Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Subaru club Romania

Subaru Outback 3.0 H6 - 2006

Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« on: January 27, 2014, 10:56:11 AM »
Salutari comunitatii Subaru si bine v-am gasit!

In Martie 2013 am facut si eu pasul spre prima japoneza si anume un Outback din anul 2006 cu motorul de 3.0 si 245 CP.
Masina a fost adusa din Italia unde a fost condusa de seful unui prieten. Cand am luat-o avea 76.000 de KM si toate reviziile la zi facute la reprezentata Subaru din Padova.
Ca si nivel de echipare cred ca este modelul "full option", cele mai reprezentative optiuni fiind: navigatia, interiorul de piele si scaunele complet electrice.

In prezent masina are 96.000 de KM si in ultimul timp ma confrunt cu ceva probeme. Sper ca prin ajutorul vostru sa le dau de cap, mai ales ca nu gasesti specialisti sau service-uri subaru la fiecare colt de strada.
1. discuri ovalizate fata - le voi schimba in primavara.
2. volanul merge uneori intrerupt - sper sa remediez cu un schimb complet de lichid de servo si sa nu fie nevoie sa schimb pompa.
3. zgomot la rola intinzatoare - am schimbat-o, inclusiv cureaua de accesorii.
4. bujii schimbate - just for safety.
4. cel mai grav, supraincalzirea motorului. Prima data am avut problema in vara cand ma intorceam din Grecia (40 de grade+), am asteptat sa se linisteasca si am completat cu antigel. De atunci nu am mai avut nici o problema cu cresterea temperaturii, sau cel putin nu am mai sesizat. In Noiembrie am avut o zi in care masina nu baga caldura si pe moment nu am luat-o in serios dar acum fac legatura cu ce am patit zilele trecute. Sambata am iesit cu masina la o tura prin zapada si, la un moment dat, a inceput sa ventileze aer rece in interior si am observat ca acul de temperatura sta intre jumatate si maxim, masina fiind in mers. Am tras pe dreapta, m-am uitat la vasul de antigel care era plin si am plecat cu ea cu gandul ca in mers va scadea temperatura. Bun, de aici devine mai interesant, se pare ca in mers nu scade temperatura decat daca turez masina peste 3000 de ture, moment in care scade aproape instant. Acelasi lucru se intampla si daca stau pe loc si o turez, scade temperatura si incepe sa ventileze si aer cald. Imi este frica sa nu fie garnitura de la chiuloasa si sper sa scap mai ieftin cu un termostat sau o pompa de apa. Ceva recomandari? Am sunat la SMT astazi, dar tipic ma pot programa de abia pe 2 februarie, nu as vrea sa tin masina in parcare mai ales ca e perioada in care ar trebui sa profit de AWD :)
O sa atasez si poze cu masina de indata ce imi dau seama cum :)

celalalt

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #1 on: January 27, 2014, 11:33:00 AM »
Pentru volan,mai verifica inca o data cureaua.Pentru temperatura motor,vezi ca nu e aerisita instalatia corect.RZW75 a patit acelasi lucru.
Bafta si bine ai venit.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #2 on: January 27, 2014, 11:57:20 AM »
Bine ai venit!

Pentru discuri pune altceva decat stock. Baga ceva slotted cel mai bine.
Pentru servo, ai grija ce lichid pui. Sunt multi care au avut probleme si s-a dovedit ca functioneaza bine doar cu un anumit tip. Da o cautare pe forum ca e un subiect pe tema asta.
Pentru rola intinzatoare, vezi daca e cureaua stransa bine.
La incalzire, cum spune si celalalt, au fost colegi cu problema asta si era doar aer pe instalatia de aerisire. Poate cand ai pus antigel a prins aer.

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #3 on: January 27, 2014, 12:11:20 PM »
Multumesc pentru raspunsuri :)
Dupa parerea mea discurile sunt cam mici pentru gabaritul masinii, dar voi incerca sa cumpar ceva mai bun calitativ (ceva recomandari?). Eu mai am un Fiesta ST unde am incercat ultima data sa pun EBC, care si ele s-au ovalizat dupa un rodaj facut ca la carte....
Legat de servo asa am inteles si eu, ca ar fi bine sa incerc sa fac un schimb de lichid si sa vad dupa daca problema persista, oricum apare aleatoriu.
Legat de problemele de incalzire a motorului am reusit sa conving pe cineva de la SMT sa duc masina astazi si mi-a promis ca se vor uita cand au timp ce are, sper sa fie ceva minor, oricum ii voi ruga sa imi schimbe tot lichidul de racire chiar daca este vorba doar de un termostat sau pompa de apa. Sunt curios daca au posibilitatea sa verifice daca am afectat/ars garnitura de la chiuloasa.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #4 on: January 27, 2014, 12:17:41 PM »
Pentru volan,mai verifica inca o data cureaua.Pentru temperatura motor,vezi ca nu e aerisita instalatia corect.RZW75 a patit acelasi lucru.
Bafta si bine ai venit.

correct! se intampla anul trecut... nici la mine nu mai baga caldura desi era motorul cald.
am rezolvat-o cu o aerisire facuta correct la un service bun.
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1554.0
« Last Edit: January 27, 2014, 12:42:01 PM by rzw75 »
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

KET

  • 3921
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #5 on: January 27, 2014, 12:20:38 PM »
Bine ai venit!

Fab

  • 794
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #6 on: January 27, 2014, 13:33:58 PM »
Bun venit!
Am avut si eu probleme cu directia intrerupta, am schimbat cureaua si totul e ok. Lichidul de la servo l-am schimbat acum aproape 1 an, am pus Motul Dexron III, nu am avut nicio problema.

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #7 on: January 27, 2014, 14:57:16 PM »
Cureaua am schimbat-o luna trecuta impreuna cu rola intinzatoare si cu inca o rola care aparent nu angreneaza nimic. Pentur cea de-a doua rola am schimbat doar rulmentul pentru ca ar fi trebuit sa astept doua saptamani pana ajunge.
Legat de problema de racire, masina este acum in curte la SMT si sper sa fie o problema minora....

celalalt

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #8 on: January 27, 2014, 15:15:49 PM »
Daca e in curte la SMT Sigur se raceste...;D (JK)

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #9 on: January 27, 2014, 17:08:42 PM »
M-au sunat de la SMT, nu am gasit nici o problema la masina, dar spun ei ca nu avea lichid suficient.
Oricum vor schimba tot lichidul de racire vor aerisii instalatia.
Pompa de apa este ok, termostatul deschide si inchide corect, iar capacul de la radiator este in parametrii.
Sper sa aiba dreptate si sa nu am surprize din nou.

celalalt

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #10 on: January 27, 2014, 18:13:10 PM »
Putin lichid = mult aer...deci...

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #11 on: January 28, 2014, 14:47:51 PM »
Am recuperat masina astazi la ora 11:00 si mi-au spus ca e posibil sa am radiatorul spart, dar nu sunt siguri.
Problema este ca au gasit in scut antigel, dar din cate imi amintesc am mai varsat si eu cand am completat acum ceva timp si pe langa asta, la un momendat dat, mi-a curatat vasul un mecanic de la EDU STAN si probabil ca a mai curs si atunci.  O sa merg asa 2 saptamani si o sa trec din nou pe la ei sa imi faca o verificare.

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #12 on: January 29, 2014, 09:58:14 AM »
Back to the drowing board...
Aseara am iesit un pic cu masina la "sanius" si dupa 3-4 ture de Baneasa Mall hop si acul la trei sferturi. Ma scoate din sarite :|
Porneste electroventilatorul, scade acul, iar urca si tot asa, chiar daca merg normal.
Ce este insa ciudat este ca odata crescuta temperatura vasul era aproape plin, cu mult peste full. Am ajuns acasa, am oprit masina si de dimineata m-am uitat la vas care a ramasa peste full, am pornit motorul gandindu-ma ca masina isi va trage lichid din vas, dar degeaba asa ca am scos tot lichidul din vas si l-am turnat in radiator. Spre uimirea mea a intrat tot in radiator, ceea ce ma duce cu gandul ca intradevar pierde pe undeva atunci cand e presiunea mare (motorul fiind in sarcina).
Poate sa fie ca am "alergat" masina? Nu trebuia sa se incinga chiar atunci, nu cu lag de 5 minute :)) ?
Mai aveti vreo sugestie? La voi se aude cum circula apa prin circuit atunci cand porniti masina, la mine se aude destul de tare.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #13 on: January 30, 2014, 23:00:27 PM »
garnitura de chiulasa ciupita si se incinge doar cand stai in presiune (ture mari )
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #14 on: January 31, 2014, 11:32:45 AM »
Salut, am ajuns la aceeasi concluzie si eu. Garnitura ciupita, la presiune intra aer in instalatie care ajunge in radiator dupa care lichidul este impins in vas si da pe afara (de aici si lichidul din scut).
Din cauza aerului lichidul ramane in vas si nu mai ajunge inapoi in radiator si tot asa...
Daca merg cu ea linistit, chiar si cu reprize scurte in ture, vad ca nu are nimic, asa ca voi astepta 2 luni sa strang bani si ma duc si o fac la Subaru Brasov sa scap de o grija.
Sper ca odata facuta nu se va strica din nou....Nu am avut experiente de genul cu masinile pe care le-am mai avut asa ca nu stiu urmarile unei astfel de operatiuni.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #15 on: January 31, 2014, 14:19:59 PM »
asa am patit si eu la un motor (doar ca era turbo ) daca mergeam sub 3000 ture nu avea nimic .. cum ii dadeam 4-5000 se incingea imediat ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #16 on: June 07, 2014, 13:25:13 PM »
Salutari tuturor,

A trecut ceva vreme de la ultima postare, dar revin cu forte proaspete....
Dupa multe completari cu antigel si atentie sporita la acul care indica temperatura motorului am luat decizia de a duce masina la Subaru Brasov.
Mi-am cumparat singur piesele si anume: Garniturile de chiulase, simeringurile si prezoanele, toate originale.
Pe langa asta am decis sa schimb si toate fluidele, ulei cutie, ulei servo, ulei diferentiale, lichid frana si toate filtrele plus cateva lucruri aparute pe parcursul reparatieiL rulment fata dreapta si placutele de frana de pe spate.

Toate bune si frumoase, masina a ajuns la Subaru Sambata trecuta si mecanicul de acolo s-a apucat de treaba (demontat, curatat, alezat, etc...), Joi a fost gata si a iesit cu ea in teste insa s-a intamplat inevitabilul....Dupa cateva reprize masina s-a intors pe elevator pentru verificarile finale cand au constat ca masina pierde antigel pe la pompa de apa, asa ca mai am de facut o investitie destul de mare ce-i drept, in jur de 700 de RON.

Eram destul de nerabdator sa iau masina, insa va trebui sa mai astept o saptamana pana vine si pompa de apa si sper sa fie ultima investitie atat de mare in urmatorii ani. 
Partea buna este ca mi-a confirmat ca masina este in stare foarte foarte buna si ca merge impecabil, ceea ce ma bucura :), sau mai bine sa-l citez pe Bamse (mecanicul)"de mult nu am mai mers cu un Outback atat de inchegat".
Cam atat despre Subarul meu, proaspat trecut de 100.000 de KM. Revin cu impresii saptamana viitoare dupa ce iau masina.


Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #17 on: June 14, 2014, 12:13:31 PM »
Buna Catalin, salutare tuturor,

Este prima zi a mea pe acest forum desi sunt subarist din 2006.
Am exact aceeasi masina ca si Catalin, adica un Outback de 3L Full Option care, se pare ca a fost chiar primul adus in aceasta configuratie de SMT in Decembrie 2006.
Catalin, si eu am avut exact aceeasi problema ca tine acum 2 ani cand aveam tot in jur de 90000 de Km. Initial am fost la SMT Bucuresti ca mi se incalzea apa mai mult ca de obicei. Ei au testat-o si mi-au ziz ca e garnitura de chiulasa si ca ma costa aproape 100000 de milioane. Am innebunit. M-am dus la Brasov unde au preluat diagnosticul dar cu un cost al reparatiei mult mai mic. Nu ma pricep prea mult la motoare dar eu am sugerat sa schimbam pompa de apa inainte de a da totul jos de pe masina. Mi s-a explicat ca pompa de apa e facuta fara moarte si ca sigur e garnitura de chiulasa. Am acceptat si dupa doua saptamani am fost sa o iau.
La intoarcere spre Bucuresti, pe serpentinele de la Predeal apa iar s-a incalzit si m-am intors la Brasov. Cei de acolo m-au asteptat, desi era sambata dopa-amiaza si au bagat-o in teste. Am mai lasat-o inca o saptamana in care i s-a schimbat la insistentele mele pompa de apa si de atunci, problema a disparut.
Asa ca, inainte de a desface toata masina ca sa schimbi garnitura de chiulasa, schimba doar pompa de apa la inceput si vezi cum se comporta. Chiar daca dai 150 de euro in plus, eviti sa iti ramana suruburi dupa ce o monteaza la loc... :)
Probabil ca sfatul meu ajunge cam tarziu dar daca faci treaba la Brasov, sper sa mearga totul ok pentru tine.

PS. chestia cu Outback-ul inchegat mi-au zis-o si mie :) Iar chiar in acest moment am masina la ei pentru revizia de 120000.

Multa bafta!
« Last Edit: June 14, 2014, 12:15:24 PM by hagrid »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #18 on: June 14, 2014, 12:55:17 PM »
...

PS. chestia cu Outback-ul inchegat mi-au zis-o si mie :) Iar chiar in acest moment am masina la ei pentru revizia de 120000.

Multa bafta!

:) Eu am cel mai inchegat forester automat.
Fostul lor sef de service era un tip de treaba, nu dorea sa puna clientul la investitii mari si spunea ca masinile sunt bune.
Cateodata ma luam de el si ii spuneam ca orice masina care vine in service trebuie sa aiba o problema.
Acum au un sef de service nou, cred ca este mut, nu mai zice nimic.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #19 on: June 14, 2014, 15:16:11 PM »
Salut,

Multumesc pentru sugestii, dar la mine a fost destul de clar ca era si garnitura avariata, mi-au confirmat si dupa ce au desfacut-o.
Pompa a fost cumva vina mea ca nu am schimbat-o din prima ca ma gândeam ca scap mai ieftin, chiar daca mecanicul a sugerat asta, dar sper sa fie totul bine acum, dupa ce voi lua masina înapoi.
Revenind, din păcate pompa nu a ajuns nici săptămana asta așa ca mai am de așteptat, sper ca sta in siguranță masina in service....