Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #80 on: March 02, 2014, 02:54:12 AM »
Sunteti siguri ca nu exista un ulei "ultimate" gen Red Line, pentru transmisiile voastre? E chiar asa de OK originalul?

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #81 on: March 02, 2014, 19:28:23 PM »
In mod cert exista, evident ca exista mai multe uleiuri care indeplinesc sau chiar depasesc normele Subaru.
Problema este, ca la un schimb de ulei obisnuit nu schimbi decat 60-70% din ulei, fiindca nu iese tot.
Fiindca nu este deloc indicat sa amesteci un ulei cu altul (in caz ca difera specificatiile), trebuie sa cautam acelasi ulei.
Cum au mai scris si altii, uleiul Subaru este mineral, iar celelalte uleiuri care indeplinesc cerintele tehnice, sunt sintetice.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #82 on: March 02, 2014, 21:29:07 PM »
La mine a iesit, deci si intrat dup'aia, cantitatea mentionata pe site'ul Motul, atat la motor, cat si la cutie/ diferential

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #83 on: March 03, 2014, 00:34:13 AM »
Din automata nu poti sa scoti tot uleiul la un schimb normal.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #84 on: March 03, 2014, 11:24:39 AM »
Imi scapase din vedere ca discutia cu uleiul asta original era pentru automate  ::)

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #85 on: March 04, 2014, 04:00:42 AM »
Din automata nu poti sa scoti tot uleiul la un schimb normal.
Mda...Fara masina de flush nu poti. Asa este. Si suntem la rominica. Sa stii ca exista o perfecta compatibilitate intre cel sintetic si cel mineral original. Nu se "cearta". Nu sunt decat castiguri, punand sintetic (chiar esteric) peste cel mineral, copios inferior.
Multe drumuri bune!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #86 on: March 05, 2014, 15:46:47 PM »
mda, m-am interesat si eu mai mult si e prea complicat cu group buy-ul deoarece subaru uk mi-a confirmat ca acel ulei, atf-hp, este folosit doar in sua, pe de alta parte cea mai buna optiune din ce am inteles ramane uleiul de la motul echivalent
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #87 on: March 05, 2014, 15:52:00 PM »
Daca va hotarati la group buy pe varianta Motul, pot sa arunc si eu o intrebare pentru un pret mai bun la partenerul nostru.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #88 on: March 05, 2014, 17:09:44 PM »
mda, m-am interesat si eu mai mult si e prea complicat cu group buy-ul deoarece subaru uk mi-a confirmat ca acel ulei, atf-hp, este folosit doar in sua, pe de alta parte cea mai buna optiune din ce am inteles ramane uleiul de la motul echivalent

Ar fi interesant sa aflam ce ulei se pune in cutiile de Tribeca in UK.  Poate in Europa se foloseste doar Subaru ATF.
Eu am luat legatura cu un dealer din Arabia Saudita si mi-a confirmat ca la masina mea, dupa codul VIN trebuie sa folosesc Subaru ATF. Dar nu cred ca i-ar strica un ulei de o calitate superioara.

Multumim pentru info STI.
Legacy 3.0R

shpan

  • 20
  • Tribeca B9 , Justy
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #89 on: March 06, 2014, 16:26:12 PM »
Multumim colegului STI de deranj! Pacat ca nu se poate dar asta e ...ne mai batem capul! Nu stiu care e cea mai buna varianta! Am sa ma interesez poate gasesc pe cineva care a mai comandat din SUA! Din calculele mele 12 bidoane+transport ar ajunge aproximativ la aceeasi bani pe care ii dai aici pe aceeasi cantitate de MOTUL!

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #90 on: March 06, 2014, 19:48:22 PM »
Daca te mai pun sa platesti si TVA'ul la colet la un pret oarecare, de obicei nu mic, se mai schimba datele problemei

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #91 on: March 14, 2014, 15:31:47 PM »
Scriu aceste randuri chiar la SMT unde ma aflu pt schimb ulei in cutie 5EAT.
Am avut o discutie destul de lunga cu cel de la receptie pe tema uleiului, iar el mi-a aratat ce recomanda softul de fabrica pt masina mea.
Ce am vazut acolo m-a bagat si mai mult in ceata, deoarece in acel sistem scrie ca atat la 4eat cat si la 5eat se foloseste Subaru ATF (simplu, fara HP), si doar ca alternativa apare Subaru ATF-HP, Idemitsu ATF-HP , Motul ATF-HP si Castrol Transmax J (la ambele cutii), iar la cutia 4EAT se poate folosi si Dexron III.

Tipul mi-a confirmat ca SMT intotseauna a folosit doar Subaru ATF simplu, niciodata nu au avut varianta HP.
Si el este de parere ca ATF-HP este recomandat pentru SUA.

Eu personal m-am linistit, voi veni si in cele ce urmeaza la SMT si raman pe ATF simplu.

Inca nu au terminat, deci nu va pot spune cat a intrat si cat ma costa distractia (schimb si filtrul de ulei).

LE: a costat 700 RON, din care 357 RON cei 4 l de ulei, 180 RON manopera si restul filtrul de ulei CV.
« Last Edit: March 14, 2014, 16:57:58 PM by Okesz »

shpan

  • 20
  • Tribeca B9 , Justy
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #92 on: March 16, 2014, 23:00:03 PM »
Sunt convins ca ai avut o discutie lunga dar bine ca ai avut si cu cine! Oricum si eu sunt tot nelamurit in continuare! ??? De ce? Pt.ca stau si ma intreb... Cum adica doar aia in USA sa foloseasca HP ca nu sunt nici la polul nord si nici la ecuator si tot oameni conduc? De ce exista si 5ATF pe lumea asta si la ce se utilizeaza? Daca masina mea a fost fabricata in USA ca asa si este atunci cu ce ulei a iesit pe poarta fabricii ca sa stiu cu ce sa-l amestec si cu ce nu?  CONCLUZIA MEA(pana la proba contrarie): ATF simplu de la reprezentanta e ok dar nu ceea ce trebuie! 5ATF exista doar pt.a deservi cutiile cu 5 trepte! ATF-hp poate fi utilizat si la cele cu 4 si la cele cu 5 trepte! Se poate pune un ulei inlocuitor cum ar fi Motul daca include specificatiile corespunzatoare dar doar daca se face schimbul ca la carte asa cum un coleg a detaliat ceva mai sus! Astept sa fiu contrazis! :'(
« Last Edit: March 16, 2014, 23:01:52 PM by shpan »

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #93 on: March 22, 2014, 05:25:19 AM »
Salut,
Discutia pare a avea doua paliere:
1. cum reactioneaza intre  ele, uleiul nou introdus cu cel existent deja in cutie daca nu se foloseste o solutie profesionala(masina de flush) care  se gaseste destul de greu spre deloc la rominica si necesita doi litri de ulei proaspat suplimentar insa ofera avantajul ca nu se mai amesteca absolut deloc uleiul vechi cu cel nou;
2.ce ulei este compatibil fara probleme, in aceste conditii, cu cel deja existent in cutie, deci se poate amesteca fara probleme, eventual imbunatatind comportamentul general al device-ului respectiv fara a-l supune in niciun caz vreunui risc suplimentar.
Acestea fiind zise nu vad ce rau ar putea face uleiuri "ultimate" americane, gen Amsoil ori Red Line. A folosit cineva? Ma gandesc ca este totusi un forum Subaru nu "fauve"...
Cele bune!

Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #94 on: April 30, 2014, 11:54:58 AM »
Este putin offtopic intrebarea urmatoare dar sunt foarte curios: de ce folosesti ulei atat de gros ca 20w-60 (sau chiar 15w-50)? Am observat ca aproape toti de pe forum folosesc uleiuri de acest gen. In mod normal un astfel de ulei (fiind f gros) nu face decat sa ridice presiunea, si nu se 'scurge' cum trebuie prin motor, oferind astfel o lubrifiere mai proasta. Cat despre faptul ca un ulei de 5w-30 s-ar 'destrama' la temperaturi ridicate sau fortari repetate ale motorului este deasemenea gresit, unul de 30 si chiar 20 fiind suficient pt a face fata (ca sa nu mai zic de pornirile cand este chiar frig afara si cand un ulei de 15w-50/20w-60 este total neindicat). Astept cu interes un raspuns :D
« Last Edit: April 30, 2014, 12:05:02 PM by razvantudose »

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #95 on: April 30, 2014, 12:54:32 PM »
@moguai: iti dai seama ca am si sunat. Dar mi-au raspuns la telefon decat cei de la Consult Piese Auto Markey. Coasta de Est, Altgradauto si SMT. nu stau pe langa telefoane. SMT mi-a raspuns pe mail, dar inca mai astept detalii.

@razvantudose: discutiile despre ce tip de ulei sa fie folosit sunt interminabile. Fiecare are o interpretare diferita asupra acestei probleme. Eu am decis sa merg pe Motul 300V 15W50/20W60 in urma celor citite pe net, a sfaturilor celor care au acest tip de masina FUNCTIONALA, si in urma sugestiei primite de la RogerClarkMotorsport (eu am EJ207 JDM 08+ cu stroket kit 2.1 de la RogerClarkMotorsport). Parerea mea este ca in motorul pe care-l am eu (avand in vedere geometria lui si a baii de ulei cat si faptul ca masina mea isi ia rupere de dinti de fiecare data cand e scoasa din parcare) cel mai bun este un ulei mai gros, chiar daca asta inseamna consum de benzina mai mare pentru a astepta sa se incalzeasca cum trebuie la plecare si sa se raceasca inainte de "culcare". Acum stii cum e, fiecare face ce crede si traieste cu deciziile.
« Last Edit: April 30, 2014, 15:28:57 PM by KET »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #96 on: April 30, 2014, 14:56:33 PM »
@razvantudose: cum se zice si mai sus, discutiile despre ulei sunt endless :) si nu exista o reteta de genul acesta este cel mai bun ulei
din punctul meu de vedere vascozitatea uleiului folosit trebuie sa tina cont de clearance-urile cu care este construit motorul si temperaturile la care se ajunge. - si aici ori stii clar aceste clearance ori iti recomanda cine a facut motorul ...
un motor construit after market va avea in principiu clearance-uri mai mari decat cele din fabrica si pentru acestea (gandeste-te la cuzineti de exemplu) este mai ok un ulei mai vascos, care de asemenea va proteja motorul mai bine la temperaturi mari
cel mai important ar trebui sa fie vascozitatea uleiului la temperaturi/presiune mare unde te poti uita la indicele HTHS la uleiuri (care este masurat la 150 de grade la presiune mare  - adica cel mai apropiat de conditiile reale din motor). Restul indicilor de genul 0W30 sau 10w40 nu zic intotdeauna foarte multe, standardele de masurare fiind destul de "largi"
Ca exemplu, un Motul 300V 10W40 are un hths de 4.3 (din memorie) care este la fel cu un Mobil 1 de 15W50 (ca exemplu)
De asemenea, cu un radiator de ulei suplimentar iti poti permite teoretic sa mergi cu ulei cu hths mai mic deorece tot teoretic uleiul nu va ajunge la o temperatura foarte mare.
Tot asa depine de modul de utilizare a masinii, pentru o masina utilizata "moderat" zi de zi ar trebui sa fie mai ok un ulei de genul xxW30, mai ales ca cele cu primul indice mai mic protejeaza mai bine la pornirea motorului dar la o masina mai chinuita poti avea surprize :) cu uleiuri de genul xxW30 care la temperatura ridicata creeaza presiune mica si chiar "shear"
iar pe motorul standard de 2.5 turbo care este cunoscut ca dupa un anumit timp si la boost/temperatura mare ovalizeaza camasile un ulei de genul W30 sau W20 nu este tocmai reteta de succes :) -> s-ar putea sa dispara foarte repede din motor :)
« Last Edit: April 30, 2014, 15:00:10 PM by andea79 »

Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #97 on: April 30, 2014, 15:27:43 PM »
Mersi pentru explicatie. Si da, pare logic ce ai spus referitor la clearance. Intradevar cand ai un motor refacut lucrurile se schimba.
 Personal folosesc 300V 5W-40 pe un motor complet stock. Nu am consum de ulei decat daca trec de 5000 KM cu el. Avand in vedere ce cunosc despre acest motor, corecteaza-ma daca gresesc, consider ca folosirea unui ulei 20W-60 pe motor de STi stock (si cu care nu ai track days) face mai mult rau decat bine in comparatie cu un 5W-40. Repet, aici iese din discutie motorul lui KET si alte motoare custom.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #98 on: April 30, 2014, 15:34:00 PM »
Motorul stock are clearance-uri mici (cel putin pana nu reuseste sa le largeasca :) ) deci 5W40 sau 10W40 trebuie sa fie ok. Cu timpul si uzura o sa creasca si consumul (si ovalitatea camasilor si etc) si probabil o sa treci si tu la un 15W50 (si la mine a fost la fel pe motorul stock)
Legat de consum dupa 5000, la fel se intampla si la mine, de fapt la mine incepe sa consume de pe la 4000km. Oricum 300V nu este un ulei de tinut 10K km in motor - are o multime de proprietati pozitive dar nu longevitatea.
Vezi si aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2006.110 (mai jos pe pagina) cum arata cuzineti de motor stock cu 300V lasat spre 9000km :) (si probabil aici a avut de-a face si temperaturile mai mari si chiar detonatii)
« Last Edit: April 30, 2014, 15:38:32 PM by andea79 »

Răspuns: Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
« Reply #99 on: April 30, 2014, 15:50:05 PM »
Da, vazusem post-ul... Ce este ciudat este ca sunt multi pe net cu motoare turbo (1.8T, 2.0T VAG etc) care folosesc 300V si il schimba la 10-12.000 KM cu teste facute pe oil sample-uri la Blackstone sau altii si le ies rezultate perfect normale. Probabil motoarele STi-urilor sunt mult mai pretentioase..altfel nu-mi pot explica acest motor distrus la 9.000 KM cu 300V si altele perfect ok..