OUTBACK 2.5i CVT
Subaru club Romania

OUTBACK 2.5i CVT

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #180 on: August 21, 2017, 16:41:15 PM »
radiatorul trebuie sa fie plin ochi...deci bagi cat incape ... ce este lipsa este ce a aruncat afara ...
ideal completezi cu ce ai deja in sistem...in cel mai rau caz apa distilata dar nu il lasa gol ...
termostatul nu il poti scoate singur, trebuie ridicata masina, golit sistemul de antigel...etc...este unde intra furtunul de jos de la radiator in bloc

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #181 on: August 21, 2017, 17:19:29 PM »
radiatorul trebuie sa fie plin ochi...deci bagi cat incape ... ce este lipsa este ce a aruncat afara ...
ideal completezi cu ce ai deja in sistem...in cel mai rau caz apa distilata dar nu il lasa gol ...
termostatul nu il poti scoate singur, trebuie ridicata masina, golit sistemul de antigel...etc...este unde intra furtunul de jos de la radiator in bloc

But still, n-ar trebui sa isi ia lichid de racire din vasul de expansiune? Tot arunca in el in nestire dar inapoi nu il mai trage? Gazele alea arse fierbinti cum ies din sistemul de racire? Sau cum sa scot le scot eu, gaze care intre timp se racesc?

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #182 on: August 21, 2017, 17:46:41 PM »
completezi la rece cand nu sunt gaze - DO NOT OPEN WHEN HOT - scrie si pe capace :)
nu-si mai trage inapoi tocmai din cauza garniturii, vacuum-ul care se face cand se raceste apa "se fasaie" pe la garnituri in loc sa fie folosit pentru a trage lichid inapoi in sistem
de asta arunca apa afara, nu o mai trage inapoi si apoi se incalzeste din cauza de lipsa apa de fapt ...
iar gazele ies prin vasul de expansiune - bulbuceala ce ai vazut-o - exact aia este ca doar lichidul nu fierbe la propriu - doar ca nu ies singure ci cu tot cu apa :)
« Last Edit: August 21, 2017, 17:48:05 PM by andea79 »

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #183 on: August 21, 2017, 18:57:03 PM »
completezi la rece cand nu sunt gaze - DO NOT OPEN WHEN HOT - scrie si pe capace :)
nu-si mai trage inapoi tocmai din cauza garniturii, vacuum-ul care se face cand se raceste apa "se fasaie" pe la garnituri in loc sa fie folosit pentru a trage lichid inapoi in sistem
de asta arunca apa afara, nu o mai trage inapoi si apoi se incalzeste din cauza de lipsa apa de fapt ...
iar gazele ies prin vasul de expansiune - bulbuceala ce ai vazut-o - exact aia este ca doar lichidul nu fierbe la propriu - doar ca nu ies singure ci cu tot cu apa :)

Mersi Vali. Stii pe cineva care inlocuieste garnituri de chiuloasa ieftin? :D

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #184 on: August 21, 2017, 18:58:46 PM »
completezi la rece cand nu sunt gaze - DO NOT OPEN WHEN HOT - scrie si pe capace :)
nu-si mai trage inapoi tocmai din cauza garniturii, vacuum-ul care se face cand se raceste apa "se fasaie" pe la garnituri in loc sa fie folosit pentru a trage lichid inapoi in sistem
de asta arunca apa afara, nu o mai trage inapoi si apoi se incalzeste din cauza de lipsa apa de fapt ...
iar gazele ies prin vasul de expansiune - bulbuceala ce ai vazut-o - exact aia este ca doar lichidul nu fierbe la propriu - doar ca nu ies singure ci cu tot cu apa :)

A, si inca ceva, cand pun contactul se aude o bolboroseala in bord, ca si cum s-ar misca ceva gaze prin apa, chiar si cand e motorul rece. Nu stiu daca si inainte de problema se auzea sau nu. Any clue?

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #185 on: August 21, 2017, 19:30:02 PM »
probabil ca ai lipsa lichid si prin radiatorul de clima din bordul masinii -> trebuie sa incerci o aerisire a sistemului:

1. parchezi masina cu botul ridicat undeva astfel incat radiatorul sa fie punctul cel mai inalt al motorului sau macar pe loc drept
2. o lasi sa se raceasca de tot
3. desfaci capacul la radiator si completezi pana aproape sus - poti lasa 2-3 degete lipsa
4. pornesti motorul cu capacul radiator lasat deoparte si o lasi sa mearga asteptand sa iasa bule
5. cand te-ai plictisit sau apa incepe sa se reverse pui la loc capacul si o lasi sa se raceasca
6. back to step 2 :) (dupa ce s-a racit o sa scada din nou nivelul in radiator)

legat de inlocuire garnituri -> nush ce sa zic - ieftin este relativ si nu prea se impaca cu bun :)
(o inlocuire de garnituri facuta cum trebuie presupune si desfacerea blocului scurt pt. verificarea planeitatii la bloc si chiuloase, daca se desface blocul automat ar cam trebui schimbati cuzineti si alte garnituri plus cumparat prezoane plus  ... adica se aduna ... iar varianta ieftina presupune desfacut chiuloase trantit alte garnituri in speranta ca ochiometric blocul si chiuloasele sunt ok , refolosit prezoanele stock ... si cu tupeu si risc maxim inainte :)  )
oricum fa prima data aerisirea - doar te poti distra singur cu ea - si apoi urmaresti daca la cald mai ies bule intr-o veselie si nivelul din radiator la rece ...
« Last Edit: August 21, 2017, 19:35:05 PM by andea79 »

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #186 on: August 21, 2017, 20:14:26 PM »
probabil ca ai lipsa lichid si prin radiatorul de clima din bordul masinii -> trebuie sa incerci o aerisire a sistemului:

1. parchezi masina cu botul ridicat undeva astfel incat radiatorul sa fie punctul cel mai inalt al motorului sau macar pe loc drept
2. o lasi sa se raceasca de tot
3. desfaci capacul la radiator si completezi pana aproape sus - poti lasa 2-3 degete lipsa
4. pornesti motorul cu capacul radiator lasat deoparte si o lasi sa mearga asteptand sa iasa bule
5. cand te-ai plictisit sau apa incepe sa se reverse pui la loc capacul si o lasi sa se raceasca
6. back to step 2 :) (dupa ce s-a racit o sa scada din nou nivelul in radiator)

legat de inlocuire garnituri -> nush ce sa zic - ieftin este relativ si nu prea se impaca cu bun :)
(o inlocuire de garnituri facuta cum trebuie presupune si desfacerea blocului scurt pt. verificarea planeitatii la bloc si chiuloase, daca se desface blocul automat ar cam trebui schimbati cuzineti si alte garnituri plus cumparat prezoane plus  ... adica se aduna ... iar varianta ieftina presupune desfacut chiuloase trantit alte garnituri in speranta ca ochiometric blocul si chiuloasele sunt ok , refolosit prezoanele stock ... si cu tupeu si risc maxim inainte :)  )
oricum fa prima data aerisirea - doar te poti distra singur cu ea - si apoi urmaresti daca la cald mai ies bule intr-o veselie si nivelul din radiator la rece ...

Thanks again, Vali.

Aia cu ieftin era o gluma :)

Cand spui racit de tot, inseamna de tot, adica aprox. 8 ore de stat?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #187 on: August 21, 2017, 20:44:32 PM »
Andea iti menajeaza bugetul si a enumerat elementele importante din deviz. Mai sunt si alte repere care pot fi schimbate atunci cand faci operatia pe cord.
Sa speram ca rezolvi momentan cu o aerisire buna.

PS: Am mai scris si mai repet inca o data. OBD readerele pot da erori elctonice in timpul rularii.
Nu este cea mai buna idee sa iti dea un reset de ECU atunci cand alergi cu 200km/h.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4933
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #188 on: August 21, 2017, 21:17:07 PM »
Vali, se poate face si pe pasi. Scoti chiulasele cu motorul pe masina si verifici toate 4 plane. Abia daca cele de pe blocuri nu-s drepte spargi pusculita.

Si nu pot sa ma abtin... CVT + boxer = love brutal pe garnituri. Parerea mea.
Si zic si de ce. Manuala, sau automata in trepte, sare turatia acolo sus, apoi imediat treapta superioara, cade turatia. CVT-ul tine turatia la maxim secunde sau zeci de secunde in sir, continuu, pana termini repriza plina. Repet, e doar parerea mea!
WRX SW 2002

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #189 on: August 21, 2017, 21:58:48 PM »
Vali, se poate face si pe pasi. Scoti chiulasele cu motorul pe masina si verifici toate 4 plane. Abia daca cele de pe blocuri nu-s drepte spargi pusculita.

Si nu pot sa ma abtin... CVT + boxer = love brutal pe garnituri. Parerea mea.
Si zic si de ce. Manuala, sau automata in trepte, sare turatia acolo sus, apoi imediat treapta superioara, cade turatia. CVT-ul tine turatia la maxim secunde sau zeci de secunde in sir, continuu, pana termini repriza plina. Repet, e doar parerea mea!

La Outback-ul de 2.0 cu CVT pe care l-am avut turatia urca pana la 6000rpm. Nu cred ca e mult pentru un benzinar aspirat. La Honda e aceeasi poveste si merg motorasele pana-ti pica caroseria pe picioare.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #190 on: August 21, 2017, 22:05:29 PM »
Vali, se poate face si pe pasi. Scoti chiulasele cu motorul pe masina si verifici toate 4 plane. Abia daca cele de pe blocuri nu-s drepte spargi pusculita.

Si nu pot sa ma abtin... CVT + boxer = love brutal pe garnituri. Parerea mea.
Si zic si de ce. Manuala, sau automata in trepte, sare turatia acolo sus, apoi imediat treapta superioara, cade turatia. CVT-ul tine turatia la maxim secunde sau zeci de secunde in sir, continuu, pana termini repriza plina. Repet, e doar parerea mea!

Maxim 4000 RPM baga daca nu iti bagi piciorul in ea, cateva secunde dupa care cade in 2000-3000.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #191 on: August 21, 2017, 22:16:06 PM »
Andea iti menajeaza bugetul si a enumerat elementele importante din deviz. Mai sunt si alte repere care pot fi schimbate atunci cand faci operatia pe cord.
Sa speram ca rezolvi momentan cu o aerisire buna.

PS: Am mai scris si mai repet inca o data. OBD readerele pot da erori elctonice in timpul rularii.
Nu este cea mai buna idee sa iti dea un reset de ECU atunci cand alergi cu 200km/h.

N-am auzit de faza cu OBD readerele. La mine e conectat tot timpul...

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #192 on: August 21, 2017, 22:24:13 PM »
Vali, se poate face si pe pasi. Scoti chiulasele cu motorul pe masina si verifici toate 4 plane. Abia daca cele de pe blocuri nu-s drepte spargi pusculita.

da, se poate ... dar depinde cum/cu ce scule verifici planurile pe bloc - la urma urmei fiecare sutime conteaza  -> daca il duci la ceva atelier din asta de verificat/facut planuri si honuit si altele de genul acolo se muta shpanul cu lopata adica un motor o data intrat acolo eu il consider contaminat si curatabil doar la nivel de fiecare piesutza micutza :)

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #193 on: August 21, 2017, 22:42:04 PM »
probabil ca ai lipsa lichid si prin radiatorul de clima din bordul masinii -> trebuie sa incerci o aerisire a sistemului:

1. parchezi masina cu botul ridicat undeva astfel incat radiatorul sa fie punctul cel mai inalt al motorului sau macar pe loc drept
2. o lasi sa se raceasca de tot
3. desfaci capacul la radiator si completezi pana aproape sus - poti lasa 2-3 degete lipsa
4. pornesti motorul cu capacul radiator lasat deoparte si o lasi sa mearga asteptand sa iasa bule
5. cand te-ai plictisit sau apa incepe sa se reverse pui la loc capacul si o lasi sa se raceasca
6. back to step 2 :) (dupa ce s-a racit o sa scada din nou nivelul in radiator)

legat de inlocuire garnituri -> nush ce sa zic - ieftin este relativ si nu prea se impaca cu bun :)
(o inlocuire de garnituri facuta cum trebuie presupune si desfacerea blocului scurt pt. verificarea planeitatii la bloc si chiuloase, daca se desface blocul automat ar cam trebui schimbati cuzineti si alte garnituri plus cumparat prezoane plus  ... adica se aduna ... iar varianta ieftina presupune desfacut chiuloase trantit alte garnituri in speranta ca ochiometric blocul si chiuloasele sunt ok , refolosit prezoanele stock ... si cu tupeu si risc maxim inainte :)  )
oricum fa prima data aerisirea - doar te poti distra singur cu ea - si apoi urmaresti daca la cald mai ies bule intr-o veselie si nivelul din radiator la rece ...

Thanks again, Vali.

Aia cu ieftin era o gluma :)

Cand spui racit de tot, inseamna de tot, adica aprox. 8 ore de stat?

acuma macar cateva ore ... sau faci seara si mai completezi dimineata -> o sa prinzi smecheria rapid :)

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #194 on: August 22, 2017, 01:27:42 AM »
Am incercat dupa ce l-am lasat cateva ore, vreo 4. Pus pe rampa, umplut pana aproape de sus, pornit, asteptat cateva minute pana urca nivelul pana la buza, apoi oprit. Dar am incercat inca o chestie dupa, sa apas furtunul ala gros care intra in radiator cu mana, si au iesit multe bule, scadea lichidul, completam, dupa care iar iesea si tot asa de cateva ori. L-am mai pornit o data, apoi iar am repetat chestia. Maine dimineata completez cu ce a scazut peste noapte si mai vedem.

Acum stau si ma gandesc daca nu cumva chestia asta e de mai demult... dupa ultima revizie de asta toamna am constatat ca era mult mai mult lichid de racire in vasul de expansiune... sa fi facut ceva in service atunci? E posibil sa fi bagat ceva aer in instalatie? Eu tot trag sperante sa nu fie garniturile...

Muttley

  • 4933
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #195 on: August 22, 2017, 07:46:04 AM »
Aerul se purjeaza singur dupa cateva cicluri de incalzire racire. Acum tu faci asta pentru ca ai o sursa anormala de aer.
Deci slabe sanse din pacate :)
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #196 on: August 22, 2017, 08:49:43 AM »
toti care au probl cu garniturile (myself included la vremea respectiva) trec printr-o faza initiala de negare si speranta :)
aerisita periodic masina va mai merge o vreme buna deci ai timp sa accepti realitatea :) sorry :(

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #197 on: August 22, 2017, 09:27:11 AM »
Tot cu Tudor o rezolvi. Ai grija doar sa respecte cat mai multi pasi, nu doar schimbat garnituri de chiulasa.

Neaparat: alte prezoane, garnituri capace chiulase chiar daca acum nu curg (odata umblat la ele sunt mari sanse in scurt timp sa curga), valva PCV, radiator flush si cateva clatiri cu apa a sistemului de racire, pompa noua de apa si termostat (termostatul este in cupla de pe pompa care duce spre radiator in partea de jos), ulei nou si bun (nu eco shit), rodaj.

VeNoM836

  • 252
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #198 on: August 22, 2017, 09:58:03 AM »
Tot cu Tudor o rezolvi. Ai grija doar sa respecte cat mai multi pasi, nu doar schimbat garnituri de chiulasa.

Neaparat: alte prezoane, garnituri capace chiulase chiar daca acum nu curg (odata umblat la ele sunt mari sanse in scurt timp sa curga), valva PCV, radiator flush si cateva clatiri cu apa a sistemului de racire, pompa noua de apa si termostat (termostatul este in cupla de pe pompa care duce spre radiator in partea de jos), ulei nou si bun (nu eco shit), rodaj.

Un exemplu de ulei bun ? Amsoil ?
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #199 on: August 22, 2017, 10:13:54 AM »
Fiecare cu preferintele lui. Importante sunt specificatiile si cred ca trebuie putin experimentat. Incerci diferite branduri si vascozitati si urmaresti consumul de ulei, sunetul motorului la rece si la cald si in accelerari, schimbarile uleiului (cat de repede se face negru si miroase a benzina de cand l-ai pus in motor), temperaturile motorului in diverse conditii si evident trebuie gasit echilibru intre fluiditate si capacitatea de ungere/racire/protectie/curatare.

Asta pentru noi cu aspirate. Daca esti pe turbo deja urmaresti temperaturile uleiului, presiuni si altele pentru care ai nevoie de instrumente/tehnica adecvata.

De exemplu Opelul merge super bine cu LiquiMoly. Subaru nu.
« Last Edit: August 22, 2017, 10:16:32 AM by MihaiFlorescu »