezmembrari pe masurate ... am fost si mai merg  ... dar am zis sa incerc si aici poate sunt norocos :)

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #630 on: July 14, 2016, 15:06:24 PM »
intre timp (pana rezolvam problemele cu fuliile si prinderea compresorului) am zis sa descriu un pic "schema" de control a supapei de bypass poate avem feedback cu idei interesante, doar si idea de fata este preluata de la Mihai (ratzalarul)

deci, scopul principal este controlul pozitiei supapei de bypass (care permite aerului sa treaca de la intrarea in compressor direct la iesire fara a mai fi comprimat) atat la relanti (cand dorim sa fie deschisa astfel incat compresorul sa nu faca presiune in spatele clapetei de acc care este aproape inchisa) cat si in ture cand/daca dorim sa o deschidem partial pentru a controla presiunea generata

bypass-ul este inchis in pozitia default si are un mechanism de control de tipul wastegate, adica o membrana care impinge sa deschida supapa. membrana poate fi "miscata" atat de vacuum cat si de boost (are 2 port-uri)

schema ar fi:

galerie admisie (dupa clapeta) ------> P2 EBCS 3port P1 ----------> port vacuum SC
                                                               |
                                                              P3-------------------> port boost SC

unde avem asa:
 - furtun de dupa clapeta de acc la portul 2 al unui EBCS 3 port
 - furtun intre iesirea P1 de la EBCS catre portul de vacuum al compresorului
 - furtun intre iesire P3 si portul de boost

EBCS-ul 3 port este controlat de ECU si tot ce face este sa directioneze ce primeste pe P2 catre P1 si/sau P3 in functie de duty cycle

deci am avea urmatoarele situatii:

1. relanti/mers incet, clapeta inchisa si nu vrem boost, adica avem vacuum pe galerie si la P2, ebcs cu duty cycle 0% deci vacuum la P1 si nimic la P3 => bypass deschis la compressor

2. pedala acc apasata, nevoie de boost, pe galerie si la P2 putem avea vacuum sau boost, ebcs cu duty cycle 50% adica aceeasi chestie si la P1 si la P3 deci teoretic aceeasi presiune/vacuum pe ambele parti ale membranei deci bypass inchis deci compresorul compreseaza :)

3. pedala acc apasata, nevoie de redus boost-ul, pe galerie si P2 avem boost deci setam ebcs-ul la duty cycle mai mare de 50% astfel incat sa mearga mai mult boost la P3 astfel incat sa deschida partial bypass-ul

unde duty cycle-ul la ebcs se seteaza/controleaza din ECU in functie de pozitia pedalei de acc/boost-ul realizat ...
« Last Edit: July 14, 2016, 15:10:51 PM by andea79 »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #631 on: July 14, 2016, 17:03:13 PM »
Daca reusiti sa gasiti metoda sunt convins ca FHI va va oferi un premiu pentru engineering, R&D, optimizari etc.
Interesanta descrierea tehnica, cu avantajele si beneficiile corespondente situatiilor si totodata suficient de digerabila pentru nivelul celor ca mine.
Succes!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #632 on: July 14, 2016, 17:07:42 PM »
da da, putin spus premiu, voi primi cel putin functia de vicepresedinte adjunct responsabil cu dezvoltarea motoarelor scoase din productie :)

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #633 on: July 14, 2016, 17:44:57 PM »
n am inteles mare lucru din suedeza de mai sus, dar sunt sigur ca ce faci, faci bine.
iti tin pumnii.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #634 on: July 17, 2016, 21:12:02 PM »
si daca tot modificam multe chestii pentru supercharger ma gandesc ca este momentul potrivit sa scot "bunatatile" de la pastrare sa facem si un mic engine refresh  ;D


malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #635 on: July 17, 2016, 21:25:35 PM »
holy shit batman !!! astept poze cu motorul bucati , sunt foarte curios cat au mai ramas din segmenti si cum arata pistoanele :D !!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #636 on: July 17, 2016, 21:34:33 PM »
punem poze bineinteles :)

pistoanele ma astept sa arate curatzele - de la injectia cu apa/alcool
segmentii nu cred sa fie mega uzati pt. ca consumul de ulei este normal sa zic asa
in schimb ma astept sa am una din camasi lasata undeva cativa microni pentru ca de cel putin un an de zile daca trag de masina mai mult timp nivelul apei creste pana spre max (max insemnand capacul vasului nu semnul de max) - fara probl. de supraincalzire, dar facem plan la bloc, avem garnituri de 1.1mm si .... pregatim totul pentru mega boost twincharge :)

si ma mai gandesc la bujii 2 step colder , de cativa ani am 1 step ....  

initial ma gandeam sa fac engine refresh-ul dupa ce montez/testez supercharger-ul, momentan inclin spre varianta cu toate deodata sa nu imi fac de 2 ori de lucru dar .. nu e batut in cuie inca ...
« Last Edit: July 18, 2016, 11:12:50 AM by andea79 »

Muttley

  • 4946
Răspuns: 2008 STI
« Reply #637 on: July 17, 2016, 21:39:33 PM »
Eu fara sa stau pe ganduri i-as da rifreju' dupa ce pun la punct restul si ma asigur ca nu risc sa omor internele. Dar tu stii mai bine care-s in detaliu implicatiile si variabilele.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2008 STI
« Reply #638 on: July 17, 2016, 22:00:43 PM »
asa am zis si eu initial - si inca ma gandesc la varianta asta, dar o sa putem face suportul pt supercharger mult mai usor cu motorul scos, plus trebuie sa elimin secondary air pump cu toate tzevaraiele, tgv-urile si ... cu twin charge-ul o sa cresc boost-ul progresiv (teoretic :) ) sa nu se imprastie nimic ... din prima :)

oricum , daca acum la 26psi se umfla orezul dupa o vreme si in configuratia twincharge in care pe langa boost la low rpm ma gandesc si la un 30-32psi in rest ... s-ar putea sa nu apuc sa testez prea mult twin charge-ul daca nu fac si engine refresh-ul

si am prezoane noi arp 625 fata de arp 2000 care sunt acum pe motor si garnituri cosworth cu "folded stopper" (http://www.cosworth.com/products/performance-parts/gaskets/head-gaskets/) fata de cele oem care sunt acum ...

« Last Edit: July 17, 2016, 22:07:58 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #639 on: July 27, 2016, 11:21:05 AM »
:D nu imi place linistea asta...:D se cere UPDATE !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae