Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Subaru club Romania

Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Ia vezi aici: http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=9933

Daca merge, baga si tu o donatie la td-d :)

Mamaaaaa Mihai, am stat 30 de min pe site-ul romraider si nu am gasit definitiile astea si tu le-ai gasit imediat.... ??? Ce spune asta despre mine?
@Andea79: am un aspirat h6 pe care vreau sa il monitorizez un pic.

Intrebare de nubete, aceste definitii le pot folosi si cu Learning View ?

Multumesc pentru info.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Nope. Din pacate learning view este cumva un dashboard (ca alt termen mai putin corporatist nu mi-a venit in minte) care are o lista predefinita de ECU pe care sa le citeasca. Din pacate nu am gasit sa poti face update-uri si nu cred ca s-a interesat cineva. Nu merge nici la mine pe aspirat. Cred ca a fost facut special pentru turbo unde lucrurile stau altfel si variaza mai mult.

Dar aceleasi informatii le poti lua din RomRaider logger. Vezi in meniu la Tools.

Multumesc inca o data pentru info. Sper sa mearga aceste definitii, exista o diferenta de un caracter intre ROM ID-uri.
Acum sa ma prind cum se seteaza definitiile si diseara ii dam o logare.
« Last Edit: May 18, 2016, 17:03:28 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

Am ajuns acasa, am reusit sa ma conectez la ECU. Prima batalie castigata.
Sunt atat de multi parametrii incat chiar nu stiu pe care sa ii monitorizez pentru a-mi da seama daca merge corect sau nu.
Masina are mici ezitari aleatoare la relanti (doar dupa ce se incalzeste bine motorul) dar in sarcina trage bine, asta e motivul pt care m-am apucat de studiat.
Ce parametrii trebuie sa monitorizez pt a-mi face o idee cam ce merge prost? Este nevoie sa fac un log in treapta a 3-a?
Legacy 3.0R

andea79

  • *
  • 4007
pai trebuie sa monitorizezi in zona/conditiile in care ai problema...si in prima faza poti selecta mai multi parametri ca sa vezi cei care au valori "ciudate" si apoi restrangi...
dar este clar ca ai un pic de citit inainte ca daca nu stii ce valori trebuie sa aiba si cum influenteaza fiecare "instalatia" ..  o sa fie mai greu...

Multumesc Andea79. Eu banuiesc ca e o problema de senzori lambda, maf sau furtunase de vacuum. Studiez si revin cu intrebari. Am reusit sa vad ca am IAM=1, am inteles ca e foarte important sa fie 1.  :)
« Last Edit: May 18, 2016, 20:14:40 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
adica e cateaua happy :D daca e iam 1 la ecu de 32 biti si iam 16 la ecu de 16biti  ... daca ajunge pe la 0.5 atunci inseamna ca nu ii place ceva...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

puiu

  • 787
cine ma ajuta cu o diagnoza de genul asta in bucuresti? cash...
macar sa ma uit sa vad ce se intampla cand se intampla.... preza 2008, 2.0 aspirator de 110kw?
am incercat doua cabluri vagcom dar nu erau ce trebuia

andea79

  • *
  • 4007


un learning view acceptabil de pe un wrx 2006 tunat de curand de tunerul "vedeta" al tarii :)

cu cateva mici ajustari si adaugat CEL flash on knock & other stuff se va ajunge la ceva un pic mai bun :)  

LE: pentru a respecta scopul didactic al thread-ului de fata, ideal ar fi sa nu avem nici o valoare negativa in tabelul din partea de jos,  IAM  = 1 (cum este si acolo) si fuel trims-uri ideal mai aproape un pic de 0
« Last Edit: July 30, 2016, 21:33:42 PM by andea79 »

La motorul meu nu exista definiti sa vad si eu un tabel FLKC  :(. Sper sa se simta bine masina doar cu IAM=1
Legacy 3.0R

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Crezi ca XT-ul meu ar avea nevoie de o astfel de evaluare sau investigatia se refera doar la motoarele tunate?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
La motorul meu nu exista definiti sa vad si eu un tabel FLKC  :(. Sper sa se simta bine masina doar cu IAM=1


avand in vedere ca aspiratele nu prea au probleme grave din cauza knock-ului ... totul este minunat...do not worry :)

andea79

  • *
  • 4007
Crezi ca XT-ul meu ar avea nevoie de o astfel de evaluare sau investigatia se refera doar la motoarele tunate?

ca mai sus: do not worry :)
si oricum a ta este generatie noua / motor nou ... nici nu stiu daca exista definitii complete ...

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #74 on: August 01, 2016, 15:21:11 PM »
Salut! Am o intrebare: Se poate vedea/afla cand a fost scris/rescris/modificat softu din ecm ultima data. Adica ce vreau eu sa stiu este daca s-a umblat la sof de curand...
Ma gandeap ca pe PC poti vedea cand a fost modificat ultima data un fisier. Poate are o inregistrare si ECM cu data ultimei interventii zic.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #75 on: August 01, 2016, 16:09:17 PM »
nu se poate vedea cand a fost scris ultima data dar se poate compara cu versiunea oem de rom pentru ecu id-ul tau si se vede daca/unde sunt diferente ...

Muttley

  • 4913
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #76 on: September 23, 2016, 07:47:53 AM »
Intrebare: cand se raceste vremea, riscul de detonatie creste sau scade?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #77 on: September 23, 2016, 08:47:42 AM »
teoretic scade, practic nu neaparat :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #78 on: September 23, 2016, 09:40:50 AM »
Practic masina merge mai tare. Restul nu conteaza :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #79 on: September 23, 2016, 10:37:28 AM »
exact :)

in mod normal aerul rece este mai rezistent la detonatii, dar si ECU aplica diverse compensari in functie de temperatura:

 - in general  timingul este crescut o data cu scaderea temperaturii
 - boost-ul este redus la temepraturi prea mici

adica teoretic aerul rece este mai safe, practic ECU foloseste setari diferite fata de vara/aer cald si merge un pic mai agresiv ...