STI 2008
Subaru club Romania

STI 2008

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2008
« Reply #80 on: April 06, 2014, 12:56:44 PM »
In principiu intre 1.500 si 2.500 :) Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.


Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!
Tu esti pe 15W50 sau 5W40 ? Si la cati km faci schimbul ? Se intampla si la tine faza cu consum de ulei dupa primii 3500-4000km? (ziceam si pe threadul meu ca la mine ca ceasul - observat pe 3 schimburi consecutive de 5W40 - nu consuma nimic primii 3500-4000km si apoi pana la schimbul de la 5000km trebuie sa completez macar 0.5l -1l , apoi schimb uleiul si din nou de la inceput :) )

Eu am facut primii 750 km de rodaj cu Motul 300V 20W60. Apoi, pana la 2000 km Motul 300V 15W50. Si apoi schimb pana in maxsimum inca 5000 km tot cu 15W50. Uleiul folosit a gost la recomandarea celor de la RCM, Tom si Okan.
Consumul meu de ulei este ciudat. Ba fac 2000 km fara sa pape deloc ulei, si asta cu rupt dintii, si apoi imi papa 250 ml in 2-300 km mers linistit, nevand nicio legatura cu numarul de km parcursi cu uleiul respectiv pana in acel moment. Oricum, in 5000 km nu papa mai mult de 4-500 ml per total.

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #81 on: April 06, 2014, 13:13:34 PM »
In principiu intre 1.500 si 2.500 :) Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.

Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!
Tu esti pe 15W50 sau 5W40 ? Si la cati km faci schimbul ? Se intampla si la tine faza cu consum de ulei dupa primii 3500-4000km? (ziceam si pe threadul meu ca la mine ca ceasul - observat pe 3 schimburi consecutive de 5W40 - nu consuma nimic primii 3500-4000km si apoi pana la schimbul de la 5000km trebuie sa completez macar 0.5l -1l , apoi schimb uleiul si din nou de la inceput :) )

Eu am facut primii 750 km de rodaj cu Motul 300V 20W60. Apoi, pana la 2000 km Motul 300V 15W50. Si apoi schimb pana in maxsimum inca 5000 km tot cu 15W50. Uleiul folosit a gost la recomandarea celor de la RCM, Tom si Okan.
Consumul meu de ulei este ciudat. Ba fac 2000 km fara sa pape deloc ulei, si asta cu rupt dintii, si apoi imi papa 250 ml in 2-300 km mers linistit, nevand nicio legatura cu numarul de km parcursi cu uleiul respectiv pana in acel moment. Oricum, in 5000 km nu papa mai mult de 4-500 ml per total.

Ciudat intradevar, dar undeva trebuie sa se duca uleiul ala si trebuie sa fie ceva corelare cu ceva.
La mine de exemplu dupa acei 3500-4000km incepe sa se simta mult mai tare mirosul de benzina in ulei - deci am concluzionat eu ca dilutia este mai mare si de aici uleiul incepe sa fie consumat mai cu pofta :) .
De asemenea vad pe furtunul de la catch can - iarna si in general cand ajunge pe boost fara sa fie incalzita 100% - cum scuipa afara vapori de ulei & stuff

Deci altfel zis la mine consumul de ulei este direct corelat cu "varsta" uleiului si cat de incalzita este masina -> se poate consuma mai mult ulei la mers aiurea prin oras cu motorul nici cald nici rece decat la tras de masina cu motorul in temperatura cum trebuie (cel putin cu pistoanele mele care se balagane pacolo de frig :) )

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #82 on: April 06, 2014, 14:28:25 PM »

Legat de rodaj, personal mi se pare un pic mult 2500km.
Cand masina e complet noua si se face rodaj pe langa motor la toate restul componentelor (de la transmisie la frane/turbo/ambreiaj si alte chestii) mai inteleg sa zic asa, dar strict pe un bloc scurt eu zic ca 1500km este mai mult decat destul.
Oricum cei mai importanti sunt primii 50-150km in care se "aseaza" segmentii....DAR oricum daca tu vrei sa faci 2500km nu are ce sa-i strice :)

In rest, fiecare cu piticii legat de rodaj, eu de exemplu am pornit progresiv cu turele de la inceput (adica fara urcarile pana la 4500-5500 de care zici tu acolo - desi suna interesant :) ) si mers primii 50km cu ture cat de variate (pana in 3000) si cat de multe frane de motor  - fara numar :)

De asemenea am preferat sa schimb uleiul la max 200km dupa prima pornire a motorului, din punctul meu de vedere la asamblare "intra" cea mai multa mizerie in motor (si vaseline si alte chestii de genul) plus la prima uzura a segmentilor rezulta un pic de span plus vroiam sa vad ca NU vad span mult si prostii in ulei cat de repede  - just in case :)
Apoi am mai tinut mineralul aprox. 1200km si apoi trecut pe sintetic direct/rodaj over :)



Da, primii kilometrii sunt cei mai importanti pentru bedding in-ul segmentilor. De asta am pasii 8-9. Si daca te uiti la pasul 10, inseamna ca primul schimb il voi face imediat dupa prima iesire (cat sa parcurg pasii 8-9)... ca sa scot afara cat mai repede reziduurile aferente constructiei... sigur mult sub 200km :P

De la ce producator a fost mineralul tau ? Si de unde l-ai luat ?
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #83 on: April 06, 2014, 15:04:38 PM »
De la ce producator a fost mineralul tau ? Si de unde l-ai luat ?

ceva mobil super 1000 X1 20W50 adus de subaru cluj de undeva ...

Cristi

  • 190
Răspuns: STI 2008
« Reply #84 on: April 06, 2014, 21:07:22 PM »

8. Iesire la plimbare prin zona fara trafic (yeah, right) si repetam pasii de mai jos de 10 ori cu pedala usoara:
    - in a 3-a sau a 4-a il duc de la 2.500 la 4.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 30 de secunde pentru stabilizare temperaturi;
9. Repetam pasii de mai jos de 20 ori, incepand de la pedala usoara pana la wot, cu ultimele 5 rulari cu wot:
    - in a 3-a sau a 4-a de la 2.500 la 5.500;
    - las de pedala si il las sa coboare singur in frana de motor la 2.000;
    - pedala neutra 1 minut pentru stabilizare temperaturi;



Cred ca pasii astia numai pe autostrada poti sa-i faci ;D
Subaru Forester 2,5xt

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #85 on: April 06, 2014, 22:02:41 PM »
Mult prea lung drumul de la Tubman la autostrada... mai bine merg spre Zalau.
STI 2008

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: STI 2008
« Reply #86 on: April 06, 2014, 22:07:12 PM »
acum sunt impartite parerile despre rodaj ... dar eu sunt de parere ca tre sa bruschezi cat mai putin motorul cat este in rodaj si sa nu il urci foarte mult in ture ... max 2500 prima 1k ... acu  fiecare cu metoda lui ... sper sa tina motorul si sa te bucuri de masina ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #87 on: April 06, 2014, 22:14:25 PM »
eu zic ca daca camasile si restul internelor sunt montate corect -> nu are ce crapa ca-i faci rodaj intr-un fel sau altul, eventual va afecta consumul ulterior de ulei, iar daca crapa - crapa si cu rodaj usor :)

si pe de alta parte, avand in vedere ca eu am facut rodaj din asta progresiv asa, chiar sunt curios cum iese cu rodaj un pic diferit :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #88 on: April 06, 2014, 22:19:44 PM »
acum sunt impartite parerile despre rodaj ... dar eu sunt de parere ca tre sa bruschezi cat mai putin motorul cat este in rodaj si sa nu il urci foarte mult in ture ... max 2500 prima 1k ... acu  fiecare cu metoda lui ... sper sa tina motorul si sa te bucuri de masina ...

Multumesc man, sa fie la toata lumea !

Da, o asemenea varianta de rodaj propune si Cosworth... de-as avea 10 motoare sa pot testa.... :)

STI 2008

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2008
« Reply #89 on: April 07, 2014, 13:25:37 PM »
Vezi ce-ti doresti...  :D Ramai la motorul asta  ;D

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #90 on: April 07, 2014, 13:26:54 PM »
 ;D raman raman  ;D ca mi-e drag rau  ;)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #91 on: April 08, 2014, 09:15:59 AM »
Ai vorbit cumva cu aia de la Satu Mare -  ai noutati interesante ?
Sau inca ti-ai muscat buzele si nu i-ai sunat ? :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #92 on: April 08, 2014, 10:47:00 AM »
Am vorbit... nu era la birou cand l-am sunat, a spus ca "problema este in studiu" ( so far imi suna si bine si rau asta :) ) si ca sa revin eu cu un telefon ceva mai tarziu, sa ajunga si el la firma.
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #93 on: April 08, 2014, 10:50:41 AM »
Am vorbit... nu era la birou cand l-am sunat, a spus ca "problema este in studiu" ( so far imi suna si bine si rau asta :) ) si ca sa revin eu cu un telefon ceva mai tarziu, sa ajunga si el la firma.

mda, sunt curios si eu ce au de "studiat" acolo -> cum sa faca sau cum sa taxeze :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #94 on: April 08, 2014, 11:03:55 AM »
Lasa taxatul, acum e mai important facutul !!! :)
Probabil le-am trimis prea multe fise de produse :)
Cand am vorbit cu ei la telefon saptamana trecuta, inainte sa le trimit motorul, ziceau ca au mai montat camasi Darton in EJ25..... sa nu ma sperie acum zicand ca sunt virgini :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #95 on: April 08, 2014, 11:21:17 AM »
pai tocmai , plecand de la premisa (si realitatea de altfel :) ) ca nu au ce studia legat de montaje -> rezulta ca pot studia doar partea de taxare :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #96 on: April 10, 2014, 12:03:42 PM »
Intr-un final am feedback de la Satu Mare.

Nici nu mai am putere sa ma enervez: au lucrat deja pe motor, au montat deja camasile intr-unul dintre blocuri, dar camasile le-au alezat SI le-au honuit INAINTE sa le monteze. Ca utilajul nu le permite sa le honuiasca DUPA montare - capul de honuire nu are suficient loc sa coboare in bloc mai jos de camasi dupa montarea pe stand... Adios honuire cu torque plate !!! Adios vise de treaba ca lumea !!!

#()*$##&%*$&#*$@)_(_)($%**(%&$*(&$& i

Tot ce mai pot sa sper acum este sa nu am uzura excesiva pe motiv de concentricitate... ca blow-by o sa fie gramada si o sa pape ulei si....

Daca m-ar fi sunat macar sa imi spuna ca nu se poate decat asa... m-as fi dus si l-as fi luat si as fi cautat in alta parte.

Vali, tie ti-au spus ca le-au honuit dupa montare ??? ?


Later edit: Da, mi-ar fi placut sa ma sune inainte... dar daca as fi mers sa iau motorul de acolo si i-as fi cunoscut... l-as fi lasat tot lor sa il faca....

« Last Edit: April 17, 2014, 00:40:44 AM by Ratzalaru »
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #97 on: April 10, 2014, 14:18:04 PM »
Intr-un final am feedback de la Satu Mare.
Nici nu mai am putere sa ma enervez: au lucrat deja pe motor, au montat deja camasile intr-unul dintre blocuri, dar camasile le-au alezat SI le-au honuit INAINTE sa le monteze. Ca utilajul nu le permite sa le honuiasca DUPA montare - capul de honuire nu are suficient loc sa coboare in bloc mai jos de camasi dupa montarea pe stand... Adios honuire cu torque plate !!! Adios vise de treaba ca lumea !!!

#()*$##&%*$&#*$@)_(_)($%**(%&$*(&$& i

Tot ce mai pot sa sper acum este sa nu am uzura excesiva pe motiv de concentricitate... ca blow-by o sa fie gramada si o sa pape ulei si....

Daca m-ar fi sunat macar sa imi spuna ca nu se poate decat asa... m-as fi dus si l-as fi luat si as fi cautat in alta parte.
Vali, tie ti-au spus ca le-au honuit dupa montare ??? ?

Mie nu mi-au spus nimic legat de chestia asta, mai ales ca nici eu nu i-am intrebat specific (recunosc) exact cand au facut honuire...
Oricum eu zic sa nu iti faci probleme , ti-am zis ca la mine cu PTW mult mai mare si nu am consum de ulei mare (parerea mea) iar camasile fiind din materialul care sunt nu cred ca se vor deforma din cauza strangerii prezoanelor la 120Nm -> totusi nu este o forta de nu stiu cate tone .... deci eu zic sa fi optimist :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STI 2008
« Reply #98 on: April 10, 2014, 14:23:49 PM »
Intr-un final am feedback de la Satu Mare.
Nici nu mai am putere sa ma enervez: au lucrat deja pe motor, au montat deja camasile intr-unul dintre blocuri, dar camasile le-au alezat SI le-au honuit INAINTE sa le monteze. Ca utilajul nu le permite sa le honuiasca DUPA montare - capul de honuire nu are suficient loc sa coboare in bloc mai jos de camasi dupa montarea pe stand... Adios honuire cu torque plate !!! Adios vise de treaba ca lumea !!!

#()*$##&%*$&#*$@)_(_)($%**(%&$*(&$& i

Tot ce mai pot sa sper acum este sa nu am uzura excesiva pe motiv de concentricitate... ca blow-by o sa fie gramada si o sa pape ulei si....

Daca m-ar fi sunat macar sa imi spuna ca nu se poate decat asa... m-as fi dus si l-as fi luat si as fi cautat in alta parte.
Vali, tie ti-au spus ca le-au honuit dupa montare ??? ?

Mie nu mi-au spus nimic legat de chestia asta, mai ales ca nici eu nu i-am intrebat specific (recunosc) exact cand au facut honuire...
Oricum eu zic sa nu iti faci probleme , ti-am zis ca la mine cu PTW mult mai mare si nu am consum de ulei mare (parerea mea) iar camasile fiind din materialul care sunt nu cred ca se vor deforma din cauza strangerii prezoanelor la 120Nm -> totusi nu este o forta de nu stiu cate tone .... deci eu zic sa fi optimist :)

Optimist da, inconstient nu. Alezarea si honuirea se fac dupa montare in primul si in primul rand pentru ca la montare NU POTI sa le montezi perfect centrat... in momentul in care sunt "indesate" in bloc camasile se aseaza pe pozitia lor finala... si eu care visam sa le fac alezarea si honuirea prin centrare pe arbore... fix prastia... pot visa linistit. In tara asta fiecare meserias e cel mai destept...
STI 2008

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: STI 2008
« Reply #99 on: April 10, 2014, 15:52:09 PM »
sa mai incerc o intrebare timida :) : ai inteles sigur bine tot ce au trebaluit aia pana acum ? :)
si din ciclul fi optimist: comparativ cu deformarile/blow by-ul la presiune/temp. mare pe EJ257 stock nu are cum sa fie mai naspa cu camasi....