Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
Subaru club Romania

Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1780 on: June 13, 2015, 13:01:23 PM »
@MihaiFlorescu: Da, sa speram ca sunt ultimele pe anul asta. Interesant ca si tie ti s-au ovalizat DBA-urile. O sa ma reorientez... Asta dupa ce voi elimina toate celelalte posibilitati (placute, pistonadle etrierelor cum a sugerat ucosmin, etc) pentru ca nu sunt inca convins ca sunt discurile.

@moguai: Pe autostrada nu imi place prea mult. E prea plictisitor. Dar chiar imi pune masina asta zambetul pe buze si uit de toate problemele pe care mi le cauzeaza, asta cand merge bine. Ne vedem cand vrei tu. Sa ma anunti inainte sa nu am programata vreo plecare din oras.

@andea79: Nu au zis nimic de cauze. As merge pe varianta combinata, adica din cauza temperaturii ridicate in momentul in care se facea presiune a reusit sa treaca. Nu stiu ce sa zic. Si filtrele au fost inlocuite, din ce a zis Okan si am citit dupa aceea pe forumuri, nu este recomandat sa mergi fara filtrele astea, decat daca masina este folosita numai pentru track-day si ii schimbi uleiul dupa fiecare cursa.

@ucosmin: Merci de sugestie. Am sa verific si varianta asta, daca nu cumva pistonasele sunt blocate. Am citit mai demult pe aici prin forum ca ai avut problema asta si m-am gandit sa verific si eu...
 

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1781 on: June 13, 2015, 13:04:13 PM »
Masina azi a implinit:

Adica 20k km cu noul motor.
Merci, godfather of STis  :D

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1782 on: June 13, 2015, 14:40:22 PM »

multi inainte :)

tocmai mi-au mai venit intrebari ... ca asa sunt eu curios si vreau sa stiu cate de multe :) :

de ce nu mai facea boost masina ? ca intake pipe-ul "gaurit" nu ar trebui sa aibe treaba - intra aer nemasurat de maf si rezulta amestec mai lean bla bla - dar strict dpdv al boost-ului nu il afecteaza ...

"gaura" din intake pipe nu se vedea pe learning view ? ar fi trebuit sa vezi corectii pozitive mari pe fuel trims-urile superioare ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1783 on: June 13, 2015, 15:11:55 PM »
sa mearga treaba man, la mine nu s-au ovalizat niciodata dba-uri, oricum gen se poate lua o fata sa fie plane din nou.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1784 on: June 13, 2015, 23:40:04 PM »
legat de discuri, ai incercat sa faci cum zic americanii "re-bedding" ? pe mine m-a ajutat de vreo 2 ori sa scap de vibratii pe franare ...

mai exact incalzesti bine franele apoi pe autostrada sau undeva pui vreo 5-6 frane succesive brutale de la 160-180km/h dar fara sa opresti de tot masina, apoi mai mergi lejer un pic sa se raceasca discurile/placutele fara sa opresti de tot .... si cam atat :)

scopul ar fi sa cureti depunerile de placute de pe disc ... depuneri care cauzeaza efectul de "disc ovalizat" ...

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1785 on: June 14, 2015, 12:23:36 PM »
Se pare ca nu mai facea boost pentru bucati din filtrele alea s-au oprit in solenoid si ECU limita presiunea in turbina din cauza debitului scazut de ulei. Cred...
Am facut si re-bedding. Masina face la fel. Ciudat este ca am vibratii numai dupa ce se incalzesc franele. Primele franari sunt ok, apoi apar vibratiile.
Am pus learning-view-ul aici. Nu apar corectii mari...

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1786 on: June 14, 2015, 15:56:58 PM »
very strange faza cu boost-ul :)
legat de presiunea de ulei - ECU nu are nici un "mecanism" prin care sa limiteze boost-ul in functie de presiunea de ulei, doar daca iti apare cod de eroare si pana la stergerea lui/ECU reset din cauza codului intra in "safe mode" si atunci presiunea este limitata la wastegate spring pressure...

mai exact ECU nostru stie sa aplice compensari(plus sau minus) ale boost-ului in functie de IAT, ECT si atm. pressure si sa reduca boost-ul la wastegate spring pressure in cazul in care IAM-ul scade sub 0.65 (setarea stock)  si/sau se intra pe safe mode (safe mode-ul fiind declansat si in cazul unor DTC-uri)
deci ar fi 3 cazuri posibile:
1. ca urmare a problemei cu intake pipe-ul a intrat aer nemasurat de MAF => amestec lean => knock => Ecu a redus IAM-ul sub 0.65 => no boost
2. ca urmare a problemei cu filtrul din banjo bolt-uri / OCV s-a generat cod de eroare (DTC) => ECU a trecut pe safe mode => no boost
3. ECU a incercat sa faca boost (deci reducerea nu a venit din ECU) dar nu a reusit ca efect al unor probleme fizice:  problema cu filtrul/OCV-ul a dat peste cap timingul sau AVCS-urile ...

pacat ca nu ai logat niste chestii cu romraider-ul cat a avut respectivele probleme - ar fi trebuit sa ne dam seama ce se intampla ...

pe de alta parte wastegate spring pressure-ul la turbo stock cum e la noi este undeva la 9-10psi adica max. 0.7 bar, tu zici ca urca pana la 0.8 psi deci avem 2 posibilitati :) :
1. ori de fapt urca pana in 0.7bar (de asta imi plac mie psi pentru ca ai granularitate mai mare si se vad valorile mai clar) si eram pe cazul 1. sau 2. din enumerarea anterioara
2. urca mai mult de 0.7 bar deci nu era vorba de spring pressure deci ..cazul 3 din enumerarea anterioara

legat de learning view-ul pus aici acum cateva zeci de posturi - arata foarte bine cum am zis si la vremea respectiva DAR daca a fost salvat dupa un ecu reset / stergere de coduri nu are nici o relevanta, ai nevoie de minim 50-100km facuti inainte ...


KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1787 on: June 15, 2015, 08:46:55 AM »
Andea, learning view-ul pus aici in 19 Aprilie nu era dupa ECU reset. Asta este learning view-ul:


andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1788 on: June 15, 2015, 09:31:10 AM »
si cu learning view-ul asta nu facea boost ? si nu ai zis nimic atunci ... nici de DTC-uri ... :)
inseamna ca eliminam cazul 1 cu IAM sub 0.65 .... si mai departe daca aveai probl. cu boost-ul exact cand aveai si DTC-uri ar fi cazul 2 iar daca aveai probl cu boost-ul fara DTC-uri era cazul 3 ca nu are cum fi altfel :) doar ca cazul 3 este cel mai neclar si "dubios" si nedefinit sa zic asa :)

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1789 on: June 15, 2015, 09:41:44 AM »
Da, se pare ca asta a fost. O sa fac o logare in weekend-ul viitor si o sa pun learning view-ul aici. Sunt convins ca totul va fi ok...

Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1790 on: June 16, 2015, 13:21:45 PM »
Mhm, la fel patesc si eu cu franele cu trepidatii in volan dupa ce se incing, dar am deja 35k km cu discurile astea.
Desi ultima oara cand am lasat masina la Exelisis a fost pe lista de verificari, au spus ca n-au gasit nimic in neregula cu ele.


KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1791 on: June 16, 2015, 14:49:11 PM »
In afara ca iti scartaie, mai si trepideaza?!  :D :D :D

Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1792 on: June 16, 2015, 15:33:21 PM »
mi-am furat-o :) oh well :D
p.s. http://olx.ro/oferta/intake-pipe-mta-motoring-subaru-impreza-wrx-sti-02-07-ID2HQGl.html#be85e98017 chestia asta ai schimbat tu de era dusa?
« Last Edit: June 16, 2015, 18:06:18 PM by kinderjoy »

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1793 on: June 17, 2015, 08:29:24 AM »
Asta e. O sa-mi iau si eu unul...

LE: tocmai am aflat ca astea nu sunt "chiar cele mai bune". Oricum nu era in plan sa cumpar in viitorul foarte apropiat. Incerc sa-mi revin din alte cheltuieli acum...
« Last Edit: June 17, 2015, 17:17:23 PM by KET »

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1794 on: June 20, 2015, 13:00:05 PM »
Azi am dus-o la baie. Clean bitch ready for launch:






S cum am mai zis, ma opresc in fata oglinzilor sa o admir...


KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1795 on: June 29, 2015, 11:10:30 AM »
Am facut ieri o logare. Totul pare ok



Azi masina a intrat la volsit in dreapta fata. Sper ca pana in weekend sa fie gata sa ma bucur si eu de ea.

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1796 on: July 10, 2015, 21:39:18 PM »
Azi a iesit de la vopsit. Eu zic ca a iesit foarte bine. Sa vedem cum va rezista in timp



Si daca tot a ajuns pe la vopsit, am pus niste negru mat pe rugina la chestiile alea de la discuri




Fab

  • 794
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1797 on: July 11, 2015, 13:52:44 PM »
Arata bine! Si eu ma gandeam sa vopsesc buza aia de la discuri...


Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #1799 on: July 20, 2015, 10:51:27 AM »
Bac-ul pentru thassos?  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008