2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #980 on: July 15, 2017, 21:00:24 PM »
no..asta da


moguai

  • 2814
Re: 2008 STI
« Reply #981 on: July 17, 2017, 12:18:57 PM »
PORNO!!!!
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #982 on: August 01, 2017, 23:41:53 PM »
mic update divers:
s-a montat pe masina buton de tractor cu revenire :) pentru a fi folosit la pornire motor fara apasare ambreiaj (si pe masina lui  Ratzalaru si a lui Cristi) pentru a proteja de uzura "#5 thrust bearing" la pornire  - mai ales in cazul ambreiajelor noastre destul de tari ...

dupa ce am vazut motor desfacut cu acest cuzinet "varza" si vilbrochen afectat (necesara schimbarea) recomand varianta tuturor celor cu pedala de ambreiaj mai tare decat stock (nu ca ar avea ce strica si pe stock)
« Last Edit: August 02, 2017, 00:01:17 AM by andea79 »

Muttley

  • 4913
Re: 2008 STI
« Reply #983 on: August 02, 2017, 07:16:38 AM »
Cuzinet axial :P

Oricum, tare, cine s-ar fi gandit...
Acum se vor uza bateria si demarorul :D
« Last Edit: August 02, 2017, 07:17:43 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #984 on: August 02, 2017, 09:02:51 AM »
mic update divers:
s-a montat pe masina buton de tractor cu revenire :) pentru a fi folosit la pornire motor fara apasare ambreiaj (si pe masina lui  Ratzalaru si a lui Cristi) pentru a proteja de uzura "#5 thrust bearing" la pornire  - mai ales in cazul ambreiajelor noastre destul de tari ...
...

M-ai pierdut de tot. Vorbim de masini cutie manuala. Ce sa protejezi la pornire? Adica prin neapasarea ambreiajului? Si ce face totusi acel buton?
Scuze dar chiar nu inteleg despre ce povestesti.  :-[  :-\
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #985 on: August 02, 2017, 09:55:25 AM »
butonul este legat la senzorul de ambreiaj - cand se apasa butonul ECU primeste semnal ca si cum ar fi apasat ambreiajul, adica se poate porni motorul cu masina scoasa din viteza si fara apasarea ambreiajului ...
scopul este evitarea pornirii cu pedala apasata deoarece atunci cand este apasata toata forta de apasare este transmisa/sustinuta de acel cuzinet si in primele momente ale pornirii nu exista presiune de ulei deci cuzinetul ala se cam invarte pe uscat si daca se combina si cu un ambreiaj "tare" adica forta si mai mare ... viata cuzinetului se poate reduce semnificativ ..

si poti cauta pe google "subaru crankwalk" pentru mai multe detalii :)

dar repet, la masini cu ambreiaj stock nu cred sa fie probleme, la noi a crescut morcovul :) si am pus butoanele dupa ce am vazut motor desfacut de max. 40k km care avea ambreiaj tare si la desfacere cuzinetul respectiv impreuna cu vilbrochenul pe zona aia erau game over
(si motivul desfacerii motorului a fost sclipiciosenii in ulei, presiune ulei scazuta la relanti si ditamai crankwalk :) )
« Last Edit: August 02, 2017, 10:15:54 AM by andea79 »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #986 on: August 02, 2017, 10:25:10 AM »
Cred ca lipseste inca o bucata de informatie: sa inteleg ca la impreza 2008+ (si probabil la toate subarurile mai noi), daca nu apesi ambreiajul nu porneste??
Oricum, dintr-un motiv ciudat (mi se pare ca porneste mai usor, reminiscente de cand aveam aspirata), de multi ani de zile pornesc masina pusa la punctul mort si fara sa apas ambreiajul.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #987 on: August 02, 2017, 10:30:11 AM »
da :) , la noi in mod normal nu porneste fara ambreiaj apasat indifferent ca este in viteza sau nu ...ca daca era ca la tine era ideal :)
« Last Edit: August 02, 2017, 10:31:25 AM by andea79 »

Re: 2008 STI
« Reply #988 on: August 02, 2017, 11:04:44 AM »
Nu mergea sa faci o magie prin soft ca sa nu mai pui butoane?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #989 on: August 02, 2017, 11:07:14 AM »
m-am gandiit :) dar am o problema ca ecu nu merge cu masina oprita :)

Muttley

  • 4913
Re: 2008 STI
« Reply #990 on: August 02, 2017, 11:07:42 AM »
Cred ca lipseste inca o bucata de informatie: sa inteleg ca la impreza 2008+ (si probabil la toate subarurile mai noi), daca nu apesi ambreiajul nu porneste??

Informatia care-ti lipseste e ca are pornire din buton ;)
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #991 on: August 02, 2017, 11:10:46 AM »
acum e cu pornire din butoane :)
oricum si la cele noi cu cheie la fel este...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #992 on: August 02, 2017, 11:16:42 AM »
Confrim ca si la Outback este asa, desi pornirea este din cheie, nu din buton. Ce nu vizualizez inca este acel cuzinet care are legatura cu ambreiajul.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #993 on: August 02, 2017, 11:30:01 AM »
exact asta pe care tine nenea degetul chiar daca este un FA20 in imagine



la unele EJ-uri mai vechi este pe pozitia 3 la mijloc fata de cele noi pe pozitia 5
la apasarea ambreiajului vilbrochenul este "tras" spre ambreiaj si se freaca de "umerii" aia ai cuzinetului

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #994 on: August 02, 2017, 11:37:45 AM »


unde apare uzura ... chiar daca nu am gasit poza cu ej25 ... again :)

Muttley

  • 4913
Re: 2008 STI
« Reply #995 on: August 02, 2017, 11:48:43 AM »
Mihai, orice motor are cuzinet axial, fix din cauza ambreiajului.
Jocul axial al arborelui cotit se masoara in fata, se pune un ceas comparator pe arbore si se apasa pedala  :P
Daca jocul e prea mare se duc naibii toate, de la arbore pana sus (ma rog, lateral la Subaru), la bolturi, pistoane, camasi...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #996 on: August 02, 2017, 11:54:20 AM »
OK. Am gasit. Ma gandeam ca mai este pe undeva un cuzinet de care nu stiam. Dar depinde si de tipul de ambreiaj (push sau pull) si cum zicea Vali stock sau stage X.

La un search pe google, majoritatea rezultatelor apar la Mitsubishi, de unde si glume pe alte forumuri Subaru la adresa celor care intrebau de aceasta problema. Dar are sens ce spuneti. Acum nu inseamna ca toate modelele au nevoie de modificari.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #997 on: August 02, 2017, 18:32:08 PM »
sunt si la subaru destui care au patit-o daca stai sa cauti desi clar nu la fel de multi ca la alte instalatii -> daca cauti crankwalk si mai ales la motoarele cu thrust bearing pe #3

anyway, clar nu este o chestie de facut la toata lumea...doar cei cu placa de presiune mai tzeapana (ambreiaj push sau pull nu stiu daca este diferenta ca forta aia de apasare parca tot in vilbrochen ajunge indiferent ca il impinge sau trage)

Muttley

  • 4913
Re: 2008 STI
« Reply #998 on: August 02, 2017, 18:41:44 PM »
... nu stiu daca este diferenta ca forta aia de apasare parca tot in vilbrochen ajunge indiferent ca il impinge sau trage...

Cat timp placa de presiune e fixata de volant, si peste tot e asa, DA, nu-i nicio diferenta ;)
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2008 STI
« Reply #999 on: August 03, 2017, 17:43:52 PM »
toate motoarele pana in 97-98 au fost thrust 3 apoi in 98-99 au venit cu ej205 care a fost thrust 5 si asa au ramas :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae