Sfat achizitie Legacy/Outback
Subaru club Romania

Sfat achizitie Legacy/Outback

Sese

  • 468
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #420 on: January 04, 2023, 16:29:34 PM »


Masina noastra de drive a fost cumparata de cumnatu-meu. De asta nu avem Outback acum, dar o sa ne gandim sa-l inmatriculam pe cel din showroom, mai inspre primavara, sau mai repede daca vindem Foresterul de drive.

In poza e consumul mediu al masinii lui. Dar la drum intins consuma si mai putin.

E drept ca conduce destul de linistit.

Sese

  • 468
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #421 on: January 04, 2023, 16:36:15 PM »


Cu ocazia asta am invatat si eu cum se urca pozele.  :)

Multumesc pentru tutorial.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #422 on: January 04, 2023, 16:47:18 PM »
A, am priceput, multam de detalii

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #423 on: January 04, 2023, 17:20:06 PM »
Salut @Sese, acuma am vazut si mesajul tau (eu ii multumeam lui Muttley :) )

Intrebare, as fi impertinent daca te-as ruga sa il intrebi pe cumnatul tau daca e dispus sa ma lase sa ii plimb masina cativa km?
Tare as vrea sa simt nitel cum ma impac cu masina si diversele ei functii in mers, inainte sa iau o decizie

Imi cer scuze cu anticipatie daca m-am intins prea mult :D

MyKe

  • 210
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #424 on: January 04, 2023, 17:46:27 PM »
O să fii surprins de consum, e mai eficient decât cel din generația anterioară. A pierdut 6 CP, dar a câștigat aproape 20 Nm și obține consumuri cu 10% mai mici. Coroborat cu rezervorul de 63 litri (pare mare pe lângă cel al Forester-ului, de 48) extraurban te poți apropia și de 900 Km autonomie.

@Sese, ceva detalii despre Forester-ul de test (echipare, rulaj, preț)?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #425 on: January 04, 2023, 19:08:51 PM »
@je, depinde foarte mult de oraș (una-i infernul haotic din București, altceva-i un oraș mai liniștit) și de condițiile de exploatare (drumuri scurte la rece, stilul de condus, etc.).
Oricum benzinarele au fost, sunt și vor fi sensibile la sarcină și greutate.
În ceea ce Outback-ul actual (apropos, sunt curios când vor aduce facelift-ul deja apărut), este o generație foarte faină, chiar luxoasă în versiunile superioare de echipare, cu și mai mult accent pe confort, calitate și siguranță decât generațiile precedente, chiar dacă în același timp s-au îndepartat puțin de latura utilitară/”rugged”. Am un prieten cu un astfel de Outback, 2021 echiparea de top de atunci, iar în București consumul este între 14-16% cu traficul uzual, dacă-i mai aglomerat, sau mai frig, sau condiții neprielnice, consumul crește. De scăzut doar dacă-i liber și ești zen când foarte delicat mângâi accelerația. În extraurban (dn-uri, autostrăzi) în general 8-10% și 10-12%, funcție de cât de greu este piciorul (ori avântată setarea acc-ului), trafic, reprize, elevația drumului, vânt, etc. S-au văzut și valori sub 8% (chiar puțin sub 6%), dar a fost de palmares, Brașov-București, trafic aerisit binișor și, cel mai important, zen!
Personal consider consumul similar cu cel al generației anterioare de Outback, nu am sesizat diferențe semnificative. Dar la calitate, confort, siguranță, dotări sunt diferențe în bine desigur.
Dacă te preocupă (de înțeles, mai ales în vremurile acestea) problema consumului, vezi că în Spania și Italia se vindeau Outback-uri noi cu gpl. Cel mai probabil reprezentanța și/sau dealerii din fiecare țară aveau o convenție cu vreun partener local/național, cu acordul Subaru pentru păstrarea garanției. Merită să te interesezi.
Să nu mai spun că în toamna 2022 cel puțin în Italia era o campanie promoțională cu o reducere de 4 mii și ceva de euro, plus 8 ani garanție, pentru Outback.

Să nu uit, dacă cumperi o astfel de bijuterie pe nedrept subevaluată (nu la preț, că acolo-i altă poveste), e musai să-i faci casco! Parbrizul este cam (prea) sensibil și, în același timp, obscen de scump. Idem camera din grila față.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #426 on: January 04, 2023, 19:55:58 PM »
@aer curat, merci de feedback si detalii.
Nu e ca ma sperie consumul (daca ma speria, ma uitam dupa biciclete carosate), doar vreau sa stiu clar despre ce vorbim.

Aia cu GPL-ul era si in Ro intr-o vreme (acum multi ani), se montau instalatii Vialle, da' inteleg ca nu se mai practica (desi cei de la SMT apar in continuare listati ca dealeri - vezi aici: https://www.vialle.nl/en/dealers/find-a-dealer )

Oricum in momentul de fata GPL-ul nu mai e o jmecherie - ca sa merite, pretul litrului de gaz ar trebui sa fie pana in 50-55% din pretul benzinei. Acuma, cu benzina la 6.4 lei, si gazul la 4 lei... iesi pe benzina la acelai pret/km ca si pe gaz.

In fine, divagam. Pe mine ma interesa consumul real, ca principiu. Ca ala, cel mai mic nu e relevant, in conditiile in care port intre 42 si 45 la pantof :D

dan_b

  • 1236
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #427 on: January 04, 2023, 21:15:47 PM »
Mi se pare dement ca apare din nou "oferta" cu gpl pe Subaru la unii dealeri.
Vedeti discutiile aferente, inclusiv cu istoricul din Ro. O bataie de joc neasumata niciodata in final si mai ales oficial. Si mai ales cu Vialle.

Revenind la consum, e super discutabil si subiectiv, asa cum a fost explicat si anterior - depinde de oras, de anotimp, de trafic, de stilul de condus.
Outbackul actual este intr-adevar o sufragerie de masina, la capitolul confort si spatiu pt pasageri, l-am vazut live si in detaliu, insa nu l-am condus.
Referintele de la AK sunt cu siguranta reale si de luat in considerare, nu sunt niste "tipi", sunt niste oameni super deschisi si pasionati, mai ales de Subaru. Deci realitatea consumului in zona lor e cea afisata si in pozele de mai sus. In Bucuresti este evident altceva.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #428 on: January 04, 2023, 21:53:42 PM »
@je, în plus o instalație gpl pentru o benzinară cu injecție directă este de câteva ori mai scumpă decât una pentru injecție multipunct. Și nici după atingerea temperaturii optime de funcționare a motorului nu va utiliza exclusiv gpl, ci un mix cu benzină. Deci amortizare și beneficii și mai îndepărtate.
Poți lua un Outback nou, singura mașină bună la toate, inclusiv deplasările urbane chiar și-ntr-un oraș precum Bucureștiul, că Outback-ul e fain și confortabil, nu doar dacă-ți permiți costurile și consumul, dar nici să nu te intereseze consumul urban. Altfel, la drum lung dacă nu sari des de 130 km/h și nu mergi într-un ritm alert și susținut, consumul nu va pune probleme existențiale. Bine, acum nici nu trebuie dezvoltată vreo fobie. Mai ales că din când în când mai trebuie și ea dezmorțită, curățată evacuarea, ălea ălea.

@dan_b, așa și cu boxer-ul diesel și dpf-ul este cu cântec. Deși boxer-ul diesel în ultima sa iterație nu-i prost sau plăpând (ca motor), dar măsurile de depoluare îl fac să fie de evitat.

dan_b

  • 1236
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #429 on: January 04, 2023, 22:09:27 PM »
Da, diesel a fost un esec la Subaru.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #430 on: January 04, 2023, 22:19:35 PM »
Gata, cu consumul m-am lamurit.

Mai ramane sa gasesc unu' sa ma dau nitel cu el, sa vad cum ne impacam impreuna.
Multam mult, baieti, de sfaturi pana aici. Poate in curand deschid si eu un topic pe la jurnalele de bord... ;)

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #431 on: January 04, 2023, 22:28:38 PM »
@je, spor și baftă!
Nu știu din ce oraș ești însă ai putea încerca să închiriezi pentru o zi - două, doar că nu cred că vei găsi prin RO.
Că de găsit Outback 2021-2022 pe stoc, de cumpărat, în RO (și nu numai) găsești.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #432 on: January 05, 2023, 08:22:21 AM »
Multam, @aer curat. Buna idee (chiar sunt un pic invidios ca nu m-am gandit la asta  :D )
Doar ca din ce am browsat pana acuma, se pare ca Subaru e prea exotica pentru firmele de inchirieri - cel putin pentru cele din Ro

Sese

  • 468
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #433 on: January 05, 2023, 09:57:51 AM »
Salut @Sese, acuma am vazut si mesajul tau (eu ii multumeam lui Muttley :) )

Intrebare, as fi impertinent daca te-as ruga sa il intrebi pe cumnatul tau daca e dispus sa ma lase sa ii plimb masina cativa km?
Tare as vrea sa simt nitel cum ma impac cu masina si diversele ei functii in mers, inainte sa iau o decizie

Imi cer scuze cu anticipatie daca m-am intins prea mult :D

E destul de complicat, pentru ca cumnatu-meu s-a mutat in Giurgiu si vine destul de rar pe la Brasov. E medic la spitalul de acolo.
O sa incercam sa gasim o solutie cu un client de-al nostru, mai binevoitor.

Evident, drive-test-ul va trebui sa se desfasoare pe o durata relativ scurta si in conditii de bun-simt.

Ne gandim cum sa facem si te va contacta Paul.


Sese

  • 468
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #434 on: January 05, 2023, 10:03:00 AM »
O să fii surprins de consum, e mai eficient decât cel din generația anterioară. A pierdut 6 CP, dar a câștigat aproape 20 Nm și obține consumuri cu 10% mai mici. Coroborat cu rezervorul de 63 litri (pare mare pe lângă cel al Forester-ului, de 48) extraurban te poți apropia și de 900 Km autonomie.

@Sese, ceva detalii despre Forester-ul de test (echipare, rulaj, preț)?

Foresterul e 2022, il avem din septembrie, are 6000 km si e al doilea nivel de echipare, Confort.
Pretul e 38.000.

Sese

  • 468
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #435 on: January 05, 2023, 10:07:07 AM »
@je, depinde foarte mult de oraș (una-i infernul haotic din București, altceva-i un oraș mai liniștit) și de condițiile de exploatare (drumuri scurte la rece, stilul de condus, etc.).
Oricum benzinarele au fost, sunt și vor fi sensibile la sarcină și greutate.
În ceea ce Outback-ul actual (apropos, sunt curios când vor aduce facelift-ul deja apărut), este o generație foarte faină, chiar luxoasă în versiunile superioare de echipare, cu și mai mult accent pe confort, calitate și siguranță decât generațiile precedente, chiar dacă în același timp s-au îndepartat puțin de latura utilitară/”rugged”. Am un prieten cu un astfel de Outback, 2021 echiparea de top de atunci, iar în București consumul este între 14-16% cu traficul uzual, dacă-i mai aglomerat, sau mai frig, sau condiții neprielnice, consumul crește. De scăzut doar dacă-i liber și ești zen când foarte delicat mângâi accelerația. În extraurban (dn-uri, autostrăzi) în general 8-10% și 10-12%, funcție de cât de greu este piciorul (ori avântată setarea acc-ului), trafic, reprize, elevația drumului, vânt, etc. S-au văzut și valori sub 8% (chiar puțin sub 6%), dar a fost de palmares, Brașov-București, trafic aerisit binișor și, cel mai important, zen!
Personal consider consumul similar cu cel al generației anterioare de Outback, nu am sesizat diferențe semnificative. Dar la calitate, confort, siguranță, dotări sunt diferențe în bine desigur.
Dacă te preocupă (de înțeles, mai ales în vremurile acestea) problema consumului, vezi că în Spania și Italia se vindeau Outback-uri noi cu gpl. Cel mai probabil reprezentanța și/sau dealerii din fiecare țară aveau o convenție cu vreun partener local/național, cu acordul Subaru pentru păstrarea garanției. Merită să te interesezi.
Să nu mai spun că în toamna 2022 cel puțin în Italia era o campanie promoțională cu o reducere de 4 mii și ceva de euro, plus 8 ani garanție, pentru Outback.

Să nu uit, dacă cumperi o astfel de bijuterie pe nedrept subevaluată (nu la preț, că acolo-i altă poveste), e musai să-i faci casco! Parbrizul este cam (prea) sensibil și, în același timp, obscen de scump. Idem camera din grila față.

Eu nu recomand sub nici o forma montarea de instalatie GPL pe nici o masina Subaru. Noi numai belele am avut cu ele si nu cred ca a scapat vreuna fara reparatii la chiulase.
Legat de cele din afara, cei de la Subaru Italia ne-au spus ca masinile carora le monteaza instalatii GPL acolo la ei vin din fabrica cu niste chiulase dedicate, care tin la astfel de modificari.

Nu stiu sa zic mai mult, ca nu m-a interesat. Pentru noi GPL-ul e un subiect inchis. Am renuntat si la autorizare.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #436 on: January 05, 2023, 11:25:32 AM »
@Sese, multam de amabilitate. Eu intre timp explorez si alte variante alternative, sper cat de curand sa am ocazia sa fac un test.

Legat de GPL, pentru cultura mea generala, ce intelegi prin reparatii la chiulase? Ce a picat la ele? supapele?
Incerc sa confirm o discutie avuta cu un montator de gaz pe tema asta - ca in fiecare zi invatam ceva, nu?
« Last Edit: January 05, 2023, 11:28:57 AM by je »

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #437 on: January 05, 2023, 16:12:49 PM »
@Sese, în ceea ce privește gpl-ul, nu-i vreo fericire, ori ceva de dorit, indiferent de mașină. Este doar o soluție economică, pentru costuri mai reduse privind consumul de combustibil. Însă potrivită doar motoarelor ce se pretează fără bătăi de cap la o astfel de modificare.
Gazul arde cu o temperatură mai mare, are nevoie de mai mult spațiu de dilatare (spațiu dintre capul pistonului, la momentul de sus al cursei, și chiulasă să fie mai mare). De aceea motoare precum 1,4 mpi de la Renault de ex. funcționează fără probleme sute de mii de km, în timp ce motoare mai comprimate au felurite probleme în urma acestei adaptări.
Nu am avut, ca mașină personală, niciuna cu gpl, iar dacă aș lua așa ceva aș face-o doar din perspectiva costului cu carburantul, dar ar trebui să fie un motor care să se poată preta la gpl și de capacitate cilindrică mare.
Dar suntem offtopic aici.

@je, pentru drive test poți încerca un telefon și la București și la Cluj. Dacă faci vreo excursie prin HU, cu o discuție prealabilă, cred că ai șanse și mai mari. Posibil și în BG.

Muttley

  • 4934
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #438 on: January 05, 2023, 17:44:52 PM »
Legat de GPL, pentru cultura mea generala........... ca in fiecare zi invatam ceva, nu?
Fa cum arat in poza, si inveti mai mult decat ti-ai fi putut dori.







......cam ce consum are motorul asta de 2.5? ........ 9-10% scoate corsa sotiei, care e jutate (ca greutate si ca motor) cat un outback :)
Aici ai sa te superi. Si Sese la fel probabil, ca-i stric afacerea si vanzarea de auto. E forum, ncsf.

je, nu ai voie sa te uiti dupa Outback nou si sa intrebi de consum. Nu, nu-mi dau cu parerea, o zic cu toata convingerea: NU AI.
Intervin pentru ca sunt tot felul care se arunca la chestii pe care nu le inteleg, Dancila, Ciuca, sefu' meu de la munca, si-s depasiti.
Tot cu searchul de mai sus, vezi cat costa un schimb de ulei de cutie, si cat de des se face. Iar cu google, cauta info despre impozit, RCA la 2.5, anvelope, samd.
Te uiti la consum cand iti iei masina noua pana la Golf/Astra. De aici incolo, NU te mai uiti la banii de exploatare asociati, se presupune ca-ti permiti, daca ai luat masina.
Stiu, teoria chibritului. Poate am eu un fix cu proverbialul septar parcat in fata garsonierei, dar sa intrebi de consum la animala aia de Outback e prea de tot.

PS: Corsa aia e bulita rau, sau e condusa doar in limitare si cu franari doar in ABS.


PPS (nu stiu cum mi-a scapat): cum sa ceri test-drive cu tine la volan unor straini, care nu stiu nimic despre tine? Prima oara am zis ca nu citesc bine. Tu realizezi ce riscuri implica, ce dezastru poate iesi? Noaptea mintii, sa mor de nu......
« Last Edit: January 05, 2023, 17:57:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #439 on: January 05, 2023, 18:45:28 PM »
Impozit anual 850-900 lei, deocamdată, nu știm ce le-o mai bășii mintea ăstora în viitorul apropiat. Dar nu impozitul acesta este o chestiune decisivă.
O anvelopă 850-1000 lei bucata, cu plus-minus funcție de marca aleasă, magazin. Cu excepția unor oferte punctuale, ocazionale, se pot găsi și anvelope mai ieftine, chiar binișor, dar nu aș recomanda petarde, pentru că indiferent câți cai ai sub capotă și ce sistem de frânare are mașina, singurul contact dintre mașină și suprafața de rulare este dat de anvelope.
Schimb ulei la cutie la 60k km sau 5 ani, e mai scumpuț la Subaru, pentru că în RO la Subaru orice e mai scump!
La rca contează mult mai mult vârsta proprietarului, istoricul de incidente și adresa domiciliului, la o cilindree de 2,5L nu-i o diferență de luat în seamă. Am un coleg care a plătit o poliță rca sensibil mai scumpă pentru o ascuțitoare de 1L, decât am plătit eu pentru un motor de 2,2L. Casco în schimb ...
Dar da, ai dreptate, un Outback este scump de cumpărat, piperat la întreținere, nu tocmai prietenos la costurile de exploatare, însă-i o mașină faină. Pe de altă parte, dacă tot îți asumi aceste costuri, de ce să nu ai ceva mai mult/bine? Iar aici mă refer la putere. De  asta ar fi fost foarte interesant boxerul turbo de 2,4L, doar că nu se aduce oficial în UE.

În ceea ce privește gpl avem puncte de vedere ușor diferite. Nu am avut și nici nu am așa ceva pe vreo mașină, dar nici nu l-aș exclude, din considerente economice. Repet, faptul că-mi pot permite să plătesc un consum de 12-14%, de ex., nu inseamnă că sunt și dispus să plătesc, se pot face și alte lucruri cu banii respectivi decât să contribui și eu la mărirea profiturilor obscen de nesimțite ale petroliștilor. Iar asta nu trebuie să însemne că ar trebui să fiu osândit să nu pot avea mai mult de Golf ori vreo altă compactă.
Însă da, nu-i indicat la orice marcă, motorizare, altfel scumpul mai mult păgubește.
Consumul contează și la o mașină de clasă medie, sau limuzină, sau suv.
Nu contează doar dacă-i o mașină de suflet, una care-i plimbată mai rar, sau una de circuit, sau una colecționabilă. Sau dacă rulajul anual este atât de redus încât consumul este irelevant, altele fiind mai importante.