Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
Subaru club Romania

Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x

Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« on: January 03, 2023, 11:18:12 AM »
Buna ziua.
Am nevoie de un sfat. Doresc sa schimb bujiile la Forester. Manualul tehnic spune ca pe dreapta trebuie sa dau cutia filtrului de aer jos si, pe stanga pompa de aer secundar si acumulatorul. Pentru bujiile din fata, e mai usor, sunt relativ accesibile, insa pentru cele din spate locul este foarte stramt.
Este vreo procedura speciala? Am vazut pe youtube ca desfac tampoanele de la motor si ridica pe cric motorul cativa mm.
Ma poate sfatui cineva in legatura cu procedura?
Mentionez ca bobinele sunt pe bujii.
« Last Edit: January 03, 2023, 11:25:13 AM by cirlica »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #1 on: January 03, 2023, 11:27:21 AM »
Mutat in discutii despre forester. Data viitoare fii mai atent te rog unde deschizi un nou subiect. Erai in jurnale de bord unde lumea isi prezinta masina. Spor!

Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #2 on: January 03, 2023, 11:35:22 AM »
Scuze. Am cautat pe forum daca mai exista un topic pe astfel de problema, si am ramas pe jurnal de bord.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #3 on: January 03, 2023, 15:30:26 PM »
Ca sa iti raspund la intrebare pana o fac altii, posesori de SG, din cate am incercat eu la Impreza GD/GG si Outback BP, cu setul potrivit de prelungitoare poti sa schimbi bujiile si fara sa ridici motorul. In cel mai dificil caz stiu ca m-am ajutat si de o articulatie cardanica/ cap cheie cu cardan.
In cel mai complicat caz am avut cheia de bujie pe cel mai mic prelungitor 1/2 cuplata la tubulara cu prelungitor mic 1/4 apoi crucea cardanica, prelungitor lung 1/4 si clichet in capat :) Asta a fost pentru cel de pe partea soferului spre spate. Le bagi pe rand, si le decuplezi pe rand. Important este sa desfaci bujia, ca de scos din locas o poti face cu un magnet/recuperator cu tija flexibila.

Daca decizi sa ridici putin motorul, trebuie sa desfaci bieleta antirasturnare (dog bone) si grija la radiator/furtunuri etc.

Welcome to Subaru life! :)
« Last Edit: January 03, 2023, 15:36:22 PM by MihaiFlorescu »

Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #4 on: January 03, 2023, 16:07:55 PM »
Multumesc mult de sfat. Ma gandeam eu ca trebuie sa fie o solutie. Japonezu' nu cred ca a proiectat masina astfel incat sa dai motoru jos ca sa schimbi 4 bujii. Si inca o intrebare. Se poate indoi putin mansonul bobinei de inductie cand o scoti/bagi in locas? Este vreo problema?

Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #5 on: January 03, 2023, 16:47:35 PM »
Salut. Caută și pe YouTube canalul Mr Subaru 1387

Aici vei găsi filmulețe cu schimb de bujii. Din ce țin minte folosea niste chei cu clichet mai subțiri ca cele standard. Have fun.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #6 on: January 03, 2023, 17:18:49 PM »
Si inca o intrebare. Se poate indoi putin mansonul bobinei de inductie cand o scoti/bagi in locas? Este vreo problema?

Spre capat e gol tubul. Acolo nu ai probleme sa indoi mansonul. Contactul e undeva mai spre bobina, pe la mijloc. De preferat sa nu indoi acolo data fiind si vechimea.

+ ce recomanda fabian, desi omul isi comanda scule din Japonia deloc ieftine, deci nu stiu cat de viabile sunt toate recomandarile lui. Dar are sfaturi bune.
« Last Edit: January 03, 2023, 17:19:52 PM by MihaiFlorescu »

Re: Schimbare bujii Foretser sg5 2.0x
« Reply #7 on: May 11, 2023, 08:13:20 AM »
Buna ziua tuturor. Am reusit, in sfarsit, sa schimb bujiile la subarash. Pentru cei care vor sa le inlocuiasca singuri (nu in service), va recomand sa va inarmati cu multa, multa, multa, rabdare in primul rand. Este un adevarat test de anduranta si indemanare. Va recomand sa aveti cat mai multe prelungitoare scurte si tot felul de reductii. Modul-felul in care au fost scoase si montate a fost diferit pentru fiecare bujie in parte. Incercati sa nu va pierdeti cumpatul, este un adevarat exercitiu "zen". Per total totul a fost ok exceptand faptul ca a durat undeva la 5-6 ore, cu pauze de cafea dese si momente in care ajungi sa vezi viata cu alti ochi. Rezultatul - se simte motorul mai responsiv, consum usor mai scazut. Nu va asteptati sa va adauge 100 de cai la motor.