Totul despre... roti!
Subaru club Romania

Totul despre... roti!

Calin_ZC

  • 3
  • Use_the_Force
Re: Totul despre... roti!
« Reply #220 on: October 05, 2018, 21:08:14 PM »
Multumesc tuturor pentru opinii. Am luat decizia de a renunta la achizitia de jante. Anul acesta voi merge pe pneuri de 18’’, montate pe jantele de fabrica. Sper sa apara jante adecvate, la un pret rezonabil, in urmatorul sezon. Treaba cu offset-ul ... complicata problema.
Complicata ar fi fost si mentionarea unor jante de 17’’ in CIV.
Pentru iarna am luat Nokian. Daca intereseaza pe cineva o sa dau de stire cum se comporta masina cu ele ... probabil un raspus mai concret ar fi prin Ianuarie.
« Last Edit: October 05, 2018, 23:26:33 PM by Calin_ZC »

Heliotropus

  • *
  • 2939
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #221 on: October 29, 2018, 15:43:18 PM »
Measj preluat din industria auto cu permisiunea d-lui Ciprian Nimu:

"Desi semnele sunt inca modeste, iarna se pregateste sa se instaleze confortabil in zona tarii noastre. Cum si in acest anotimp trebuie sa circulam, este bine sa avem in vedere verificarea unor componente ale masinii pe care o conducem.

Anvelopele de iarna sunt elementul vital de siguranta atunci cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Indiferent daca aveti sau nu tractiune integrala, pneurile de iarna sunt obligatorii pentru ca inseamna, in primul rand, siguranta si, in al doilea rand, reduc mult posibilitatea sa ramaneti blocat in zapada. Pentru ca un pneu sa asigure o aderenta perfecta, cauciucul trebuie sa fie flexibil. Compozitia pneurilor de vara isi pierde progresiv flexibilitatea atunci cand temperaturile scad sub 7°C. Sub aceasta temperatura, o anvelopa de vara devine o bucata de plastic dur si nu are aderenta corecta nici pe suprafete uscate. Pe zapada sau suprafata inghetata, anvelopele de vara sunt total nefolositoare.
Conform Legii 161/2011, anvelopele de iarna sau all-seson (denumire comerciala) sunt obligatorii atunci cand drumurile sunt acoperite cu gheata, zapada sau polei. Pentru autovehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 3,5 tone, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna pentru toate rotile masinii. Pentru cele cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si cele de transport persoane cu o capacitate mai mare de 8+1 persoane, anvelopele de iarna sunt obligatorii pentru rotile de tractiune. Atat Legea 161/2011 cat si Directiva 92/23 a Consiliului Europei specifica faptul ca sunt acceptate pentru circulatia pe timp de iarna, numai anvelopele de iarna sau all-season care sunt inscriptionate M&S, M+S, M.S, MS (Mud & Snow - noroi si zapada), fara a fi imperativ necesara prezenta altor simboluri.

Reglementarile legale stipuleaza o adancime minima admisa a canalelor de pe anvelope de 1,6 mm. In realitate, incepand de la 4 mm adancime, aderenta scade foarte mult, fiind recomandata inlocuirea pneurilor ce prezinta acest nivel de uzura. De asemenea, este bine sa nu utilizati anvelope mai vechi de 5 ani, dar neuzate. In acest caz, imbatranirea cauciucului il face dur, uneori chiar casant, avand repercusiuni asupra sigurantei la rulare si determinand marirea distantei de franare. Putem afla varsta anvelopei verificand ultimul grup de cifre din numarul DOT, acestea reprezentand saptamana si anul de productie.
Pe cat posibil, incercati sa montati acelasi tip de anvelope pe toate rotile. In cazul in care cele doua punti primesc anvelope cu profiluri diferite puteti experimenta derapaje, deoarece aderenta pneurilor poate fi diferita pe acelasi tip de carosabil, in functie de compozitia si profilul acestora.
Foarte importante sunt si verificarea si ajustarea presiunii in pneuri. Iarna, din cauza frigului si a inghetului, aderenta pe sosea scade foarte mult. De aceea este recomandat sa avem cauciucurile umflate la presiunea corespunzatoare, pentru a beneficia de un comportament optim al pneurilor, atat in timpul deplasarii, cat si in cazul in care suntem nevoiti sa franam de urgenta.
In masura in care conditiile atmosferice impun montarea unui set de lanturi, este bine sa stiti ca utilizarea lor si pe drum uscat duce la uzuri premature ale anvelopelor, ale elementelor suspensiei si directiei.
 
Incepand din luna Noiembrie 2012, anvelopele vandute in Uniunea Europeana sunt prevazute cu o eticheta care contine informatii despre contributia la economia de combustibil, gradul de eficienta in conditii de carosabil umed si nivelul de zgomot in mers. In acest mod, primim informatii extrem de importante in formularea deciziei de achizitionare.

Sa vedem ce contine eticheta (n.n.: cea aplicata pe anvelopa):

 
  1.      Contributia anvelopei la economia de carburant, determinata de gradul de rezistenta la rulare. In timpul deplasarii, anvelopa se deformeaza datorita incarcarii vehiculului si contactului cu suprafata drumului. Ca urmare, pneul se incalzeste, iar energia se pierde sub forma de caldura. Cu cat deformarea este mai mare, cu atat si rezistenta la rulare este mai mare, determinand consum si emisii de CO2 ridicate. Anvelopele au o contributie de pana la 20% din consumul total al unui autoturism si de pana la 35% in cazul unui camion. Normele de marcare prevad 7 clase (de la A la G), diferenta de la o clasa la alta semnificand o variatie a consumului intre 2,5% si 4,5%. Mai exact, un autovehicul echipat cu anvelope clasa A va consuma cu 0,5 litri la 100 km mai putin carburant decat unul echipat cu anvelope clasa G, respectiv o diferenta de 100 de litri pe an (la un rulaj de 20.000 km).

  2.      Aderenta pe carosabil umed. Canalele din profilul anvelopei sunt proiectate pentru a evacua apa existenta pe carosabil, fiind evitata acvaplanarea. De aceea, anvelopele au un rol major in ceea ce priveste tinuta de drum si distanta de franare. Diferenta intre clase reprezinta o crestere sau scadere a distantei de franare cu 3 pana la 6 metri, in cazul unei decelerari complete de la viteza de 80 km/h. De la clasa A la clasa F, distanta de franare creste cu aproximativ 15 metri.

  3.       Nivelul de zgomot emis in mers. Acest marcaj comunica nivelul de zgomot emis in exterior (nu in habitaclu), masurarea realizandu-se in decibeli. Sunt cuantificate trei niveluri:
·       trei unde sonore - anvelopa indeplineste reglementarile actuale
·       doua unde sonore - anvelopa indeplineste viitoarele norme europene
·       o unda sonora - anvelopa emite cu 3 decibeli mai putin decat impun viitoarele norme europene"
« Last Edit: October 30, 2018, 11:24:12 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Theophilus+Julsey

  • 563
  • 2004 Forester 2.0XT
Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #222 on: January 22, 2019, 11:26:13 AM »
Multumesc de informații, ma interesez și  de scotchbrite, parca am mai auzit de așa ceva.
Da, vreau sa ma concentrez pe ce se vede, dar când le-am dat jos am observat ca e mult cauciuc depus pe buzele interioare și normal ca nu le pot lasă așa și ma gândesc ca ar fi ok macar cu lac sa dau peste tot ca sa protejez puțin suprafața, in momentul de fata e destula oxidare și vopsea ciulită și alte defecte de care trebuie sa ma ocup...
Mulțumesc și de ideea de a le duce undeva, dar merg pe ideea: cât pot, fac eu, dacă îmi iese sunt fericit ca le-am făcut, dacă ma lovesc de ceva de care nu pot trece, le duc undeva, dar nu e mare graba, deci e un proiect bun pentru seriile de iarna.





Încă o data îmi pare rău sa poluez acest topic, poate era mai bine sa pun la mine pe topic.

MihaiFlorescu

  • *
  • 12021
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #223 on: January 22, 2019, 11:31:22 AM »
Fara scule nu le termini nici pana la iarna viitoare. Le duci undeva mai bine. Macar la curatat/sablat daca vrei sa le vopsesti singur.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Celalalt

  • *
  • 1825
  • Mda...
Re: Re: discutii libere... LOC DE DAT CU CAPUL
« Reply #224 on: January 22, 2019, 14:02:31 PM »
Eu zic ca iti trebuie asa.
1. spala-le bine de tot.
2. Degreseaza-le
3.Ia-ti niste abrazive bune de  800
4. Freaca-le pana se matuiesc si se niveleaza.
5.Aplica un primer , grund ceva pentru metal.
6.Slefuieste din nou pana e fin ca chanel no. 5
7. Vopsea in mai multe treceri / straturi cu timp[ de uscare intre ele.
8. Un lac mat sau lucios peste vopsea , f.ctie de specificatiile producatorului ( de lac)

Adauga "bine de tot" la toate punctele , unde e cazul.

Nu vopsi buzele pe interior , doar curate-le bine si cat mai neted.
Nu vopsi in butuc unde se centreaza pe disc.
Nu da multa vopsea unde vin piulitele.
Enjoy. Pana la Craciun poate avem si poze
« Last Edit: January 22, 2019, 14:03:05 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

BOXER

  • *
  • 1968
  • +
Re: Totul despre... roti!
« Reply #225 on: January 22, 2019, 14:11:21 PM »
Daca tot i-ai facut proiectul ar trebui sa-i recomanzi materiale, cantitati si sa-i estimezi timpii de lucru.
Astept suma timpilor. :)

Nu uita sa ii spui si modul in care se face uscarea si intarirea straturilor.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 12021
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #226 on: January 22, 2019, 14:11:46 PM »
In ceea ce priveste abrazivele, ai nevoie de granulatii diferite caci vopseaua in strat fin nu o sa umple zgarieturile lasate de abrazivele cu granulatie de 800. De asta ziceam ca ai nevoie de scule sau mai bine sa le duci la cineva. Sa le iei la mana o sa iti ia fff mult timp si tot nu vor fi la fel ca cele sablate sau slefuite cu scule electrice/pneumatice.

Sa le cureti este ieftin si le primesti inapoi in cateva ore sau cateva zile in functie de ce lucrari mai are programate cel care ti le face. Apoi daca vrei sa simti ca ai contribuit la ceva, ti le vopsesti singur.
Dar vopsitul fara o pregatire temeinica si facuta de cineva cu experienta inseamna sa arunci cu timpul si cu banii pe fereastra.
« Last Edit: January 22, 2019, 14:14:39 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Theophilus+Julsey

  • 563
  • 2004 Forester 2.0XT
Re: Totul despre... roti!
« Reply #227 on: January 22, 2019, 15:54:35 PM »
Mersi de sfaturi, prima data, încerc in regie proprie, dacă nu iese, le duc undeva...prima data trebuie sa găsesc culoarea și nuanță pe care o vrem și după mai vedem. Cea mai mare problema e ca de vopsit in câmp electrostatic nu se pune problema in regie proprie, și după câte știu ăla ii procesul cel mai rezistent, dar, in teorie, dacă ma duc cu jantele curățate și șlefuite, și cu vopseaua aleasa de mine, nu este manopera atât de scumpă.
Dar, Iara spun, e un proiect pe care vreau sa îl fac...normal ca pot da un ban și sa am rezultatul, dar vreau sa încerc macar... ;D

Celalalt

  • *
  • 1825
  • Mda...
Re: Totul despre... roti!
« Reply #228 on: January 22, 2019, 17:55:43 PM »
E posibil sa gresesc cu granulatia de 800 , dar maine intreb la mine la vopsitorie. Totusi , un grund bun are multa masa solida (mama , zici ca-s Sebastian cu masa ) si ar trebui sa acopere si micile imperfectiuni.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 563
  • 2004 Forester 2.0XT
Re: Totul despre... roti!
« Reply #229 on: January 22, 2019, 23:41:11 PM »
Mulțumesc de interes, ce ar însemna un grund bun? Pana acuma am folosit grund spray.

Re: Totul despre... roti!
« Reply #230 on: October 06, 2019, 10:58:22 AM »
Salutare , momentan pe masina sunt montate : https://www.anvelope.ro/anvelope-all-seasons-michelin-crossclimate-suv-225-65-r17-106-v-xl.htm , au 7000km si dot de 10/2019 . Sunt de clasa B , pe umed, dar oare cum se descurca pe zapada? Ma gandesc totusi sa cumpar niste anvelope dedicate pentru sezonul de iarna , iar la vara un set de jante si alte cauciucuri de vara. Vreau sa va intreb , dimensiunea este cea corecta : 225/65/17? Ce model/marca recomandati ?
Multumesc!

Re: Totul despre... roti!
« Reply #231 on: October 13, 2019, 10:20:28 AM »
Puteti lasa aici va rog cateva site-uri unde as putea gasi un set de jante OEM pentru OBK , 2015? Am oferta de la AK pentru 17' si 18' dar le voi cumpara in martie cand voi pune anvelopele de vara. Pana atunci poate gasesc ceva SH . Inteleg ca specificatiile sunt 5x114.3 17' , et 55 ?  Senzorii TMPS tot OEM ar trebui sa caut?
Pentru anvelope de iarna, m-am hotarat la Blizzak LM005 - sa fie 225/65/17 - 102H sau 225/65/17 106H XL ? Pe-astea le cumpar de Black Fraierday - poate prind un 5-10%. :)
« Last Edit: October 13, 2019, 10:24:38 AM by Sorin03 »

Re: Totul despre... roti!
« Reply #232 on: December 04, 2019, 20:08:11 PM »
Vad si'aici posesori de LM005, anul asta le dau si eu o sansa, dupa ce Nokian'urile WR A3 fabricate in 2014 s'au "impodobit" cu crapaturi pe calea de rulare, dar si pe lateral, spre calea de rulare, desi n'au mai mult de 15k km rulati