300v in Subaru STi ?
Subaru club Romania

300v in Subaru STi ?

Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #20 on: May 22, 2013, 02:01:53 AM »
Dupa o tura de 100 km in aceasta noapte cu noul ulei 300v Power va pot spune cu siguranta ca masina este mai vioaie, mai silentioasa la ralanti si simtitor mai nervoasa in acceleratii rapide. Daca uleiul asta e in stare sa reziste 7000 km este genial.

Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #21 on: September 20, 2013, 20:32:02 PM »
Ca si o mica concluzie dupa mult research am reusit sa aflu urmatoarele: pentru variantele 5W-40, 10W-40, 15W-50 avem ca interval de schimbare maxim 4800 KM pentru masini f. puternice (ex. Lamborghini Gallardo, Aventador etc) sau 8000 KM pentru masini sport (ex. Subaru STi, Mitsubishi EVO, etc). Pentru varianta 0W-20 se recomanda schimbarea uleiului dupa o sesiune de tracking, deci maxim 500 KM.

Acestea sunt date oficiale gasite de mine acum cateva zile pe unul din site-urile MOTUL.
Deci se poate merge linistit cu 300V atat timp cat nu depasesti 8000KM.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #22 on: September 20, 2013, 23:30:28 PM »
eu il schimb la 6000 sa fiu mai catolic decat papa  ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

celalalt

Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #23 on: September 20, 2013, 23:33:37 PM »
Ce vb Brustusus...Daca treci de 6000 intri n fibrilatii.Cauti engin...;D

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #24 on: September 20, 2013, 23:35:39 PM »
pai sunt acolo luni ma duc sa cumpar ulei :D deja am oarecare emotii ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #25 on: September 21, 2013, 00:49:01 AM »
sincer eu schimb 300v-ul 20 w 60-ul la 2000km dar asta e doar tacaneala mea
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #26 on: September 21, 2013, 05:51:03 AM »
Daca tot suntem la subiectul asta tin sa mentionez ca am avut o experienta urata cu filtrul de ulei Mahle; dupa numai 1000 km de la schimb acesta e explodat. Filtrul era nou bineinteles si se pare ca nu a facut fata. Vorbind cu cei de la AutoKino (Brasov) mi-au zis ca au mai vazut chestii de genul pe STi-uri si imi recomanda sa folosesc numai filtre OEM. In prezent il folosesc pe cel negru si n-am avut nicio problema.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #27 on: September 21, 2013, 09:56:42 AM »
Eu primul an l-am tinut 7500km si am mers vara-iarna. De atunci il schimb primavara si toamna si pun alt grad de vascozitate asa ca nu fac mai mult de 4500km cu un ulei.

Ca o paranteza, am incercat 6100 15w-50 si a consumat mai putin ulei motorul decat cu 300v 15w-50. Adica am consumat cam 100ml la 2000km fata de 100ml la 1000km.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #28 on: September 29, 2013, 17:07:28 PM »
Sa-mi dau si eu cu parerea pe subiect :)
Deci, dupa diverse experiente cu 300V diverse tipuri am ramas la 300v 5W40.
Chiar daca motorul meu este cu interne forjate/camasi (deci "spatiul" dintre pistoane si camasi de aprox. 10 ori mai mare ca stock) nu consuma ulei in primii 4000 km dupa fiecare schimb de ulei. Am obs. ca intre 4000 si 5000 de km incepe usor sa consume (din cate imi dau seama uleiul incepe sa fie prea diluat de benzina care ajunge in el) si oricum la 5000 km il schimb. Am observat chestia de mai sus la mai multe schimburi ....
Din punctul meu de vedere (si pentru motorul meu) pare a fi ok uleiul, mai demult foloseam si cu 50 la capat dar de cand cu radiatorul extern de ulei nu mai este necesar, iar iarna pornirea si uzura la rece sunt teoretic mai ok avand in vedere ca este un ulei 5W adica mai "fluid" la temp. scazute ....
De asemenea din ce am observat consumul de ulei la subaru este strans legat de stilul de condus, peste 5000 de ture consumul este sensibil mai mare decat sub. Pe acelasi motor aveam un consum de ulei mult mai mare pe un soft pe care mergeam pana la 7200 de ture (puterea/cuplul fiind distribuite la ture mari) fata de un soft cu plaja de putere/cuplu mai jos, cu care nu are sens sa trec de 6600 de ture....
« Last Edit: September 29, 2013, 17:11:25 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 300v in Subaru STi ?
« Reply #29 on: September 29, 2013, 17:17:36 PM »
Iar legat de explozia filtrului de ulei din mesajul de mai sus: filtrul de ulei stock are un soi de supapa care se deschide la presiune mare, altfel zis la presiune mare nu tot uleiul este filtrat deoarece nu reuseste fizic sa treaca destul de rapid prin filtru si o parte o ia pe "scurtatura" prin "supapa". Bineinteles ca daca "supapa" respectiva se deschide prea greu sau prea usor apar probleme ....