STI 2008
Subaru club Romania

STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #60 on: April 04, 2014, 20:19:48 PM »
La momentul asta blocul, pistoanele, vibrochenul, chiulasele si axele cu came sunt pe drum spre Satu-Mare pentru urmatoarele:

- Chiulasele:
  * verificare planeitate
  * inlocuire semeringuri
  * rectificare scaune supape
  * reglat distante axe cu came
- Arbore:
  * verificare cota si ovalitate
- Camasi:
  * montare
  * alezare buze camasi unde e cazul (sa treaca prezonul de bloc)
  * gauri pentru introducere bolturi in piston
  * alezare camasi pentru pistoanele noi (99.5mm), cu clearance de 0.08mm
  * alezare 2mm adancime pe 40mm lungime la baza camasilor + bloc, in interior, central, la baza bielei (bolturile noilor biele sunt un pic mai inalte decat cele OEM...)
  * honuire camasi cu torque plate strans la 120 Nm (cu atat vor fi stranse prezoanele de chiulasa)

Keeping my fingers crossed...
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #61 on: April 04, 2014, 20:35:22 PM »
deci le-ai dat de lucru la astia de la Satu Mare cum s-ar spune, ai apucat cumva sa vb cu ei sa iti dea o estimare de cost ?
si tre sa pun si eu o "poza" cu sigla lui astia de la Satu Mare ca tare frumoasa e :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #62 on: April 04, 2014, 21:15:04 PM »
Luni o sa discutam detaliile pecuniare, dupa ce ajunge motorul si lista de TODO la ei.

Cred ca e alimentat motorasul ala de Duracell.... ceapa lui de iepurash...
STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #63 on: April 04, 2014, 22:48:27 PM »
Mihai vrei sa zici ca e mult sa faci 7000 de km cu un schimb de ulei?
Subaru Forester 2,5xt

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #64 on: April 05, 2014, 00:29:11 AM »
Cu uleiul pe care îl folosesc acum... DA. Motul 300v racing.
E un ulei foarte OK dar se pare ca după 5000 de km își pierde calitățile în mod accelerat.
STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #65 on: April 05, 2014, 00:37:14 AM »
Aha, am inteles. Nu am stiut treaba asta.
Sapt viitoare fac si eu schimbul la forester, insa eu folosesc motul 8100 x-clean 5w30.
Am facut 9000 de km pana acum ;D
O mica paranteza ;D...iesim la un suc si cu vali saptamana viitoare?
Subaru Forester 2,5xt

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #66 on: April 05, 2014, 11:31:29 AM »
Stii piesa cu "Vand fan, vand fan, vand fan"... trebuie cantata asa: "Schimb schimb, schimb schimb, schimb schimb" :)

Sure, ne vedem ! La renumita limonada ;)
STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #67 on: April 05, 2014, 12:09:12 PM »
:)))) se potriveste
Ramane atunci pe saptamana viitoare  :D
Dupa montarea tuturor pieselor, cati km va trebui sa-i faci rodajul?
Subaru Forester 2,5xt

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #68 on: April 05, 2014, 14:27:02 PM »
In principiu intre 1.500 si 2.500 :) Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.
STI 2008

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #69 on: April 05, 2014, 14:52:15 PM »
Si ce soft ai sa folosesti? Cel pe care il ai acum de la RC sau cel de fabrica? Sau va fi unul pentru rodaj?
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #70 on: April 05, 2014, 17:16:45 PM »
cine ce zicea de cafele ? zicea careva azi ? :)

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2008
« Reply #71 on: April 05, 2014, 20:40:10 PM »
In principiu intre 1.500 si 2.500 :) Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.


Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #72 on: April 05, 2014, 21:08:16 PM »
In principiu intre 1.500 si 2.500 :) Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.


Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!
Tu esti pe 15W50 sau 5W40 ? Si la cati km faci schimbul ? Se intampla si la tine faza cu consum de ulei dupa primii 3500-4000km? (ziceam si pe threadul meu ca la mine ca ceasul - observat pe 3 schimburi consecutive de 5W40 - nu consuma nimic primii 3500-4000km si apoi pana la schimbul de la 5000km trebuie sa completez macar 0.5l -1l , apoi schimb uleiul si din nou de la inceput :) )

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #73 on: April 05, 2014, 23:01:27 PM »
Si ce soft ai sa folosesti? Cel pe care il ai acum de la RC sau cel de fabrica? Sau va fi unul pentru rodaj?

Softul va fi cel care il am acum, cel de la RC, nu am posibilitatea de soft de break-in si nu il pot folosi safe pe cel stock...
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #74 on: April 05, 2014, 23:47:14 PM »
poti sa pui daca vrei wastegate duty-ul pe 0% pe harta de RC care o ai ....

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #75 on: April 06, 2014, 00:34:15 AM »
Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!

Excelent ! Keep it up !

La ulei vreau un 10W40 mineral, de calitate. As vrea Motul Break-In oil dar nu am gasit pana acum... Ai idee cine mai face ulei mineral ca lumea ?


« Last Edit: April 06, 2014, 01:09:03 AM by Ratzalaru »
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #76 on: April 06, 2014, 00:39:22 AM »
poti sa pui daca vrei wastegate duty-ul pe 0% pe harta de RC care o ai ....

La "Max Wastegate Duty" te referi ? Atunci va merge doar cu wastegate spring pressure, right ?

« Last Edit: April 06, 2014, 02:21:45 AM by Ratzalaru »
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #77 on: April 06, 2014, 03:04:11 AM »
Cred ca i-am dat de cap: "Millers Oils CRO 10W-40 ulei rodaj" ( http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-cro-10w-40-ulei-rodaj-5litri )

Si procedura completa de rodaj va fi urmatoarea (practic e procedura de la rallispec adaptata):

1. Dupa ce e gata motorul nu montez radiatorul de ulei - ca sa am pe durata rodajului temperatura uleiului suficient de sus ( > 85 grade );
2. Punem ulei mineral de rodaj;
3. Punem Evan's Coolant-ul (ideal ar fi daca l-am pune incalzit si am astepta 15-20 de minute sa se stabilizeze temperaturile), scapam cum putem de pungile de aer;
4. Deconectam bujiile, deconectam si blocam furtunele de alimentare, dam cheie pana vedem presiune pe Defi-ul de presiune ulei;
5. Reconectam bujiile si furtunele de alimentare;
6. Start motor, asteptam sa porneasca ventilatoarele, cautam scurgeri;
7. Rescriu ECU cu tabela de Max Wastegate Duty Cycle pusa pe 0;
8. Iesire la plimbare prin zona fara trafic (yeah, right) si repetam pasii de mai jos de 10 ori cu pedala usoara:
    - in a 3-a sau a 4-a il duc de la 2.500 la 4.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 30 de secunde pentru stabilizare temperaturi;
9. Repetam pasii de mai jos de 20 ori, incepand de la pedala usoara pana la wot, cu ultimele 5 rulari cu wot:
    - in a 3-a sau a 4-a de la 2.500 la 5.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 1 minut pentru stabilizare temperaturi;
10. Revenire la service, schimb de ulei (tot cu ulei mineral) si filtru;
11. Rescriu ECU cu tabela de Max Wastegate Duty Cycle cu valorile "normale";
12. Urmeaza 2.500 de km de condus in principal prin oras, cu schimburi de ulei (tot mineral) la 700, 1400, 2000 si cu crestere progresiva a max rpm pana la 5.500;
13. La 2.500 km, montam radiatorul de ulei si punem ulei sintetic Motul 300v Racing
14. ENJOY

Pasul meu preferat e pasul 14 !!!!!

Cei cu experienta, ce ziceti ?
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #78 on: April 06, 2014, 10:41:48 AM »
poti sa pui daca vrei wastegate duty-ul pe 0% pe harta de RC care o ai ....

La "Max Wastegate Duty" te referi ? Atunci va merge doar cu wastegate spring pressure, right ?


Eu as pune si initial si max wastegate duty pe 0 - sa fiu sigur :)
Sau, poti sa conectezi fizic "furtunelul" care merge la wastegate astfel incat sa ramana pe wastegate spring pressure indiferent de ce vrea softul ...

De fapt ca sa fiu mai exact, dupa cum se vede montajul "standard" in poza de mai jos, ai 2 posibilitati:
1. scoti linia 3 din T-ul care uneste linia 3 cu linia 2 si cu linia 1 si apoi blochezi cu ceva capatul liber
sau mai simplu zic eu
2. pui un singur furtun intreg in loc la linia 1 si linia 2 astfel incat linia 3 din nou ramane pe dinafara



« Last Edit: April 06, 2014, 11:35:07 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #79 on: April 06, 2014, 12:01:32 PM »
Cred ca i-am dat de cap: "Millers Oils CRO 10W-40 ulei rodaj" ( http://www.racingnick.ro/produse/millers-oils-cro-10w-40-ulei-rodaj-5litri )

Si procedura completa de rodaj va fi urmatoarea (practic e procedura de la rallispec adaptata):

1. Dupa ce e gata motorul nu montez radiatorul de ulei - ca sa am pe durata rodajului temperatura uleiului suficient de sus ( > 85 grade );
2. Punem ulei mineral de rodaj;
3. Punem Evan's Coolant-ul (ideal ar fi daca l-am pune incalzit si am astepta 15-20 de minute sa se stabilizeze temperaturile), scapam cum putem de pungile de aer;
4. Deconectam bujiile, deconectam si blocam furtunele de alimentare, dam cheie pana vedem presiune pe Defi-ul de presiune ulei;
5. Reconectam bujiile si furtunele de alimentare;
6. Start motor, asteptam sa porneasca ventilatoarele, cautam scurgeri;
7. Rescriu ECU cu tabela de Max Wastegate Duty Cycle pusa pe 0;
8. Iesire la plimbare prin zona fara trafic (yeah, right) si repetam pasii de mai jos de 10 ori cu pedala usoara:
    - in a 3-a sau a 4-a il duc de la 2.500 la 4.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 30 de secunde pentru stabilizare temperaturi;
9. Repetam pasii de mai jos de 20 ori, incepand de la pedala usoara pana la wot, cu ultimele 5 rulari cu wot:
    - in a 3-a sau a 4-a de la 2.500 la 5.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 1 minut pentru stabilizare temperaturi;
10. Revenire la service, schimb de ulei (tot cu ulei mineral) si filtru;
11. Rescriu ECU cu tabela de Max Wastegate Duty Cycle cu valorile "normale";
12. Urmeaza 2.500 de km de condus in principal prin oras, cu schimburi de ulei (tot mineral) la 700, 1400, 2000 si cu crestere progresiva a max rpm pana la 5.500;
13. La 2.500 km, montam radiatorul de ulei si punem ulei sintetic Motul 300v Racing
14. ENJOY

Pasul meu preferat e pasul 14 !!!!!

Cei cu experienta, ce ziceti ?

Legat de rodaj, personal mi se pare un pic mult 2500km.
Cand masina e complet noua si se face rodaj pe langa motor la toate restul componentelor (de la transmisie la frane/turbo/ambreiaj si alte chestii) mai inteleg sa zic asa, dar strict pe un bloc scurt eu zic ca 1500km este mai mult decat destul.
Oricum cei mai importanti sunt primii 50-150km in care se "aseaza" segmentii....DAR oricum daca tu vrei sa faci 2500km nu are ce sa-i strice :)

In rest, fiecare cu piticii legat de rodaj, eu de exemplu am pornit progresiv cu turele de la inceput (adica fara urcarile pana la 4500-5500 de care zici tu acolo - desi suna interesant :) ) si mers primii 50km cu ture cat de variate (pana in 3000) si cat de multe frane de motor  - fara numar :)

De asemenea am preferat sa schimb uleiul la max 200km dupa prima pornire a motorului, din punctul meu de vedere la asamblare "intra" cea mai multa mizerie in motor (si vaseline si alte chestii de genul) plus la prima uzura a segmentilor rezulta un pic de span plus vroiam sa vad ca NU vad span mult si prostii in ulei cat de repede  - just in case :)
Apoi am mai tinut mineralul aprox. 1200km si apoi trecut pe sintetic direct/rodaj over :)

« Last Edit: April 06, 2014, 12:07:57 PM by andea79 »