Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #60 on: May 10, 2014, 09:25:48 AM »
Merci !
E bine de stiut.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #61 on: May 17, 2014, 14:26:56 PM »
Ieri am facut "buba" intr-un carambol. Pe motiv de blonda ( fara sau fiu deloc misogin) !
Ma intorceam de la Bucuresti si, intre Boita si Talmaciu, la urcare ( cine cunoste zona, stie ca e un deal destul de abrupt cu multe curbe) se formase o coloana de TIR-uri in stationare ( sau pe-aproape).
Am oprit frumos, in spatele meu o Octavia de TM a oprit si ea dar o tanti (blonda) cu un Citroen C4 a decis sa opresca doar ajutata !
S-a infipt in fundul Skodei pe care-a proiectat-o in fundul subsemnatului.
Rezultatul:
- Bara spate sparta ( inclusiv senzorii de parcare varza);
- Hayon indoit;
- ce-o mai fi pe dedesubt;

Si eu am fost cel cu daune minore !
Interesant e ca Octava a avut fata varza ( capota, grila radiator, aripi, faruri) in schimb, pe bara din spate abia de cunostea urma impactului ( o perforatie in dreptul suportului de bara).
Citroenul avea fata troznita ( capota, bara fata, etc) dar mai putin decat Octavia ( sau cel putin asa parea la prima vedere ...).

Se rezolva pe asigurare, dar am pierdut vre-o 2 ore cu Politia ( fiind mai mult de doua masini implicate nu merge cu constatare amiabila), inca pe-atat cu intocmirea dosarului pentru asigurari ( luni dimineata la prima ora sunt programat pentru poze .... si inspectia de daune) + timpul pana-mi vin piesele + vopsit + montat ....
Si sunt hyper-mega aglomerat in perioada asta !
FUCK !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #62 on: May 17, 2014, 20:03:15 PM »
Ups, nasol!
Bine macar ca nu ai patit nimic tu personal. Restul se rezolva ... de aia platesti CASCO!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #63 on: May 18, 2014, 09:41:23 AM »
Ai dreptate - fierul se repara ... cu omu-i mai greu !

PS: Reparatiile nu le fac pe CASCO ci pe RCA-ul lu' tanti ( intamplarea face sa aiba RCA la aceeasi societate de asigurari unde am eu CASCO !).

PPS: Chiar ma gandeam dupa incident ca bine-i totusi ca intre mine si spatele masinii e ditai fieru' !
Daca eram intr-o buburuza ( gen Matiz, Spark, sau tripleta minuscula Aygo/107/C1) cam strangeam din buci la o "bataie pe spate" ! :))
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #64 on: May 20, 2014, 17:54:43 PM »
Nu pe RCA ul skodei?Ca stiu ca se ia la rand....

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #65 on: May 20, 2014, 18:48:55 PM »
Pai cu ce e vinovat cel cu Octavia, incat la anul sa plateasca penalizare la RCA pentru incident?

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #66 on: May 20, 2014, 22:10:39 PM »
Eu asa stiu.Ca teoretic nici el nu a pastrat distanta legala.Ma ntelegi?

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #67 on: May 21, 2014, 17:20:34 PM »
Nu pe RCA ul skodei?Ca stiu ca se ia la rand....

Nu, pe RCA-ul Citroenului - recte tanti blonda.
Eu eram oprit, Skoda idem, Citroenul a avut nevoie de "sprijin" pentru oprire !

La politie nu s-a pus nicio secunda problema ca ar putea sa aiba skodarul vre-o vina.

In alta ordine de idei, pare-se ca livrarea elementelor de caroserie dureaza ceva ( primele oferte pentru bara spate erau cu termen de livrare de 2 saptamani).
Nu ma derankeaza neaparat sa circul cu bara crapata, dar s-a desprins/slabit ceva pe-acolo si-mi atinge toba. Nu va zic ce barait imi zgaltaie creierii la accelerare !!!

Vineri intru ce machineta in service pentru schimbat asa:
- Bucsi brat ( au decedat si clocane la fiecare denivelare / accelerare / frana);
- Curea accesorii - se schimba la 160.000 km si eu am omis la revizie ( bine, nici feciorii din service nu s-au ingramadit sa-mi spuna);
- ambreiaj ( nu a decedat inca, dar incepe sa de semne - vibratii la oprirea motorului, intrat mai greu in viteza daca ambreiajul nu-i in podea);
Cu ocazia asta, ii pun pe baieti sa vada ce zmeu atinge si zdrangane pe toba si sa rezolve temporar problema ( pana vine momentul intrarii la tinichigerie/vopsiorie).

Apropo - stie cineva daca, in cazul cutiei de viteze ce echipeaza Foresterul diesel ( nu stiu daca si ce diferente sunt intre modele) se fac ceva reglaje la cablurile de actionare ?
Mi se mai intampla din cand in cand sa nu pot retrograda din tr. V in IV ( din III in IV sau VI in IV nu am avut nicodata probleme). Din V in IV da, dar problema apare aleatoriu, cu singura constanta ca apare doar atunci cand motorul si cutia sunt calde ( recte la drumuri lungi). Si parca mult mai des apare vara.
Efectiv simt o rezistenta la intrare in tr. IV de parca as da cu mana intr-un perete - daca fac dublu ambreiaj, sau dau III / VI apoi IV ( cu ambreiajul calcat) intra fara probleme.
Dupa ce face o faza de-asta, ma "iarta" o buna bucata.

Ma gandeam ca daca tot schimba anbreiajul si e cu matele scoase, sa-i pun sa se uite si pe-acolo, dar nu stiu daca au mai facut asa ceva !
De-aia intreb !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #68 on: May 22, 2014, 10:54:14 AM »
Marr, eu am aceasta problema (cu intratul greu in viteza) cand accelerez si vreau trec repede din a II-a in a III-a !
Efectiv nu pot sa o bag in viteza a treia. Trebuie sa revin la 2 si apoi intra.
Dar numai cand vreau sa schimb repede si sunt undeva peste 3000 RPM.

Mie au zis ca au gresat ceva pe la cutia e viteze si acum intra mai usor.
Am remarcat insa ca trebuie sa fii foarte" tandru" cu schimbatorul.
Daca il bruschez putin, imediat reactioneaza !

Ma rog, n-am prea inteles pt ca eu credeam ca Foresterul e masina nu femeie !
Dar asta e !

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #69 on: May 22, 2014, 12:21:30 PM »
Si eu am remarcat la Impreza un comportament asemanator dar nu m-am panicat, si la alti producatori se intampla lucrul asta.
Cel mai neplacut este in curbe, cand retrogradezi si cutia nu coopereaza.
Scoti pe liber, revii in viteza itiala, scoti pe liber si treci in cea inferioara.
Daca viteza este prea mare si spatiul prea mic ai sansa sa ajungi in decor.
Mecanicii de la SMT mi-au spus ca toate cutiile de pe Impreza diesel se comporta asa.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #70 on: May 22, 2014, 12:54:41 PM »
Marr, eu am aceasta problema (cu intratul greu in viteza) cand accelerez si vreau trec repede din a II-a in a III-a !
Efectiv nu pot sa o bag in viteza a treia. Trebuie sa revin la 2 si apoi intra.
Dar numai cand vreau sa schimb repede si sunt undeva peste 3000 RPM.

......


Si la mine e la fel ( cu diferenta ca problema apare doar la retrogradare din 5 in 4.
Si da, doar peste 3000 rpm. Daca sunt la o turatie mai mica, nu sunt probleme.
Mai stii, poate nu-i un "bug", e un "feature" !
Adica un fel de protectie anti-prost ( sa nu te lase sa dai cutia peste cap).
Problema e ca intervine aleatoriu si doar la trecerea din 5 in 4....
Sper doar sa nu fie vre-o problema cu vre-un sincron ( nu stiu cum sunt sincronizate treptele in cutie, dar logica imi spune ca ar trebui sa functioneze si invers - adica din 4 in 5 ...)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #71 on: May 22, 2014, 15:22:17 PM »
Sa fiu sincer eu nu mi-am prea batut capul.
Sunt convins ca daca merg la SMT vor ridica din umeri.
Dar ma gandesc la faptul ca la retrogradare mai treaca mearga, nu te lasa ca sa nu ajungi in turatie prea mare la o viteza mica.
La urcare in trepte insa, asa cum patesc eu parca nu ar avea logica.
Sau, mai stii, s-or fi gandit ca sunt intr-o depasire si sa nu schimb viteza ca sa pierd cuplu, putere.
Cu toate ca parca nici asa nu are rost: daca fortezi in treapta a 2-a si ajungi cu turometrul pe rosu se taie gazul.
Sa ne spui daca dupa inlocuirea ambreiajului are aceleasi simptome.
Poate o fi si asta o cauza.
« Last Edit: May 22, 2014, 15:26:49 PM by Aldos »

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #72 on: May 22, 2014, 15:30:19 PM »
Maine sunt programat la schimb.
O sa-i rog sa se uite si pe la cutie ( elementele de actionare: cabluri sau ce-o mai fi pe-acolo, ca nu-i pun/las sa desfaca cutia).

Revin dupa operatie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #73 on: May 26, 2014, 17:11:45 PM »
Am ridicat azi masina dupa operatia ce a constat in:
- Schimb bucsi brat;
- Schimb curea accesorii (+ role si intinzator);
- Schimb ambreiaj ( volanta + kit ambreiaj Sachs, bineinteles).
Maine aflam si amenda ....

Primele observatii dupa cagtiva km parcursi:
- ambreiajul este muuuult mai "moale". Inainte faceam muschi cu apasarea ambreiajului.
- ambreiajul "prinde" sus. Inainte trebuia obligatoriu sa fie "pedal to the metal" !
Astea doua vor necesita o scurta perioada de acomodare.
- intra in viteze infinit mai usor ( cel putin in cele inferioare, ca azi n-am facut decat cativa km de la service la birou ...).

Dupa demontarea ambreiajului, constatarile mecanicului au fost asa:
- volanta "varza" - in sensul ca avea jocuri mari;
- ambreiajul pe duca ( "mai ducea putin");
Cu asta m-am linistit, ca la un moment dat ma apucasera ceva remuscari ca m-am apucat de cheltuieli ce poate nu erau necesare.
Acum mai urmeaza (cand oi avea timp) operatiunile de tinichigerie pentru repararea urmarilor intalnirii cu blonda ...
Si un detailing profesional ca in 5,5 ani si ~158k km nu a beneficiat de asa ceva.

PS: Le-am spus baietilor din service ca de-acu' inainte, cel putin un an nu vreau sa-i mai vad decat la cafele !!!
« Last Edit: May 26, 2014, 17:16:37 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #74 on: May 26, 2014, 18:20:09 PM »
.. te plangi tu de cheltuiala, insa realitatea este ca a tinut bine!
daca as sti ca asta e tot ce ma asteapta, as dormi si mai linistit decat pana acu'. ;)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #75 on: May 26, 2014, 19:01:29 PM »
Pai, ma plang si nu prea ...
Singura chestie e ca s-au adunat toate odata. Daca se intamplau pe rand, probabil ca nu le "simteam".
Acum sincer sa fiu, in afara de EGR, restul sunt consumabile sau prescrise in caietul de service ( eg. curea accesorii la 160.000 km).
Pentru anumite repere -  discuri si placute frana / ambreiaj - am "fortat" eu putin schimbarea.
Probabil ca mai duceau cativa km ( a se citi 2-3-5000 km).
Dar am vrut sa ma prinda perioada de concedii cu machineta in perfecta stare.

Bucsile nu le pun la socoteala. Astea-s cele mai "consumabile" in Romania !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #76 on: May 28, 2014, 15:08:46 PM »
In alta ordine de idei, azi am ridicat factura din service.
Preturile au fost asa:
- Ambreiaj ( set ambreiaj) = 1014 lei;
- Volanta masa dubla = 2470,01 lei;
- Bucsi brat fata spre spate = 2 x 177.60 lei = 355,20 lei;
- Fulie conducere + curea alternator = 161.20 lei;
- Rola intinzatoare = 675,80 lei;
- Manopera = 620 lei;

TOTAL = 5288,21 lei
Nu-i chiar putin .... dar nici sa facem foamea :)'


PS: Cu ocazia asta am facut si o recalibrare a injectoarelor ( teoretic se face la fiecare 30.000 km, practic eu acum cred ca am facut-o a doua oara ...).
Teoretic ar trebui sa se simta la consum, practic vom vedea.
In orice caz, de cand am facut recalibrarea ( azi pe la pranz), am facut 19,80 km prin oras si-mi arata un consum de 8,00 l/100 km.

PPS: Acum trebuie sa mai gasesc timp vre-o doua-trei zile si pentru partea de tinichigerie ... dar nu prea vad cand ma pot lipsi de masina in urmatoarele saptamani ...
Dar inca nu-i relevant. Vineri fac un drum de Cluj si atunci sa vedem !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #77 on: June 02, 2014, 09:02:21 AM »
Salut,
ce kit de ambreiaj ai pus de la Sachs?
Cel normal sau cel ranforsat? desi la pretul afisat sunt aproape sigur ca ai pus normal.
Ceva nu e bine oricum!

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #78 on: June 02, 2014, 12:12:19 PM »
Normal ca ... Normal ! :)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #79 on: June 02, 2014, 13:31:53 PM »
Mersi.  ;)
Ceva nu e bine oricum!