Check Engine + VDC off aprinse
Subaru club Romania

Check Engine + VDC off aprinse

marr

  • 2205
Check Engine + VDC off aprinse
« on: April 16, 2014, 08:57:37 AM »
Mda ...
Din ciclul -nceput de ieri sa cada ....

Ieri, cu ocazia unui drum la Ploiesti, la intoarcere, mi s-au aprins in bord becurile "Check Engine" si "VDC off" ( la pornirea motorului, nu in mers).
Motorul trage bine, fara sughituri ...
Azi merg in service sa vedem ce si cum.
Din ce-am gasit pe net, pare-se ca-i vorba despre EGR.
Asta-i martorul "Check Engine". "VDC off" cica se aprinde deoarece la o problema de functionare a motorului, Subaru dezactiveaza functiile VDC si Cruise Control ( da' asta nu mi s-a aprins).
A mai avut cineva acest gen de problema ?
Daca da, cum s-a rezolvat ?

Merci !

PS: Oricum, va tin la curent cu privire la cauze si rezolvare ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Fab

  • 794
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #1 on: April 16, 2014, 10:03:12 AM »
Poate sa fie orice altceva, nu neaparat EGR-ul. Asa se apind becurile in bord cand ai o eroare. Trebuie pus tester-ul pe masina ca sa vezi codul erorii. Mai era si metoda cu stingerea farurilor de 5 ori ca sa-ti apara codul in bord, dar nu mai stiu exact cum era. Caut si o postez aici.

Asta era:

Quote
Read the codes yourself. 2005+ models display all the engine/transmission/abs/vdc codes on the dash.

Just perform this sequence within 10 seconds:

1. Turn key to ON position (just before START)
2. Turn headlights ON
3. Press Trip button 4 times
4. Turn headlights OFF
5. Press Trip button 4 times
6. Turn headlights ON
7. Press Trip button 4 times
8. Turn headlights OFF (optional)
« Last Edit: April 16, 2014, 10:12:15 AM by Fab »

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #2 on: April 16, 2014, 12:03:51 PM »
Am fost in service, pus tester - EGR failure.
Am testat si cu masina in mers, EGR-ul nu functioneaza.
Vestea buna e ca s-a blocat in pozitia "Deschis" ceea ce se traduce prin: motorul merge perfect !
Daca se bloca pe "Inchis" ... dadea in nas !

Vestea proasta: costa o caruta de bani ( prima oferta primita este de 2000 lei !!!).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

sco

  • 736
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #3 on: April 16, 2014, 12:23:46 PM »
Desfacut si curatat.

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #4 on: April 16, 2014, 13:27:18 PM »
Poti sa-l cureti foarte usor. Am facut operatiunea de 2 ori, deja.
Ai de desfacut racitorul de gaze si de pe EGR si de de sub masina, apoi 4 piulite care tin EGR-ul pe admisie. NU trebuie data jos galeria de admisie, doar daca vrei s-o cureti si pe aia. Recomandarea mea este sa iti cumperi cele 2 garnituri de la racitorul de gaze, mai ales cea de jos(de sub masina) la mine a fost foarte arsa si daca nu etanseaza corespunzator, face o galagie de iti este rusina sa mergi cu masina.
Cealalta recomandare este ca dupa ce faci curatarea clapetei, care se deschide axial, sa desfaci si capacul de plastic si sa cureti bine de tot acolo si sa pui niste vaselina pe pinioanele de acolo. EGR-ul se deschide electric si revine mecanic. Are un arc care trage clapeta inapoi. Daca pinioanele nu se misca liber, se blocheaza si nu mai revine sau revine partial.
Incerc sa gasesc topicul pe unde am citit operatiunea asta, inainte sa o fac si eu.
Spor la treaba.
Ceva nu e bine oricum!

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #5 on: April 16, 2014, 13:32:45 PM »
Am gasit.
http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/117013-boxer-diesel-egr-valve-removal/
Iar coduri pentru garnituri: - 14738AA090 - sus
                                        - 14738AA080 - jos
Ceva nu e bine oricum!

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #6 on: April 16, 2014, 17:11:06 PM »
Am gasit la Coasta de Est ( sunt prezenti si aici, la rubrica Service) EGR OEM Subaru la 1150 lei !.
Cu livrare intr-o saptamana.
Sper ca asa sa fie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

celalalt

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #7 on: April 16, 2014, 17:12:08 PM »
Deci ai bani pe stoc de aruncat.Ai incercat macar sa il cureti inainte?Asta e o valva care se blocheaza sau infunda la orice masina.Abia dupa ce incerci e bine sa o cumperi.Parerea mea.

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #8 on: April 16, 2014, 17:41:49 PM »
Nu e vorba despre bani de aruncat ( din astia niciodata nu sunt).
Probabil ca, logic, era sa incerc o curatare inainte ( asta a fost si intetia mea), DAR:
- cel mai vechi si cu experienta in Subaru inginer de la Sibiu a plecat din firma ... ieri !
- am vorbit cu el legat de curatare si mi-a spus ca au mai incercat, dar nu intotdeauna le-a "iesit" ( mi-a dat niste explicatii ... dar nu am retinut foarte bine. Spunea ca la modelele anterioare era o operatiune mult mai simpla, constructia valvei fiind mai simpla...
- acum valva e blocata pe pozitia "deschis" si motorul trage perfect. Mi-e ca daca o curat sa nu mi se blocheze ulterior pe "inchis" ...
- daca a inceput sa faca figuri, sigur-sigur nu se va opri aici si o curatare nu o va face ca noua;
- eu circul foarte mult, si, de regula, "pe fuga" - ieri am fost la Ploiesti, poimaine merg la Cluj, saptamana viitoare la Baia Mare, peste doua saptamani in Ungaria si Austria.
Nu mi-e totuna sa raman te miri pe unde cu masina lesinata ... si sa nu pot ajunge la data si ora stabilita la un client.
Mai mult decat atat, pretul oferta de CDE a fost rezonabil ( daca, dupa curatare, mi se bloca pe "inchis" pe la Cuca Macaii, costul cu depanarea/platforma + costul curatarii ma duc cam tot pe-acolo fara sa mai luam in calcul "daunele colaterale").

Asa ca, dupa o scurta dar intensa cugetare, am ales varianta sa pierd niste bani si sa castig liniste sufleteasca si mai putin stress.
Daca am gandit bine sau nu, este de vazut.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #9 on: April 16, 2014, 18:17:46 PM »
Aia's bani de 3 plinuri, pana la urma. Si daca piesa mai e si originala Subaru, cu atat mai mult merita schimbat vechiul EGR

celalalt

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #10 on: April 16, 2014, 21:46:15 PM »
E adevarat.Spor!.

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #11 on: April 17, 2014, 11:40:44 AM »
Asa m-am gandit si io !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #12 on: April 30, 2014, 15:09:23 PM »
Am schimbat valva buculucasa ( multumiri cu acesta ocazie pt. promptitudinea manifestata de Coasta de Est).
Sa vedem cum va fi cu asta "noua".
Cea veche am sa pun baietii sa o curete si cine stie, poate va fi buna candva/cuiva ...

Am facut peste 2000 km cu EGR-ul blocat, din fericire, fara alte probleme.
Nu am simtit nimic neobisnuit la motor ( tragea foarte bine).
Singura chestie remarcata ( si despre care citisem) a fost un consum de carburant mai mare cu cca. 0,5 - 06 l/100 km.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #13 on: May 02, 2014, 11:43:10 AM »
Putin off topic: la mine s-u aprins martorii respectivi in mers, fara insa sa sesizez modificari in comportamentul motorului.
Dupa citirea testerului am aflat cauza "engine missfire" la cilindrii 2 si 4.

Cei de la service (Subaru TM) au zis ca pot fi multiple cauze, dar neavand timp sa las masina pt diagnoza, doar au sters eroarea (eram in drum spre Budapesta).

De atunci am mai facut ca. 1.500 km fara sa reapara problema, dar totusi ma nelinisteste treaba.
Accesul fiind foarte dificil la bujii si fise/bobine, diagnoza este cam costisitoare.

celalalt

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #14 on: May 02, 2014, 12:52:37 PM »
Schimba intai bujiile.Depinde si cati km au.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #15 on: May 02, 2014, 22:25:04 PM »
Bujiile au fost schimbate la SMT la 90.000 km, acum masina avand 108.000 km, deci in principiu sunt bune (de aia imi si fac griji).
Interesant este ca aceste intreruperi de apriindere sunt insesizabile (probabil din cauza motorului in 6 clindrii), sau foarte putin sesizabile, parca la mers constant uneori simt niste smucituri usoare, dar la relanti sau in sarcina nu sesizez absolut nimic.
Oricum, multumesc pentru sfat!

celalalt

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #16 on: May 03, 2014, 16:43:15 PM »
Poate a fost o benzina proasta.

gxg dra

  • 29
  • subaru forester 2011, mai nou
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #17 on: May 09, 2014, 14:57:17 PM »
Salut,

Am aceeasi problema ( check engine+vdc off aprinse), numai ca eu am un Forester Diesel 2011, pe care inca nu am apucat sa-l prezint pe forum. Masina este in garantie, iar la diagnostic a rezultat ca ar fi tot modulul VDC defect. Mentionez ca la mine in momentul aparitiei avariei pe bord  a si taiat alimentare, masina intrand in modul de protectie ( nu se accelereaza mai mult de 1500 rpm). Dupa resetare cod eroare, merge ca unsa...
A mai patit cineva acelasi gen de problema?

marr

  • 2205
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #18 on: May 10, 2014, 14:16:13 PM »
In cazul meu, ai vazut ce "simptome" au fost.
Am incercat si eu ( ei) stergerea erorii, dar dupa cativa metri, mertorii se aprindeau din nou.
Inginerul de service spunea ca, daca mi se bloca EGR-ul pe "deschis" nu as fi putut accelera si urca in ture la mai mult de 2000-2500 rot/min (din cauza debitului prea mare de gaze de ardere nu ar fi intrat suficient oxigen in cilindri pentru a sustine arderea la turatii mai ridicate).
In conditiile in care cei de la service au "citit" ca e o problema cu modulul VDC si dupa stergerea codului de eroare masina merge "unsa" ... sa-l faca bine sa-l schimbepana mai e masina-n garantie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

gxg dra

  • 29
  • subaru forester 2011, mai nou
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #19 on: May 14, 2014, 15:00:51 PM »
Salut,

Prevazator, dupa un drum mai lung, am mai facut un test deoarece iar s-au aprins becurile in bord. Impreuna cu electricianul de la SMT, am descoperit pana la urma problema : senzorul arbore cotit nu citea corect info de pe volanta. Cauza : resturi de mastic siliconic utilizat la lipirea baii de ulei, pe dintii de volanta !
S-au curata, acum merge perfect. Fenomenul aparea in functie de temperatura motorului, cand acel mastic se dilata si impiedica citirea corecta a turatiilor.
Am inteles ca este un fenomen care a aparut si la alte Forester, din aceeasi generatie, deci atentie la simptome : martori check engine+ vdc off aprinsi, coroborat cu intrarea in limp mode ( modul de protectie) cu limitarea turatiei la maxim 1500 rpm.

Cele bune,