Discutia legata de motorul de 2.5 vs cel de 2 ... este fara moarte
Din punctul meu de vedere conteaza situatia fiecaruia si "planurile" de viitor fiecare varianta avand plusuri si minusuri. Eu personal chiar daca am avut motorul refacut de 4 ori (1 data pe garantie si de 3 ori ca urmare a piticilor proprii) parca tot nu mi-as luat alt model.
Depinde din nou de fiecare cat timp si bani are sa isi dedice masinii pentru ca nu sunt masini pe model VW care le duci o data la 15 000 km la revizie si gata .. ci au nevoie de "atentie speciala" si daca nu iti va face placere acest lucru nu iti va place nici masina.
Legat strict de motorul de 2.5 parerea mea (chiar daca intra in conflict cu parerea altora de pe forum) este ca problemele sunt generate in ordine si in functie de cat de impins este motorul:
1. ulei, care trebuie verificat non stop si completat pe masina stock, stiu multe motoare de 2.5 schimbate pe garantie sau fara cu probleme cauzate in primul rand de lipsa uleiului/lipsa verificarii/completarii lui periodice
2. soft-ul stock care are anumite carente
3. interne slabute, si aici consider a fi problematice pistoanele/segmentii si bielele, dar segmentii in primul rand cu toata filozofia lor de montare
4. prezoanele (sau cum s-or fi chemand) care tin chiulasele care la presiune mare permit "ridicarea" chiulaselor/probleme cu garnitura de chiulasa
5. blocul/camasile stock, care la presiune/temperatura mare se "ovalizeaza" in zonele unde nu sunt sprijinite de peretele exterior al blocului, cauzand astfel consum de ulei, probleme la ardere sau chiar craparea camasilor
Toate cele de mai sus pot fi rezolvate (bani si timp bineinteles) dar daca nu iti face placere toata partea asta de "dezvoltare" a masinii ... mai bine nu incepi