XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Re: XT'ul meu
« Reply #520 on: September 20, 2022, 17:33:26 PM »
A venit, a venit toamna ...

« Last Edit: October 05, 2022, 21:42:21 PM by andrei0241 »

Re: XT'ul meu
« Reply #521 on: February 26, 2023, 20:40:39 PM »
Masina a revenit la Constanta dupa cateva luni petrecute la AK si
- vopsire integrala
- inlocuire bara fata
- inlocuire manere usi parte
- inlocuire aripa fata stanga
- inlocuire capota - SH OEM
- montare scoop - bugeye STI
- inlocuire triunghiuri oglinzi
- inlocuire chedere superioare usi (comune fata/spate)
- inlocuire chedere inferioare usi fata
- inlocuire perii exterior usi fata
- inlocuire perii interior usi fata (3 din 4)
- curatat si antifonat pe dedesubt
- inlocuit faruri - SH OEM (cel de pe dreapta fusese afectat de un accident mai vechi, iar cel de pe stanga nu s'a mai aprins inainte de efectuare ITP)
- inlocuire semnalizari oglinzi cu chinezarii dinamice - multumit de aspect
- inlocuit parbriz (s'a spart la demontare)

ODO 146 200 km

                       



Ce poate fi zgomotul asta? Se aude fara contact pus, de pe sub bord
« Last Edit: February 26, 2023, 20:48:13 PM by andrei0241 »

dan_b

  • 1234
Re: XT'ul meu
« Reply #522 on: February 26, 2023, 21:09:35 PM »
Arata ca noua, cel putin din poze!
Zgomotul o fi de la faruri, daca functioneaza la fel ca la SH, adica se aprind imediat ce atingi cheia de butuc? Deci autolevelingul lor sau ceva.
« Last Edit: February 26, 2023, 21:10:14 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #523 on: February 26, 2023, 21:24:05 PM »
Arata super! Sa te bucuri de ea!

HammerAlp

  • 21
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: XT'ul meu
« Reply #524 on: February 27, 2023, 08:24:55 AM »
Frumos rezultat! A meritat efortul...si asteptarea.
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: XT'ul meu
« Reply #525 on: February 27, 2023, 09:32:14 AM »
Felicitari! Operatiuni rare facute de posesori de masini vechi. Motivul cel mai evident fiind... vezi randul urmator:
Evident, prima intrebare este legata de halat...

Apoi, de ce ai schimbat parti de caroserie, gen aripa, capota?
Chinezisma arata "modern", dar eu asa de mare neincredere am capatat fata de chestii de genul... prefer originalul fara doar si poate. Tot leduri sunt si alea.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #526 on: February 27, 2023, 10:24:33 AM »
Ciudat zgomotul. Avand in vedere ca nu ai contact, nu ar trebui sa mai fie nimic electric in functiune. Singura banuiala din avion asa, dupa cum pare ca se intensifica zgomotul, ar fi de la vacuumul pentru masurarea temperaturii din interior. Poate a intrat ceva umezela sau praf in furtunasul acela prin care trage aer si la oprire nu se mai inchide perfect. Stiu, imaginatie bogata, dar pe filmare pare ca se intensifica atunci cand te apropii de gura de ventilatie din spatele cheii. Asta, daca e ce cred eu, ca fiecare model are instalata in alta parte acea priza pentru masurat temperatura aerului.

Suna a sticla de must care scapa pe la capac :))))
« Last Edit: February 27, 2023, 10:26:25 AM by MihaiFlorescu »

Re: XT'ul meu
« Reply #527 on: February 27, 2023, 16:12:48 PM »
Felicitari! Operatiuni rare facute de posesori de masini vechi. Motivul cel mai evident fiind... vezi randul urmator:
Evident, prima intrebare este legata de halat...

Apoi, de ce ai schimbat parti de caroserie, gen aripa, capota?
Chinezisma arata "modern", dar eu asa de mare neincredere am capatat fata de chestii de genul... prefer originalul fara doar si poate. Tot leduri sunt si alea.

Strict partea de vopsit cred ca era vreo 2000 euro.
Pe langa asta, s'au reparat punctele de rugina de la aripile spate (din fericire nu au fost decat puncte, nu zone), mici reparatii de tinichigerie.
Aripa a fost inlocuita pentru ca se pare ca era atinsa de rugina, iar capota pare'se ca avea mult chit pe ea (de prin 2010-2011, cand o fi fost masina implicata intr'un accident).

Per total, cu ce piese cumparasem separat, cred ca la vreo  (editare estimare initiata) 5000-5500 euro a ajuns totul. Tinand cont ca mecanic masina e pusa la punct, dar ca la vanzare mai mult de 5000 euro nu as fi luat, nu aveam ce lua mai bun de atata cu 10 000 euro.
« Last Edit: February 27, 2023, 22:08:02 PM by andrei0241 »

Re: XT'ul meu
« Reply #528 on: February 27, 2023, 16:16:11 PM »
Suna a sticla de must care scapa pe la capac :))))

Cam da. Vara trecuta zgomot similar era de la sticla de apa minerala, careia nu ii inchisesem dopul complet, dar acum nu mai era nimic in masina. O sa mai urmaresc zilele astea, nu stiam de furtunul ala si da, dupa ce praf a fost prin service la vopsire, nu e exclus sa fie partial obturat

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: XT'ul meu
« Reply #529 on: February 27, 2023, 16:52:12 PM »
Salut. Te rog, la ce se conecteaza acel furtunas de la senzorul de temperatura interioara? La mine, capatul de sub bord sta fixat pe carcasa blocului de climatizare. Dar capatul e gol.
Cu ce face vacuum?
La alte marci, pe tub e montat un mic ventilator, sau variante de asemenea solutie.
Ciudat zgomotul. Avand in vedere ca nu ai contact, nu ar trebui sa mai fie nimic electric in functiune. Singura banuiala din avion asa, dupa cum pare ca se intensifica zgomotul, ar fi de la vacuumul pentru masurarea temperaturii din interior. Poate a intrat ceva umezela sau praf in furtunasul acela prin care trage aer si la oprire nu se mai inchide perfect. Stiu, imaginatie bogata, dar pe filmare pare ca se intensifica atunci cand te apropii de gura de ventilatie din spatele cheii. Asta, daca e ce cred eu, ca fiecare model are instalata in alta parte acea priza pentru masurat temperatura aerului.

Suna a sticla de must care scapa pe la capac :))))
Forester SG 2.0X, 2007

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: XT'ul meu
« Reply #530 on: February 27, 2023, 18:56:11 PM »
Foarte misto a iesit vopseaua! Acum am vazut pozele pe PC.

Re: XT'ul meu
« Reply #531 on: February 27, 2023, 21:13:58 PM »
Vopseaua a iesit cum banuiesc ca era masina cand a iesit din fabrica, nuanta si luciu, eu unul sunt multumit, mai ales ca s'a demontat cam tot de pe masina (sine plafon, aripi, plastice inferioare de pe usi, bari, faruri, capitonaj plafon etc)
Ramane sa montez bricheta din cotiera (am luat'o de mult, impreuna cu bucata de cablaj topita de la scurt circuitul de acu vreo 2 ani), ca fara ea se pare ca nu merge nici cea din portbagaj.

Pe viitor ramane sa vad ce pot face pentru upgrade de sonorizare si poate retapisare scaune fata, desi asta chiar e moft.

Iar la vara cel mai probabil o curatenie generala la interior - mocheta, plastice si poate o revizie a etrierelor fata, ca pistonasele nu aratau grozav acum cativa ani, cand le inspectasem,

Si'ar fi frumos dac'as gasi si cauza trepidatiilor la ralanti, dar asta e problema veche si e deja la "asa face ea".

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #532 on: February 27, 2023, 21:16:08 PM »
Salut. Te rog, la ce se conecteaza acel furtunas de la senzorul de temperatura interioara? La mine, capatul de sub bord sta fixat pe carcasa blocului de climatizare. Dar capatul e gol.
Cu ce face vacuum?
La alte marci, pe tub e montat un mic ventilator, sau variante de asemenea solutie.

Am desfacut un singur panou de clima de subaru in viata mea. Era de la impreza 2001.
Nu stiu cum e la forester 2007, dar cred ca diagrama de la climatizare poate elucida daca si ce e pe acolo.

Mai sus a fost o parere din avion, cum ii spuneam si lui Andrei. E de investigat. Poate raspunsul o sa vina tot de la el.


Uite aici ceva vag http://opposedforces.com/parts/forester/us_s11/type_5/climate/air_conditioner_system/illustration_2/
« Last Edit: February 27, 2023, 21:28:25 PM by MihaiFlorescu »

Re: XT'ul meu
« Reply #533 on: February 27, 2023, 21:34:05 PM »
Am cautat si eu pe diagrame unde e conectat furtunul ala, dar nu am gasit decat despre capatul de pe senzor, nu si mai departe.
Pana la urma panoul ala de langa contact se da usor jos, o sa investighez zilele urmatoare

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: XT'ul meu
« Reply #534 on: February 28, 2023, 09:03:21 AM »
Multumesc
Am cautat si eu pe diagrame unde e conectat furtunul ala, dar nu am gasit decat despre capatul de pe senzor, nu si mai departe.
Pana la urma panoul ala de langa contact se da usor jos, o sa investighez zilele urmatoare
Forester SG 2.0X, 2007

Re: XT'ul meu
« Reply #535 on: February 28, 2023, 19:35:42 PM »
Evident ca sunetul nu mai era astazi, cand am zis ca stau cat e nevoie sa'l localizez.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #536 on: February 28, 2023, 21:20:39 PM »
S-a evaporat apa :)))

Verifica si sub pedale daca e umed si panoul de plastic de langa acceleratie. Sa nu fie o problema de etansare intre conductele de antigel si caloriferul de caldura. Nu intreba cum mi-a venit ideea asta...  :o Trebuie sa ma duc la baieti sa vad ce s-a miscat pe acolo.

Re: XT'ul meu
« Reply #537 on: March 22, 2023, 21:51:02 PM »
Nici urma de umezeala pe mocheta. Azi sunetul a reaparut dupa o tura prin oras. Am vrut sa elimin orice e alimentat cu curent si am deconectat bateria, sunetul era prezent. Avand consola si partea inferioara a bordului demontat, sunetul pare sa vina cumva dinspre compartimentul motor, mi'a fost imposibil sa localizez sursa.

Intre timp interiorul a fost demontat partial pentru a rezolva cablul topit acum deja cred ca vreo 3 ani, ce duce la bricheta din cotiera. Am inlocuit doar bucata afectata si am de gand sa pun siguranta de 10A in loc de 15A, ca oricum ar trebui sa fie mai mult decat de ajuns pentru alimentarea camerei de bord, alta utilitate nu va avea acea priza (iar cea din portbagaj nu va ma servi pentru compresorul de roti, am evoluat cu unul pe acumulator)


Daca tot aveam material stand degeaba tot de ani buni, am mai pus ceva izolatie fonica pe podea.
   

Am demontat si fata de usa sofer, ca boxa avea un papuc deconectat de cand o adusesem acasa.

Ca tot era in zona, am demontat frana de mana (tratasem baza acum vreo 2 ani cu rust converter, fara rost, pare'se). Acum am curatat rugina manual si prin electroliza, am dat cu spray cu zinc, sper sa fie totul ok macar 3-4 ani.
   

Pentru ca nu am avut mult succes in trecut cand am incercat sa curat centurile, materialul celor fata a fost inlocuit (de cei de la Centuri color custom, la Arad). Pentru cele spate nu am avut harnicia necesara sa le demontez, deocamdata nu ma deranjeaza diferenta de culoare.
         

Am luat si un snur printat 3D pentru buson rezervor, ca m'am trezit cu cel vechi rupt, iar OEM vine doar cu buson cu tot, inutil.


Ca sa fie treaba buna, faza scurta din farul de pe partea stanga refuza de cateva zile sa functioneze.
Ceva e totusi ciudat, aceeasi problema a fost semnalata de cei de la AK inainte de a face ITP'ul pentru a putea aduce masina acasa. Mi s'a spus ca ar fi balastul, dar si ca condens se forma in far (lucru care nu se intamplase de cand masina e la mine). Avand far complet, l'am trimis pe acela si cred ca a fost montat. Acum va trebui sa demontez bara si farul si sa caut cauza, mi s'ar parea ciudat sa pice 2 balasturi in 10 ore de functionare. Plus ca condensul e vizibil si acum in farul stang.
Macar nu ma plictisesc!

Si o poza cu doua epave ...

« Last Edit: March 22, 2023, 21:53:26 PM by andrei0241 »

Re: XT'ul meu
« Reply #538 on: March 22, 2023, 22:23:35 PM »
wow …
Chiar demontat complet interiorul. Mă gândeam și eu să fac o asemenea mișcare dar nu am avut curaj, nici timp și nici spațiu.
Mai pui ceva peste CTK ? din categoria izolare termică, fonică ?
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: XT'ul meu
« Reply #539 on: March 23, 2023, 00:20:42 AM »
Nu, a ramas doar CTK'ul in spate si pasla in fata.
Mocheta oricum are strat de pasla si ea in zonele importante.
Usile si portbagajul au deja CTK si ceva burete/pasla de cand facusem un mini upgrade al boxelor.
Oricum, ce am facut la podea nu cred ca are vreun efect sesizabil, doar ca avand deja materialele si ocazia, era pacat sa nu profit.

Cat despre demontat interior la nivelul asta, nu e deloc complicat (la mine e cred a 4'a demontare), doar trebuie avut atentie si rabdare, atat la demontat, cat si la montare, orice clema rupta conteaza. Ultima oara o facusem in aprilie 2021 intr'o parcare goala in Mamaia