2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Răspuns: 2008 STI
« Reply #80 on: November 26, 2013, 09:46:14 AM »
Eu n-am asa ceva, dar e stock.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #81 on: November 26, 2013, 12:16:47 PM »
La mine apare problema respectiva.
STI 2008 "stage 2", injectoarele si pompa stock, simt ezitarile in zona lui 3.000 la pedala usoara... Momentan am "rezolvat" problema din picior, apasand pedala o idee mai tare si trecand mai repede peste 3.000.
Sa asteptam sa vedem ce mai invata masina ta si daca te rezolva..... imi ridic si eu pump duty cycle-urile.
STI 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #82 on: November 26, 2013, 12:42:50 PM »
Pompa de STi 2008+ era cu debit marit? adica echivalent cu un walbro sau e sub?

Tineam minte ca e mai puternica decat pe modelele anterioare de WRX/STi, dar nu stiu daca echivaleaza un walbro 55l. Poate fi o idee mai buna sa faci trecere la o pompa mai puternica decat sa modifici efortul de lucru... Chiar nu e scumpa la 100 USD.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #83 on: November 26, 2013, 13:16:15 PM »
STI 2008+ are 175 lph... Cam light :)
Vali, Bosch-ul tau de cat e ?
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #84 on: November 26, 2013, 13:36:16 PM »
A mea este un DW65c de 265lph dar nu pompa cauzeaza problema.
Sunt foarte multi pe afara cu aceasta problema si este cauzata de un fel de rezonanta care se creeaza la anumite turatii de catre injectoare.
(la inchiderea deschiderea injectoarelor - un fel de water hammer effect, se poate cauta pe google subaru gr stumble ...)
Unii au rezolvat-o prin inlocuirea furtunului de benzina de dupa regulatorul de presiune cu un furtun de aprox. 1 m (cel normal are 15-20cm) astfel incat acest furtun mai lung absoarbe aceasta rezonanta. La mine a functionat schema la turatiile unde aveam problema dar rezonanta s-a mutat mai sus, undeva peste 4000rpm ....
Altii au obtinut rezultate marind duty cycle-ul la pompa de benzina. Problema de care zic apare in closed loop, pedala intermediara, adica atunci cand duty cycle-ul la pompa este 66% sau 33%(la unii apare si la 1400rpm, de fapt multiplii de 1400 :)). De aceea am marit duty cycle-ul la 67% in loc de 33% si 100% in loc de 66%.

Partea de soft are prevazuta niste tabele de compensare pentru aceasta problema, compensatii care functioneaza pentru configuratia stock dar incep sa dea pe langa pentru configuratii modificate ....

Si bineinteles sunt si solutii de tip alt regulator de presiune, alte fuel rail-uri, montare in paralel dar rezonanta buclucasa continua sa apara si pe unele masini cu astfel de modificari.. din pacate inca nu am gasit o solutie valabila pentru toti....
« Last Edit: November 26, 2013, 13:55:25 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #85 on: December 18, 2013, 23:25:55 PM »
Distractia nu a fost mai costisitoare decat mi-am permis.
O seara buna.
Kinder, spor cu masina.

Continui aici.. sa nu strict alte topicuri..
Doar vreau sa zic ca "Distractia nu a fost mai costisitoare decat mi-am permis." mi se pare un raspuns.... exact de tipul cum ziceam.. din care restul nu au nici o informatie folositoare ...
E normal si fiecare investeste in masina cat considera potrivit nu cred ca aici este vreun soi de competitie de careva fel
dar informatii clare de tipul solutia X costa atat si a fost folosita de userul Y cu urmatoarele rezultate ... sau solutia Z costa atat si a fost folosita de ... astea chiar le consider ca ar fi de valoare pentru oricine "contempleaza" la diverse modificari....

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #86 on: December 18, 2013, 23:40:57 PM »
pai man hai ca raspund eu daca nu este cu suparare un swap catre un ej207 pe modelul vostru este cam 10k lire, motorul care vine fiind ready de 500hp reliable, asta tinand cont ca toate piesele de ej207 adica bloc + chiuloase sunt jdm ultima generatie si vin cu 0km out of the factory, + interne noi forjate custom + multa prelucrare manuala la bloc, cam asta primesti in banii aia, iar la sfarsit cam totul este plug and play iar la sf zilei din punctul meu de vedere este ca ej207>ej257 dar asta este doar parerea mea proprie si personala si sper sa nu interpretezi gresit man aceasta afirmatie, cum am mai zis respect ce faci felicitari si multa bafta dar asta este opinia mea, acum poate aceasta opinie nu est bine formata deoarece masina mea a venit cu ej207 de fabrica si eu m-am bucurat multi ani de acest motor si am devenit fan acum fiecare cu ce are ce sa zic...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #87 on: December 18, 2013, 23:52:54 PM »
mersi de raspuns... eu chiar cred ca este folositor pentru cine este interesat ......personal nu cred ca am destula experienta sa pot zice care e mai ok sau nu ej207 sau ej257... fiecare au probabil plusuri si minusuri specifice...
dar stiu persoane si aici in cluj care contempleaza la modul cel mai serios vizavi de imbunatatirea substantiala a puterii si este si asta cu swap-ul de ej207 o alternativa...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #88 on: December 18, 2013, 23:58:18 PM »
depinde ce planuri ai cu masina, si cat doresti sa o tii, pe de alta parte eu zic doar un eveniment in experienta mea si anume eu ( rated @ 340hp la acel moment, inca nu am blocante nici acum si eram pe gume de strada atunci vechi de 5 ani primite de la un prieten ) vs GRB hatch pe circuit ( grb rated @ 360hp, chelit cu blocante fata/spate si pe semi slick ) aveam un avans de aproximativ 4 secunde pe tura, acum pe de alta parte parerea mea este ca multi prefera 2.5-ul din cauza cuplului, singurul meu raspuns este mergeti cu un 2.0 setat ok
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #89 on: December 19, 2013, 00:00:41 AM »
Andea, eu am zis care era damage-ul cand am luat hotararea de a merge pe configuratia aia. Si apoi oamenii au inceput sa arunce vorbe. Eu nu ascund nimic legat de masina mea. Daca ai citi topicul masinii mele de la inceput ai vedea ca probabil am fost printre primii, daca nu chiar primul care a scris TOT despre masina, si bune si rele. Si, fara sa vreau sa te jignesc, inainte de a incepe tu sa scrii pe forum si de a-ti dori sa ajuti posesorii de Subaru sa evolueze. Suma finala cheltuita a fost la cat am aproximat, la care s-au mai adaugat cheltuielile cu urcarea motorului pe masina. Nu vreau sa fac un titlu de glorie din asta. Am vrut o masina fiabila si am ales sa merg pe anumita configuratie care mi se parea mie cea mai acceptabila si in care aveam incredere.
Exista mai multe feluri in care iti poti face o masina fiabila. Este stilul malakay, iti faci masina singur documemtandu-te si muncind din greu efectiv, stil cu care seamana intr-o oarecare masura si stilul tau, pentru ca tu nu ti-ai facut chiar totul cu mana ta, ci te-ai erinat intr-un Project Manager. Si exista stilul in care am facut eu, si anume putina documentare si decizia de a avea incredere in anumite persoane/firme pentru a duce proiectul la bun sfarsit.
Diferenta intre cele doua stiluri sta in primul rand in banii cheltuiti. Mai exista si alte diferente, si astea tin de cunostinte in domeniu, disponibilitate de a invata, disponibilitate de a sta fara masina, etc.
Nu poti sa ceri tuturor sa faca ce ai facut tu, pentru ca nu toti vor asta. Bravo tie pentru ce ai facut tu. Dar asta nu e si pentru mine. Tu ai facut ceva si apoi ai carpit, si ai carpit din nou, si din nou, si din nou...
Din putina mea experienta, care clar este mai mica decat a ta, eu am ajuns la concluzia ca Kinder nu ar trebui sa se joace cu motorul, ca de la asta a pornit discutia. Asta e parerea mea si mi-o mentin, oricat de "rau" ai fi tu.
Dar, pentru ca suntem pe topicul masinii tale, de ce nu ne zici tu TOT si REAL ce s-a facut la masina si de ce, ce a cedat si din ce motiv, dar motive reale si sustinute, nu concluzii seci ale tale?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #90 on: December 19, 2013, 00:25:10 AM »
pai eu ce am zis legat de masina mea  -> ce a crapat si din ce motive este la modul cel mai sincer .... daca au mai fost cumva si alte motive la vreunul din rebuilduri eu chiar nu le cunosc. si le pot recapitula pe scurt si la fiecare pot da toate detaliile care le am si unde nu scriu ceva pentru ca uit ...feel free to ask :)


1. cel de pe garantie -> habar nu am ce a crapat exact, blocul scurt nu a fost desfacut pentru ca a fost cerut sa fie trimis in grecia/japonia ....
2. al doilea rebuild a pornit cum ziceam de la garniturile de chiulasa. masina a inceput sa sa supraincalzeasca cand incetineam dupa un drum mai lung...la desfacerea motorului s-a vazut ca garniturile de chiulasa erau problema - treceau gaze in apa. Explicatia mea ca alta nu am este ca prezoanele stock de chiulase de la subaru s-au "alungit" un pic permitand chiulaselor sa se ridice un pic... din ce am gasit si pe net este o problema care se intampla in general cu motoarele subaru care lucreaza la presiune relativ mare si au prezoanele stock (nu ceva d egenul ARP head studs)
Dupa acest rebuild si folosirea ARP head stud-urilor din kitul de la AMS nu am mai avut probleme cu garniturile de chiulasa ...

3. problema cu crapatul camasii, aici dupa cum ziceam am fost avertizat atat de dealurul ecutek din budapesta cat si de cei dela exelixis ca se poate intampla peste 400 cp, si okan mi-a zis clar ca turbina si restul chestiilor ar mai duce cateva zeci de cai dar el prefera sa lase la 420cp sa incercam sa protejam blocul. Coincidenta sau nu dupa cateva mii de km a crapat blocul/camasa pe pistonul 3.. exista si poze pe forum puse la vremea respectiva

4. problema cu cuzinetii avuta la aprox 1500km de la probl 3 (nici nu iesisem practic din rodaj) eu consider ca s-a datorat cum spuneam span-ului ramas in acel oil cooler/warmer stock care nu a putut fi curatat. Pe cuzinetii dusi se vedea clar cum a venit "ceva" pe gaura de ungere, ceva ce a generat o zgarietura pe cuzineti si apoi restul damage-ului...eu sincer nu am alta explicatie la probl.  #4 si la momentul respectiv am schimbat cuzinetii si arborele (care se zgariase si am zis ca e mai safe cu unul nou decat unul rectificat) si racitorul de ulei si pompa de ulei si alre filtre prostii pe unde ar fi putut ramane span necuratat .. si de atunci totul pare in regula.

Bineinteles ca mai am alte cateva mici probleme de zi cu zi sa le numesc asa, de exemplu intr-o vreme imi mergeau fuel trims-urile pe negativ puternic -> fara sa mai intru in detaliu (desi pot daca e cineva interesat - in principiu dupa ce am verificat de scurgeri, am schimbat senszorul de afr , am vazut ca de fapt este generat de scaling-ul MAF-ului care este facut intentionat un pic "off" pentru a compensa setarea injectoarelor) am dezactivat invatarea pe negativ din soft.

O alta chestie care a aparut de cand cu frigul (asta vara nu era) este povestea de care mai scriam cu impiedicarea in jur la 3000rpm pentru care am crescut fuel pump duty cycle. Din pacate rezultatele sunt mixte momentan - dupa mai ult timp dela schimbare, in sensul ca nu a mai aparut deloc timning dat inapoi pe zona respectiva de low load in jur la 3000rpm DAR cateodata tot parca mai simt la pedala intermediara impiedicarea...

Si legat de concluziile mele .. din pacate chiar nu am avut altcineva ce concluzii sa traga ...a trebuit sa citesc eu cat am putut si sa actionez cum am considerat eu mai bine - clar nu zic ca am facut tot timpul cele mai bune alegeri dar atat m-am priceput si eu. La tubman la service la cluj din pacate daca e sa vorbesti de modificari/upgrade/etc nu prea ai cu cine. Eu am mers si merg la tubman pe modelul eu zic ce sa faca si ei ..fac... pe barba mea :)

Si probabil tocmai de aici, din experienta si necesitatea mea de a invata/testa singur diverse chestii am ramas cu piticii pe creier legat de detalii tehnice ..etc...
Si bineinteles ca am facut cum am facut si din motive financiare, in sensul ca nu am avut de bagat deodata in masina 10-15k euro deci... am incercat sa dezvolt pe rand ...
« Last Edit: December 19, 2013, 00:35:06 AM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #91 on: December 19, 2013, 00:41:49 AM »
In momentul prezoanelor mergeai pe turbina de serie si daca da ce presiune?
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #92 on: December 19, 2013, 00:46:27 AM »
da, turbina stock care mergea cu harta de stage 2 de la xpt tuning pana la 23 psi in a 4-a, 5-a...
si cu care am mai si experimentat eu cum spuneam imbunatatiri proprii la soft :)
toata instalatia la momentul respectiv era absolut stock mai putin un AEM cai, un downpipe invidia catted si softul de stage 2...
 
m-am gandit si la varianta in care dupa schimbarea pe garantie a blocului scurt sa nu se fi strans bine respectivele prezoane ? sa fi fost refolosite nu utilizate altele noi cum ar fi trebuit ? oricum la acel prim bloc schimbat pe garantie am patit si treaba de care ziceam la un moment dat cu motorul pornit fara presiune de ulei si supapa care s-a intalnit cu pistonul  -> deci a avut ceva probleme la nastere sa zic asa....
« Last Edit: December 19, 2013, 01:03:56 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #93 on: December 19, 2013, 10:20:52 AM »
efectiv masina avea un sindrom de piston slap cum au multe motoare cu pistoane cosworth si omul a vrut niste pistoane ok care sa nu aiba aceleasi sintome + biele stock, restul nu stiu ce are prin motor ca nu a luat de la mine, ah si garnituri oem si omul are 360cp si 540nm daca tin bine minte si merge ok masina totul in regula, inainte cu vechea config facuse vreo 24k km daca tin bine minte dar s-ar putea sa gresesc

nu ma pot abtine :) deci intreb pe thread-ul meu: imi poti spune exact ce model de pistoane au fost puse si la ce piston to wall clearance ?
Din cate am vazut pe net cosworth are atat pistoane 4032 cat si 2618 .. nu stiu de care erau pe masina respectiva initial si la ce clearance si oare avea piston slap-ul de la inceput sau s-a dezvoltat cu timpul ?

De asemenea am vauzt ca Omega-urile sunt 2618 -> deci aliajul mai rezistent dar care are nevoie de piston clearance mai mare. Aici http://www.rallispec.com/eng_sbl_rsbrs25_t.html  zic ca pun clearance-ul la 0.0035" la omega-uri ....

Intreb in primul rand in interes personal, si eu sunt tot cu pistoane 2618 (JE) si clearance-ul meu e chiar mai mare un pic adica 0.1mm (0.0039"-0.0040") si e interesant sa stiu din vreme la ce sa ma astept nu  ?: )

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #94 on: December 19, 2013, 17:00:24 PM »
in legatura cu motorul vechi nu stiu compozitia pistonului/clearence sorry

in legatura cu Omega clearence a fost de 0.0025", iar rallispec nu stiu ce vand sincer dar RCM are propria formula pentru aliajul 2618 in care fabrica Omega doar pentru ei, da este tot 2618 la sf zilei dar si acesta este impartit in mai multe formule de aliaj pentru ca 2618 reprezinta o reteta chimica de aliaja ( aluminiu, fier, silicon titan, magnesium, etc ) care se combina intr-un raport, dar acel raport are si el niste tolerante minime si maxime, eh anumite valori dintre acele tolerante reprezinta aliaje specifice din gama 2618, nu stiu daca m-am exprimat destul de bine sa fiu inteles dar sper ca ti-a fost de folos.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #95 on: December 19, 2013, 17:20:41 PM »
in legatura cu motorul vechi nu stiu compozitia pistonului/clearence sorry

in legatura cu Omega clearence a fost de 0.0025", iar rallispec nu stiu ce vand sincer dar RCM are propria formula pentru aliajul 2618 in care fabrica Omega doar pentru ei, da este tot 2618 la sf zilei dar si acesta este impartit in mai multe formule de aliaj pentru ca 2618 reprezinta o reteta chimica de aliaja ( aluminiu, fier, silicon titan, magnesium, etc ) care se combina intr-un raport, dar acel raport are si el niste tolerante minime si maxime, eh anumite valori dintre acele tolerante reprezinta aliaje specifice din gama 2618, nu stiu daca m-am exprimat destul de bine sa fiu inteles dar sper ca ti-a fost de folos.

da, am inteles, stiu ca teoretic fiecare isi imbunatateste aliajul "de baza" si de asta exista 7 milioane de variante de clearance-uri si etc ...
La fel cum clearance-urile variaza si in functie de diametrul pistonului si modul de utilizare estimat (presiune/temperatura..etc) si cei de la JE pistons pentru aceleasi pistoane dau clearance-uri de la 0.0030" la 0.0050" (http://www.jepistons.com/PDFs/TechCorner/SCPDrawings/piston_instrc2618.pdf) si de acolo inainte fiecare cum considera ca se incadreaza :)

Si aprox. aceeasi teorie cu gap-ul la segmenti :)
Din punctul meu de vedere chiar e naspa la noi (cel putin in Cluj) ca nu ai cu cine sa te consulti pe chestii din astea .. si la mine au fost facute dupa cum am zis eu ... adica un soi de best guess din partea mea ca doar sunt programator nu mecanic :)

Dar asa la o prima vedere, trebuie sa recunosc ca clearance-ul de 0.0025" la omega-uri de 2618 pare mic -> adica eu cu siguranta nu as fi avut curaj sa merg asa strans ...

Voi faceti si operatiunile de alezare/honuire..etc .. sau colaborati cu alte firme ?
« Last Edit: December 19, 2013, 17:35:41 PM by andea79 »

Cristi

  • 190
Răspuns: 2008 STI
« Reply #96 on: March 01, 2014, 17:09:27 PM »
Te-ai cam dat azi la masina, mai ales pe varianta manastur-zorilor:))))
Suna foarte frumos ;D
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #97 on: March 01, 2014, 19:55:34 PM »
poate ca :) ... ma grabeam sa ajung la cafeaua de sambata cu Ratzalaru :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #98 on: March 02, 2014, 17:21:04 PM »
poate ca :) ... ma grabeam sa ajung la cafeaua de sambata cu Ratzalaru :)

... care a venit pe Inteligent si a ajuns primul :P  ;D
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #99 on: March 02, 2014, 18:01:45 PM »
pai nu degeaba se cheama Intelligent ... si cand ma gandesc ca pana acum cateva luni nu vroiai sa auzi de Intelligent :)