Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Subaru club Romania

Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului

celalalt

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #20 on: November 23, 2013, 22:14:02 PM »
Hai ca am zapacit postu...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #21 on: November 24, 2013, 18:12:20 PM »
Am avut o discutie cu cineva care...lauda modulul : Interfata diagnoza universal V- Gate ELM327 : In descrierea tehnica a acestuia scria ca functioneaza ...si pe subaru.Stie cineva ...mai multe ?

Da, merge. Dar: sunt mai multe tipuri de adaptoare cu care "te poti lega" prin OBD II la ECU Subaru. Dar softurile de logare/citire sunt si ele scrise pentru anumite adaptoare si nu vor functiona cu altele.
Pentru citit codurile de eroare probabil vor fi ok toate adaptoarele cu care te poti lega la ECU, dar pentru logare serioasa, ai nevoie de un soft bine intretinut si dezvoltat, si asta inseamna ca adaptorul trebuie sa fie compatibil cu softul respectiv...

Am un OBDLink cu bluetooth, compatibil ELM 327... dar de cand am Tactrix-ul, mi-am dat seama ca asta e mai mult o jucarie. Cu 327 si Torque-ul poti citi oarece valori din ECU, dar e ca si cum ai incerca sa prinzi o pisica neagra intr-o camera intunecata...

+1 pentru recomandarea lui Vali (andea79): cablu Tactrix. Merge cu RomRaider, EcuFlash, LearningView...

STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #22 on: November 24, 2013, 18:24:50 PM »
Daca e vb de cel prin blustutz e bun.Eu spre exemplu am facut un test de detonatii.Si mi a dat cum ca ar avea...O sa pun un print screen maine sa vada si colegu Andea sa si dea o parere.Ca nici nu stiu ce inseamna...


Daca softul folosit e unul generic, nu Subaru specific, atunci informatia din pozele tale nu spune prea multe.

Sunt trei modalitati prin care ECU Subaru trateaza knock-urile. Pe foarte scurt:
- A) poate reactiona imediat pentru o durata foarte scurta de timp;
- B) poate sa il ia in calcul pentru o perioada mai lunga de timp;
- C) poate sa il ignore complet;

Mai mult de atat, exista niste valori stocate in ECU numite knock sum, disponibile pe fiecare cilindru (discutabil, dar.... ma rog) care la masina mea, de ex, cresc uneori stand pe loc... si Ecu nu ia nici o masura. Dar la logarea unui pull, nu imi apar...

Pana nu stii exact ce iti arata softul respectiv, nu poti sa spui nici ca e de bine, nici ca e de rau.
Cel mai probabil este ca iti arata knock-urile din varianta A, de vreme ce scrie ca reduce timing cu -1, dar e doar o supozitie :)



STI 2008

florian

  • 45
  • SUBARU !
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #23 on: November 24, 2013, 23:34:08 PM »
deci...e sofisticata treaba...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #24 on: November 25, 2013, 16:23:09 PM »
Din aplicatia de mai sus se intelege ca timing-ul (ignition timing advance, sau avansul pe romaneste) este dat inapoi cu 1 (teoretic pe softul stock de subaru este 1.4 grade) la anumite turatii.
Din pacate mai sunt necesare alte informatii ca sa intelegi mai bine daca este vorba de un eveniment "temporar" sau ceva ce ar trebui investigat mai adanc.
Sa explic de ce:
1. Pe primul "nivel de aparare" impotriva knock-ului ECU aplica la runtime corectii de -1.4 grade in momentul in care sensorul de knock sesizeaza ceva. Daca knock-ul continua se mai aplica un -1.4 suplimentar (adica -2.8 ) si tot asa pana nu se mai simte nimic. Acest tip de evenimente poate aparea destul de des si nu indica neaparat o problema, mai ales daca corectiile sunt de genul 1.4, adica mici.

2. Pe al doilea nivel cum s-ar zice, care apare in momentul in care se sesizeaza in mod repetat knock la nivelul 1. pe aceleasi combinatii de rpm/engine load, ECU tine mine corectiile intr-o tabela si le aplica apoi "preventiv" la respectivele combinatii de rpm/engine load. Daca sensorul nu mai simte detonatii o anumita perioada incepe sa reduca din corectiile memorate in pasi mai mici, de 0.35. Adica corectia initiala de -1.4 devine -1.05 apoi daca totul este ok -0.7 si tot asa pana la 0.
In acelasi timp daca se intalnesc detonatii din nou pe respectiva combinatie, se daauga din nou un -1.4 adica poti ajunge a valori de tipul -2.1 (1.4+0.7)

3. Pe urmatorul nivel, care apare cand de obicei sunt probleme mai serioase, ECU reduce o valoare globala numita IAM (sau DAM, ignition advance multiplier sau dynamic ...). Ideea este ca la acest nivel in tabelul de la punctul 2. avem valori in multe celule (adica combinati de rpm si engine load) deci ceva este in neregula pe o plaja larga si ECU va reduce
ignition timingul pe toate combinatiile de rpm si engine load.

Deci, un motor ok ar trebui sa aiba acest IAM la valoare maxima (1 la ECU pe 32 bit si 32 parca la ECU mai vechi) si doar valori de 0 in tabela de la 2. care se mai numeste FLKC (Fine learning Knock correction).

Din print screen-urile de mai sus nu poti sa iti dai seama de:
a. care este valoarea IAM ?
b. acel -1 este o corectie de tipul 1. de mai sus adica din aceea la runtime (se mai numesc FBKC - feedback knock correction)
sau este de tipul 2., adica memorata si apoi aplicata ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #25 on: November 25, 2013, 16:27:55 PM »
Utilitarul Learning View de care ziceam in primele posturi (pun mai jos un print screen de learning view luat de pe net) permite tocmai vizualizarea
tabelei FLKC si a IAM-ului. (si pe langa Fuel trims-urile dar asta nu e subiectul acum)


In print screen-ul de mai sus IAM-ul este ok adica 1 si se vede o corectie de -1.4 la 3200-4000rpm pentru engine load mai mare de 1.6 ceea ce nu este tocmai ok desi nu est enici grav :). (cu cat knock-ul are loc la engine load mai mare cu atat este mai "daunator", deci corectiile din ultimele coloane sunt cumva mai grave decat cele din primele coloane cu engine load mic)
Deci Learning view ne arata "statusul" la nivelele 2 si 3 de corectii ale knock-ului.
Pentru a vedea FBKC (knockul corectat la runtime) trebuie sa logam in mers diversi parametrii pentru a vedea exact daca si unde apare.
Pun mai jos un print screen cu un astfel de log cu cativa parametrii ... unde se vede ca ECU aplica FBKC dar nu are memorat FLKC, si aplia la inceput -1,4 si apoi reduce corectia ...
« Last Edit: November 25, 2013, 16:41:40 PM by andea79 »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Interesant topic.

Oarecum pe langa, doua intrebari:
1. 2.5T de la subaru, in speta cel de pe forester XT 2005-2008, are EGR??
2. Un CEL aprins pe alte motive decat functionarea propriu-zisa a motorului, afecteaza oare in vreun fel parametrii motorului? Adica ECU by default sa "dea inapoi" anumiti parametrii doar pentru ca exista o eroare stocata?
In cazul meu am probleme cu sistemul ala idiot de circuit suplimentar de aer, porcaria aia care baga aer rece pe evacuare in primele zeci de secunde dupa o pornire la rece. Adica niste supape care raman blocate pe-acolo. Teoretic nu are nicio treaba cu functionarea motorului, dar nu stiu ce le poate mintea alora de la Subaru - asa cum le-a clocit mintea si cu cruise control flashing daca ai o eroare in ECU  >:(
Pe scurt ma enerveaza ca masina are niste ezitari la turatii mai scazute, intre 2000 si 3000 de ture sa zicem, dar cred ca si mai jos de fapt.
Facea asa si inainte sa am problemele cu pompa de aer auxiliara.
Nu stiu ce ma-sa sa-i fac, ca am citit pe forumuri de-afara ca unii au bagat si jde mii de dolari si nu le-au dat de cap.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Interesant topic.

Oarecum pe langa, doua intrebari:
1. 2.5T de la subaru, in speta cel de pe forester XT 2005-2008, are EGR??
2. Un CEL aprins pe alte motive decat functionarea propriu-zisa a motorului, afecteaza oare in vreun fel parametrii motorului? Adica ECU by default sa "dea inapoi" anumiti parametrii doar pentru ca exista o eroare stocata?
In cazul meu am probleme cu sistemul ala idiot de circuit suplimentar de aer, porcaria aia care baga aer rece pe evacuare in primele zeci de secunde dupa o pornire la rece. Adica niste supape care raman blocate pe-acolo. Teoretic nu are nicio treaba cu functionarea motorului, dar nu stiu ce le poate mintea alora de la Subaru - asa cum le-a clocit mintea si cu cruise control flashing daca ai o eroare in ECU  >:(
Pe scurt ma enerveaza ca masina are niste ezitari la turatii mai scazute, intre 2000 si 3000 de ture sa zicem, dar cred ca si mai jos de fapt.
Facea asa si inainte sa am problemele cu pompa de aer auxiliara.
Nu stiu ce ma-sa sa-i fac, ca am citit pe forumuri de-afara ca unii au bagat si jde mii de dolari si nu le-au dat de cap.

este acelasi sistem air pump / egr care poate fi la o adica inlaturat si confectionate/folosite niste placute de blocare de genul http://www.kstech.biz/servlet/the-Air-Pump-Delete/Categories

de asemenea mai are un soi de efect EGR din setarea de AVCS pe turatii joase / engine load mic

ezitarea din pacate poate avea cauze multiple de la clasicul sensor de O2 (lambda 1) obosit la rezonanta/probleme pe circuitul de alimentare ....

si legat de CEL-uri, se comporta diferit in functie de CEL, unele doar apar si nu afecteaza functionarea normal - la altele ECU trece intr-un soi de safe mode si taie din putere - dar asta trebuie sa il simti clar cand se intampla ...

ca idee, dupa ce resetezi ECU (adica scoti bacteria de exemplu cateva minute) face la fel sau nu ? Daca nu face , sunt mari sanse ca problema sa fie din prima sonda lambda pe baza careia invata fuel trims-urile si dupa reset cu fuel trims-urile sterse sa fi eok pana apuca sa le invete din nou ...

Forester

  • 3067
  • The other right!
Am deja kitul de blocare, trebuie doar sa ma duc la service sa-l montez insa trebuie sa ajung undeva sa-mi mascheze si erorile in ECU. La ce pret (nu tocmai mic adica) am primit parca as mai pune oleaca si as face si o remapare cuminte. Dar nu ie malaiu deocamdata.
Lambda 1 aia are preturi babanele din ce imi aduc aminte, nu? probabil peste 1000 de lei.

La reset parca nu mai face asa, mai exact in trecut nu facea la reset, chiar ma uimea liniaritatea, insa in ultima perioada parca e ceva ezitare prezenta si dupa reset. Din pacate nu stiu daca s-a schimbat ceva sau doar sunt eu mai "aware" si sesizez mai bine diferentele.

Multam pentru raspunsuri!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Eu mi-am luat pentru STI-ul meu de aici
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1441992&parttype=5132
a fost 100$ + 44$ transport + povestea cu vama/tva dar oricum in final am ajuns la mult sub 50% din pretul de reprezentanta (care a fost in jur la 1400-1500 ron daca bine tin minte)

Iar legat de dezactivarea cel-urilor aferente este o treaba simpla, practic este o lista cu CEL-uri si un checkbok la fiecare daca este activ sau inactive si cam oricine are cablu/soft cu care poate citi/scrie poate face si aceasta operatie.

Vezi ca si userul Wrangler a avut o experienta asemanatoare cu lambda 1 pe un forester  ....

Iar legat de pret - bineinteles acesta e discutabil pentru fiecare  - dar nu vad cum ar putea depasi 2-300 ron partea de instalat kitul de blocare +  stergere cel-uri + 650 ron lambda 1 ....
« Last Edit: July 17, 2014, 16:22:01 PM by andea79 »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Multumesc mult pentru toate informatiile!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #31 on: October 18, 2014, 13:07:23 PM »
Pentru cine are timp si chef si curiozitate :)

Din ce am citit se pare ca se poate folosi si cablul de tip vag-com (care este ieftin si se gaseste "pe toate gardurile") cu romraider logger pentru vazut learning view (acum romraider logger are integrat functionalitate de learning view) si/sau facut diverse log-uri / monitorizat parametrii.

Nu se poate citi/scrie rom-ul dar probabil ca oricum asta nu este un punct de interes pentru majoritatea ... dar sa verifici rapid daca masina a avut knock sau nu +  altele ... este ok zic eu.

Personal nu am testat cu acest cablu, dar daca il are cineva romraider se poate descarca de pe net - nu costa nimic, un laptop se gaseste si ... eu sunt disponibil daca pot incuca cu ceva :)
« Last Edit: October 18, 2014, 13:22:44 PM by andea79 »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #32 on: October 19, 2014, 16:17:36 PM »
Intre timp am reusit cu chiu cu vai sa montez (nu eu personal...) placutele alea. Acum trebuie sa mai scot codurile de oroare, mi s-a sugerat sa apelez la un coleg de pe forum dar nu am avut timp.
Ce nelamurire mai am eu - ce fac cu pompa de aer auxiliara dupa ce maschez codurile? ca ma astept ca softul sa o porneasca, ori daca eu am blocat tzevile... Ma gandesc ca pur si simplu sa-i scot mufa si gata. Ar trebui sa fie ok, nu?

Tare mult as vrea sa il rog pe un coleg cu cablu tactrix sa imi logheze si mie niste view-uri, contra cost evident.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns:
« Reply #33 on: October 19, 2014, 17:09:46 PM »
Ai rabdare sa vada andea postul.....sigur te ajuta daca poate

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk


celalalt

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #34 on: October 19, 2014, 19:35:06 PM »
Si totusi.Care e idea cu scos/anulat pompa respectiva.Ca eu nu pricep.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #35 on: October 19, 2014, 20:34:48 PM »
pai ideea la scos pompa ar fi ca este un ansamblu care creeaza multe probleme in sensul ca se tot strica/infunda/etc si nu face nimic spectaculos din punct de vedere al functionarii (mai bine zis este un device folositor dpdv al emisiilor) deci pe scurt se poate renunta la ea si ... no more problems :)

iar legat de pompa, poti sa-i scoti mufa, poti sa o scoti de tot afara daca vrei ... trebuie oricum sa-i dezactivezi CEL-urile aferente si pentru chestia asta cine o face va trebui sa citeasca / scrie rom-ul (citeste versiunea care este si scrie versiunea cu cel-urile dezactivate) si daca are cablu sa citeasca / scrie rom-ul ar trebui sa poata citi si un learning view sau sa faca alte loguri ...

ziceam mai sus oricum ca ar trebui sa poti folosi romraider logger si cu un cablu vag-com pt. learning view / loguri ... dar pentru scris/citit rom-ul nu merge.

eu sunt din cluj si daca ai drum prin zona rezolvam fara nici un fel costuri si prostii :), in rest in Bucuresti cum cred ca ti-am mai zis poti vb cu malakay si cu siguranta mai sunt si altii si prin alte zone doar ca eu nu-i cunosc ....

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #36 on: January 31, 2015, 21:42:23 PM »
Cam asta mi'a zis azi Learning View'ul



Din pacate, log'ul facut cu Romraider, desi in timp real vedeam valorile instantanee, nu s'a salvat corect, aveam doar capetele de tabel (parametrii selectati de mine a fi logati), dar nici o valoare inregistrata ... mai incerc

Acum, recitind topicul, parca reusesc si eu sa mai inteleg ceva, nu ca datile trecute. Sper sa adun curand o baza de cunostinte necesara macar sa inteleg parametrii mai importanti, iar ulterior si ce anume le determina valori anormale

LE:
Imi pare rau si ca am schimbat deja sonda lambda, nu am apucat sa fac logare cu cea veche si sa vad diferentele fata de cea noua. Si cum sondei vechi i s'au taiat cablurile inainte de a fi scoasa, nici nu as mai putea'o remonta pentru experimente.

Deocamdata am pus de 100 ron benzina de 95 de la Rompetrol (se aprinsese becul, deci cea de 95 e acum in proportie majoritara), zilele urmatoare, cand s'o mai duce revin la OMV100 si refac testarea.
Maine poate ies si pe autostrada sa fac o proba la 130-140, unde se simtea inainte ezitarea de cateva momente inainte sa reactioneze la acceleratie
« Last Edit: January 31, 2015, 21:48:21 PM by andrei0241 »

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #37 on: February 07, 2015, 17:46:06 PM »
Ptr logarea cu RomRaider trebuie activat CAN bus logging sau altceva de la Settings?

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #38 on: February 07, 2015, 18:06:34 PM »
Lambda 1 aia are preturi babanele din ce imi aduc aminte, nu? probabil peste 1000 de lei.

Eu am dat un pic sub 500 ron pe una DENSO DOX-1448, dar tot mai am oarecare ezitari in sarcina (3500-5000rpm, cam p'acolo)

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #39 on: February 07, 2015, 18:58:36 PM »
Lambda mie mi-a rezolvat (doar) balbaielile cand era motorul rece. Si cred ca si la relanti e mai stabila, oricum are perioade si perioade.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008