Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #200 on: May 20, 2014, 14:56:10 PM »
Cum au desfacut piulitele? Astea de aluminiu se strang si se dau jos la cheie dinamometrica, nu la pistol cu aer.

Eu am piulitele de 2 ani si am am tot dat jos rotile, dar nu am avut probleme. Chiar daca s-au strambat vulcanizatorii ca muncesc ei mai mult, nu i-am lasat sa foloseasca pistolul.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #201 on: May 20, 2014, 15:07:10 PM »
La strans se strang la cuplu dar la desfacut se desfac cu o cheie normala, la mana.
Eu sunt sceptic fata de piulitele din aluminiu, in mod normal ele trebuie sa tensioneze prezonul.
Daca aluminiul se apropie de aceasta tensiune exista riscul ca filetul interior sa se deformeze plastic.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #202 on: May 20, 2014, 17:57:33 PM »
Exact.Pe spatele fuzetei se ezixta un dop oval de ruber care odata scos poti accesa cu surubelnita o piulita dintata care regleaza sabotii.

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #203 on: May 20, 2014, 18:55:35 PM »
Asa e... Acum am vazut si eu!!! Mai bine mai tarziu decat niciodata.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

sebyy

  • 171
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #204 on: May 21, 2014, 09:25:45 AM »
La strans se strang la cuplu dar la desfacut se desfac cu o cheie normala, la mana.
Eu sunt sceptic fata de piulitele din aluminiu, in mod normal ele trebuie sa tensioneze prezonul.
Daca aluminiul se apropie de aceasta tensiune exista riscul ca filetul interior sa se deformeze plastic.
Numai eunu am stiut... si dupa ce am schimbat 8 piulite si 2 prezoane (si mai am un prezon care trebuie schimbat) nu mai las pe nimeni cu pistolul la strans :)

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns:
« Reply #205 on: May 21, 2014, 10:15:06 AM »
Nici eu... Drept dovada. Bine ca mai am un set. Din pacate sunt rosii.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #206 on: May 21, 2014, 14:52:49 PM »
Fusese la un moment dat o oferta in Lidl, dinamometrica la vreo 80 ron. Pretul era f bun si putea fi tinuta in portbagaj si la orice vulcanizare ii puneai lui Gigel in mana dinamometrica, il supravegheai sa nu traga de ea si dupa click si sigur asa iesi mai ieftin decat sa schimbi piulite sau prezoane din cauza pneumaticelor de la vulcanizari
Eu m'am dus acum vreo 2 sapt, dar n'am mai gasit cheia la Lidl ... poate'or mai reveni cu ea in oferta

sco

  • 736
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #207 on: May 21, 2014, 14:58:20 PM »
E slaba rau dinamometrica aia...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #208 on: May 21, 2014, 15:28:45 PM »
O cheie buna porneste de la 300lei in sus.
Pretul se amortizeaza chiar si la o singura masina pe care o pastrezi cativa ani.
Platesti cheia o singura data si nu mai stai cu teama ca trebuie sa chemi platforma pentru o pana.
Cheia nu se tine in masina, se tine in garaj sau acasa. Ea trebuie privita ca un instrument de masura, nu ca o unealta bruta.
Daca este folosita necorespunzator se decalibreaza (folosirea ei este un capitol destul de lung in care nu are rost sa intru si sa inund topicul lui Daniel)

Un lucru important de retinut este ca banala cheie de roti a masinii trebuie folosita "la mana".
Proiectantul a calculat ca forta mainii de barbat X lungimea cheii ~= cuplul de 100Nm.
Niciodata nu trebuie folosit piciorul sau alte chei in cruce sau cu prelungitor.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #209 on: May 21, 2014, 15:58:04 PM »
corect, se foloseste la mana cheia masinii si se verifica cu cea dinamometrica cuplul...in alta ordine de idei gasesti si la 180-250 chei dinamometrice - eu am luat una yato de pe un site si o folosesc de ani de zile la 3 masini. daca iei una de slaba calitate, dupa cateva folosiri o sa cedeze clichetul, sunt niste pastile de otel calit care blocheaza clichetul pe directia dorita din parghia de selectie sens, si daca se toceste aia, poti sa arunci cheia
Forester my09 4Q

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #210 on: June 16, 2014, 22:20:28 PM »
Din ciclul...se blocheaza hill holder...
Azi am ajuns la o concluzie.Sistemul e relativ simplu.O bila pe care gravitatia o trage inapoi atunci cand masina e inclinata.La mine a inceput iar sa se lase de popou si pentru ca n am timp(bani)sa iau alta suspensie din cauza altor investitii majore,  concluzionez ca poate sa fie o cauza lasarea de cur a masinii.Practic bila aia se duce mereu in spqte la fiecare apasare concomitenta de frana+ambreiaj.Asa ca,cei care aveti posibilitatea,reglati suspensia....

Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #211 on: June 16, 2014, 22:36:33 PM »
Si bila respectiva cum actioneaza asupra franelor? Si ce o impinge astfel incat sa poti pleca de pe loc, chiar daca ramai in rampa?
@daniel ... la tine cum e suspensia spate?

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #212 on: June 17, 2014, 07:52:31 AM »
Eu am suspensie sport fata-spate. Masina pare a fi perfect orizontala, si tot se blocheaza... Aveti idee cat costa un sistem nou?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: Re: Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #213 on: June 17, 2014, 18:13:04 PM »
Eu am suspensie sport fata-spate. Masina pare a fi perfect orizontala, si tot se blocheaza... Aveti idee cat costa un sistem nou?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tot se blocheaza cand?

daca esti in rampa e normal.....pateam ca intra in functiune cand dadeam cu spatele mai vioi si incetineam brusc cand incepea sa se lase spatele masinii.....ciudat efect....opream mai repede decat apasam eu pedala de frana(vorbim de viteze mici).

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #214 on: June 18, 2014, 12:54:58 PM »
La mine se blocheaza numai cand se incing franele si :
1. La opriri in rampa
2. La semafor in plan orizontal
3. La oprire in marsariei
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: Re: Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #215 on: June 19, 2014, 20:47:01 PM »
La mine se blocheaza numai cand se incing franele si :
1. La opriri in rampa
2. La semafor in plan orizontal
3. La oprire in marsariei
La incins franele nu e normal,la oprire la semafor in plan orizontal.....ori nu e plan orizontal ori e lasata de cur,la oprire in marsarriere e normal.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

sebyy

  • 171
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #216 on: June 23, 2014, 11:14:24 AM »
Daniel eu am scos cablul care actioneaza clapeta de pe pompa de frana si am legat clapeta aia cu o sarma...nu se mai blocheaza dar nici nu mai am sistemul activ.
P.S nici nu ma apuc sa inlocuiesc nimic pe acolo

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #217 on: June 25, 2014, 14:42:57 PM »
Mersi mult Sebyy, cred ca acelasi lucru o sa il fac si eu ...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

sebyy

  • 171
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #218 on: June 25, 2014, 14:46:57 PM »
Grabeste-te ...pe mine m-a costat un ambreiaj sistemul ala :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Subaru Forester 2.5 XT - troaca in transformare
« Reply #219 on: June 26, 2014, 10:02:30 AM »
Cred ca nu am reusit sa inteleg... de ce te-a costat un ambreiaj? vorbim de hill-holder? care nu functiona bine si din cauza lui ai prapadit un ambreiaj?
Am vagi banuieli ca ceva nu e in regula nici la mine. Mai exact la o rulare foarte lenta, aproape de oprire, masina ruleaza mai putin decat m-as astepta si pare ca este usor infranata desi nu apas nici o frana. Chiar si cand se opreste pare ca are acel mic recul, ceea ce imi dovedeste ca este infranata mai mult decat frecarea normala din sistemul de rulare.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008