2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Răspuns: 2008 STI
« Reply #860 on: February 16, 2017, 21:06:14 PM »
Asta e o zona foarte sensibila. Se cerceteaza la foc continuu si inca nu este o regula. Totusi, in cazul motorului tau s-ar putea spune ca totul a ajuns la maturitate prin simplul fapt ca nimeni nu mai dezvolta injectia indirecta.
Ce spui tu cu injectarea cu supapa inchisa pare destul de valabil dar greu de dovedit.
E un subiect interesant pe care il voi urmari cu placere! Spor!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #861 on: February 16, 2017, 22:17:11 PM »
Pai si daca ar fi sa mergi pe strategia OEM subaru, in momentul in care modifici AVCS-urile (si nu prea exista tuner cat de cat care sa nu ajusteze si partea asta) automat ar trebui ajustat in aceeasi directie si EOI (unde nu prea se mai ajusteaza ... :) )

Se vede si pe tabelele oem ca pe zona de intake advance maxim au EOI-ul adus mai devreme cu undeva dublul valorii avansului de pe intake.
Si cam acelasi lucru l-am facut si eu pe zona respectiva, am avans pe intake cu 10 grade mai mare - am scazut EOI-ul cu 20 de grade plus am scazut mai puternic EOI-ul pe zona de cruise (low load/low rpm) pt. a fi sigur ca se injecteaza pe supapa inchisa ... more or less

Am testat si mai testez diverse valori - am pornit initial in pasi mici - si pe un interval destul de mare in jurul valorilor OEM nu am vazut/logat modificari majore de comportament. La limite am observat mers sacadat/AFR lean si consum mare ... degeaba :)  

Valoarea optima este clar ca va necesita mult timp pt. teste/logare/verificare ... cu valorile din al doilea tabel/in configuratia mea am observat undeva spre/sub 10% imbunatatire la consum in aceleasi conditii de condus. Sunt curios daca pot replica maine comportamentul si pe alta masina / alt sofer sa ma asigur ca nu este just in my head :)
« Last Edit: February 16, 2017, 22:31:00 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #862 on: February 16, 2017, 22:40:14 PM »


in prima parte de aici se vede bine si furtunul dintre tur si retur de care ziceam mai devreme ca am scapat si eu ...

sau poze in partea de jos aici
http://www.iaperformance.com/product_info.php?products_id=3155 
« Last Edit: February 16, 2017, 22:45:25 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #863 on: February 16, 2017, 23:44:10 PM »
mi-am dat seama ca nu se intelege de unde am ajuns mai sus la "concluzia" cu dublul valorii de pe intake :)
deci, ca sa fie mai clar am pus mai jos o comparatie intre tabelele oem de la 08 jdm sti (stanga) vs 08 edm sti (dreapta)
(valorile in tabelele EOI sunt cu 180 grade mai mici pt.ca nu era folosita definitia-se vad exact valorile din rom)


malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #864 on: February 17, 2017, 09:43:28 AM »
waaaw, vali asta e cireasa de pe tort ... chiar ma gandeam daca se poate modifica avcs sa testam una alta ... Felicitari !
tu nu aveai set-up ala cu furtunul de 1 m pt benz ?
« Last Edit: February 17, 2017, 09:52:58 AM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #865 on: February 17, 2017, 10:02:07 AM »
ba da ... daar .... pe langa ca nu era 100% perfect trebuie economisit spatiu ca altfel unde sta si SC-ul ? :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #866 on: February 17, 2017, 12:56:15 PM »
corect , aproape uitasem de sc :D pai hai odata cu el sus !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #867 on: February 18, 2017, 22:08:41 PM »
mic update: am pus varianta cu EOI ajustat pe un alt STI 2008, avea media de consum pe ultimii 300km de 19.2l (condus agresiv/oras/harta benz. 95), dupa alti 100km acelasi stil media pe ult. 400km este la 18.2l...mai monitorizam :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #868 on: February 19, 2017, 00:03:16 AM »
si noi muritorii de rand cu 16 biti putem sa beneficiem de 2 harti ?  :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #869 on: February 19, 2017, 09:50:38 AM »
aaa ... nu stiu exact care era legatura cu 2 harti mai sus :) ... eu doar vroiam sa zic ca consumul pare ca s-a redus si la cealalta masina de test si detaliam pe scurt conditiile testului, oricum tabelele pt. EOI nu sunt specifice unei "harti" anume nici in cazul utiliz. MerpMod -> suntdoar  tabele OEM nu prea gasite/bagate in seama :)

pt. 16 bit exista http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=7594 ... are si tabele aferente EOI ...

Răspuns: 2008 STI
« Reply #870 on: February 19, 2017, 11:05:25 AM »
Malakay spera la un buton din care sa schimbe harta in mers  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #871 on: February 19, 2017, 11:47:23 AM »
Asta ma gandeam daca poti face cum e la tine sa schimbi din mers !?
P.s asta e planul sa montez widebandul si sa trec pe carberry !
« Last Edit: February 19, 2017, 11:49:24 AM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

kkennyy

  • 1763
Răspuns: 2008 STI
« Reply #872 on: February 19, 2017, 13:25:24 PM »
Salut,

Cand ai avut problema de mai jos, aveai un "clunk" serios si in frana? Ceva similar se manifesta si la mine, in sensul ca am acest tzacanit care se aude si se simte in tot bordul atunci cand franez prima data dupa ultima apasare de ambreiaj. Nu pare sa se intample la mai multe apasari succesive de frana, dar ambreiajul reseteaza starea si la urmatoarea frana se aude/simte din nou. Conform cu ce scrie in forumul acela, pedala de frana se deplaseaza (putin totusi, cam 1mm) spre stanga atunci cand apas ambreiajul. Inutil de spus ca ma dispera faza. Verific punctele de sudura, doar eram curios daca si la tine facea la fel.

Mersi.
azi am schimbat uleiul si lichidul de la ambreiaj dupa 400km si am descoperit intr-un final motivul pentru care auzeam o pocnitura/scartzaitura la apasarea ambreiajului si o data acum vreo 2 luni chiar a ramas pedala jos - am ridicat-o cu mana si si-a revenit :)



mai multe detalii aici http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2700583 ca este din ciclul "se stie" si "asa face toate"

deci cine mai are zgomote ciudate la apasare ambreiaj si simte ca se misca si pedala de frana la apasarea ambreiajului si chiar pompa/vasul cu lichid din compartimentul motor ... cel mai probabil asta e motivul si e chiar simplu de verificat punctele de sudura ... vedem maine cat de simpla este remedierea :)
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #873 on: February 19, 2017, 13:29:01 PM »
la mine se deplasa pedala de frana spre cea de ambreiaj cand apasam ambreiajul/sunet pe frana nu aveam ... dar suportul ambelor pedale este prins in punctele alea de sudura si in functie de care cedeaza se pot misca in diverse moduri ... oricum de verificat se pot verifica super usor cu dat jos stergator si ridicat capacul ala de plastic de sub stergatoare ...

la tine simti zgomotul pe frana in pedala sau in alta parte ? intreb sa nu fie din placute de exemplu - la un moment dat aveam zgomot pe prima franare (sau dupa ce dadeam cu spatele/prima franare) din cauza ca placutele fusesera polizate prea mult pe margini ca sa intre in etrieri si aveau joc ...
« Last Edit: February 19, 2017, 13:31:33 PM by andea79 »

kkennyy

  • 1763
Răspuns: 2008 STI
« Reply #874 on: February 19, 2017, 14:14:38 PM »
Din pacate, cel putin din cate imi dau eu seama, punctele de sudura par ok. Ciudat e ca intr-adevar, si pompa/vasul cu lichid se deplaseaza cand se apasa pedala de ambreiaj ...



Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #875 on: February 19, 2017, 14:34:14 PM »
sunt 2 sus si restul sub motorasul ala de stergatoare, poate il dai jos si pe ala si pui pe cineva sa dea pedala sa vezi mai bine...
si cureti depunerile cu o carpa sa vezi mai bine ...
« Last Edit: February 19, 2017, 14:35:57 PM by andea79 »

kkennyy

  • 1763
Răspuns: 2008 STI
« Reply #876 on: February 19, 2017, 15:02:57 PM »
Sa vad cum il conving pe Muttley sa iti bage degetele, eu deja dupa stergatoare aveam emotii ca nu le mai pot pune pe toate la loc :D
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #877 on: February 20, 2017, 15:10:18 PM »
Malakay spera la un buton din care sa schimbe harta in mers  :D

este buton, configurabil chiar :)


MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #878 on: February 20, 2017, 15:15:08 PM »
Daca il setezi sa stea pe harta respectiva tot 15 minute cat tine degivrarea poti sa ii spui "Thrust mode" :D

Răspuns: 2008 STI
« Reply #879 on: February 20, 2017, 16:04:22 PM »
Eu abia vineri am aglat ca poti da start/stop la log din defog. Nu-mi venea sa cred!
Cand mi-a zis Vali la telefon, l-am rugat sa repete ca nu pricepeam  :D
Are can-bus newage-ul? Ca doar asa imi explic.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon