Totul despre... roti!
Subaru club Romania

Totul despre... roti!

dantt

  • 107
Re: Totul despre... roti!
« Reply #200 on: September 19, 2018, 18:45:07 PM »
Mda,chiar ciudat aspectul asta.Sa nu încapă de 15 dar sa nu fie specificat 16 în cartea de identitate.Nu am nici certificatul de conformitate cu care a fost livrata masina să mă pot uita acolo.Il are cineva și poate să-l trimită scanat?In ce privește spusele lui Boxer,sunt de acord cu ele.Nici eu nu as arunca jantele in cuptor doar pentru aspect.Nu știam că vopsirea asta in camp electrostatic presupune uscarea la temperaturi înalte.Ciudat e faptul că Enkei nu au in configuratorul lor jante pe 16 pentru mașina asta...
« Last Edit: September 19, 2018, 18:51:17 PM by dantt »

Re: Totul despre... roti!
« Reply #201 on: September 19, 2018, 19:33:24 PM »
Polimerizarea inclusa in procesul de vopsire electrostatica are loc la temperaturi de 180-190gr si se face timp de 15-20min. Cat de daunatoare este sau nu, nu ma pot pronunta.

Exista intotdeauna si varianta vopsirii clasice, la pret tot p'acolo este si daca e facuta corect, la o masina ce are deja 10 ani, probabil jantele nu se vor deteriora din nou inainte ca masina sa ceara schimbare

Nu pot recomanda vreun atelier anume din Buc, eu operatiunea am facut'o in Cta

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Totul despre... roti!
« Reply #202 on: September 19, 2018, 20:07:36 PM »
Tratamentul de revenire al aliajului de aluminiu/magneziu ajunge la temperaturi mai mici de 180°C.
Fiecare zona din janta are alte caracteristici mecanice iar acestea se obtin prin tratamente termice in masa sau locale.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

dantt

  • 107
Re: Totul despre... roti!
« Reply #203 on: September 20, 2018, 08:11:50 AM »
Mulțumesc mult tuturor!Scuze că revin asupra problemei,însă vreau sa le iau pe acelea de pe OLX indicate de Andrei.Banuiesc că au aceleași specificații  și se potrivesc la fix pentru mașina mea chiar daca sunt de Impreza,nu?

Re: Totul despre... roti!
« Reply #204 on: September 20, 2018, 11:31:37 AM »
Codul acelor roti este 28111FE310 si conform datelor de pe net au fix aceleasi specificatii de care ai nevoie la Legacy - 6.5J x 16 cu ET 55

Re: Totul despre... roti!
« Reply #205 on: September 20, 2018, 12:14:52 PM »
Legal, n'ai avea voie decat R15 si R17 daca asa apare in CIV, dar sigur a fost o scapare a celor de la RAR.
Pe 15" ai avea nevoie de jante 5x100 6J cu ET55 si gaura de centrare 56.1mm, cu cauciucuri 195 65 R15,
iar pe 16" de  jante 6.5J ET55 cu cauciucuri 205 60R16
Oarecum corect. RAR a facut omisiune in a specifica dimensiunea pe 16". La masina mea este omisa si, culmea, cu aceasta dimensiune era echipata masina din fabrica.
Pentru janta oem 16" 6,5JJ 5x100, 56,1mm ET55 dimensiunea corecta a anvelopei este 205/55 R 16 pentru Legacy, iar pentru 17" 7JJ 5x100, 56,1mm ET55 este 215/45 R 17.
Eu am echipata masina (Legacy 2007) cu jante de 16" pentru iarna si 17" pentru vara. Sper sa am timp candva pentru o vizita la RAR unde sa solicit mentionarea dimensiunii de 16" in CIV.
Ce as sugera? Nicio abatere de la valorile specificate atat la jante, cat si la anvelope.
« Last Edit: September 20, 2018, 12:16:10 PM by Mr. Ziggy »

dantt

  • 107
Re: Totul despre... roti!
« Reply #206 on: September 20, 2018, 13:26:16 PM »
Perfect!Mulțumesc mult băieți,am luat decizia de a le cumpăra pe cele de pe olx.Au exact aceleași specificatii,iar cauciucurile de iarna,Michelin Alpin A5,le am deja de la fosta mașină,rulate un sezon.

Later edit...-deja le-am luat!
« Last Edit: September 20, 2018, 17:18:38 PM by dantt »

Calin_ZC

  • 3
  • Use_the_Force
Re: Totul despre... roti!
« Reply #207 on: October 04, 2018, 22:28:48 PM »
Vin si eu cu o intrebare: aveti vreun sfat pentru jante/pneuri la noul XV, motor 1995 cmc?
Masina a facut 8300 km insa vine iarna. In aceste conditii, trebuie roti noi - jante si pneuri.
CIV are doar 18’’. Din info culese din diverse surse se pare ca merge si17’’. Daca merg spre 17’’ cred ca trebuie si un drum pe la RAR!
Ma intereseaza si experienta eventuala cu un offset diferit (in prezent este ET 55) la pneuri.
Mltumesc pentru orice informatie primita.
« Last Edit: October 04, 2018, 22:49:32 PM by Calin_ZC »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #208 on: October 04, 2018, 23:08:24 PM »
In cartea masinii vei avea si dimensiunea pentru 17. Nu mi-as face griji cu RAR.

Ciudat daca este et 55. Ar trebui sa fie 48. Asa a fost prima generație de xv, la fel si facelift.
« Last Edit: October 04, 2018, 23:11:39 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Totul despre... roti!
« Reply #209 on: October 04, 2018, 23:12:46 PM »
Jantele de 17"  sunt pe 48 si cele de 18" pe 55.
Cele de prima generatie se potrivesc pe noul XV, singura problema fiind omologarea.

Producatorul permite folosirea ambelor offset-uri pentru ultimul model.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Totul despre... roti!
« Reply #210 on: October 04, 2018, 23:28:39 PM »
Aici zice de noul XV ca e cu ET 55 pe toate dimensiunile. ET55 parc'aveau Impreza/ Legacy (exemplu), ai gasi ceva OEM SH. La o cautare rapida oricum n'am gasit nimic nou cu J, PCD si ET ca ale jantelor OEM

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Totul despre... roti!
« Reply #211 on: October 04, 2018, 23:57:50 PM »
Nemtii ofera oficial pentru diametre mici urmatoarele variante:

6,5 x 16", ET 48
7,5 x 17", ET 48
si
7,0 x 17", ET 55
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Totul despre... roti!
« Reply #212 on: October 05, 2018, 00:57:21 AM »
Pe ET48 parca erau ceva alternative la jantele noi, pe 55 nimic

Calin_ZC

  • 3
  • Use_the_Force
Re: Totul despre... roti!
« Reply #213 on: October 05, 2018, 21:08:14 PM »
Multumesc tuturor pentru opinii. Am luat decizia de a renunta la achizitia de jante. Anul acesta voi merge pe pneuri de 18’’, montate pe jantele de fabrica. Sper sa apara jante adecvate, la un pret rezonabil, in urmatorul sezon. Treaba cu offset-ul ... complicata problema.
Complicata ar fi fost si mentionarea unor jante de 17’’ in CIV.
Pentru iarna am luat Nokian. Daca intereseaza pe cineva o sa dau de stire cum se comporta masina cu ele ... probabil un raspus mai concret ar fi prin Ianuarie.
« Last Edit: October 05, 2018, 23:26:33 PM by Calin_ZC »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #214 on: October 29, 2018, 15:43:18 PM »
Measj preluat din industria auto cu permisiunea d-lui Ciprian Nimu:

"Desi semnele sunt inca modeste, iarna se pregateste sa se instaleze confortabil in zona tarii noastre. Cum si in acest anotimp trebuie sa circulam, este bine sa avem in vedere verificarea unor componente ale masinii pe care o conducem.

Anvelopele de iarna sunt elementul vital de siguranta atunci cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Indiferent daca aveti sau nu tractiune integrala, pneurile de iarna sunt obligatorii pentru ca inseamna, in primul rand, siguranta si, in al doilea rand, reduc mult posibilitatea sa ramaneti blocat in zapada. Pentru ca un pneu sa asigure o aderenta perfecta, cauciucul trebuie sa fie flexibil. Compozitia pneurilor de vara isi pierde progresiv flexibilitatea atunci cand temperaturile scad sub 7°C. Sub aceasta temperatura, o anvelopa de vara devine o bucata de plastic dur si nu are aderenta corecta nici pe suprafete uscate. Pe zapada sau suprafata inghetata, anvelopele de vara sunt total nefolositoare.
Conform Legii 161/2011, anvelopele de iarna sau all-seson (denumire comerciala) sunt obligatorii atunci cand drumurile sunt acoperite cu gheata, zapada sau polei. Pentru autovehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 3,5 tone, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna pentru toate rotile masinii. Pentru cele cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si cele de transport persoane cu o capacitate mai mare de 8+1 persoane, anvelopele de iarna sunt obligatorii pentru rotile de tractiune. Atat Legea 161/2011 cat si Directiva 92/23 a Consiliului Europei specifica faptul ca sunt acceptate pentru circulatia pe timp de iarna, numai anvelopele de iarna sau all-season care sunt inscriptionate M&S, M+S, M.S, MS (Mud & Snow - noroi si zapada), fara a fi imperativ necesara prezenta altor simboluri.

Reglementarile legale stipuleaza o adancime minima admisa a canalelor de pe anvelope de 1,6 mm. In realitate, incepand de la 4 mm adancime, aderenta scade foarte mult, fiind recomandata inlocuirea pneurilor ce prezinta acest nivel de uzura. De asemenea, este bine sa nu utilizati anvelope mai vechi de 5 ani, dar neuzate. In acest caz, imbatranirea cauciucului il face dur, uneori chiar casant, avand repercusiuni asupra sigurantei la rulare si determinand marirea distantei de franare. Putem afla varsta anvelopei verificand ultimul grup de cifre din numarul DOT, acestea reprezentand saptamana si anul de productie.
Pe cat posibil, incercati sa montati acelasi tip de anvelope pe toate rotile. In cazul in care cele doua punti primesc anvelope cu profiluri diferite puteti experimenta derapaje, deoarece aderenta pneurilor poate fi diferita pe acelasi tip de carosabil, in functie de compozitia si profilul acestora.
Foarte importante sunt si verificarea si ajustarea presiunii in pneuri. Iarna, din cauza frigului si a inghetului, aderenta pe sosea scade foarte mult. De aceea este recomandat sa avem cauciucurile umflate la presiunea corespunzatoare, pentru a beneficia de un comportament optim al pneurilor, atat in timpul deplasarii, cat si in cazul in care suntem nevoiti sa franam de urgenta.
In masura in care conditiile atmosferice impun montarea unui set de lanturi, este bine sa stiti ca utilizarea lor si pe drum uscat duce la uzuri premature ale anvelopelor, ale elementelor suspensiei si directiei.
 
Incepand din luna Noiembrie 2012, anvelopele vandute in Uniunea Europeana sunt prevazute cu o eticheta care contine informatii despre contributia la economia de combustibil, gradul de eficienta in conditii de carosabil umed si nivelul de zgomot in mers. In acest mod, primim informatii extrem de importante in formularea deciziei de achizitionare.

Sa vedem ce contine eticheta (n.n.: cea aplicata pe anvelopa):

 
  1.      Contributia anvelopei la economia de carburant, determinata de gradul de rezistenta la rulare. In timpul deplasarii, anvelopa se deformeaza datorita incarcarii vehiculului si contactului cu suprafata drumului. Ca urmare, pneul se incalzeste, iar energia se pierde sub forma de caldura. Cu cat deformarea este mai mare, cu atat si rezistenta la rulare este mai mare, determinand consum si emisii de CO2 ridicate. Anvelopele au o contributie de pana la 20% din consumul total al unui autoturism si de pana la 35% in cazul unui camion. Normele de marcare prevad 7 clase (de la A la G), diferenta de la o clasa la alta semnificand o variatie a consumului intre 2,5% si 4,5%. Mai exact, un autovehicul echipat cu anvelope clasa A va consuma cu 0,5 litri la 100 km mai putin carburant decat unul echipat cu anvelope clasa G, respectiv o diferenta de 100 de litri pe an (la un rulaj de 20.000 km).

  2.      Aderenta pe carosabil umed. Canalele din profilul anvelopei sunt proiectate pentru a evacua apa existenta pe carosabil, fiind evitata acvaplanarea. De aceea, anvelopele au un rol major in ceea ce priveste tinuta de drum si distanta de franare. Diferenta intre clase reprezinta o crestere sau scadere a distantei de franare cu 3 pana la 6 metri, in cazul unei decelerari complete de la viteza de 80 km/h. De la clasa A la clasa F, distanta de franare creste cu aproximativ 15 metri.

  3.       Nivelul de zgomot emis in mers. Acest marcaj comunica nivelul de zgomot emis in exterior (nu in habitaclu), masurarea realizandu-se in decibeli. Sunt cuantificate trei niveluri:
·       trei unde sonore - anvelopa indeplineste reglementarile actuale
·       doua unde sonore - anvelopa indeplineste viitoarele norme europene
·       o unda sonora - anvelopa emite cu 3 decibeli mai putin decat impun viitoarele norme europene"
« Last Edit: October 30, 2018, 11:24:12 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #215 on: January 22, 2019, 11:26:13 AM »
Multumesc de informații, ma interesez și  de scotchbrite, parca am mai auzit de așa ceva.
Da, vreau sa ma concentrez pe ce se vede, dar când le-am dat jos am observat ca e mult cauciuc depus pe buzele interioare și normal ca nu le pot lasă așa și ma gândesc ca ar fi ok macar cu lac sa dau peste tot ca sa protejez puțin suprafața, in momentul de fata e destula oxidare și vopsea ciulită și alte defecte de care trebuie sa ma ocup...
Mulțumesc și de ideea de a le duce undeva, dar merg pe ideea: cât pot, fac eu, dacă îmi iese sunt fericit ca le-am făcut, dacă ma lovesc de ceva de care nu pot trece, le duc undeva, dar nu e mare graba, deci e un proiect bun pentru seriile de iarna.





Încă o data îmi pare rău sa poluez acest topic, poate era mai bine sa pun la mine pe topic.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #216 on: January 22, 2019, 11:31:22 AM »
Fara scule nu le termini nici pana la iarna viitoare. Le duci undeva mai bine. Macar la curatat/sablat daca vrei sa le vopsesti singur.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #217 on: January 22, 2019, 14:02:31 PM »
Eu zic ca iti trebuie asa.
1. spala-le bine de tot.
2. Degreseaza-le
3.Ia-ti niste abrazive bune de  800
4. Freaca-le pana se matuiesc si se niveleaza.
5.Aplica un primer , grund ceva pentru metal.
6.Slefuieste din nou pana e fin ca chanel no. 5
7. Vopsea in mai multe treceri / straturi cu timp[ de uscare intre ele.
8. Un lac mat sau lucios peste vopsea , f.ctie de specificatiile producatorului ( de lac)

Adauga "bine de tot" la toate punctele , unde e cazul.

Nu vopsi buzele pe interior , doar curate-le bine si cat mai neted.
Nu vopsi in butuc unde se centreaza pe disc.
Nu da multa vopsea unde vin piulitele.
Enjoy. Pana la Craciun poate avem si poze
« Last Edit: January 22, 2019, 14:03:05 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Totul despre... roti!
« Reply #218 on: January 22, 2019, 14:11:21 PM »
Daca tot i-ai facut proiectul ar trebui sa-i recomanzi materiale, cantitati si sa-i estimezi timpii de lucru.
Astept suma timpilor. :)

Nu uita sa ii spui si modul in care se face uscarea si intarirea straturilor.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #219 on: January 22, 2019, 14:11:46 PM »
In ceea ce priveste abrazivele, ai nevoie de granulatii diferite caci vopseaua in strat fin nu o sa umple zgarieturile lasate de abrazivele cu granulatie de 800. De asta ziceam ca ai nevoie de scule sau mai bine sa le duci la cineva. Sa le iei la mana o sa iti ia fff mult timp si tot nu vor fi la fel ca cele sablate sau slefuite cu scule electrice/pneumatice.

Sa le cureti este ieftin si le primesti inapoi in cateva ore sau cateva zile in functie de ce lucrari mai are programate cel care ti le face. Apoi daca vrei sa simti ca ai contribuit la ceva, ti le vopsesti singur.
Dar vopsitul fara o pregatire temeinica si facuta de cineva cu experienta inseamna sa arunci cu timpul si cu banii pe fereastra.
« Last Edit: January 22, 2019, 14:14:39 PM by MihaiFlorescu »