pai eu ce am zis legat de masina mea -> ce a crapat si din ce motive este la modul cel mai sincer .... daca au mai fost cumva si alte motive la vreunul din rebuilduri eu chiar nu le cunosc. si le pot recapitula pe scurt si la fiecare pot da toate detaliile care le am si unde nu scriu ceva pentru ca uit ...feel free to ask
1. cel de pe garantie -> habar nu am ce a crapat exact, blocul scurt nu a fost desfacut pentru ca a fost cerut sa fie trimis in grecia/japonia ....
2. al doilea rebuild a pornit cum ziceam de la garniturile de chiulasa. masina a inceput sa sa supraincalzeasca cand incetineam dupa un drum mai lung...la desfacerea motorului s-a vazut ca garniturile de chiulasa erau problema - treceau gaze in apa. Explicatia mea ca alta nu am este ca prezoanele stock de chiulase de la subaru s-au "alungit" un pic permitand chiulaselor sa se ridice un pic... din ce am gasit si pe net este o problema care se intampla in general cu motoarele subaru care lucreaza la presiune relativ mare si au prezoanele stock (nu ceva d egenul ARP head studs)
Dupa acest rebuild si folosirea ARP head stud-urilor din kitul de la AMS nu am mai avut probleme cu garniturile de chiulasa ...
3. problema cu crapatul camasii, aici dupa cum ziceam am fost avertizat atat de dealurul ecutek din budapesta cat si de cei dela exelixis ca se poate intampla peste 400 cp, si okan mi-a zis clar ca turbina si restul chestiilor ar mai duce cateva zeci de cai dar el prefera sa lase la 420cp sa incercam sa protejam blocul. Coincidenta sau nu dupa cateva mii de km a crapat blocul/camasa pe pistonul 3.. exista si poze pe forum puse la vremea respectiva
4. problema cu cuzinetii avuta la aprox 1500km de la probl 3 (nici nu iesisem practic din rodaj) eu consider ca s-a datorat cum spuneam span-ului ramas in acel oil cooler/warmer stock care nu a putut fi curatat. Pe cuzinetii dusi se vedea clar cum a venit "ceva" pe gaura de ungere, ceva ce a generat o zgarietura pe cuzineti si apoi restul damage-ului...eu sincer nu am alta explicatie la probl. #4 si la momentul respectiv am schimbat cuzinetii si arborele (care se zgariase si am zis ca e mai safe cu unul nou decat unul rectificat) si racitorul de ulei si pompa de ulei si alre filtre prostii pe unde ar fi putut ramane span necuratat .. si de atunci totul pare in regula.
Bineinteles ca mai am alte cateva mici probleme de zi cu zi sa le numesc asa, de exemplu intr-o vreme imi mergeau fuel trims-urile pe negativ puternic -> fara sa mai intru in detaliu (desi pot daca e cineva interesat - in principiu dupa ce am verificat de scurgeri, am schimbat senszorul de afr , am vazut ca de fapt este generat de scaling-ul MAF-ului care este facut intentionat un pic "off" pentru a compensa setarea injectoarelor) am dezactivat invatarea pe negativ din soft.
O alta chestie care a aparut de cand cu frigul (asta vara nu era) este povestea de care mai scriam cu impiedicarea in jur la 3000rpm pentru care am crescut fuel pump duty cycle. Din pacate rezultatele sunt mixte momentan - dupa mai ult timp dela schimbare, in sensul ca nu a mai aparut deloc timning dat inapoi pe zona respectiva de low load in jur la 3000rpm DAR cateodata tot parca mai simt la pedala intermediara impiedicarea...
Si legat de concluziile mele .. din pacate chiar nu am avut altcineva ce concluzii sa traga ...a trebuit sa citesc eu cat am putut si sa actionez cum am considerat eu mai bine - clar nu zic ca am facut tot timpul cele mai bune alegeri dar atat m-am priceput si eu. La tubman la service la cluj din pacate daca e sa vorbesti de modificari/upgrade/etc nu prea ai cu cine. Eu am mers si merg la tubman pe modelul eu zic ce sa faca si ei ..fac... pe barba mea
Si probabil tocmai de aici, din experienta si necesitatea mea de a invata/testa singur diverse chestii am ramas cu piticii pe creier legat de detalii tehnice ..etc...
Si bineinteles ca am facut cum am facut si din motive financiare, in sensul ca nu am avut de bagat deodata in masina 10-15k euro deci... am incercat sa dezvolt pe rand ...