Turbos
Subaru club Romania

Turbos

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Turbos
« Reply #20 on: October 01, 2014, 10:07:24 AM »
andea incearca sa cauti si sa te uiti mai mult in europa man, de aici pleaca treaba, nu zic si in state gasesti multe chestii, dar pe partea de motorsport nu ne bat baietii, eu am stat ceva vreme si pe scoobynet uk, gasesti si acolo f mult info, info legate de diferite specificatii de turbine poti cauta si la turbodynamics uk
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #21 on: October 01, 2014, 12:39:18 PM »
stiu ca exista vesnica discutie Europe vs US si eu stau toata ziua la calculator/pe net ca asa e jobul si nu contest ca nu or fi in Europa configuratii mai bune ca in US dar per ansamblu trebuie sa recunoastem (ca sa ne place sau nu)  ca suntem mult in urma la partea de diseminare informatii fata de US.. din toate punctele de vedere (legate de caracteristici tehnice, parametrii tuning, etc... )
si eu personal daca nu vad aceleasi informatii din cat mai multe surse sa fiu cat se poate de sigur ca asa este ... nu sunt convins :)

iar daca vorbim de specificatii/detalii turbine: turbodynamics siteul are putine informatii din punctul meu de vedere + este site-ul producatorului ... ma intereseaza feedback cu informatii (gen fise dyno) de la utilizatori - si care sa includa toata configuratia masinii nu doar ceva de genul mdx999 a facut 800 de cai si cuplu de 1000 pe un Subaru si proprietarul este fericit :)

scoobynet uk de asemenea dupa preferintele mele nu este destul de tehnic (in general vorbind) ... se prezinta din avion unele chestii cu focus pe partea de hardware / producatori UK si nici astea cu toate informatiile :)

eu personal momentan nu caut nimic sa zic asa - sunt relativ impacat cu configuratia mea actuala mai ales ca ziceam pe un alt thread ca sunt foarte mandru ca am reusit sa imbunatatesc de curand spool-ul cu aprox. 300 rpm + de mai demult am imbunatatit si partea de high rpm .. deci e ok for now :)

vroiam doar sa sugerez care ar putea fi modalitatile de alegere pentru o turbine si din punctul meu de vedere ar fi asa:

pas 1: studiezi cat de multe fise dyno (tinand un pic cont si de diferentele intre dyno-uri - in sensul ca unele arata in general vorbind cifre mai mari decat altele) si in functie de cum arata curba de cuplu/putere alegi ordinal de marime al turbine dpdv al flow-ului de aer

pas 2: pentru un anumit flow cauti turbina pe care o vezi in grafice ca are in medie comportamentul dorit (dpdv al spool-ului, constanta dupa spool, comportament la high rpm) vs buget 

Se poate estima ca in general 1lb/min reprezinta potential de aer pentru 10hp deci o turbina de sa zicem 44lb/min are potential de 440 cai daca toate astrele se aliniaza ... dar cel mai bine vezi oricum din fise dyno existente ....

(la turbo dynamics de exemplu nu am gasit de exemplu cifre legate de air flow si harti de eficienta ...)


STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Turbos
« Reply #22 on: October 01, 2014, 12:46:56 PM »
da intotdeauna exista discutii si pb pe fiecare tema, de bine de rau avand de ceva vreme STI-ul am avut timp sa vorbesc in mai multe locuri si sa adun informatii, acum pe partea de alegere turbo probabil exista o metoda corecta pentru a-ti alege turbina dar din pacate sunt sigur ca acea metoda o stiu doar 3-4 oameni pe piatra asta pe care traim, in schimb eu am incercat sa zic cum as face eu sau cum o sa fac eu cand o sa am in sfarsit banii sa imi fac si eu abgreid de turabo nebun :) pana atunci strang bani sa termin transmisia cu ce vreau deci mai dureaza mult si bine la mine... in schimb din pacate sa stii ca in state se si umfla multe rezultate sau informatii care le dau oamenii dar asta e la fel cum ai 2 rezultate diferite la aceeasi config pe 2 dyno diferite, la sf zilei ai o baza de unde pleci si o idee in ce zona trebuie sa te aflii, ceea ce la sf zilei cred ca conteaza
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #23 on: October 01, 2014, 12:56:39 PM »
da, se umfla cu siguranta in US ... in general se amesteca povestea cu putere/cuplu la motor si la roata in sensul ca se alege valoare mai mare si se zice ca-i la roata :) dar tocmai de aceea trebuie gasite 10 fise dyno diferite pentru o turbina pe configuratie similara de masina ....

dar, sunt cateva site-uri care au baze de date cu fise dyno foarte ok, si cel mai important lucru de vazut pe o fisa dyno este comportamentul pe tot range-ul de ture nu doar valorile maxime care pot sa nu fie relevante absolut deloc ...

http://www.efilogics.com/dyno/
http://www.cobbtuning.com/Dyno-Database-s/70119.htm

sau daca este timp vreo 2 ore de studiu suplimentar se poate folosi
http://www.turbos.bwauto.com/aftermarket/matchbot.aspx

si daca ar fi sa aleg eu o turbina pentru motorul de 2.0 asta cred ca mi-ar face cu ochiul cel mai tare (44lb/min)

http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-efr/borgwarner-efr-6258-turbo.html
« Last Edit: October 01, 2014, 13:15:09 PM by andea79 »

gabit

  • 172
Răspuns: Turbos
« Reply #24 on: October 01, 2014, 21:41:54 PM »
ce parere aveti despre asta?
http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-efr/borgwarner-efr-7670-turbo.html

varianta cu:1.05 A/R T4 Twin Scroll (external WG)- Part # 179392


ex 03 WRX
ex 06 XT STI
ex 03 STI
ex 04 STI spec C
...
04 STI PETTER SOLBERG EDITION

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #25 on: October 02, 2014, 19:34:48 PM »
se sperie lumea cu 64lb/min :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #26 on: October 06, 2014, 10:52:13 AM »
ti-am zis ? toata lumea s-a speriat :)

KET

  • 3921
Răspuns: Turbos
« Reply #27 on: October 06, 2014, 10:58:05 AM »
Cred ca de pret...  :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Turbos
« Reply #28 on: October 06, 2014, 11:33:44 AM »
No.. de cand o venit frigul masina trage de rupe. Deci cred ca pe langa o tubina babana, trebuie avut in vedere sistemul de racire.. marea problema la Subaru.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #29 on: October 06, 2014, 11:37:40 AM »
poate ca :), nu sunt tocmai ieftine borg warner astea mai ales daca se ia in considerare faptul ca au nevoie si de uppipe/downpipe diferit de cel stock (sau cel putin flansele) ... dar sunt destule turbine distractive ...

si nu a zis nimeni nimic de mareatza suprapunere de grafice de mai devreme ... la care am lucrat aproape 5 minute totusi :)

chiar daca sunt motoare diferite 2.0 cu 2.5, ca idee  - de la 4500rpm in sus se vede diferenta dintre o turbina mare care are suflu pana la 7000rpm, sub 4500rpm lucrurile sunt oarecum mai stranse dar daca era un 2.5 cu turbina mai mica cu siguranta diferenta clara era in favoarea acestuia ....

si tot asa comparativ se poate spune ca una din masini are zona cu cuplu peste 450 de la 4000rpm la 6500rpm iar cealalta de la 3800rpm la 5500rpm sau zonele cu cuplu peste 400 de la ~3700rpm amandoua pana spre ~7000rpm respectiv 6100rpm...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Turbos
« Reply #30 on: October 06, 2014, 11:39:34 AM »
No.. de cand o venit frigul masina trage de rupe. Deci cred ca pe langa o tubina babana, trebuie avut in vedere sistemul de racire.. marea problema la Subaru.

sistemul de racire al aerului ... da :) adica turbina care sa lucreze in plaja de eficienta, intercooler ... racire chimica ? :)