Forester Diesel MY2010
Subaru club Romania

Forester Diesel MY2010

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #60 on: June 17, 2014, 11:50:22 AM »
Foreste,
De ce "din pacate" ? :)

Eu cred ca va fi OK.
Baietii de la SMT au schimbat ceva motoare pana acum.
Am vazut cel putin 10 blocuri motor "arhivate" la ei.

Iti dai seama ca atunci cand ma duc sa o iau ii "frec" cu tot felul de intrebari si teste ! :)
Oricum, Dani s-a intrecut pe sine de data asta !
Tu ce ai facut cu bujia?


Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #61 on: June 17, 2014, 12:22:09 PM »
.. ziceam de realizare ... "din pacate". In sensul ca ar trebui sa fie o chestiune standard, fara atatea batai de cap si discutii cu dep. lor de garantie.
Mai ales acum, cu expirarea contractului de reprezentanta.

Cu bujia, fusei programat si nu am putut ajunge in ziua aia nici batut! Oricum, in afara de eroarea din bord si siguranta arsa, restul e ok, in sensul ca motorul trage la fel, porneste la sfert, etc.
Mai prost e ca pozitia stanga-spate sta stinsa, probabil din cauza sigurantei arse. Se aprinde la frana, though.

Am cautat bujie mai peste tot, inclusiv ebay .co.uk, .de si pretul uneia nu iese cu mult sub pretul SMT. Si nici pe la alti producatori (NGK, etc.) nu am gasit echivalent la codul cu pricina.
E un tip din Brasov care vinde 5 bucati la pret bun, insa nu e exact acelasi cod si din cate am inteles sunt diferente fizice intre ele (22439-AA000 vs 22439-AA010). Nu ma risc.
O sa iau de la SMT si merg la urmatoarea programare sa o instaleze baietii.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #62 on: June 17, 2014, 12:38:14 PM »
S a pus problema cum ca bujiile ar intra pe garantie.Am pierdut discutia.Ai intrebat?

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #63 on: June 17, 2014, 12:43:41 PM »
Am intrebat la prima discutie cu Dani si "nu se poate", insa nu am ajuns sa vorbesc cu omul lor de la garantii. Mai ales acum, ca a plecat Mr. (p) Elvis.
« Last Edit: June 17, 2014, 12:46:46 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #64 on: June 17, 2014, 13:07:19 PM »
S-a dovedit pana la urma ca este o chestiune standard.
Chiar daca a tebuit sa duc munca de lamurire. Probabil ca nu am fost eu mai hotarat de la inceput, pt ca nu ar fi durat ata de mult timp.
Motorul a fost inlocuit direct de catre FHI.
Se pare ca stiu si ei ca exista ceva probleme cu setul asta de motoare

Ref la bujii, daca mai ai garantie standard, se poate.
Eu am schimbat bujia si releul pe garantia standard fara nicio problema.
Pe garantia extinsa nu merge. M-am uitat din nou si am realizat ca m-am inselat eu cand ti-am spus ca se poate. Este trecut acolo doar releul pt bujia cu incandescenta .
Este un paragraf care spune ca se pot schimba bujiile cu incandescenta doar daca s-au ars din cauza unei alte piese care intra sub incidenta garantiei.

La garantii nu mai stiu nici eu cine mai este pt ca a plecat si Catalin Iorgus, cela care era sef de service si preluase si garantiile.
Acum este un grec cred.

In alta ordine de idei, masina merge fara probleme si fara bujia aia !
Eu am stat 2 saptamani parca pana am schimbat-o.

Acum imi amintesc ca si la mine s-a ars un bec pe spate, dar pe dreapta.
Cred ca era alta bujie. :)

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #65 on: June 19, 2014, 15:32:13 PM »
Astazi am luat masina de la SMT.

Inlocuit:
- bloc motor (garantie)
- volanta (garantie extinsa)
- kit ambreiaj
- bielete antiruliu fata
- bucse bara stabilizatoare fata

Am facut cu acazia asta si revizia, si am mai schimbat filtrele (cel de ulei + uleiul au intrat oricum la motor) si lichidul de racire.

Ca si costuri, au fost cam asa:

- inlocuire motor = aproape 14.000 EUR
- volanta = 2700 RON
- kit ambreiaj = 740 RON
- revizie + restul = 756 RON

Ca si prima impresie, masina merge bine.
Ambreiajul mai moale (mi-a trebuit ceva vreme sa ma obisnuiesc).
Motorul se aude mult mai bine.

Vedem in continuare cum decurg lucrurile.

marr

  • 2203
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #66 on: June 19, 2014, 16:16:40 PM »
Si in cazul meu, dupa schimbarea ambreiajului, mi s-a parut moale si prindea foarte sus ( inainte apasam pedala pana la fund ca sa "prinda").
Dar isi revine .... sau m-am obiisnuit eu !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #67 on: June 19, 2014, 17:13:06 PM »
 ??? 14k eur motorul. iti iei alta de banii astia...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

mihu

Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #68 on: June 19, 2014, 17:21:28 PM »
     14.000 EURO .....  ::)   Multi bani ....
     Oricum, sa o utilizezi fara probleme de acum inainte.

marr

  • 2203
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #69 on: June 19, 2014, 18:41:28 PM »
14k Euro sunt multi bani ... daca-i dai tu !
Daca sunt bani virtuali - adica suportati de altii ( recte garantie) - e doar un numar !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #70 on: June 19, 2014, 18:44:46 PM »
am spus multi, gandind ca daca nu as fi avut garantie si as fi fost in situatia de a`mi plati reparatia singur la SMT  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #71 on: June 19, 2014, 19:18:35 PM »
Daca trebuie sa platesti singur o astfel de reparatiei nu merita.
Preturile scazute ii indreapta pe proprietari sa le vanda catre dezmembrari. Aspectul asta trebuie mentionat in scrisoarea catre FHI.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #72 on: June 19, 2014, 20:20:45 PM »
14k Euro sunt multi bani ... daca-i dai tu !
Daca sunt bani virtuali - adica suportati de altii ( recte garantie) - e doar un numar !

Corect !
Am pus aici suma doar asa ca ordin de marime.
Daca trebuia sa platesc eu...astazi aveam o alta masina si nu AWD :)
Oricum, reparatia a fost facuta pe garantia FHI. Eu iesisem din garantia standard !
« Last Edit: June 19, 2014, 20:26:00 PM by Aldos »

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #73 on: June 19, 2014, 20:24:08 PM »
     Oricum, sa o utilizezi fara probleme de acum inainte.

Multumesc, la fel !

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #74 on: June 23, 2014, 09:58:38 AM »
Am facut deja aprox 700 km cu masina.
Ca si impresii:
- trage foarte bine
- consum conform computer de bord 6,6


Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #75 on: July 03, 2014, 15:03:57 PM »
Dupa drumul respectiv, a trecut ceva trimp si o piatra pe care am auzit-o lovind parbrizul fara sa identific insa si unde si-a facut simtita contributia:
parbriz fisurat in V incepand de deasupra oglinzii interioare.
Cu ocazia asta am remarcat si faptul ca un proiector de ceata este gaurit tot de o piatra, capota prezinta o indoitura si oglinzile laterale au vopseaua sarita.
Probabil ca zona in care am mers in urma unui camion pe o portiune de sosea nu prea curata si-a spus cuvantul.

In rest, dupa mai bine de 1000 KM uleiul este la locul lui, iar motorul se comporta foarte bine.
« Last Edit: July 04, 2014, 10:02:53 AM by Aldos »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #76 on: July 03, 2014, 15:10:23 PM »
Categoria "asa face toate":
1. Parbriz - se crapa de la orice piatra mai aiurea incasata,
2. Proiector de ceata - se sparge geamul atat de repede incat intra la categoria consumabile.

Motorul are vreun cod sa iti dai seama ce an e? Adica e dupa 2011 sau e inlocuit cu spare-part facut odata cu masina ?
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #77 on: July 03, 2014, 22:49:14 PM »
Motorul are vreun cod sa iti dai seama ce an e? Adica e dupa 2011 sau e inlocuit cu spare-part facut odata cu masina ?

Motorul are serie (acum nu am actele la indemana), in rest nu stiu ce sa zic.
Din cate imi amintesc eu insa, codul nou are doar cifre pe cand cel vechi avea si 2 litere.
Daca stiti cum se descifreaza codul de motor de la Subaru, nu va sfiiti !
Mi-am pus si eu intrebarea asta, dar cred totusi ca este versiunea noua de motor.
Dani mi-a spus ca la motoarele noi au modificat forma capetelor cilindrilor (sau cam asa ceva) si acum accelerarea de la 1800 RPM in sus este mai lina.
As putea sa spun ca parca am observat si eu acest aspect. Acum nu ma mai baga in scaun cand accelerez, dar trebuie sa treaca perioada de rodaj ca sa va daca este cu adevarat asa sau este doar senzatia mea din cauza faptului ca in perioada asta nu accelerez brusc.
« Last Edit: July 04, 2014, 10:04:14 AM by Aldos »

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #78 on: July 11, 2014, 10:04:40 AM »
Sa va povestesc aventura de astazi de la RAR !

Dupa ce am inlocuit motorul, trebuia sa merg la RAR sa imi treaca in cartea de identitate a masinii noua serie de motor.
Toate bune si frumoase, am facut programare de acum 2 saptamani pentru astazi dimineata.
Intre timp, dupa cum am mai povestit aici, mi-a crapat parbrizul. Programare tot azi si pt CASCO.
In sfarsit, ajung eu dimineata ca sa nu stau prea mult la coada, intru in hala aia a lor, si de acum incepe balciul:
vine nenea de la RAR, imi cere actele, si cheama un mecanic de acolo sa citeasca cu camera seria de motor.
citeste ala, si la sfarsit, il pune sa spuna si tipul de motor sau cam asa ceva.
nene mecanicul trage de capacul ala de plastic de la motor si imi rupe o clema de prindere din fata. in fata mea.
eu ma enervez si le zic ca trebuie sa faca ceva ca sa pot sa imi inlocuiesc capacul ala.
intre timp, eu discutam cu mecanicul care isi cerea scuze si ma ruga sa il iert si vine "nenea" de la RAR si zice (incerc sa reproduc textual):
"avem 2 probleme: trebuie sa va fac noxele si aveti parbrizul spart"
"dar nu pot sa va fac noxele pt ca scrie aici ca e motorul in rodaj"
Eu ma uit la el ca vitelul si in urmatoarea secunda ma prind de miscare !
Zic: " de ce trebuie sa imi faceti noxele pt ca motorul este de origine, aceeasi cilindree, etc"
"nu conteaza, trebuie sa facem noxele" zice el
"si pentru parbrizul spart, trebuie sa va anulez ITP-ul !"

Zic: "nu prea cred ca puteti sa imi anulati ITP-ul pt asta !"
"Pai scrie pe nu stiu ce lista, afisata acolo", zice el (nu m-am mai dus sa ma uit pt ca nu avea rost)

"Si cum rezolvam?"
"Va ajuta baiatul asta" (mecanicul care rupsese clema)

Ma gandeam sa fac scandal si sa nu renunt, dar am nevoie de masina si nici timp nu aveam sa stau sa alerg cu ei prin tribunale si asa mai departe.
Asa ca am ramas papagal, si f***t si cu banii luati  ca sa zic asa, pt ca am platit ca sa imi rupa ala clema ! (taxa de verificare motor si inscrierea in CI)

V-am povestit toate astea ca sa va faceti o idee despre cum stiu unii sa se scoata !
Ma opresc aici pt ca deja ma ia greata !
« Last Edit: July 11, 2014, 12:55:04 PM by Aldos »

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY2010
« Reply #79 on: July 11, 2014, 10:22:54 AM »
Eu am fost la RAR in voluntari pentru omologare culoare,transmisie 4x4 si inca vreo doua treburi.Masina era nemiscata de 4 ani si pentru prima oara in incintat RAR de la achizitie.Se trezeste un inginer sa urle la mine ca spartu,ca sa dispar,ca el mi-a zis sa nu mai apar acolo cu masina si ca am xenon si ca jante si ca ma-sa care l-a facut e trista din cauza asta samd.Eu am alt gen de reactie,pentru unii neplacuta,pentru altii amuzanta.Si pentru ca m-am dus acolo insotit de un nene care faciliteaza astfel de acte si acest nene nu s-a inteles cu autistul de inginer,le-am dat cate una la fiecare si m-am dus in grivita.Ce atatea discutii....