chestii despre intercooler-e
Subaru club Romania

chestii despre intercooler-e

andea79

  • *
  • 4007
chestii despre intercooler-e
« on: December 19, 2013, 23:00:43 PM »
-
« Last Edit: January 29, 2017, 00:40:51 AM by andea79 »

KET

  • 3921
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #1 on: December 20, 2013, 09:04:56 AM »
Interesant...

BOXER

  • *
  • 2351
  • +
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #2 on: December 20, 2013, 11:12:09 AM »
Discutia pornita este foarte utila.

Legat de izolarea termica suplimentara, consider ca este normal ca sa apara probleme cu subansamblele care se incalzesc in timpul functionarii.
Proiectantii le-au gandit sa reziste la anumite solicitari dar au fost conditionati puternic de buget.
Nu au cheltuit nici un yen in plus pentru a face galeriile sa reziste la alt regim termic.

Te poti astepta la fisuri in zonele cu diferente mari de temperatura (transfer prin conductie, la prinderilor cu suruburi , zone care nu se pot izola prea usor).
Incalzirea constanta in atmosfera bogata in carbon, la o temperatura mai mare, duce la obtinerea unor alte oteluri pe partea de evacuare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

BOXER

  • *
  • 2351
  • +
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #3 on: December 20, 2013, 12:08:47 PM »
Otelul inoxidabil este tocmai bun pentru a rezista la oxidare, la temperaturi mari.
Probabil ca multi aleg aceste galerii pentru curcubeul de culori ce apare dupa cateva ture.

Nepriceputii de ingineri care gandesc si construiesc o masina stiu sa sa aleaga oteluri bune pentru evacuare dar mai ales "multivalente".
Proiectantul trebuie sa aleaga un material care sa rezolve zeci de probleme si de multe ori cere retete speciale producatorului de oteluri.
Fabricantul de piese de tuning cauta sa respecte prima data cotele si unul doi parametri, care fac viata mai dulce amatorilor de tuning.
Fiabilitate, comportament predictibil si constant in timp, astea sunt deja povesti care costa prea mult, plus ca tunerii sunt constienti ca masina si subansamblele au durata de viata relativ scurta.

Din punctul meu de vedere tuning-ul e ocupatie de lux, putini sunt cei care si-l permit si au rabdarea sa il faca bine, fara ca sa puna vieti in pericol.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #4 on: December 20, 2013, 17:42:38 PM »
in primul rand aerul cu cat este mai rece cu atat este mai dens si mai bogat in oxigen, degeaba ai un i/c cu un pressure drop mai mic decat cel de fabrica daca tu ai aceeasi suprafata de racire, pentru ca tu nu vei reusi sa scazi temperatura aerului care trece prin i/c din potriva aici apare alta problema, da reduci lagul cu un pressure drop mai mic dar un aer care trece mai repede prin un radiator care are aceeasi dimensiune ca radiatorul vechi cu un pressure drop mai mare nu va raci la fel de bine ci doar va ajuta cu turbo lagul.
mai exista inca o abordare la aceasta problema de care ai uitat si anume v-mount ( exista companii care fac custom la comanda gen PRODrive si exista companii care ofera solutii off the shelf gen Power Enterprises sau Proccess West )
un i/c front mount intotdeauna va fii superior unui top mount din punctul meu de vedere deoarece deoarece dupa cum am explicat scopul nu este sa ajunga mai mult aer ( molecule mai mici cum ziceai ) in camera de ardere ci un aer mai rece , mai dens mai bogat in oxigen.
acum un fmic destept trebuie sa considere :
1. diametrul tubulaturii
2. lungimea tubulaturii
3. surface contact
4. pressure drop dupa cum ai zis si tu in core
sa incepem cu pct 2 pentru ca este cel mai clar si simplu, cu cat tubulatura i/c-ului este mai scurta ca lungime efectiva cu atat lagul este mai mic, mai mult conteaza sa nu existe unghiuri foarte agresive pe tubulatura deoarece toate acestea pot afecta lagul
acum punctul 1 diametrul, un diametru de piping mai mic asigura din nou un lag mai mic dar acest piping poate atinge limita mecanica despre cat aer poate circula la un moment dat prin tubulatura, mai mult o tubulatura mai mare poate avea un flow foarte mare de aer, o racire mai buna, iar din cauza diametrului tubulaturii si presiunii mai scazute aferente a aerului care trece prin piping fata de un diamtru mai mic, pressure drop-ul din core scade, la sf zilei nu ne intereseaza neaparat pressure dropul din core ci pe noi ne intereseaza volumul fizic de aer care il miscam si il racim sa fie cat mai mare ;)
3 surface contact clasic bigger is better cu cat ai o suprafata mai mare de contact cu atat poti racii mai mult aer.
4 pressure drop foarte important si asta da aici trebuie gasit miezul de intercooler cu un pressure drop de maxim 1 psi - 1.5, da va ajuta la lag, dar dupa cum ziceam pe noi ne intereseaza surface contact si sa racim un volum cat mai mare de aer si aici apare alta chestie interesanta care multi o uita, in momentul in care te dai pe un circuit tu mereu stai in power si nu pleci dintr-o curba de la 1500 rpm, la subaru sti orice model si daca iesi dintr-o sicana tot esti in a 2-a la 3500-4000 rpm din cauza rapoartelor scurte deci automat nu vei simti acel lag pentru ca deja esti in presiune toata lumea vorbeste atat de mult de turbo lag incat uita asta, turbo lagul te lovesti de el pe strada cand vrei sa mergi incet si deodata vrei tu sa te bagi sau sa faci ce vrei si cand apesi gazul vezi ca nu se intampla nimic, acum sincer parerea mea ca mai bine sacrifici niste turbo lag la mers in regim pe strada cu un intercooler montat in bot dar stii ca est racit ok iar pe un circuit nu o sa ai nici o problema decat sa te chinui cu gratarul deasupra motorului si da poti atinge un pressure drop mai mic dar nu ajuta cu nimic la sf zilei, la sf zilei cand atingi 60 de grade in admisie ecu tot o sa incepe sa iti taie avans, scopul este racim aerul sa il facem mai dens mai bogat in oxigen doar asa se va face o ardere mai buna.
cel mai corect sfat este sa iti calculezi intercoolerul in functie de turbina mai exact volumul de aer care il produce turbina sa poata trece si sa fie racit de i/c, aia conteaza la sf zilei.
materiale izolante sa stie ca singura optiune care ofera solutie definitiva este ceramic coating pe galerie de evacuare, downpipe si turbo back housing, cam asta e situatia daca vrei sa fii 100%, daca nu banda termoizolanta cu isnertii din azbest pe evacuare, cu toate astea eu merg cu banda din aceasta iar la turbina nu am absolut nici un blanket sau izolatie, pentru ca in prostia/nebunia mea m-am gandit sa las turbina sa disipe caldure
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #5 on: December 20, 2013, 18:37:59 PM »
de aia exista twin scroll :D, dar cu un piping foarte mare cu i/c mare lagul vine din faptul ca aceeasi turbina produce acelasi volum de aer la aceeasi presiune dar pipingul fiind mai mare volumul de aer care trece prin acel spatiu, lasa liber un loc mai mare in pipingul i/c de aici lag, de aia poti avea surpriza cand pui o turbina mai maricica sa reduci turbo lagul in aceasta config, pe de alta parte in cazul tau tubulatura pentru i/c-ul de serie isi putea atinge limita maxima de flow nu neaparat din cauza presiunii din turbo ci din cauza volumului de aer produs, iar odata atins poate face doar un flow limitat prin intercooler de aici turbo lag.

daca vrei si mai ai protectia de la turbo, ieftin iti poti cumpara niste banda absorbanta termic cu aur cum se zice, cei de la DEI fac asa ceva de exemplu, si sa o lipesti pe partea interioara a protectiei de la turbo ;)
« Last Edit: December 20, 2013, 18:45:16 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #6 on: December 26, 2013, 20:00:34 PM »
eu unu nu sunt de acord cu asa ceva, deoarece functia acestor sisteme este sa raceasca temperatura din camera de ardere prin injectia cu diferite solutii... acum asta e ok daca te duci la liniute sau te dai la astfel de chestii pentru ca nu iti trebuie o cantitate mare de lichid ca sa mergi, asa pentru circuit trebui pus un recipient mare ca sa te tina 20-30-40 de minute de alergat fara problema si deja aici apar probleme, 1 la mana un recipient atat de mare nici nu stiu cum se poate monta pe o masina dailly driver sau ceva de genul, 2 la mana o sesiune de track day tine de la o ora in sus 60 min deja tre sa vii pregatit sa iti calculezi cat trebuie sa ajunga etc., iar 3 la mana sincer nu stiu cat de bine face la "bloacele" noastre din aluminiu sa tot treaca intre temperaturi de functionare in camera de ardere, adica la un moment dat se poate face un decalaj la bloc, in cazul tau se poate produce un decalaj intre bloc si camasile tale aftermarket si sa iti cada camasa ( am vazut asa ceva sa se intample live ;) ) , sau cel mai rau nu se poate filtra bine sau regimul de functionare a injectiei se poate desincroniza pt o 0.001 secunde si iti poate injecta mai multa apa sau metanol iar atunci e haos in motor, am vazut destule cazuri si destul situatii in afara, si in state acum 4-5 ani cand aparuse aceasta fantezie erau la un moment dat multe firme care produceau astfel de kituri, unele au rezistat altele nu, pentru ca s-au facut multe greseli, cum ziceam injectie pare mare, desincronizari etc. firmele care au ales sa fie mai safe la inceput au supravietuit altii care au fost mai haosisti nu au supravietuit pe market pentru ca nu aveau produsul reglat ok sau se zgarcisera la pompa/injector si au iesit dezastre pe masini sponsorizate cu multi bani.
concluzie? daca iti place dragul si ala este scopul tau, poti incerca, nu iti trebuie rezervor mare, timpul de folosire este doar de cateva secunde efectiv, pentru alte aplicatii parerea mea este ca mai bine redirectionezi acei bani catre alte investitii
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: chestii despre intercooler-e
« Reply #7 on: January 29, 2017, 00:49:55 AM »
in semn de protest fata de "problema" semnalata la Administrare / Feedback (păreri, sugestii, reclamații). / subiect disparut
mi-am "editat" mesajele de pe acest subiect (luat la intamplare) -> macar am satisfactia ca le-am sters singur  :)

Re: chestii despre intercooler-e
« Reply #8 on: September 11, 2018, 22:07:54 PM »
Montand pe SG'ul meu un intercooler de STI, cu un scoop mai mare si air'duct corespunzator primelor doua, nu risc sa bag un pic in ceata ECU? Sau MAF'ul si sondele lambda vor furniza informatiile necesare ptr ca ECU sa faca eventualele ajustari?

andea79

  • *
  • 4007
Re: chestii despre intercooler-e
« Reply #9 on: September 11, 2018, 22:41:59 PM »
esti ok in principiu, dar cu setarea stock oricum nu castigi nimic ,,, diferenta de eficienta ar trebui sa fie super mare (si nu este) cu setarea stock in care turbina nu este iesita din plaja de eficienta (sau nici pe aproape mai exact) ca sa dea influenteze AFR-ul (oricum IC-ul raceste aer deja masurat de MAF)
iar diferenta de volum si pressure drop din nou nu va genera efecte semnificative din acelasi motiv principal -> esti cu setarea stock ...

Re: chestii despre intercooler-e
« Reply #10 on: September 11, 2018, 23:14:41 PM »
Pe viitor posibil sa incerc sa profit de IC'ul mai mare, deocamdata vreau doar sa vad IC'ul, splitter'ul si scoop'ul ca merg bine impreuna, fara a'l deranja pe ECU, ca altfel o lasam balta (IC'ul e deja pe masina, dar cu scoop'ul si splitter'ul stdandar de XT)
« Last Edit: September 11, 2018, 23:15:15 PM by andrei0241 »