XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

XT'ul meu
« on: July 30, 2013, 12:12:16 PM »
De vreo 3 ani am inceput sa aud tot mai des de Subaru si mi'a intrat in minte ideea unui Forester XT, insa abia acum am reusit sa intru in posesia unuia.

Cautarile le'am inceput de anul trecut, in septembrie am vrut sa iau unul visiniu, de la Alba Iulia, insa la momentul respectiv vroiam sa vand Fiesta pe care o aveam, pentru a mi'l putea permite. Sotia insa se atasase de masina, asa ca am renuntat la idee.
In februarie vazusem pe autovit un XT cu 39k km la bord, pret 6900. Atunci insa n'am avut nici bani, nici timp, asa ca masina ajuns in posesia unei cunostinte din Bucuresti.

Randul mi'a venit acum si am cumparat un XT din 2007, inmatriculat in 2008. Masina o vazusem si in iarna pe autovit, insa s'a dat repede, asa ca acum cand am revazut'o nu am mai stat mult pe ganduri.

Eu am luat'o la 88k km, acum are 90k si ma pregatesc de revizie (schimb uleiuri, filtre, bujii, bucsi/bielete punte spate) si, evident, de inmatriculare.

Masina se prezinta intr'o stare destul de buna, eu sunt multumit de ea si deocamdata nu necesita investitii majore (ambreiajul si amortizoarele spate sunt inca in stare buna)

Deocamdata pun niste poze facute in graba, o sa revin pe parcurs cu altele si alte detalii despre masina.

   

Masina a fost initial in Brasov si cum culoarea e destul de rara, daca cineva din Bv (am vazut ca sunt membri de'acolo) are ceva informatii despre masina si mi le poate spune, chiar il rog, deoarece de la fostul proprietar (al doilea) nu am aflat prea multe
« Last Edit: October 02, 2018, 11:58:46 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #1 on: July 30, 2013, 12:19:14 PM »
Bun venit! Sa te bucuri de el si la cat mai multi km.

sco

  • 736
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #2 on: July 30, 2013, 12:27:42 PM »
wlc...

Frumooos....

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #3 on: July 30, 2013, 13:03:55 PM »
Bine ai venit!
Sa te bucuri de ea.
Poate ne vedem intr-un weekend.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #4 on: July 30, 2013, 15:15:51 PM »
Bine ai venit! Ai asteptat ceva, dar cred ca a meritat!  ;)
Am modificat! ... frustratule!  ::)
« Last Edit: July 30, 2013, 15:25:10 PM by stefanbv »
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #5 on: February 08, 2014, 18:06:24 PM »
Reiau jurnalul de bord, insa cu o mica problema.

In august, dupa ce intr'o dimineata nu am putut porni masina, bateria fiind moarta, am schimbat'o cu un Fulmen de 65Ah si 390A, daca am retinut eu bine. De'atunci am mai facut vreo 3000km, peste iarna masina a mai fost pornita din cand in cand, fara probleme insa. Eu am inceput sa folosesc masina acum 2 zile, am facut vreo 50 km prin oras, deci destule porniri/opriri, pana azi.
La pranz am facut un drum de ~15 km prin oras, m'am intors acasa, pentru ca dupa 2 ore, cand sa plec iar sa am surpriza ca bateria sa fie moarta. Moarta in sensul ca nici macar o tura nu a mai invartit motorul, pentru ca la a doua incercare pana si becurile din bord sa se aprinda anemic.

Mai pe seara am revenit la masina, am conectat cabluri la alta masina si a pornit dupa nici un minut de incarcare.
Am facut o tura de cativa km, m'am intors in parcare, am oprit motorul ... cand am incercat din nou sa il pornesc. ioc sansa, Rambo.

Ce am apucat sa masor: bateria, cu motorul oprit are ~12.3V. Voltajul in functionare: ~14.3V. Cureaua de la alternator pare in regula, stransa, la locul ei.

Eu suspectez bateria ca fiind de vina, insa vroiam sa cer si parerea altcuiva. E altceva ce as putea si ar trebui sa verific? Bateriei ii pot face si alta verificare in afara de cea cu un voltmetru? Ma gandeam sa iau si un amperaj in functionare, insa banuiesc ca ar fi fost irevelant pentru starea bateriei.
Cand am cumparat bateria si s'a facut verificarea pentru a acorda garantia totul era ok si la cum se prezenta voltajul in functionare eu exclud alternatorul defect.

Din cate retin, bateria de la Forester e mai speciala, in sensul ca are bornele pe invers? Daca totusi as reusi sa cuplez o baterie "normala", risc ceva? Banuiesc ca nu, dar decat sa am alte surprize, mai bine ma lipsesc.

Ah, un ultim detaliu: "ochiul magic" al bateriei este verde.

Intr'o alta ordine de idei, dupa ce voi rezolva problema cu pornirea, urmeaza urgent o revizie cu schimb uleiuri/filtre/bujii si apoi, mai pe indelete, placute frana fata/spate, bucse fata/spate, probabil distributia si daca or mai ramane fonduri amortizoare fata/spate. Si bonus ... mai trebuie si cauciucuri de vara, pe care sper sa le montez pe niste alte jante, insa deocamdata subtire oferta la SH si de noi n'as lua ceva prea ieftin, iar de ceva mai scump nu e "timp" acum :D

Sper sa revin doar cu vesti bune de'acum incolo :)

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #6 on: February 27, 2014, 00:29:38 AM »
Cu vremea din ultima vreme, n'am facut decat  socoteli, insa incet incet ma apuc de treaba

Am facut revizia, insa tremuratul la ralanti a ramas, desi bujiile  existente pe masina (tot NGK) nu mai erau clar in stare optima. In functionare nu sesisez nimic in neregula. O sa incerc sa gasesc sa dau o tura cu un alt XT, sa  fac  o comparatie

Deocamdata am comandat un set de amortizoare spate de la Pedders si urmeaza sa iau piesele ptr distributie si curele transmisie.
Sa incerc sa fac economie si sa nu schimb si pompa de apa? Masina are ~93k km acum si nu cred ca va face mai mult de 10k anual. Pompa de apa (GK sau Hepu) e la ~380 ron

Ma tot bate gandul de un upgrade la sistemul de franare, insa cum mai trebuie si un set de cauciucuri de vara, socotelile depasesc deja 2500 euro si

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #7 on: February 27, 2014, 00:33:28 AM »
fa-le pe rand :)

merita crede-ma ...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #8 on: February 27, 2014, 00:57:21 AM »
Vinde Fordul

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #9 on: February 27, 2014, 13:08:40 PM »
Fordul nu il vand decat cand voi avea bani sa il inlocuiesc cu ceva mai mare. E nevoie de a 2'a masina si deocamdata nu exista fonduri ptr altceva, sunt alte prioritati
Si oricum, la 4k cat (poate) as lua pe el, nu are rost

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #10 on: February 27, 2014, 14:23:20 PM »
4000>2500. Si mai ramane si de un Jack...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #11 on: February 27, 2014, 20:28:58 PM »
Cei 2500 exista. Acum o sa aman doar upgrade'ul de frane, ptr ca deja am apucat sa cumpar placute ptr  sistemul stock.
Oricum, din ce'am vazut, un upgrade la 4-pot cu discuri/placute si furtunase metalice ma duce in cam 500 euro, o s'o las pentru in toamna

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #12 on: February 28, 2014, 23:49:19 PM »
asa e... cam 500 euro...dar merita.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #13 on: March 01, 2014, 10:29:14 AM »
Sunt convins ca merita, insa cum nu prevad mai mult de 2 drumuri extraurbane pana'n toamna, o sa rezolv celelalte aspecte mai intai, mai ales ca oricum ptr frane am cate ceva de schimbat deja :)

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #14 on: March 24, 2014, 19:11:25 PM »
Azi am ajuns in sfarsit de am montat bielele fata/spate, busci bara spate, placute fata/spate, amortizoare spate.
Totul a decurs aproape normal, mici probleme datorita unor piulite ruginite (cam tare, ptr varsta masinii), dar mai ales unei culise de la etrierul dreapta fata, care era gripata complet, a fost nevoie de o lampa cu gaz si multa convingere din ciocan.
Imi pare bine ca luasem deja culisele, au venit la fix.

O sa verific zilele astea si filtrele de pe circuitul de ulei, nu cred ca a facut'o vreunul din proprietarii anteriori si nici la revizii la reprez nu cred c'o face cineva

Zilele trecute am montat si pneurile de vara. Am optat ptr Falken ZE914, 215 55 R17. ~2000ron/4 pneuri cu DOT 3713

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #15 on: March 24, 2014, 21:29:01 PM »
Si unde ai facut toate astea? Sunt curios pe unde se mai duc masinile Subaru pentru reparatii in Constanta.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #16 on: March 24, 2014, 22:29:13 PM »
Am fost la un amic care si'a deschis recent un atelier in Km5. Lucreaza el acolo, dar a zis ca si inchiriaza elevator + scule ptr interesati, o chestie misto care nu stiu sa fie disponibila in Cta in alta parte
El a avut o Impreza STi si de cand mi'a vazut XT'ul cica s'a apucat sa caute iar una :D
Omul lucreaza f atent, chiar daca asta inseamna mai incet, dar pentru mine nu e o problema sa stau jumatate de ora in plus, mai ales ca azi m'am bagat si eu la manuit cheile

moguai

  • 2814
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #17 on: March 25, 2014, 10:59:54 AM »
iti faci si distributia la el Andrei?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #18 on: March 25, 2014, 11:18:47 AM »
Azi am ajuns in sfarsit de am montat bielele fata/spate, busci bara spate, placute fata/spate, amortizoare spate.
Totul a decurs aproape normal, mici probleme datorita unor piulite ruginite (cam tare, ptr varsta masinii), dar mai ales unei culise de la etrierul dreapta fata, care era gripata complet, a fost nevoie de o lampa cu gaz si multa convingere din ciocan.
Imi pare bine ca luasem deja culisele, au venit la fix.

O sa verific zilele astea si filtrele de pe circuitul de ulei, nu cred ca a facut'o vreunul din proprietarii anteriori si nici la revizii la reprez nu cred c'o face cineva

Zilele trecute am montat si pneurile de vara. Am optat ptr Falken ZE914, 215 55 R17. ~2000ron/4 pneuri cu DOT 3713

Sa imi spui si mie cum vei proceda in legatura cu filtrele respective.
Pe circuitul de ungere sunt cateva "union bolt" care au un element filtrant care se poate infunda.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #19 on: March 25, 2014, 13:25:40 PM »
Sunt 3 union bolt'uri, o sa le desfac zilele astea.
Ce nu am putut identifica este OilControlValve'ul pentru AVCS, pare'se ca si in aceasta au gasit altii resturi din filtrele dezintegrate

Distributia nu o sa o fac la el. Omul e sincer si mi'a zis ca nu vrea sa se bage la distributie. La masinile lui se baga, dar la ale altora deocamdata prefera sa nu o faca.

Stau acum pe ganduri daca sa iau sau nu un kit complet de busci de la Strongflex, insa probabil va ramane si asta ptr anul viitor

Ca si consum: 54 litri/ 380km, exclusiv urban